Jump to content



Photo

Liniute Apa Cf Moto X6


  • This topic is locked This topic is locked
27 replies to this topic

#1 valentinos99

valentinos99

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 596 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti underground mab
  • Interests:ATV-URI SI DISTRACTIE :)))
  • Nume real:black man
  • Telefon:Samsung galaxy
  • Marca ATV:CF MOTO
  • Numar ATV:NEGRU- POLITIE 100% LEGAL CU ITP SI RCA

Posted 02 March 2014 - 10:37 PM

salutare tuturor posesorilor de atv si in special cf moto x6 ! am o intrebare ,voua cate liniute va arata cand e motorul cald si la a cata liniuta porneste ventilatorul ? va multumesc
  • 0

#2 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 03 March 2014 - 10:26 PM

Salut

 

La al meu porneste termocupla dupa ce ajunge la a treia liniuta dar nu chiar imediat cum a ajuns la a treia liniuta. Ajunge la trei liniute cand merg incet cu el o perioada mai lunga de timp(10-20 min cred) si nu se ventileaza bine radiatorul.

 

La tine cand porneste?


  • 0

#3 radoicrstn

radoicrstn

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 48 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:CRISTIAN FRN
  • Telefon:0726270872
  • Marca ATV:Renegade
  • Numar ATV:FRN

Posted 03 March 2014 - 10:35 PM

cand faci plinul ..iti arata full:)))


  • 1

#4 valentinos99

valentinos99

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 596 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti underground mab
  • Interests:ATV-URI SI DISTRACTIE :)))
  • Nume real:black man
  • Telefon:Samsung galaxy
  • Marca ATV:CF MOTO
  • Numar ATV:NEGRU- POLITIE 100% LEGAL CU ITP SI RCA

Posted 03 March 2014 - 10:46 PM

multumesc pentru raspuns ,inseamna ca trebuie sa schimb termostatul ,la minw sta la 4 liniute (din cele 8) si porneste ventilatorul cand se fac 5 si trece imediat la 4 ,in mare parte sta cam pe 4 dar la mers in bucuresti si stat mult la semafoare in trafic.Daca merg intins sta la 3 .Multumes frumos pentru raspuns wink.png

 

ai la plin imi arata full wink.png


Edited by CHRYS, 03 March 2014 - 10:57 PM.
Topicuri contopite

  • 0

#5 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 03 March 2014 - 11:00 PM

Dupa cum ti-am mai atras atentia te rog nu mai posta consecutiv indiferent de pe ce accesezi acest forum.

                                                                                                                                            

                                                                                                                                                         Multumesc !


  • 0

#6 vic09092000

vic09092000

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Valea Prahovei
  • Nume real:Octavian
  • Telefon:0724
  • Marca ATV:CF Moto X6

Posted 14 July 2014 - 09:38 AM

Salutare,

 

Ti-ai schimbat termocupla ? Cum e ?

 

In ultima vreme am vazut ca la mine nu prea mai pleaca ventilatorul. In w/e am scos firele de la termocupla si le-am pus pe direct cu ventilatorul mereu "ON" dar parca tot nu raceste destul. Erau momente cand ajungea pe rosu. Nu am apucat sa verific antigelul dar pot spune ca nu l-am completet/verificat de cand am ATV-ul (3 ani si jumatate). Sper sa fie de la antigel problema ca daca ala e ok altceva ar putea fi mai grav...

Are sens sa comand termocupla ? Posibil ca aia sa fie buna dar sa nu functioneze din lipsa de antigel.


  • 0

#7 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 14 July 2014 - 10:25 AM

Daca ai pus pe direct si tot nu raceste lichidul si, mai ales ca ti-a ajuns si pe rosu, pot fi urmatoarele cauze:

 

- radiator infundat in interior (mai greu probabil dar posibil daca ai bagat apa normala fara antigel sau din balta);

- radiator infundat la exterior, adica plin de pamant. Incearca sa il speli cu furtunul de gradina, in niciun caz cu jet puternic de apa;

- lipsa lichid de racire (sub nivelul minim). Asta inseamna ca ai aer in instalatia de racire si nu are cum sa se faca racirea in mod eficient.

- poate ventilatoarele nu se mai invart cu aceeasi viteza (sa nu fie tinute de vreun lemn intrat ciudat;

- daca ti-a ajuns la rosu, termostatul este compromis si exista posibilitatea (rara) ca el sa se blocheze pe inchis;

 

Oricum, este grav daca ai ventilatoarele pe direct si nu fac fata cu racirea.


  • 0

#8 valentinos99

valentinos99

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 596 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti underground mab
  • Interests:ATV-URI SI DISTRACTIE :)))
  • Nume real:black man
  • Telefon:Samsung galaxy
  • Marca ATV:CF MOTO
  • Numar ATV:NEGRU- POLITIE 100% LEGAL CU ITP SI RCA

Posted 14 July 2014 - 11:35 AM

Salutare,

 

Ti-ai schimbat termocupla ? Cum e ?

 

In ultima vreme am vazut ca la mine nu prea mai pleaca ventilatorul. In w/e am scos firele de la termocupla si le-am pus pe direct cu ventilatorul mereu "ON" dar parca tot nu raceste destul. Erau momente cand ajungea pe rosu. Nu am apucat sa verific antigelul dar pot spune ca nu l-am completet/verificat de cand am ATV-ul (3 ani si jumatate). Sper sa fie de la antigel problema ca daca ala e ok altceva ar putea fi mai grav...

Are sens sa comand termocupla ? Posibil ca aia sa fie buna dar sa nu functioneze din lipsa de antigel.

 am cumparat termocupla noua 40 ron si acum sta in 3 liniute ceea ce e  normal  ,la tine sigur e de la antigel , termostat sau furtun spart etc .                                            Eu cand puneam ventilatorul pe direct statea la 1- 2 liniute maxim. 

Trebuie sa verifici in primul rand antigelul ,nu cumpara inca termocupla pana  nu iti raceste cand pui firele pe direct ca sigur nu e de la ea . Spor la remediat problema thumbsup.gif


Edited by valentinos99, 14 July 2014 - 11:39 AM.

  • 0

#9 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 15 July 2014 - 10:25 AM

Salut 

In plus la ce ti-au sugerat colegii mai sus, nu cred ca ar fi rau sa arunci un ochi si la pompa de apa.

Inca o sugestie: sa fii sigur ca nu e din thermostat, ai putea chiar sa il elimini complet din circuit.

Bafta


  • 0

#10 vic09092000

vic09092000

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Valea Prahovei
  • Nume real:Octavian
  • Telefon:0724
  • Marca ATV:CF Moto X6

Posted 15 July 2014 - 11:38 AM

sa il elimini complet din circuit.

Ce intelegi prin asta? Ziceam ca am pus ventilatorul pe direct si porneste dar tot nu raceste destul.

Deci e din antigel (cel mai fericit caz) sau din pompa pe apa (un caz nu prea fericit).

Mentionez ca X6 are si radiator de ulei. Sunt 2 radiatoare montate unul peste altul. Cel de ulei este in fata si este mai mic.


Edited by vic09092000, 15 July 2014 - 11:40 AM.

  • 0

#11 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 15 July 2014 - 01:12 PM

Citez: "- daca ti-a ajuns la rosu, termostatul este compromis si exista posibilitatea (rara) ca el sa se blocheze pe inchis;"

Il elimini prin scoaterea lui din circuit (din locasul lui).


  • 0

#12 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 15 July 2014 - 03:53 PM

Ce intelegi prin asta? Ziceam ca am pus ventilatorul pe direct si porneste dar tot nu raceste destul.

Deci e din antigel (cel mai fericit caz) sau din pompa pe apa (un caz nu prea fericit).

Mentionez ca X6 are si radiator de ulei. Sunt 2 radiatoare montate unul peste altul. Cel de ulei este in fata si este mai mic.

 

Daca ai pus ventilatorul pe direct, nu ai eliminat termostatul - supapa mecanica ce da drumul la apa din motor in radiator.

Degeaba sufla ventilatorul pe un radiator care nu primeste apa calda din motor ;).

 

Daca termostatul nu deschide, apa calda nu ajunge la radiator...si degeaba merge ventilatorul pe direct ca nu raceste ce trebuie...exact ce ai descoperit si tu.

 

Nu prea vad cum s-ar degrada antigelul in asa hal incat sa nu realizeze transferul de caldura, dar nu sunt specialist in asta.

Poti inlocui cu apa pentru test si tot trebuie sa raceasca.

Eu mai degraba as verifica furtunele sa nu fie indoite sau sa aiba aer, apoi pompa si termostatul.


  • 0

#13 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 15 July 2014 - 07:00 PM

La radiator se intampla des sa fie infundati fagurii, mie mi s-a intamplat cu noroi sau seminte de iarba cand am mers undeva prin iarba inalta. Atunci am avut ceva probleme cu racirea si mi-a fiert antigelul scurgandu-se prin preaplin. Evident trebuie desfundati fagurii si completat cu antigel pentru ca racirea nu are cum se face cu fagurii infundati, deci poti verifica si acest aspect.

Cum procedez eu la curatat radiatorul: am muiat mizeria dand cu turbojetul de la distanta, cu atentie sa nu indoi fagurii de aluminiu, apoi cu o lamela din otel (de la un stergator de parbriz vechi) iau fiecare fagure la rand si-l desfund ajutat si de un pistol cu aer comprimat de la compresor, iar la urma dau iar o baie cu turbojetul. Era mai sfant de desfacut radiatorul cu totul si spalat, dar e destula munca ca trebuie dat bulbarul jos si toate matzele de la racire.

 

Revenind la subiect si eu suspectez ca termostatul e blocat pe inchis.


Edited by danutlupu, 15 July 2014 - 07:01 PM.

  • 0

#14 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 15 July 2014 - 07:54 PM

Uite, am atasat o schita a pozitiei termostatului. Sper sa iti fie de folos.

 

 

Attached Files


  • 0

#15 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 16 July 2014 - 09:21 AM

Cred ca ti-au "explicat" colegii mult mai bine decit puteam eu.

Solutii simple si practice - LMC


  • 0

#16 vic09092000

vic09092000

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Valea Prahovei
  • Nume real:Octavian
  • Telefon:0724
  • Marca ATV:CF Moto X6

Posted 16 July 2014 - 09:38 AM

Multumesc mult de ajutor. Dupa ce m-am mai documentat incep si eu sa cred ca este vorba de pompa sau de acest termostat.

Cateodata raceste - cateodata nu raceste si dupa ce am pus ventilatorul pe direct nu s-a schimbat nimic deci nu termocupla este problema,

 

Am vorbit acum cu mecanicul si vineri ma duc la el. Din pacate ATV-ul este la tara iar eu in Bucuresti. Nu am timp decat in w/e sa mesteresc la el. Daca l-as avea langa mine probabil l-as desface si singur.

 

Va tin la curent.


  • 0

#17 vic09092000

vic09092000

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Valea Prahovei
  • Nume real:Octavian
  • Telefon:0724
  • Marca ATV:CF Moto X6

Posted 28 July 2014 - 09:10 AM

Asa cum am promis revin cu info.

 

Termostatul era problema, era murdar, imbacsit si nu mai lucra cum trebuie. Dupa curatare vad ca functioneaza perfect.

 

Acum pot sa raspund si la intrebarea lui valentinos99. Pe bord imi indica 3/8 liniute. Cateodata ajunge la 4/8 dar pt perioade scurte.

Am tractat in LOW impreuna cu inca 2 ATV-uri un camion usor pana pe platou la o stana pe Baiului si indicatorul nu a depasit 4/8 liniute.


  • 0

#18 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 28 July 2014 - 09:15 AM

Vezi ca de regula, termostatele care au fost "fierte" nu mai functioneaza si raman pe deschis. In principiu la iarna o sa vezi daca iti mai inchide sau nu. Daca iti ramane apa la o liniuta sau maxim doua, inseamna ca trebuie sa il schimbi.

 

Distractie placuta in continuare!


  • 0

#19 vic09092000

vic09092000

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Valea Prahovei
  • Nume real:Octavian
  • Telefon:0724
  • Marca ATV:CF Moto X6

Posted 28 July 2014 - 12:26 PM

la proba "cu bricheta" parea ca inchide dar o sa urmaresc.

multumesc de ajutor.


  • 0

#20 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 28 July 2014 - 01:13 PM

sa nu mai testati termostatele la bricheta. Verificati-le intr-un vas cu apa (2-3 litri) pus la incalzit.Daca mai ai si un termometru de temperaturi inalte, poti si verifica la ce temperatura deschide. Socul termic pe care il primeste de la bricheta il va afecta negativ.

 

Oricum, sa evitati sa fierbeti apa cu termostatul. 


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto