Jump to content



Photo

Schimbul Capetelor De Bara De Directie La Kingquad...


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 16 July 2013 - 07:04 PM

Salut,

De ceva vreme vreau sa imi schimb capetele de bara de directie la King. Inca sunt cele originale pe el - Made in Japan.
Motivul este ca am joc pe partea stanga exterior, dar am decis sa le schimb pe toate 4 .. sa le stiu noi.

Asadar mi-am cumparat 2 seturi complete de capete de bara.
Am facut rost si de o presa mai mica.
Am dat roata jos si am facut o analiza sa vad cam ce ma asteapta.

Am observat ca la cele de pe interior nu prea am acces .. sau am foarte limitat.
Nici nu stiu daca reusesc sa pun presa pe ele.

Vreau sa va intreb daca ati fcut careva operatiunea si daca da, atunci va rog sa o descrieti aici.
Din ce am citit in manual, se poate desface coloana de directie si se scoate tot angrenajul cu capetele si barele de directie afara.
Cum este cel mai usor de realizat treaba ?

Multumesc !
  • 0

#2 sorinnita

sorinnita

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 427 posts
  • Gender:Male
  • Location:otopeni
  • Nume real:nita sorin
  • Telefon:0722588595
  • Marca ATV:King Quad 700
  • Numar ATV:IF-33-SOR

Posted 16 July 2013 - 09:55 PM

Salut,eu le-am schimbat de mai multe ori, de obicei lucrez la atv ridicat (adica pus in fund) si pentru capete de bara nu-ti trebuie presa.
In primul rand in afara de roti se mai da jos si scuturile.
  • 0

#3 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 16 July 2013 - 10:29 PM

QUOTE (sorinnita @ Jul 16 2013, 10:55 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Salut,eu le-am schimbat de mai multe ori, de obicei lucrez la atv ridicat (adica pus in fund) si pentru capete de bara nu-ti trebuie presa.
In primul rand in afara de roti se mai da jos si scuturile.



Salut Sorin,

Cum le-ai dat jos pe alea din interior ?
Doar capatul de bara cu bara pe fiecare parte sau ai desfacut to angrenajul stanga/dreapta de pe axul ghidonului ?

Mersi frumos,
Iuliu
  • 0

#4 sorinnita

sorinnita

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 427 posts
  • Gender:Male
  • Location:otopeni
  • Nume real:nita sorin
  • Telefon:0722588595
  • Marca ATV:King Quad 700
  • Numar ATV:IF-33-SOR

Posted 17 July 2013 - 10:32 PM

Salut,se da fiecare cap de bara cu tija cu tot sau fara tija,este mai simplu cu tija (nu ai treaba cu axul de la ghidon si ce tine de el)dupa ce se inlocuiesc capetele de bara sa-i faci unchiul de fuga,dar asta mai vorbim dupa ce schimbi capetele.Eu daca am scuturile si rotile date jos in 10 min. le-am dat jos.
  • 0

#5 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 17 July 2013 - 10:48 PM

QUOTE (sorinnita @ Jul 17 2013, 11:32 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Salut,se da fiecare cap de bara cu tija cu tot sau fara tija,este mai simplu cu tija (nu ai treaba cu axul de la ghidon si ce tine de el)dupa ce se inlocuiesc capetele de bara sa-i faci unchiul de fuga,dar asta mai vorbim dupa ce schimbi capetele.Eu daca am scuturile si rotile date jos in 10 min. le-am dat jos.



Ok, am inteles.
Problema la mine e ca is cam intepenite - is alea originale .. de prin 2008. Pe weekend il ridic si eu in fund si incerc sa le dau jos.

Mersi frumos de sfaturi !
  • 0

#6 sorinnita

sorinnita

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 427 posts
  • Gender:Male
  • Location:otopeni
  • Nume real:nita sorin
  • Telefon:0722588595
  • Marca ATV:King Quad 700
  • Numar ATV:IF-33-SOR

Posted 17 July 2013 - 11:23 PM

Dai cu ciocanul in ele incetisor si ai sa vezi ca se desfac ele(oricum le schimbi),cu grija si fara graba merge treaba bine thumbsup.gif
  • 0

#7 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 03 September 2013 - 09:06 PM

In primul rand - multumesc Sorin pentru ajutor !
Am reusit pana la urma sa le schimb.
Deoarece nu a fost chiar "plug&play" am sa descriu aici pentru cei care se vor bate de treaba asta pe viitor.

Asadar,and vreti sa schimbati capetele de bara de la directie la atv:
0. daca aveti joc in vreun capat de bara recomand sa le schimbati pe toate ca sa stati linistiti o vreme buna;
1. analizati bine inainte de ce piese si scule aveti nevoie si cat timp credeti ca o sa dureze;
2. recomand sa aveti si o presa mica care sa incapa pe capetele de la interior;
2. desfaceti toate carenele si ce mai trebuie pentru a avea acces, altfel riscati sa nu reusiti deoarece e stramt locul sau poate chiar distrugeti altceva pe acolo;
3. eu am lasat atv-ul pe roti si m-am bagat sub el, altii precum Sorin prefera sa ridice atv-ul "in fund";
4. recomand sa desfaceti prima data capetele de bara de la interior deoarece se dau jos mai greu si la inceput aveti mai multa rabdare sau daca nu reusiti nu ramaneti cu treaba pe jumatate;
5. desi am folosit nu cred ca a ajutat spray ul tip "WD 40";
6. capetele de la interior daca nu ies nu aveti loc sa le loviti asa ca trebuie pusa presa pe ele; nu strangeti excesiv ci strangeti si lasati asa un minut si probabil vor ceda singure sub presiune - la mine asa a fost;
7. dupa ce le-ati desfacut pe cele de la interior desfaceti-le si pe cele de la roata;
8. scoateti afara si masurati aproximativ lungimea barelor cu tot cu capetele de directie;
9. inlocuiti capetele de bara cu cele noi, montandu-le tinand cont de masuratoarea de la punctul anterior;
10. montati barele la loc - aici este o smecherie - la KingQuad locasul pentru capetele de la interior este mai ingust decat cel de la roata si cu unele modele de capete de bara ( AllBalls ) nu veti putea strange deoarece piulita ajunge la capatul filetului. Asadar daca nu puteti strange capetele de la interior puneti cate o saiba care sa permita conicitatii capatului sa treaca prin ea si astfel sa puteti strange piulita; Nu uitati sa puneti siguranta peste piulite!
11. analizati pozitia rotilor si masurati diferenta dintre distanta intre cauciucuri in partea din fata si distanta in partea din spate - poza atasata - trebuie sa fie de 10 mm.
12. daca rotile nu sunt orientate corect sau distanta nu e buna trebuie reglata directia;
13. reglati directia prin rotirea pe rand a barelor de directie st/dr - veti observa ca la o rotatie rotile isi vor schimba pozitia;
14. dupa reglaj mai verificati o data pozitia ghidonului, a rotilor si distanta dintre roti descrisa la punctul 11;
15. daca ceva nu e bine reluati de la punctul 13;
16. daca totul este in regula fixati barele de directie intro pozitie astfel incat capetele de bara sa aiba o pozitie normala ( poza atasata ) - astfel ar trebui sa lucreze mai greu si sa tina mai mult - si strangeti contrapiulitele pentru a bloca pozitia;
17. faceti cu grija o proba de drum si verificati tinuta de drum in linie dreapta si in curbe - atenti la presiunea in roti sa fie la fel;
18. aveti grija mai ales la curbe la tendinta de a "fura ghidonul" - daca se intampla asta atunci reglajul directiei nu este bun;
19. daca totul este in regula ati rezolvat cu capetele de bara smile.gif.
20. Stangeti sculele si serviti o bere rece wink.gif .

Spor la treaba !
Sper sa ajute pe cineva atata scris smile.gif.

Attached Files


Edited by iusau, 03 September 2013 - 09:13 PM.

  • 0

#8 sorinok

sorinok

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,529 posts
  • Gender:Male
  • Location:sibiu
  • Nume real:Sorin
  • Telefon:0749.........
  • Marca ATV:de la prieteni

Posted 03 September 2013 - 09:17 PM

Bun iusau! moil.gif
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto