Jump to content



Photo

Intrebarile Existentiale Ale Lui Korn (Cornel)


  • This topic is locked This topic is locked
55 replies to this topic

#1 Korn

Korn

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 27 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cornel
  • Telefon:53425875
  • Marca ATV:E pe vine!
  • Numar ATV:Fara numar, fara numar....

Posted 23 April 2015 - 02:17 PM

Salutari tuturor! Sunt nou pe forum deci o sa am ceva intrebari pentru voi.am citit destul de multe despre atv-uri si am si ceva habar despre mecanica insa nu am avut unul pana acum.Sa incep cu intrebarile

1. Se merita sa cumpar un linhai pentru livrari din poarta in poarta.o sa am ceva greutate pusa pe el,in jur de 100 si un pic de kg insa va fi distribuita in mod egal pe fata si spate.O sa merg cu el cam 80% pe sosea si restul pe drumuri forestiere care nu sunt nici la deal nici la vale.Opriri pe traseu in jur de 350 - 370...

2. Cam ce consum as avea fiind incarcat.la final o sa scap de toata greutatea dar la inceput o sa trag de el.Traseul are in jur de 150 de km pe care il fac de doua ori pe saptamana.

3. Ce atv din gama linhai imi recomandati (aleg linhai din cauza bugetului)?Vreau model cu cutie automata(cvt).

4. Ce probleme as avea cu el daca merg preponderent pe sosea(in afara de cauciucuri roase) si evitand baltile si noroiul)?

5. Ce roti de turism pot pune pe el?

6. Daca rotire puse au diametru mai mare dar latime mai mica voi salva carburant sau nu va fi nici o diferenta?

7. In cazul in care pun roti cu diamentrul mai mare dar latime mai mica credeti ca viteza maxima va fi mai mica sau mai mare?motorul se va tura mai putin sau la fel cand ating viteza maxima?

8. Ce dimensiuni sunt intre prezoane la rotile din fata cat si cele din spate?

9. Motorul chiar ajunge la 7500 de rotatii sau asa se crede(asta din cauza limitarii cdi-ului)?

10. Este necesar schimbarea uleiului la fiecare 1500 de km in conditiile date de mine?carte de intretinere precizeaza ca se schimba odata la 3 luni.

 

O sa inchei aici (deocamdata smile.png) ).Sper ca nu am pus prea multe intrebari.Singura mea rugaminte este sa nu imi spuneti sa imi cumpar masina pentru ca am deja si nu ma ajuta.Imi doresc atv din cauza ca mai sunt namoale pe drum si ar trebui sa spal masina zilnic dar nu o fac si cand o vad zilnic murdara ma cam enervez.Cu atv-ul este mai usor.Este in natura lui sa fie murdar smile.png) Va multumesc si astept parerile(raspunsurile) voastre.

 

O zi buna!


Edited by Korn, 23 April 2015 - 02:23 PM.

  • 0

#2 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 23 April 2015 - 03:52 PM

Salut,

 

ti-am facut un topic nou, numai al tau, si mutat postarea aici. Succes! 


  • 0

#3 Korn

Korn

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 27 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cornel
  • Telefon:53425875
  • Marca ATV:E pe vine!
  • Numar ATV:Fara numar, fara numar....

Posted 23 April 2015 - 03:58 PM

Multumesc pentru ajutor!


  • 0

#4 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 23 April 2015 - 04:26 PM

Ca fost posesor de Linhai am sa incep eu, iar orice completare este bine venita apoi:

 

1. Cu greutatea nu ar fi problema mare insa ar fi bine distribuita incat sa nu deformeze portbagajele . Opriri ai zis de ordinul sutelor, cand opresti vrei sa si opresti motorul sau vor fi opriri scurte (de genul punerii ziarului in cutia postala? 

2. Consum minim 8% si poate sa mearga pana la 10% aprox

3. Pai Linhai este doar Aniversary si Worker. Parerea mea e ca Worker-ul avand mai mult metal pe la portbagaje ar fi mai usor in cazul in care ii confectionezi ceva cutii de trasport

4. Probleme mai mari nu ai cum intampina in comparatie cu unul ce merge prin paduri, doar ca o viteza de croaziera pentru deplasare va fi cam pana in 60 km/h

5. In loc de roti de turism mai bine pui direct anvelope de strada exact pe dimensiunile ce le au anvelopele originale

6. Daca rotire puse au diametru mai mare va fi diferenta, dar negativa, adica viteza iti va fi mai mare la aceeasi turatie insa vei forta componentele (ambreiaj, motor, cardan) mai mult.

7. Am scris mai sus. Daca chiar vrei sa pui alte anvelope cel mai important e ca diametrul rotilor fata si spate sa fie identic (in cazul atv-ului 4x4) si cat mai apropiate la cel 4x2. Daca vrei sa pui anvelope de autoturism incearca sa respecti diametrele anvelopelor originale. Poti sa masori cu chiar si cu ruleta, daca o rotire completa a anvelopei originale face 180 cm, atat sa faca si cea noua.

8. Pe spate este 4x100 (Logan, anumite Opeluri), iar pe fata e mai mult si nu stiu. 

9. Poate sa ajunga si la acele turatii motorul daca tragi de el, dar daca ramai la Linhai urmareste-i kilometrajul, si dupa cum am mai scris pana la 60km/h e rezonabil

10. Daca il iei de nou vanzatorul te va obliga sa faci schimburile la anumite intervale de timp si kilometrii. Daca vei renunta la asta sau va fi second, intr-adevar la 1000-1500 km se va schimba uleiul in motor. Pe langa asta mai ai ca si consumabile: uleiul din cutia de viteze, uleiul din grupuri si placutele de frana. 


  • 0

#5 Korn

Korn

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 27 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cornel
  • Telefon:53425875
  • Marca ATV:E pe vine!
  • Numar ATV:Fara numar, fara numar....

Posted 23 April 2015 - 05:27 PM

Multumesc pentru răspunsul prompt Dr. Crinel.La punctul 1 a-ţi ghicit.este vb de băgat ziare în poştă deci opriri scurte şi fără a opri motorul.Credeti că consumul va fi mai mic de 8-10% cu cauciucuri de şosea?
  • 0

#6 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 23 April 2015 - 05:50 PM

Cu placere ;)

 

Nu as prea crede. Atv-ul are cam 270 kg gol iar capacitatea cilindrica de 275 cmc. La acestea se mai adauga sarcina si acest raport de greutate/consum/forta nu cred ca ar fi prea mult influentabil de anvelope insa poate s-ar invarti pe langa 8 l . Te intinzi spre 10, poate usor peste cand tragi de el, noroaie, bolovani si altele


  • 0

#7 Korn

Korn

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 27 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cornel
  • Telefon:53425875
  • Marca ATV:E pe vine!
  • Numar ATV:Fara numar, fara numar....

Posted 23 April 2015 - 05:58 PM

Cât credeti că va rezista un Linhai worker în condiţiile date de mine?evident facand service-urile regulat.Sau mai bine zis se merită să dau 2500 de euro şi în câteva luni să fie cazul să il arunc la gunoi?

Edited by Korn, 23 April 2015 - 06:00 PM.

  • 0

#8 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 23 April 2015 - 06:04 PM

Acest este un punct sensibil si totodata un mic dezavantaj prind numarul de kilometrii la atv. Am un prieten cu 10.000 la bord, din cate stiu pe forum este un record de aprox 13.000 km. Insa nici atunci nu ar fi capat de lume insa cam aici le-ar fi o durata normala. Ea poate sa se lungeasca sau sa se scurteze in functie de mai multi factori.

Dar utilizand-ul moderat, cine stie, poate apare un record :)


  • 0

#9 Korn

Korn

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 27 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cornel
  • Telefon:53425875
  • Marca ATV:E pe vine!
  • Numar ATV:Fara numar, fara numar....

Posted 23 April 2015 - 06:15 PM

Principala cauza ar fi motorul după cate am citit.tot la asta vă referiţi ca fiind principala problema?sau nu se mai poate repara nimic după 15000 de km?
Ca o glumă ar fi cazul fratelui meu în care un domn de la RAR i-a spus că dacia lui nu are nimic.De fapt nu mai are nimic(bucse,capete bară,etc) :) Aşa va fi şi cazul meu presupun...

Edited by Korn, 23 April 2015 - 06:16 PM.

  • 0

#10 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 23 April 2015 - 06:20 PM

Pana acolo poate sa cada cureaua, un capat de bara sau ambreiajul care nu sunt o avere. Cu acei km ma refeream la motor insa cu o segmentare se poate revitaliza daca e cazul sau in cel mai rau caz se schimba motorul cu totul. Mai nou exista dezmembrari de atv si nu putine iar pentru Linhai chiar gasesti orice.

Punctul forte al atv-urilor nu este nr de km din pacate, eventual la marci consacrate putem vorbi de cateva zeci de mii de km.


  • 0

#11 Korn

Korn

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 27 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cornel
  • Telefon:53425875
  • Marca ATV:E pe vine!
  • Numar ATV:Fara numar, fara numar....

Posted 23 April 2015 - 06:31 PM

Multumesc de ajutor încă o dată.Aş mai dori să ştiu dacă mai sunt şi alte Atv-uri diesel în afară de Polaris 700(care nu este în bugetul meu).
  • 0

#12 MMarius

MMarius

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 434 posts
  • Gender:Male
  • Location:Germania - Ulm/Romania - Arad
  • Nume real:Ionut Marius
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Honda TRX 700XX / Yamaha Raptor YFM 700R SE 2016 Model
  • Numar ATV:JO 56

Posted 23 April 2015 - 07:02 PM

Arctic Cat 700, care de asemenea e destul de scump.


Edited by MMarius, 23 April 2015 - 07:02 PM.

  • 0

#13 robert_kiran

robert_kiran

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 646 posts
  • Gender:Male
  • Location:Maracineni-Arges
  • Nume real:Roland
  • Telefon:0744------
  • Marca ATV:TGB Blade 1000
  • Numar ATV:De Suceava

Posted 23 April 2015 - 08:00 PM

Salutari tuturor! Sunt nou pe forum deci o sa am ceva intrebari pentru voi.am citit destul de multe despre atv-uri si am si ceva habar despre mecanica insa nu am avut unul pana acum.Sa incep cu intrebarile

1. Se merita sa cumpar un linhai pentru livrari din poarta in poarta.o sa am ceva greutate pusa pe el,in jur de 100 si un pic de kg insa va fi distribuita in mod egal pe fata si spate.O sa merg cu el cam 80% pe sosea si restul pe drumuri forestiere care nu sunt nici la deal nici la vale.Opriri pe traseu in jur de 350 - 370...

Nu stiu ce sa zic ... tu decizi. Eu zic ca se merita. La greutate eu zic ca rezista. Al meu rezista la 170 kg (doua persoane) fara greturi, chiar pe forestiere dificile. 

2. Cam ce consum as avea fiind incarcat.la final o sa scap de toata greutatea dar la inceput o sa trag de el.Traseul are in jur de 150 de km pe care il fac de doua ori pe saptamana.

Pe sosea nu va sari de 8 dar nici sub 7. In off road 10.

3. Ce atv din gama linhai imi recomandati (aleg linhai din cauza bugetului)?Vreau model cu cutie automata(cvt).

Aniversary, Worker sau DragonFly. Neaparat 4x4.

4. Ce probleme as avea cu el daca merg preponderent pe sosea(in afara de cauciucuri roase) si evitand baltile si noroiul)?

Cauciucuri roase. In 2000 de km pe asfalt termini cauciucurile originale.

5. Ce roti de turism pot pune pe el?

Cauta cauciucuri de strada cu dimensiunile anvelopelor originale.

6. Daca rotire puse au diametru mai mare dar latime mai mica voi salva carburant sau nu va fi nici o diferenta?

Nu recomand.

7. In cazul in care pun roti cu diamentrul mai mare dar latime mai mica credeti ca viteza maxima va fi mai mica sau mai mare?motorul se va tura mai putin sau la fel cand ating viteza maxima?

Nu recomand.

8. Ce dimensiuni sunt intre prezoane la rotile din fata cat si cele din spate?

Nu stiu ... nu am masurat.

9. Motorul chiar ajunge la 7500 de rotatii sau asa se crede(asta din cauza limitarii cdi-ului)?

Da ajunge dar acolo intepeneste. Adica e limitat la exact 7500.

10. Este necesar schimbarea uleiului la fiecare 1500 de km in conditiile date de mine?carte de intretinere precizeaza ca se schimba odata la 3 luni.

Da.

 

O sa inchei aici (deocamdata smile.png) ).Sper ca nu am pus prea multe intrebari.Singura mea rugaminte este sa nu imi spuneti sa imi cumpar masina pentru ca am deja si nu ma ajuta.Imi doresc atv din cauza ca mai sunt namoale pe drum si ar trebui sa spal masina zilnic dar nu o fac si cand o vad zilnic murdara ma cam enervez.Cu atv-ul este mai usor.Este in natura lui sa fie murdar smile.png) Va multumesc si astept parerile(raspunsurile) voastre.

 

O zi buna!

Ca fost propietar de Linhai Aniversary si actual propietar de Linhai DragonFly ti-am raspuns cu albastru.


  • 0

#14 Korn

Korn

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 27 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cornel
  • Telefon:53425875
  • Marca ATV:E pe vine!
  • Numar ATV:Fara numar, fara numar....

Posted 23 April 2015 - 08:25 PM

Multumesc pentru raspunsuri Robert.Cat km crezi ca pot rula pe sosea cu cauciuciri destinate soselei?


  • 0

#15 robert_kiran

robert_kiran

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 646 posts
  • Gender:Male
  • Location:Maracineni-Arges
  • Nume real:Roland
  • Telefon:0744------
  • Marca ATV:TGB Blade 1000
  • Numar ATV:De Suceava

Posted 23 April 2015 - 09:34 PM

Problema va fi pe spate. Toate ATV-urile au tractiune pe spate pe ambele roti. Adica nu au sateliti. Si problema apare in curbe cand roata din interiorul virajulul "scartaie" pe asfalt. Un set de cauciucuri de strada totusi ar trebui sa te tina ceva mai multi kilometri.


  • 0

#16 AlexRap

AlexRap

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 187 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:alex rap
  • Telefon:0742810533
  • Marca ATV:Arctic Cat 650 V2
  • Numar ATV:CJ-33-RAP

Posted 23 April 2015 - 10:49 PM

Eu zic sa te gandesti bine , daca saracu electromotor trebuie sa porneasca motorul de 700 ori pe saptamana ....  nu cred ca va tine tare mult . Si daca faci 2 drumuri de 150 km pe saptamana, in fiecare luna vei schimba uleiul. 

Si cu kilometri nu trebuie sa iti faci griji un motor duce multi multi km daca e ingrijit, eu cred ca detin recordul la numaru de km :)


  • -1

#17 Korn

Korn

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 27 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cornel
  • Telefon:53425875
  • Marca ATV:E pe vine!
  • Numar ATV:Fara numar, fara numar....

Posted 24 April 2015 - 08:59 AM

Multumesc pentu răspuns Alex însă am precizat că nu opresc motorul la fiecare oprire.o să meargă până îmi termin munca.deci probleme cu electromotorul nu o să am.După cum văd ai un Arctic Cat iar eu îmi pot permite un Linhai.singura soluţie ar fi să mai scad din turatii dacă vreau să salvez motorul.a schimbat cineva variatorul de 400cc cla unul de 300cc?oare sunt la fel?este diferenţa la pinioanele de hi-low?
  • 0

#18 Korn

Korn

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 27 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cornel
  • Telefon:53425875
  • Marca ATV:E pe vine!
  • Numar ATV:Fara numar, fara numar....

Posted 24 April 2015 - 10:01 AM

S-a gandit cineva sa puna un motor de Honda pe un Linhai?de exemplu un motor de la Honda Helix de 250 cc.S-au produs ani la rand deci se gasesc destul de ieftine.Dupa cat am vazut motorele de pe atv-uri sunt si pe motocicletele de la Linhai.Probabil ca este adaugat cardanul si cutia de marsarier.Ce vreau sa spun este ca se poate pune un motor de motoreta cu cvt pe un atv.Voi ce credeti?


Edited by Korn, 24 April 2015 - 10:26 AM.

  • 0

#19 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 24 April 2015 - 11:03 AM

@Korn, deconcentreaza-te putin de pe motor. Nu acolo este punctul slab. Principalul punct slab este utilizatorul. Restul este o consecinta. Calculul pe care trebuie sa il faci,  in cazul tau, este urmatorul: buget achizitie atv = ? Buget echipament protectie =? Buget lunar intretinere atv =? Apoi, buget 1 + buget2 + buget3 = profit?

 

Atat. Ca incepi sa cumperi motor ca sa il inlocuiesti pe cel pe care nici macar nu l-ai achizitionat, inseamna sa depasesti putin realitatea si asta nu iti face bine. 

 

Repozitioneaza-te si hai sa reluam discutiile dintr-un punct realistic.


  • 0

#20 Korn

Korn

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 27 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cornel
  • Telefon:53425875
  • Marca ATV:E pe vine!
  • Numar ATV:Fara numar, fara numar....

Posted 24 April 2015 - 11:28 AM

In primul rand nu fac off road.Deci nu imi trebuie echipament de protective.am scuter deci am o casca, manusi de moto si costum de ploaie.Ca utilizator nu cred ca mi-as da foc la buzunar.Am avut cateva masini si scutere si am muncit si ca mecanic deci stiu despre ce vb in legatura cu motorul.Daca fac o segmentare la jumatate de an atunci vb de pierderi.Daca pui un motor fiabil in locul celui de linhai atunci vb de castig.Dai banul o data dar nu mai stragi din fund ca te lasa motorul in strada.Am un golf 3 diesel classic numai ptr munca si m-am saturat sa repar la el.Buget pentru intretinere motor vine de la compania pentru care lucrez.Compania plateste benzina si reparatiile.insa nu as vrea sa ajung sa platesc reparatiile din propriul buzunar plus ca nu as vrea sa stau sa repar la el mai mult decat il folosesc.De asta intreb daca cineva a facut ceva sa scape de probleme.Nu mi-am facut cont aici ca sa fabulez...

Intrebarea mea era daca se merita sa iau un atv petru asa ceva sau nu.Daca il repar in fiecare luna atunci nu are rost.Din cate cred eu atv-urile au fost facut sa reziste dar dupa cum vad ca se strica lunar atunci nu stiu ce sa mai cred.Am avut un scuter Kymco in 4 timpi si l-am desfacut surub cu surub si nu mi s-a parut prea complicat si nici nu am vazut de ce s-ar strica ceva la el.Un atv este un scuter mai mare.De asta nu inteleg de ce atatea probleme.


Edited by Korn, 24 April 2015 - 11:34 AM.

  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto