Cum timpul nu a fost de partea plimbarilor, mi-am mai facut timp de verifica, mesterit pe la utilaj. Aveam o singura problema, dimineata se tura un pic in gol (patina cureaua fara zgomot) 1-2 km.
Am demontat capacul variatorului variator (22 poza 1) si am observat o picatura de ulei ce cursese de la ax pe fulia interna fata(6 poza 2 ) pe unde lucreaza cureaua.
Mai departe am demontat carcasa variatorului (1 poza 3) pentru a inspecta situatia ambreiajului (1 poza 2).
Am ramas placut impresiunat de faptul ca ambreiajul (1 poza 2) arata foarte bine, avand cca 5 mm de "carne". Cureaua are 35,5 mm (limite 36,5-33,5 ), este originala, oala (4 poza 2) nu are uzura iar rolele si fuliile sunt perfecte dpdv al uzurii.
Un singur lucru nu am gasit, si anume rulmentul unisens (2 poza 2) de la ambreiaj. Lipsea cu desavarsire, si nici urme de uzura sau alte semne ca ar fi existat vreodata nu am remarcat.
Am mai intrebat un prietem si acesta mi-a spus ca unele vin fara acel rulment din fabrica.??! Nu stiu cat este de adevarat.
Cumparasem anticipat un rulmet SKF 6208 pentru a inlocui rulmentul oalei (3 poza 1) ambreiajului( imi spusese un mecanic ca acesta cedeaza mai repede la cf 500), cele 2 simeringuri (9 poza 1 si 3 poza 2) , un oring (7 poza 1) ce tine uleiul sa nu ajunga la fulii, garniturile de la carter (15,19 poza 3 ) si rulmentul unisens (2 poza 2) (Observasem ca la viteze mici nu am frana de motor si suspectam uzura rulmentului unisens).
Total costuri 450 ron
Dupa ce am demontat cam tot ce era pe acolo am inlocuit simeringurile si am ajuns la inlocuirea rulmentului 6208. Aici am ramas blocat. Rulmentul demontat de pe atv (NTN 6208 Japan) era perfect, fara joc, insa rulmentul NOU SKF 6208 ITALY avea joc de se semtea la mana.
Dupa cateva urari de bine am remontat rulmentul original.
Apoi am montat rulmentul unisens in interiorul oalei de ambreiaj. Rulmentul se monteaza cu partea marcata (o sageata si o sigla) in exterior asfel incat sa poate fi citita dupa introducerea rulmentului in locas.
Cauza pierderii de ulei pe fulie era un O-ringul ce se gaseste ii interiorul bucsei (8 poza 1) .Aceasta se plastifiase si nu mai etansa.
Toate componentele, mai putin rulmetii si ambreiajul au fost spalate cu motorina apoi cu jet de apa de inalta presiune (karcher). Toate rau pline de ulei si alte particule.
Am remontat toate componentele si am facut proba.
Aspecte observate dupa:
Demaraj mut mai agresiv la rece, frana de motor incredibila.Pe low nu depaseste 2-4 km/h probat pe o cobarare usoara.
Din pacate nu am reusit sa fac poze cu operatiile descrise.(Eram singur, 3-4 grade, manusi etc)
Pentru a elucida aspectul existentei rulmentului unisens din fabrica, rog colegi posesori de cf 500 sa incerce urmatorul test.
Se pune ATV-ul pe teren plan sau chiar un pic de vale
Motorul oprit, selectorul in pozitia H.
Se va incerca impingerea ATV-ului catre inainte . Daca rulmentul exista si functioneaza nu ar trebui sa poata fi impins de o singura persoana.
Eu am facut acest test si fara rulment unisens si dupa montarea lui.
Fara rulment ATV-ul putea fi impins, ceva mai greu pana incepeau fuliile sa se invarta , dar mergea.
Dupa ce am montat rulmentul ATV-ul eu singur nu am mai putut impinge ATV-ul. Se comporta exact ca o masina bagata in viteza. Nu am putut sa-l trec de PMS (compresie).
Catre inapoipoate fi impins mai greu dar merge.
Am mai facut acest test cu Cf-ul unui prieten, ce are 1300 KM . Se putea impinge .
Edited by samy., 11 December 2014 - 09:06 PM.