Salut.De curand am achizitionat un Polaris trailboss 330 din 2009.Prima inmatriculare a fost in 2012.Momentan nu am avut deloc probleme cu el.Ce parere aveti despre acest Atv? Vreau sa-i fac schimbu de ulei,credeti ca Motul Power quad ii bun?Sau ce ulei imi recomandati?Multumesc
Polaris Trailboss 330
#1
Posted 17 February 2014 - 07:07 PM
#2
Posted 19 February 2014 - 09:58 PM
Sa il stapanesti sanatos si fara evenimente !!
Eu recomand motul la motoarele de turatii cand eram pe 2 roti tot motul foloseam acum la atv tot motul si in diferentiale si in motor
#3
Posted 19 February 2014 - 10:31 PM
Scrie in manualul de reparatie ce ulei sa folosesti peste tot.
Motul e o marca apreciata dar face tot felul de uleiuri si multe altele.
Power quad e un ulei reusit dar are specificatii, care de exemplu la Suzuki KingQuad nu se potrivesc.
#4
Posted 20 February 2014 - 12:27 AM
Stiu ca nu e topicul unde sa postez dar lumineaza-ma de ce nu e bun motul Powe quad sau Motul 7100 ( e acealasi continut ) pentru KQ ?
#5
Posted 20 February 2014 - 11:11 AM
Stiu ca nu e topicul unde sa postez dar lumineaza-ma de ce nu e bun motul Powe quad sau Motul 7100 ( e acealasi continut ) pentru KQ ?
Adi, iti pun aici motivele pentru care eu consider ca uleiul Motul PowerQuad nu este potrivit pentru Suzuki KingQuad:
Din manualul de intretinere KingQuad 750: Use of SF/SG or SH/SJ in API with MA in JASO.
Din specificatiile Motul PowerQuad:API SL / JASO MA M033MOT103
Din specificatiile Motul 7100: API SG/SH/SJ/SL/SM/SN / JASO MA2 M033MOT117
Altfel spus, PowerQuad nu indeplineste standardul API cerut de KingQuad.
Am si eu o intrebare pentru tine: Stii ce au schimbat in 7100 de la varianta MA la MA2 ?
Stiu ca MA2 asigura o frecare mai eficienta pentru ambreiajul umed dar cum se propaga asta in rolul ungerii motorului ?
#6
Posted 20 February 2014 - 03:38 PM
Va multumesc pentru raspunsuri.Problema este ca nu am manualul de reperatii.Am gasit ceva pe internet ca trebie ulei Polaris Premium 4Synthetic 0W40.Daca nu gasesc ulei polaris de care imi recomandati sa bag sa fie 0W40?Ar fi o problema daca bag 5W40 sau 10W40?
#7
Posted 18 March 2014 - 10:53 AM
Daca aveti nevoie de informatii tehnice pentru vehiculul dumneavoastra Polaris va punem la dispozitie reteaua de dealeri autorizati Polaris de pe teritoriul Romaniei pe care o gasiti pe site-ul Polaris Romania: http://www.polarisdealers.ro/dealeri/
De asemenea va asteptam pe pagina noastra de Facebook pentru a fi mereu la curent cu noutatile: https://www.facebook...polaris.romania
#8
Posted 18 March 2014 - 05:52 PM
Daca aveti nevoie de informatii tehnice pentru vehiculul dumneavoastra Polaris va punem la dispozitie reteaua de dealeri autorizati Polaris de pe teritoriul Romaniei pe care o gasiti pe site-ul Polaris Romania: http://www.polarisdealers.ro/dealeri/
De asemenea va asteptam pe pagina noastra de Facebook pentru a fi mereu la curent cu noutatile: https://www.facebook...polaris.romania
Eu cred ca ar fi folositor sa ajutati oamenii si aici pe forum in mod concret, cu un raspuns la intrebarile lor.
Sunt convins ca anumite locatii pot contine mai multe informatii concentrate pe un anumit segment, dar s-ar putea ca oamenii sa nu caute intotdeauna in cel mai potrivit loc si atunci o mana de ajutor aici pe forum s-ar putea dovedi foarte la indemana.
Ce parere aveti ?
Edited by iusau, 18 March 2014 - 07:14 PM.
#9
Posted 19 March 2014 - 10:19 AM
Aici sfaturile sunt gratis, in locatii se numeste diagnoza si este normata!
#10
Posted 20 March 2014 - 10:10 AM
Adi, iti pun aici motivele pentru care eu consider ca uleiul Motul PowerQuad nu este potrivit pentru Suzuki KingQuad:
Din manualul de intretinere KingQuad 750: Use of SF/SG or SH/SJ in API with MA in JASO.
Din specificatiile Motul PowerQuad:API SL / JASO MA M033MOT103
Din specificatiile Motul 7100: API SG/SH/SJ/SL/SM/SN / JASO MA2 M033MOT117
Altfel spus, PowerQuad nu indeplineste standardul API cerut de KingQuad.
Am si eu o intrebare pentru tine: Stii ce au schimbat in 7100 de la varianta MA la MA2 ?
Stiu ca MA2 asigura o frecare mai eficienta pentru ambreiajul umed dar cum se propaga asta in rolul ungerii motorului ?
Vezi ca standardele sunt putin mai complicate. Standardul API (American Petroleum Institute) testeaza uleiurile in conditiile utilizarii in motoare de autoturisme, iar specificatiile sunt compatibile cu cele anterioare. API SF sau SG este mai vechi decat API SN, dar SN include standardele SF, SG.... SM etc.
Standardele JASO (Japanese Automotive Standards Organization) include mai multe tipuri de teste, iar MA / MA2 sunt standarde MOTO. Standardele JASO sunt mult mai stricte, deci cand alegi un ulei este de preferat sa respecti standardele JASO.
Din punct de vedere al compozitiei Motul PowerQuad si Motul 7100 sunt identice, difera doar aditivii, PowerQuad este conceput special pentru ATV-uri, care au alt regim de folosire. Perioadele de stocare sunt mai mari, deci PowerQuad contine aditivi antioxidanti in cantitati mai mari, mediul este mai murdar, deci contine aditivi detergenti si anti-spumanti in cantitati mai mari.
Daca mai ai nelamuriri legate de uleiuri, intreaba-ma.
#11
Posted 20 March 2014 - 10:23 AM
Vezi ca standardele sunt putin mai complicate. Standardul API (American Petroleum Institute) testeaza uleiurile in conditiile utilizarii in motoare de autoturisme, iar specificatiile sunt compatibile cu cele anterioare. API SF sau SG este mai vechi decat API SN, dar SN include standardele SF, SG.... SM etc.
Standardele JASO (Japanese Automotive Standards Organization) include mai multe tipuri de teste, iar MA / MA2 sunt standarde MOTO. Standardele JASO sunt mult mai stricte, deci cand alegi un ulei este de preferat sa respecti standardele JASO.
Din punct de vedere al compozitiei Motul PowerQuad si Motul 7100 sunt identice, difera doar aditivii, PowerQuad este conceput special pentru ATV-uri, care au alt regim de folosire. Perioadele de stocare sunt mai mari, deci PowerQuad contine aditivi antioxidanti in cantitati mai mari, mediul este mai murdar, deci contine aditivi detergenti si anti-spumanti in cantitati mai mari.
Daca mai ai nelamuriri legate de uleiuri, intreaba-ma.
Mersi Andi de explicatii !
Sa inteleg deci ca API SL contine si el standardele mai vechi precum SF/SG ?
Care ar fi diferenta intre Motul 7100 MA ( varianta mai veche ) si Motul 7100 MA2 ( varianta mai noua ) ?
Cum ziceam mai sus, am inteles ca MA2 asigura o frecare mai eficienta pentru ambreiajul umed; cum se propaga asta in rolul ungerii motorului ?
Ce ulei recomanzi sa bag in KingQuad 450 2008 la 6000 km ?
Pana acuma s-a folosit Motul 7100 10w40 si la 6000 km nu consuma ulei deloc.
Edited by iusau, 20 March 2014 - 10:24 AM.
#12
Posted 20 March 2014 - 10:28 AM
Exact, este compatibil cu standardele anterioare.
Partea de frictiune a ambreiajului este data de aditivi, nu de baza uleiului. Ungerea este cel putin la fel de buna, tine de lungimea moleculelor de ulei si de alti aditivi.
Poti folosi in continuare 7100, nu este foarte corect sa schimbi des tipul de ulei.
#13
Posted 26 March 2014 - 06:00 PM
Iusau, treaba e simpla la cum o vad eu: daca omul are un ATV Polaris, Mona i-a dat contactul dealer-ilor si poate sa sune la oricare (de unde o fi Daniel 91) si sa zica: Buna ziua, am un TrailBoss 330, aveti ulei Polaris pentru el? Raspunsul va fi da intotdeauna, fie ca este de motor, diferential sau cutie.
Daca vrea sa puna alt ulei decat Polaris, sa vorbeasca si cu cine vinde alte tipuri de ulei si sa ii dea unul corespunzator - evident, la motor merg multe variante. Producatorul si reprezentatul (de orice brand) va recomanda intotdeauna uleiul lor, uleiul folosit si la testarea vehiculelor.
Samy, ce treaba are diagnoza cu ce ulei sa foloseasca Daniel91 ?
Edited by Andrei, 26 March 2014 - 06:01 PM.
#14
Posted 29 March 2014 - 06:23 PM
Salut.Uitati niste poze cu Polaris meu.Am rezolvat problema cu uleiul, am bagat Bel Ray 10w40 si merge foate bine.Poate pe viitor o sa sun la (Mona) sa vad ce imi recomanda.Am montat si ceas care masoare orele de functionare.Acuma am o problema ca nu are frane.Am fost la mecanic,le-am aerisit si dupa 2 zile mai rau ca si inainte, nu am mai avut pedala de loc.Poate o mai patit cineva asa ceva.Astept o parere.Va multumesc. Unbenannt.jpg 125.11KB 1 downloads Unbenannt1.jpg 163.32KB 1 downloads Unbenannt2.jpg 246.22KB 1 downloads
#15
Posted 29 March 2014 - 06:58 PM
Iusau, treaba e simpla la cum o vad eu: daca omul are un ATV Polaris, Mona i-a dat contactul dealer-ilor si poate sa sune la oricare (de unde o fi Daniel 91) si sa zica: Buna ziua, am un TrailBoss 330, aveti ulei Polaris pentru el? Raspunsul va fi da intotdeauna, fie ca este de motor, diferential sau cutie.
Daca vrea sa puna alt ulei decat Polaris, sa vorbeasca si cu cine vinde alte tipuri de ulei si sa ii dea unul corespunzator - evident, la motor merg multe variante. Producatorul si reprezentatul (de orice brand) va recomanda intotdeauna uleiul lor, uleiul folosit si la testarea vehiculelor.
Samy, ce treaba are diagnoza cu ce ulei sa foloseasca Daniel91 ?
Andrei, eu cred ca e chiar mai simpla de atat...
Ideea de forum, asa cum bine o intelegem cu totii este alta.
Uite, intre timp omul si-a rezolvat problema uleiului, dar are o intrebare legata de frane.
Ce zici, il poti ajuta si cu un sfat ?
Sau poate Mona a mai intalnit problema ma gandesc prin service-ul Polaris si il poate indruma spre o varianta ?
Multumim !
PS: Legat de intrebarea catre Samy: Ma gandesc ca depinde de starea motorului ce tip de ulei sa foloseasca. Starea motorului se poate afla printr-o diagnoza ... cum ar fi un test de presiune ? Intreb deoarece nu sunt de specialitate.
Edited by iusau, 29 March 2014 - 07:05 PM.
#16
Posted 17 April 2014 - 11:48 PM
Va rog ajutor.In legatura cu franele, problema era un aerisitor care se invartea in gol, era gata filetu.Pe acolo primea aer.Am cumparat un tarod mai mare ca sa ii fac filet dar din pacate o crepat peretele ca ii din aluminiu.(se vede in poza).Credeti ca se poate suda?Daca nu, de unde se poate cumpara unul nou si cat mar costa (aproximativ)?? Multumesc.