Am tot studiat treaba asta cu consumul de ulei dat de filtrul stock sau cel K&N si eu personal am ajuns la concluzia ca nu este absolut nicio problema cu filtrul K&N. Inclusiv pe forumurile din U.S nu am intalnit niciun posesor care sa se planga de praf in galeria de admisie dupa folosirea filtrului K&N. Este adevarat ca in U.S cam 70% din posesori folosesc Twin Air sau Uni, de aici vine si avalansa de pareri pro aceste filtre in defavoarea celor K&N care se pare ca nu este asa popular. Restul de 30% care foloseau K&N spuneau raspicat ca nu au avut gram de praf in admisie si ca-l folosesc si la masini/barci etc.
Este adevarat ca prin constructia lor,logica te duce cu gandul ca filtrele K&N sa nu filtreze la fel de bine ca cele din burete. Cineva explica : "tocmai acestui fapt cei de la K&N au hotorat sa puna peste filtru acea husa avand rolul de prefiltrare". Aceeasi persoana sugera ca filtrele K&N sunt ff bune in orice domeniu mai putin cel offroad, sau in conditii cu mult praf. A fost singura opinie negativa gasita despre acest filtru si din cate am dedus, cel care a lansat-o a facut-o dupa parerea proprie, nu dupa utilizarea acestui filtru.
Ca sfat, uni posesori de filtre K&N spuneau ca trebuie dat un strat subtire de vaselina pe partea de jos a filtrului pentru a etansa bine. Acest lucru era mentionat si in cazul filtrelor Twin Air.
Dupa toate aceste dezbateri,am hotarat sa-mi iau si eu un Twin Air pe care o sa-l folosesc doar vara cand in mediu nivelul de praf este mai ridicat (asta pt linistea mea sufleteasca), in restul anotimpurilor o sa revin la K&N care la mine timp de 6000 km si-a facut treaba fara sa imi lase particule de praf in admisie si fara sa am probleme cu consumul de ulei. Repet,este opinia mea personala la care am ajuns ca posesor de filtru K&N , folosit cu succes timp de 6000 km.
Edited by xstranger, 16 April 2014 - 01:12 PM.