Cu Eps Ori Fara Eps!
#1
Posted 15 September 2016 - 02:18 PM
#2
Posted 15 September 2016 - 03:54 PM
Eu in general votez pentru EPS. Nu ma refer strict la marca sus mentionata ci in general.
#3
Posted 15 September 2016 - 04:07 PM
#4
Posted 15 September 2016 - 04:15 PM
............. si vreau sa stiu dca se merita cu EPS(SERVO) ori fara EPS?!! Multumesc
totul se reduce la bani
eu personal prefer fara EPS, si nu neaparat ca-s acrii strugurii
#5
Posted 15 September 2016 - 08:55 PM
Cu EPS. O sa te ajute mult in ravene, inclinari abrupte sau traversari riscante. In rest, este distractiv fara EPS.
#6
Posted 15 September 2016 - 11:57 PM
#7
Posted 16 September 2016 - 12:27 AM
Dupa cum vezi pana la urma postarile te-au bulversat. Este normal, fiecare ti-a recomandat cam ce are in "ograda" proprie.
Nu uita in schimb un lucru: indiferent de ce decizie vei lua nu o sa o mai poti schimba ulterior.
Eu sunt pentru EPS. Am avut ocazia sa merg cu unul fara (inchiriat) o jumatate de ora. Dupa acea jumatate de ora daca mi-l dadea gratis si nu asi mai fi mers. Este parerea mea......sau poate era defect...cine stie.
#8
Posted 16 September 2016 - 06:27 AM
Optiunea EPS merita din plin. Ca nu valoreaza 800 euro, sunt de acord cu tine. In cazul ATV-ului, de 800 euro eu prefer sa ma distrez, sa ii pun lumini LED, geanta sau cutie, scule pentru drum, echipament impermeabil si calduros, o camera de filmat, o casca de protectie buna.
Asta asa, ca sa te bulversez si mai mult.
#9
Posted 16 September 2016 - 06:34 AM
Attached Files
#10
Posted 16 September 2016 - 07:06 AM
Da. Akm sunt hotarat, si va multumesc pt sfaturi tuturor. Prefer sa fie cu EPS si gata macar dau bani mai multi dar are o buna optiune in plus! O sa le spun sa mi aduca cu EPS!
#11
Posted 16 September 2016 - 07:15 AM
nu valoreaza 800 euro, sunt de acord cu tine.
In cazul ATV-ului, de 800 euro eu prefer sa ma distrez, sa ii pun lumini LED, geanta sau cutie, scule pentru drum, echipament impermeabil si calduros, o camera de filmat, o casca de protectie buna.
good point!
+1!
#12
Posted 16 September 2016 - 07:58 AM
Salut,
În timp ce scriam un comentariu, am văzut că ai ales cu EPS. Cred că-i opțiunea corectă și o să postez replica așa cum am redactat-o inițial, aducând și câteva argumente pro !
La faza cu sau fără EPS am citit părerile, iar unele dintre ele mă surprind venind de la persoane care au ceva vechime și km la coarnele unul ATV. Tot așa spunea cineva cu ani în urmă că pe trasee extreme servodirecția este o prostie, el fiind adeptul participării la concursuri unde ori abandona, ori era undeva fooooarte departe, în spatele plutonului !
Eu folosesc ATV-ul în scopuri agrementale chiar dacă uneori parcurg și altfel de porțiuni, iar din astfel de experiențe m-am întors întotdeauna mai rupt decât de la plimbări, așa cum era și firesc, pentru că am avut de muncit. La fel iarna, mulți dintre prietenii mei care au EPS suferă de frig, au nevoie de mânere încălzite și alte chestii de-astea, eu în schimb mă întorc transpirat pentru că „trag la vâsle”. Am uitat să spun că la CF pe vremea achiziției nu era model cu servodirecție.
Nu cred că ai foarte mare nevoie de EPS când te plimbi pe drum pur și simplu, dar este util și acolo când din neatenție sau din abordare cu viteză prea mare atingi o rădăcină, un șanț sau știu eu ce alt obstacol în care una dintre roți lovește cu putere ceva. Am pățit asta și norocul este că am oasele mai zdravene altfel probabil aș fi avut unele urmări după aceste incidente.
Mai am o întrebare pentru cei care susțin contrariul: ați folosit blocarea diferențialului pentru a ieși din încurcătură vreodată ? Cum ați ținut ghidonul în acele momente ?
De aceea eu consider că un ATV complet și care te poate scoate din necazuri are întotdeauna diferențial „visco lock” și servodirecție.
Votul meu fiesc este în favoarea EPS.
#13
Posted 16 September 2016 - 08:07 AM
Din ce am citit pe acest forum au mai fost colegi care aveau ATV-uri fara EPS si au trecut ulterior la varianta cu EPS.........in sens invers inca nu am auzit.
#14
Posted 16 September 2016 - 08:17 AM
Cred ca am putea sa comparam ca si la masini : se poate circula si fara srvodirectie.......dar cu srvodirectie este mai comod.
#15
Posted 16 September 2016 - 08:31 AM
CHRYS, referitor la comparația cu mașinile ... eu consider că argumentul comodității este subțire în momentul în care pui în balanță siguranța. Eu am fost de două ori în situația în care direcția neasistată m-a trădat, iar însoțitorii mei pot confirma acest lucru.
Până la urmă contează și costurile care nu sunt neapărat mici, alții cu 800 E își cumpără chiar o jucărie care stă pe patru roți !
#16
Posted 16 September 2016 - 08:32 AM
Sal, eu detin atv fara eps si tin sa iti spun din proprie experienta ca este mai comod si mai usor cu acest sistem.
Cel ma tare ii simti lipsa pe coborari mai lungi si pline de pietre sau obstacole unde dupa ce parcurgi 300-400 m in forta o sa iti cam tremure mainile, iar aceste portiuni se intalnesc destul de des.
Pe urcari nu am simtit atat de puternic deoarece folosesti tractiune integrala, iar roata se catara peste obstacole, dar la cobarare abrupta la fiecare obstacol trebuie sa ti zdravan de ghidon.
Acum tu decizi daca doresti sa cheltui acei bani, dar cred ca ar merita.
O zi buna
#17
Posted 16 September 2016 - 09:07 AM
Uite, ca sa iti dau tema de studiu in ce priveste intrebarea ta iti recomand sa citesti un topic mai vechi din care cred ca ai de invatat: http://atvforum.ro/i...ctie#entry49520
Atentie EPS-ul este una si stabilizatorul alta ,fii atent nu le confunda!
#18
Posted 16 September 2016 - 09:31 AM
Sal, ma refer strict la viteza foarte mica sau aproape pe loc cand trebuie sa impingi de ghidon ca sa treci un obstacol pe o parte a atv-ului, iar daca accelerezi sar putea sa iti dea emoti destul de mari.
Exemplu
https://www.youtube....h?v=JkSL_ajwP-c
Edited by adirpe1709, 16 September 2016 - 11:20 AM.
#19
Posted 16 September 2016 - 10:40 AM
Salut Adrian,
Nu cred că din spirit neapărat contradictoriu îți spun că n-am prea înțeles argumentele tale, iar filmulețul nu face altceva decât să confirme avantajul existenței EPS-ului în toate situațiile.
Singurul ”contra” este prețul.
În ceea ce privește modelul pe care-l ai, tot din observații personale deci subiective, el este unul supravirator și instabil având tendința ca în viraj să ”îngroape roata” sub el, așa că cel cu EPS este muuult mai bun.
Sunt persoane deținătoare de KING de pe forum care au fost în situații dificile din acest motiv, cel al lipsei servodirecției, dar au avut noroc.
Cam ăsta-i avantajul, îți ușurează condusul și mărește gradul de siguranță în situații grele. În rest modelele fără sunt în regulă, eu deținând unul, dar nu pot să fiu absurd susținând că pentru că este al meu ar fi mai bun decât cel care are servodirecție.
În rest trasee faine să ai și fără evenimente
#20
Posted 16 September 2016 - 11:19 AM
Asta spuneam si eu ca merita sa ai eps, chiar in ultima fraza
Edited by adirpe1709, 16 September 2016 - 11:20 AM.