Jump to content



Photo

Primul Meu Atv - Cf Moto 450 L


  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#1 mflorin

mflorin

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 94 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Florin
  • Telefon:-
  • Marca ATV:CF 450L

Posted 30 July 2017 - 08:47 PM

Salutare, sâmbătă am intrat în posesia primului meu ATV.
Este vorba despre un CF MOTO 450L, luat nou de la un dealer local din Bistrița (ei le i-au de la Authentic Spirit cred) dar mi-a convenit transportul.

Am și ieșit deja cu el, insa am câteva nelămuriri și poate imi dați o mana de ajutor deoarece sunt incepatorul începătorilor, chiar din acest motiv am ales nou.


1. Cei 250 km de rodaj voi cum i-ați făcut? Eu am făcut în weekend 70km, mai mult pe asfalt dar și pe drumuri forestiere. Am incercat pe asfalt sa nu depășesc 20 km/h iar pe forestier mai puțin. Daca era panta mergeam cam cu 14-15 km/h, iar la panta puțin mai abrupta am trecut in L și am mers cam cu 8-9 km/h pentru perioade foarte scurte (nu au fost pante exagerate, urc și cu bicicleta pe acolo).

2. Observ că uneori intra greu in viteza, mai ales când vreau sa scot din R. Am citit pe alt topic că ar fi de la un arc, un sistem de protecție pentru a nu schimba din mers și că sunt diverse variante sa rezolvi singur. O sa dau spre rezolvare service-ului care face prima revizie deoarece este garanție.

3. Și la voi când plecați de pe loc de aude că un mic joc la transmisie? În momentul în care cuplează parca.

4. La oprire, voi opriți și acel buton de lângă blocul de lumini și semnalizări?
  • 0

#2 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 30 July 2017 - 09:46 PM

Felicitari pentru achizitie !

 

Este bine ca te-ai gandit sa-i faci o perioada de rodaj, doar ca nu chiar asa de blanda cum ai descris mai sus.

Chiar intr-un alt topic recent un coleg recomanda sa nu se treaca de 50-60 de km/h viteza ,poti merge linistit pe asfalt, pe drumuri forestiere, drumuri "de pamant" cum sunt cele de la tara, etc.

Poti aborda si pante usoare chiar cu viteza mai mare ~40 km/h ca nu o sa se intample nimic.

Deci o deplasare lina , continua nu o sa il afecteze negativ in nici un fel.

 

Mai bine esti atent sa eviti: 

 - drumuri desfundate (noroi, mlastinoase) aici ma refer la cele de genul ce lasa TAF-ul in padure dupa ce trece.....

 - plecari puternice de pe loc cu "gaz-ul blana"

 - viteze mari peste 70 km/h.

 

In general orice l-ar putea suprasolicita. 

Dar nici acest sfat nu trebuie luat strict in sensul in care trebuie sa accelerezi intr-o anumita situatie mai tare , poti sa o faci pentru scurt timp ca nu se va intampla nimic.

 

Pe alta parte cred ca ATV-ul este limitat ......asa ca oricum nu poti sa il suprasoliciti.....

 

La restul intrebarilor iti vor raspunde colegii care au aceeasi marca de ATV.


  • 0

#3 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 30 July 2017 - 10:29 PM

Felicitari! Te ajut eu cu niste raspunsuri de DA si NU: cu timpul il vei scoate mai usor din R sau L pentru ca angrenajele sunt mai rudimentar facute si nu asa bine slefuite astfel incat sa iasa usor in orice situatie din pacate ca si la in japonez de exmplu. Insa repet, de pe la 1000 de km iti va fi mult mai usor sa il plimbi in orice viteza. Eu am anulat acea piedica care ma obliga sa apas frana sa pot scoate sau introduce in R prntru ca ma cunosc si nu o sa incerc NICIODATA sa fac asta in miscare. Deci nu ai ce face aici.
Da, se aude acel poc la plecare de pe loc pentru ca atunci prinde cureaua si avad peste 2000 rpm bruscheaza cumva, poti sa accelerezi mai usor si ai sa vezi ca se diminueaza.
Nu am oprit niciodata de la acel buton de cand am atv, si nici nu au fost probleme cauzate de acest lucru.
Eu ti-am zis cum procedez eu si ce stiu eu, nu ca asa trebuie facut.
Eu am facut pe asfalt si pe langa asfalt rodajul pana pe la 250 km cu max 30 km/h, am facut primul schimb de ulei, apoi tot mers frumos pana pe la 500 iar pana la 1000 tot fara offroad sau noroaie mari insa pana in 60 km/h cat are si limitarea. Iar la 1000 iar servisare caci limitarea Inca o are si acum ca la mine fiind T3b e limitat electronic la 62 km/h pana o s-o anulez.
  • 0

#4 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 31 July 2017 - 06:57 AM

am intrat în posesia primului meu ATV.
Este vorba despre un CF MOTO 450L, luat nou 
 

felicitari pt achizitie!

sa ai noroc de ea!

 

 

n-ar strica sa pui si niste poze..... ;)


  • 0

#5 mflorin

mflorin

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 94 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Florin
  • Telefon:-
  • Marca ATV:CF 450L

Posted 31 July 2017 - 10:38 AM

Attached File  20170729_141609.jpg   219.66KB   0 downloads

 

Uite si o imagine de ieri smile.png


 

Chiar intr-un alt topic recent un coleg recomanda sa nu se treaca de 50-60 de km/h viteza ,poti merge linistit pe asfalt, pe drumuri forestiere, drumuri "de pamant" cum sunt cele de la tara, etc.

 

Nu am trecut de 20-25 deoarece am citit intr-un alt topic, cred ca la dr.crinel ca el nu a trecut de 4000rpm, insa eu la 21-22km/h am 4500rpm, conform bordului.


Nu am oprit niciodata de la acel buton de cand am atv, si nici nu au fost probleme cauzate de acest lucru.

 

Duminica dimineata a pornit greu si am suspectat ca din cauza acelui buton pe care eu il decuplam si pe urma luam contactul cand doream sa opresc atv-ul.

Acum vreau sa il las cuplat si sa incerc fara el sa vad daca porneste la "la prima cheie".


Edited by mflorin, 31 July 2017 - 10:40 AM.

  • 0

#6 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 31 July 2017 - 01:20 PM

Nu are legatura acel buton cu pornirea greoaie. Rolul butonului este de a opri de urgenta motorul in cazul unui accident. Este pus in pozitia universal valabila atat pentru motociclete cat si la atv-uri. Nu stiu daca este reglementat de vreo lege sau pur si simplu printr-o intelegere tacita a tuturor producatorilor, locul de amplasare a acelui buton dar, stiu ca pozitia cheii de contact difera de la vehicul la vehicul asa ca, acel buton in aceeasi pozitie universala, este o idee buna.


  • 0

#7 mflorin

mflorin

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 94 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Florin
  • Telefon:-
  • Marca ATV:CF 450L

Posted 01 August 2017 - 06:50 AM

Să ști că are, ieri dimineață nu a mai făcut la fel, daca pun contactul și pe urmă apes acel buton, am un timp de vreo 3-4 secunde in care nu pot porni și se acționează o pompa sau un motoras. Daca las butonul cuplat, aud acel motoras când pun contactul.
  • 0

#8 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 01 August 2017 - 07:50 AM

nici eu nu cred ca are legatura!

 

....in mod normal, dupa ce pui contactul, ar trebui sa astepti o leaca, pana se sprituieste benzina, se initiaza sistemul, etc....

la masini nu tot asa faci, pornesti dupa ce dai contact si se sting toate ledurile din bord?

...nu ca nu ar porni si altfel, dar parca asa e cusher.....


  • 0

#9 mflorin

mflorin

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 94 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Florin
  • Telefon:-
  • Marca ATV:CF 450L

Posted 01 August 2017 - 07:59 AM

nici eu nu cred ca are legatura!

 

....in mod normal, dupa ce pui contactul, ar trebui sa astepti o leaca, pana se sprituieste benzina, se initiaza sistemul, etc....

la masini nu tot asa faci, pornesti dupa ce dai contact si se sting toate ledurile din bord?

...nu ca nu ar porni si altfel, dar parca asa e cusher.....

 

Oricum astept pana se stinge martorul Galben cu motorasul, si nu se mai aude acel sunet de "initializare". Oricum o sa fac weekendul urmator un experiment cand ma duc la munte si ma conving. Ideea era ca daca activam acel buton dupa punerea contactului, chiar daca stateam acele secunde necesare initializarii, motorul pornea dar in 1-2 secunde se oprea singur, mai incercam odata sau de 2 ori si nu se mai oprea. De aici am dedus ca are legatura ori cu oprirea din acel buton si pornirea lui ulterior, ori cu apasarea ulteriora a butonului galben dupa punerea contactului.

 

PS, ca sa nu fie doar text smile.png, pentru diversitate va mai atasez o poza cu atv-ul meu biggrin.png

 

Attached File  poza 2.jpg   221.3KB   5 downloads


Edited by mflorin, 01 August 2017 - 08:01 AM.

  • 0

#10 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 01 August 2017 - 10:30 AM

In acest caz, pozibil sa treaca printr-un releu care ramane actionat ceva mai mult timp. O fi tot ca masura de protectie suplimentara. Sa ne spui si noua, dupa ce faci mai multe verificari, ca este bine de stiut.

thumbsup.gif


  • 0

#11 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 01 August 2017 - 11:27 AM

 

PS, ca sa nu fie doar text smile.png, pentru diversitate va mai atasez o poza cu atv-ul meu biggrin.png

 

attachicon.gifpoza 2.jpg

Treaba asta cu pozele ne place tare mult.


  • 0

#12 mflorin

mflorin

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 94 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Florin
  • Telefon:-
  • Marca ATV:CF 450L

Posted 05 August 2017 - 07:53 PM

Au sosit zilele trecute și Castile (pentru mine și soție) și am mai făcut vreo 40 de km!

Pana acum nimic de reproșat, abia aștept să scap de rodaj pentru că fac vreo 10 km pe asfalt până ce ajung in zona in care mă plimb..și cu 20-30 km/h durează o veșnicie.

Edited by mflorin, 05 August 2017 - 07:55 PM.

  • 0

#13 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 06 August 2017 - 09:37 PM

La pornire poti face un test, pune contactul de 2 sau 3 ori cu asteptarile normale de 5 secunde dupa fiecare contact si abia apoi da-i cheie. Zi-mi daca o ia din prima asa, am eu o curiozitate.
Parerea mea e sa ii dai pace la acel buton ;)

Edited by dr.crinel, 06 August 2017 - 09:37 PM.

  • 0

#14 mflorin

mflorin

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 94 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Florin
  • Telefon:-
  • Marca ATV:CF 450L

Posted 07 August 2017 - 12:01 PM

La pornire poti face un test, pune contactul de 2 sau 3 ori cu asteptarile normale de 5 secunde dupa fiecare contact si abia apoi da-i cheie. Zi-mi daca o ia din prima asa, am eu o curiozitate.
Parerea mea e sa ii dai pace la acel buton wink.png

 

I-am dat pace la buton asa, si tot la fel am patit ca si prima data. Dimineata, la prima apasare pe butonul verde a murit dupa 1 secunda motorul. La a doua apasare s-a comportat normal. 

 

O sa fac si experimentul de care zici tu...


Edited by mflorin, 07 August 2017 - 12:02 PM.

  • 0

#15 bonzo

bonzo

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 7 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Bogdan
  • Telefon:0726267293
  • Marca ATV:cf moto cf450l

Posted 08 August 2017 - 07:00 PM

La pornire poti face un test, pune contactul de 2 sau 3 ori cu asteptarile normale de 5 secunde dupa fiecare contact si abia apoi da-i cheie. Zi-mi daca o ia din prima asa, am eu o curiozitate.
Parerea mea e sa ii dai pace la acel buton wink.png

Salut, si al meu se comporta la fel. Daca ii pun contactul de mai multe ori nu se mai opreste. Sa fie problema pe alimentare, pompa?


  • 0

#16 mflorin

mflorin

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 94 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Florin
  • Telefon:-
  • Marca ATV:CF 450L

Posted 08 August 2017 - 07:34 PM

Am făcut și eu cum a zis crinel când l-am pornit azi (nepornit de sâmbătă) și a pornit bine. Nu cred că e neapărat o problema pentru care să îmi fac griji, știu că n-o să pornească veci că și o mașină mai ales iarna...
  • 0

#17 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 08 August 2017 - 10:38 PM

Deci stiu deja vreo 7 cf-uri de 400 si 500 cmc model nou care fac in acest fel, inca nu stiu exact "problema" dar daca o sa aflu am sa o transmit fara nici o retinere ;)
  • 0

#18 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 09 August 2017 - 06:58 AM

Nu cred ca este vreo problema, ci doar o masura de protectie suplimentara. Vedeti in schema electrica daca firul de la butonul pricinos nu trece cumva printr-un releu sau printr-un computer (deh, stiu...).
Faptul ca porneste mai greu dupa actionarea butonului, in caz de accident, te face sa te mai uiti de altele: o fi in viteza, nu functioneaza maneta sau pedala de frana, nu am pus cheia de contact in pozitia cere trebuie, etc.
Este doar o parere, nedovedita stiintific. :)
  • 0

#19 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 09 August 2017 - 07:31 AM

Deci stiu deja vreo 7 cf-uri de 400 si 500 cmc model nou care fac in acest fel,

interesanta chestie, de urmarit!!

 

 

PS: ca si la unele diesele, iarna dai de 2 ori contact pe bujie sa le incalzeasca inainte de pornire :)


  • 0

#20 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 09 August 2017 - 08:09 AM

Nu are legatura cu butonul, nu l-am apasat niciodata, era doar o coincidenta cu apasarea lui. E undeva din alimentare, daca stai cu urechea lipita de rezervor cand pui contactul de aceste 2-3 ori ai sa auzi efectiv cum benzina urca in rampa. Si se aude perfect cum urca ca si cum ai umplea o sticla din 3 sticle mai mici, la a treia auzi cum s-a umplut de tot si porneste la sfertul sfertului. Ori e un mod de protectie sa nu ramana sub presiune ori este un lot imens (spun asta pentru ca aceste cazuri de care vorbeam sunt din colturi diferite ale tarii si furnizori diferiti) de pompe putin defecte. Insa daca ar fi defecte poate ar face figuri si in mers ceea ce nu cred ca s-a intamplat la nimeni.
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto