Probleme Afisaj Km Cfmoto 2009
#1
Posted 13 June 2013 - 07:15 AM
ps. uneori merge si alteori nu si ma gendeam ca de acolo e ceva problema!!
#2
Posted 13 June 2013 - 07:28 AM
Parerea mea este sa verifici incarcarea bateriei ca se poate sa se fi stricat releul de incarcare(adica incarca peste limita) si de aici apar si probleme la kilometraj, pune un multimetru pe baterie cu motorul pornit. Spor la treaba!
#3
Posted 13 June 2013 - 07:30 AM
#4
Posted 13 June 2013 - 03:54 PM
Vezi poate sa deslipit de la bord un fir si nu iti mai indica .
:DParerea mea:d
#5
Posted 19 June 2013 - 01:12 PM
Vezi poate sa deslipit de la bord un fir si nu iti mai indica .
:DParerea mea:d
multumesc mult de informatii o sa verific si postez
#6
Posted 08 September 2014 - 12:05 PM
Salut!
Ai reusit cumva sa rezolvi problema?
La mine senzorul e ok, nu e oxidat iar cand am masurata incarcarea imi arata intre 13.5 si 14 cu motorul pornit...
#7
Posted 08 September 2014 - 07:45 PM
Andrei - vrei sa dezvolti un pic problema ?
Desi nu este topicul deschis de tine, incerc sa iti fiu de ajutor.
Daca ai bord electronic -
1. Nu stiu unde ai masurat tu valorile de incarcare dar banuiesc ca la bornele bateriei. Oricum nu are nici o legatura cu senzorul responsabil pentru kilometraj sau viteza.
2. Mai sus mentionatul senzor nu poate fi oxidat pentru simplu motiv ca este in baia de ulei. Ca sa ajungi la el trebuie sa golesti uleiul din baie sau sa rastorni atv-ul pe partea dreapta. Senzorul se gaseste pe partea stinga sub joja de ulei. ca sa il demontezi iti trebuie numai o surubelnita philips, preferabil ar fi sa dai jos scarita.
3. Metodele de verificare cunoscute de electricieni nu sunt 100% definitorii. Personal am mers cu acest senzor defect 1 an de zile pentru ca diagnoza a fost gresita ("multumesc " baietilor de atv.rom).
4. Senzorul se gaseste la schimb undeva la 40E nou.
5. Daca ai dubii in privinta senzorului te pot ajuta cu o schema electrica.
#8
Posted 08 September 2014 - 10:24 PM
Salut!
Da, am bord electronic iar atv-ul este fabricat in 2012(nu cred ca are prea multa importanta anul).
Da, la baterie am masurat deoarece am gasit pe un forum, nu sunt sigur ca pe acesta, ca unul dintre motivele pentru care nu ar functiona vitezometrul, sau ar functiona sporadic, este supraincarcarea pe baterie generata de (am uitat numele piesei) defect.
Nici nu stiam ca exista un astfel de senzor in baia de ulei, am gasit ceva pe net, o nota informativa pentru dealeri in care era mentionat sa verific un senzor din partea stanga sus aproape de sa, pe acela l-am verificat, vezi attach. Ce-i drept nu am masurat si tensiunea din el cum spunea acolo...
Ideea este ca nu gasesc nimic pe net care sa imi fie de ajutor, multa lume care se plange de acest defect si nicio rezolvare, nici pe forumurile straine nu am gasit ceva concludent gen DIY si urma sa incerc pe cele rusesti (cu google translate)
Mie imi mai functioneaza din cand in cand vitezometrul si am observat ca incepe sa mearga cand intru cu el printr-o apa sau merg mai mult pe drum accidentat, de ex week-end-ul trecut mi-a inregistrat vreo 40 km din aprox 250 facuti.
Ce imi spui tu ca senzorul este in baia de ulei este o noutate pentru mine, sincer La tine nu ma indica nimic, nimic?
Da, m-ar ajuta o schema, nu sunt electrician dar macar poate ma elucidez mai mult, schema electrica din cartea lui nu m-a ajutat la nimic.
Tu pana la urma cum ai rezolvat problema? Eu sunt din Bucuresti dar atv-ul este undeva in Arges iar pe acolo nu prea sunt mecanici de atv din pacate, sau nu am aflat eu inca de ei...
Ca sa fiu sincer, aceasta problema a aparut la mine dupa ce am ramas cu el blocat intr-un rau vreo jumatate de ora si a urcat nivelul apei destul de mult pentru ca se afunda singur in nisip, nu a ajuns la sa dar nici mult nu mai avea...
Acum ca ma mai uit odata pe fisierul atasat s-ar putea sa fie cum spui tu, numarul 10 din attach care intr-adevar vine pe baia de ulei.
Astept un raspuns, pls !
Attached Files
#9
Posted 08 September 2014 - 11:47 PM
LE: (pt ca nu gasesc butonul de asa ceva) daca ma uit mai bine imi dau seama ca nu am facut nimic din ce trebuia, din pacate nu am avut cum sa printez fisierul asta cand am fost in week-end acolo si am facut ce mi-am amintit.
totusi astept sa imi spui cum ai rezolvat tu
la mine cred ca e vorba de un circuit deschis la senzorul din baia de ulei, eventual daca ma poti ajuta sa imi spui daca e complicat de demontat scarita
#10
Posted 09 September 2014 - 05:44 PM
Fisierul care l-ai atasat descrie o metoda de a verifica senzorul. Parerea mea este ca este util numai daca ai ceva constinte de electrica si bineinteles aparate de masura.
Ca si o scurta lectie: principiul de functionare al acestui sezor este pe baza de inductie. Intre cei 2 electrozi genereaza un impuls de 0 sau 12v, preluat de CDI, amplificat si trimis la bord unde vezi turatia si kilometrajul.
O metoda empirica de a verifica acest senzor este :
- demonteaza senzorul de pe motor.
- alimenteaza circuitul - intoarce cheia in contact
- cu o surubelnita executa miscar de dute-vino in fata electrozolor de pe sonzor la o distanta de 2-3 mm
- daca senzorul este bun ar trebui sa inregistrezi o anumita viteza pe bord.
Metoda, mentionez inca odata este destul de empirica. Dar este primul pas catre eliminarea defectiunii.
O alta metoda mai sigura este sa imprumuti un senzor de undeva care stii ca functioneaza sigur.
Daca ajungi la concluzia ca senzorul este de vina, se schimba si ...gata.
Daca problema persista poate fi din CDI sau chiar din bord.
La mine nu mai arata viteza si nici nu mai inregistra kilometrajul, adica era mort de tot. Si asta dupa numa 18 km dupa ce -am cumparat de nou (era inca in garantie).
Am incercat sa atasez fisierele cu codul pentru piesele de schimb si schema electrica dar nu prea cred ca am reusit.
Pentru senzorul de viteza de schimb poti apela la orice dealer de CF Moto Codul este 172MM-B-011300.
Daca vrei schema electrica cred ca pot face upload numai pe mail
Sper sa te ajute explicatiile mele
#11
Posted 09 September 2014 - 06:11 PM
Pai si nu ai apelat la dealer pentru problema? Mie mi-a iesit din garantie din Iunie ca altfel la ei eram acum.
Ca sa desfac senzorul trebuie sa il rastorn pe o parte sau sa scurg uleiul nu? daca da, inseamna ca o sa mai astept cu asta ca nu am unde si cum sa il rastorn in siguranta iar uleiul este abia schimbat... :|
Dar din cate am mai cautat vad ca in acel senzor din baia de ulei intra un cablu cu 3 pini, ma gandesc ca este posibil ca acel cablu care intra in senzor sa fie oxidat pentru ca e pozitionat destul de jos si daca de la vibratii nu a mai stat etans sigur s-a oxidat. Daca este asa si sper din tot sufletul sa fie cred ca o sa pun o intreaga rola de izolir pe el...si cu niste ciolofan
Deci la mine mai are zvacniri, la tine de cand nu a mai afisat a ramas mort definitiv? Turometru functioneaza in parametrii normali...
Ma oftic ca abia vineri seara pot sa fac ceva...
#12
Posted 09 September 2014 - 07:26 PM
Salut din nou
Asa cum am mai zis:
- ca sa ajungi la senzor trebuie sa inclini atv-ul pe partea dreapta
- daca vrei sa scoti uleiul, nu cred ca ar trebui sa fie o problema, foloseste un vas curat dupa care poti refolosi uleiul daca are putine ore de functionare.
Cablul ma indoiesc ca poate sa "oxideze". Subansamblul senzor-cablu pare a fi turnat. In cel mai rau caz pot oxida conexiunile in mufa de cuplare care se afla undeva la nivelul rezervorului, aproape de filtru de benzina.
Nu cred ca trebuie sa fii prea disperat. In general CF Moto 500 este destul de fiabil. Personal am fost foarte multumit de el. In Toate iesire mele (in general solitare) nu m-a lasat niciodata in drum.
Sper ca si alti colegi de forum au pareri apropiate.
#13
Posted 09 September 2014 - 10:38 PM
Salut,
Nu sunt disperat insa pana acum ma stresa foarte tare pt ca nu gaseam niciun raspuns concludent nicaieri, dupa ce rezolv problema o sa postez din nou cu detalierea remediului ca sa existe macar undeva.
Mufa de cuplare deja e verificata de mine, nu era oxidata deloc dar tot am dat cu spary de contact, fara prea mare efect...ce-i drept a functionat dupa treaba asta vreo 10 km...
Eu numai singur am iesit pana acum si nu se intrevede vreo schimbare deci ... chiar sper sa nu ma lase in drum
Cred ca asta voi face, scot uleiul, poate nu chiar tot si il schimb, sper sa ma descurc si sa fie de la asta
Multumesc mult de ajutor si revin cu detalii dupa week-end
#14
Posted 19 September 2014 - 03:57 PM
Salut!
Revin cu noi info:
Am curatat senzorul de viteza de pe baia de ulei si am dat cu mult spray de contact pe el, rezultatul a fost ca a functionat din acel moment, chiar si dupa spalare cu jet de apa sub presiune.
Cert este ca senzorul este de vina si o sa il comand in curand.
#15
Posted 19 September 2014 - 07:01 PM
Salut
Daca imi amintesc bine pretul este pe undeva la 40E.
Sper sa iti rezolvi problema.