Ai avut probleme cu patinarea curelei dupa o oprire brusca. Si eu am X6 si la fiecare oprire mai brusca imi patineaza cureaua la pornire.
Explicatie De Ce Patineaza Cureaua Cvt
#1
Posted 27 November 2014 - 01:17 PM
#2
Posted 27 November 2014 - 01:45 PM
Da, la fel patesc si eu. De nou a facut asa deci este ceva "normal".
Pe la 4000km am desfacut prima data capacul la variator sa vad in ce stare e cureaua si mi s-a parut ca noua. Deci nu-mi fac griji din pricina acelui scartait care apare, asa cum ai spus si tu, dupa o oprire brusca sau daca e in panta ATV-ul si coboara un pic in spate.
Dar parca nu e chiar regula. Nu face chiar mereu.
#3
Posted 27 November 2014 - 10:57 PM
Aici e descrisa foarte bine toata problema: http://www.nyrocatv....i?viewtopic=395
Pe scurt: problema rezulta din functionarea intr-un mod neadecvat si neintentionat al CVT-ului.
Descriere pentru sistemele CVT care tin cureaua in continua tensiune precum KingQuad, Grizzly .. etc:
Zgomotul apare intradevar mai frecvent cand pleci de pe loc dupa o franare brusca.
Dar in spatele acestui simptom sta altceva.Sta faptul ca cureaua nu s-a asezat corect pe fulii in timpul franarii.
Cureaua e "asezata" pe fulii de forta arcului din fulia spate care are rolul de a tine o tensiune constanta in fulie.
Daca arcul este slabit, nu are puterea sa intinda cureaua in mod corect.
Mai exista o posibilitate ca arcul sa fie bun dar totusi cureaua sa nu se aseze atunci cand fuliile nu se rotesc de suficiente ori pentru ca tot sistemul sa revina la momentul de "ralanti" inainte de oprirea din rotatie - asta se intampla cand de la viteze mai mari blocam rotile in franre pana la ce oprim pe loc. Practic in cazul asta, cureaua ramane pe o pozitie dedicata unei viteze mai mari. Astfel ca atunci cand accelerezi, fulia fata agata cureaua dar o agata dintr-un unghi nepotrivit pentru plecarea de pe loc, o forteaza si cureaua se aseaza fortat pe pozitia de start, iar din acea fortare - alunecare pe fulii sub tensiunea acceleratiei - se produce zgomotul.
Nu este ceva sanatos pentru sistem deoarece odata cu zgomotul se produc si socuri in sistemul CVT, in functie de cat de brusca e plecare de pe loc.
Cu cat sunt mai multe socuri cu atat se face jos in ax. De aici e can-can.
Romaneste, puteti scapa de problema fara a o rezolva efectiv, daca dupa opriri bruste, scoateti in neutru si accelerati putin - cureaua se va aseza la loc fara a fi fortata de motor in contradictie cu de inertia atv-ului.
Recomandarea mea este sa desfaceti si sa schimbati cureaua si arcul fuliei spate.
Cureaua pentru ca desi nu pare uzata, sau uzura e mice ea se intinde sau devine ami flexibila decat ar trebui, fiind mai usor de deviat de pe pozitiile optime.
Arcul, desi poate fi in parametrii normali, probabil nu mai e in parametrii optimi si nu mai intinde cureaua in mod optim.
Pentru celelate tipuri de sisteme CVT care nu tin cureaua sub tensiune constanta cum e Polarisul, poate binevoieste altcineva sa ne descrie problema.
#4
Posted 28 November 2014 - 01:10 AM
Vreau sa adaog si partea cu vechimea curelei ! A mea patineaza desi : ambreaj complet nou (ferodouri , clopot , rulment unisens ) mai putin cureaua care la masuratoare e cat scrie in manual . La linhai era la fel iar dupa ce am schimbat cureaua parca am schimbat atv . Nu cred ca o voi mai schimba deoarece vreau sa schimb agregatul
#5
Posted 04 January 2015 - 12:49 AM
#6
Posted 05 January 2015 - 04:07 PM
#7
Posted 05 January 2015 - 04:33 PM
Curea originala de CF e in jur de 900RON iar variatorul CV-Tech 250EURO! Dar merita! Ieri am iesit vreo 4 ore numai zapada si impotmoliri si nu a mai patinat deloc. Am inteles ca Dr. Pulley sunt mai bune dar ajungi la vreo 380EURO. In plus se comporta diferit ca si mod de tractiune. Nu pot sa zic ca e mai puternic doar ca e diferit de cel clasic si la modul de tractiune se simte in bine.
#8
Posted 06 January 2015 - 08:42 AM
Dr Pulley a avut probleme in trecut la CF500. Se rupeau arcurile de la ambreiaj. Nu stiu daca a rezolvat.
#9
Posted 08 January 2015 - 09:12 PM
Curea originala de CF e in jur de 900RON iar variatorul CV-Tech 250EURO! Dar merita! Ieri am iesit vreo 4 ore numai zapada si impotmoliri si nu a mai patinat deloc. Am inteles ca Dr. Pulley sunt mai bune dar ajungi la vreo 380EURO. In plus se comporta diferit ca si mod de tractiune. Nu pot sa zic ca e mai puternic doar ca e diferit de cel clasic si la modul de tractiune se simte in bine.
Poti te rog sa imi spui de unde ai cumparat CV-Tech-ul si cureaua? Cureaua este originala de CF Moto? sau mai bine trimite-mi un mesaj, sa nu fie considerata reclama
Ma intereseaza si pe mine, astazi m-am dat mult prin zapada si acele scartieli au fost mai lungi si mai tari ca nicodata pana acum. Cred ca vitoarea achizitie va fi cureaua si un CVT nou.
In ce fel se comporta diferit? are cuplu mai bun?
Mutumesc
Edited by andr, 08 January 2015 - 09:13 PM.
#10
Posted 08 January 2015 - 09:31 PM
Poti posta linistit de unde ai cumparat. Poate mai sunt si altii interesati.
Nu se considera reclama ,aici cautam sa ne ajutam reciproc cu sfaturi , idei, sugestii,etc.
#11
Posted 08 January 2015 - 09:35 PM
Poti posta linistit de unde ai cumparat. Poate mai sunt si altii interesati.
Nu se considera reclama ,aici cautam sa ne ajutam reciproc cu sfaturi , idei, sugestii,etc.
Ok, Multumesc.
Astept raspunsul lui Mihai
#12
Posted 09 January 2015 - 08:22 AM
http://www.atv-de-va..._Dr_Pulley.html
Este cineva si din Pitesti care aduce diverse de la Dr Pulley. Anuntul este vechi dar numerele de contact sunt valabile.
Nea Dan in stiu eu, l-am vazut si personal de 2 ori.
Este mecanic, se ocupa de reparatii ATV-uri, quaduri, snowmobile.
Din ce stiu eu este destul de bun,eu am avut nevoie si mi-a dat informatii complete prin telefon despre canalul de ungerere care imi lipseste mie la rulmentul unisens.
Edited by samy., 09 January 2015 - 08:24 AM.
#13
Posted 09 January 2015 - 01:20 PM
Daca nu il confund are si cont pe forum: DanilaKQ.
E clar ca are o experienta mare in atv-uri, mult peste cunostintele necesare in reparatii uzuale.
A explicat si unele principii de functionare a sistemelor, a raspuns multor intrebari in trecut.
Este omul care mi-a dat sfaturi cum sa-mi aleg atv-ul.
Din pacate nu l-am vazut in ultima vreme pe forum.
Daca cineva il contacteaza, il rog sa ii transmita salutari din partea ATVForum !
Edited by iusau, 09 January 2015 - 01:20 PM.
#14
Posted 09 January 2015 - 02:48 PM
Da, Iuliu, chiar el este.
Cu prima ocazie pe la atelier am sa-i transmit salutarile.
#15
Posted 09 January 2015 - 02:55 PM
Eu mi-am pus CV-Tech la Authentic Spirit in Cluj. Au si in Bucuresti reprezentanta. http://www.authentic-spirit.com/ .
Legat de modelul Dr. Pulley tot am vrut sa-mi cumpart inante de CV-Tech si am discutat cu cineva pe adresa [email protected] si am ajuns la un pret 315EURO inclusiv transport.
Dar sunt doua lucruri diferite:
CV-tech e variatorul si Dr. Pulley e ambreajul si Rolele (Roller - SR3019, Clutch – HiT301901)
La mine s-a rezolvat problema cu scartaitul. Nu se mai aude deloc oricat m-am impotmolit.
Legat de diferenta, mi se pare mai liniar si la viteze mai mari. Parca are acelasi cuplu si la pornire si la viteza mai mare.
Eu am urmarit in principal sa scap de acel scartait care la mine se transforma in patinarea curelei continua.
#16
Posted 09 January 2015 - 10:07 PM
Plimbari placute
#17
Posted 20 January 2015 - 04:33 PM
Salut Mihai,
Cum se comporta ATV-ul acum, ai mai apucat sa faci Km, se mai aude acel zgomot?
Nu am inteles exact ce ai schimbat la CVT, partea din fata(de langa motor) sau cea din spate(de langa cutie de viteze)?
Multumesc
#18
Posted 20 January 2015 - 07:41 PM
#19
Posted 28 January 2016 - 03:41 PM
Dupa un an de utilizare si vreo 2500km nu am mai avut probleme cu scartiitul. A functionat perfect. Acum mi s-a uzat cureaua dar e un comportament diferit. Cand accelerez de pe loc se aude/simte un mic patinaj. Pleaca mai greu. Cred ca s-a uzat cureaua in latime si e mai larga si doar dupa ce se aduna variatoarele incepe sa prinda mai bine.
#20
Posted 30 January 2016 - 07:57 PM