Buna ziua.As propune ca in topicul asta posesorii sa precizeze cat "papa" bestile, fiindca am vazut ca multi intreaba.
Consum
#1
Posted 12 March 2014 - 08:44 PM
#2
Posted 13 March 2014 - 01:10 AM
Daca este oferit consumul pe metoda de calcul auto voi incerca sa precizez ca erorile de calcul apar din perspectiva formelor de relief strabatute.Pentru utilajele ce se deplaseaza in conditii extreme calculul de consum se face la orele de functionare.Probabil vor fii multe pareri,dar corectitudinea unui consum se va regasii in aceasta metodologie
#3
Posted 13 March 2014 - 04:12 PM
Eu m-am referit la situatii practice, ca teoretic puteam calcula si eu.Am deschis topicul ca sa isi faca lumea o parere despre consumul uni anumit atv,ca sa stie omul daca are bani de benzina sau se lasa pagubas.
#4
Posted 13 March 2014 - 04:26 PM
Nu vreau sa par carcotas dar daca cineva se apuca de atveala si sta sa socoteasca daca are sau nu bani de benzina mai bine nu se mai apuca. Consumul difera in primul rand in functie de capacitatea cilindrica, de la model la model, de la un producator la altul. Nu in ultimul rand cred ca nu consumul este un factor decisiv ci costul reviziilor facute la timp, pretul pieselor, disponibilitatea acestora in piata etc, ceea de duce consumul cam pe la sfarsitul unui clasament al unor factori care trebuie avuti in vedere cand te apuci de acest sport.
Si ca sa fiu on-topic: pentru modelul de Linhai detinut de subsemnatul consumul este intre 7 - 10 L/100KM, asa cum spune si colegul Johnbv "din perspectiva formelor de relief strabatute"
#5
Posted 13 March 2014 - 06:05 PM
Eu bani de benzină am, dar nu mai am pentru a-mi cumpăra ATV
A explicat destul de clar Alin cam ce înseamnă elementul benzină în ecuația ”ateveală”. El are importanță doar în dozarea resurselor pentru un traseu mai lung, atât și nimic mai mult, dar asta o vei învăța după primele ieșiri cu noua achiziție.
Dacă te interesează o statistică pentru CF de 800 poți marca 14-18 litri la 100 km.
#6
Posted 13 March 2014 - 07:19 PM
1.Linhai 300- 1 galeata
2.Cf moto 800 - 2 galeti
3. Arctic CA 400 - 1 1/2 galeti
....
Edited by sorinok, 13 March 2014 - 07:20 PM.
#7
Posted 13 March 2014 - 07:51 PM
4. Can Am 650 - 10 l pe sosea in regim 60-100 km/h
- 12-14 L pe coclauri traseu mediu pe forestiere in principal 2*4, 4*4 ocazional si foarte rar 4*4 Low
- 16-18 L mocirla, zapada mare, animaleala mers aproape integral in 4*4 Low si 4*4
De precizat ca atunci când patineaza rotile, computerul de bord inregistreaza kilometrajul chiar daca atv-ul nu de deplaseaza din zona efectiv, de unde si diferentele intre bord si GPS. La un traseu de vreo 70 km pe bord, gps-ul mi-a aratat 54 km si imi clipocea becul la carburant dupa ce facusem plinul.
#8
Posted 13 March 2014 - 08:49 PM
Dat fiind faptul ca consumul nu se poate preciza cu exactitate, fiind niste jucarii de nebuneala poti consuma o galeata, doua galeti, in 10 km-2 ore, depinde unde te dai, cum te dai, etc!
Polaris 550 poate sa pape 13-14, sau chiar si 0 litrii daca stai cuminte
#9
Posted 14 March 2014 - 08:50 AM
Cred ca la-ti redus la tacere pe bietul om sau s-a lamurit complet cu consumurile
Sorinok - am dat sfoara prin Google ca sa fac conversia galeata=litru . Nu de alta dar sunt curios cite galeti consuma CF 500
Oricum nu am reusit niciodata sa scad sub 12 ltr, cel mai mult mers pe forestiere. Asta ca sa mai completez si eu parte din lista.
#10
Posted 14 March 2014 - 04:44 PM
Zongshen 250 cc - 3%
Outie 400 MAX carburator - 8%
King 750 11%
Grizzly EPS 700 16%
Outie 650 MAX 12% (160 km cu un plin)
O sa râdeti, dar Chinezul este cel mai fiabil
#11
Posted 17 March 2014 - 08:17 PM
Nu stiu sigur,dar cred ca Bruta de 750 e campioana ...lua aproape 2 galeti la 100-120 de km. si mers cu de toate,eu stau la munte,deci nu se pune problema altfel.Pisica de 500 era mai blanda,si la putere si la consum,cel mai mult am umblat undeva in jurul a 140-150 de Km,cu tot tacamul...dealuri-noroaie-balti si drumul catre casa l-am facut tot cuplat pe 4x4 si in 3 roti,am ramas fara o planetara pe spate ,undeva in jurul a 40 km.Siii,spre surprinderea mea inca mai aveam gaz in el.L-am avut o perioada scurta de timp si din aceasta cauza,nu-mi mai aduc aminte cat avea rezervorul
#12
Posted 17 March 2014 - 10:38 PM
Prin padure cateva urcari ...... aproximativ 12-14 l / 100 km cu arctic cat 650 v2
#13
Posted 19 March 2014 - 12:12 PM
Cf moto 500 scurt,12-14i/100km forestier fara extrem cu Lsi H .
#14
Posted 19 March 2014 - 12:40 PM
#15
Posted 19 March 2014 - 05:15 PM
AC 400: 10-12 L/100 km (14% cu 2 persoane pe el. Am facut 110 km prin padure, zone stancoase si dealuri) Cu un plin fac intre 110 si 150 km, in functie de traseu. (testat)
AC 1000: 10-14 L/100 km (majoritatea distantei am parcurs-o in 2x4 dar si 4x4 pe portiuni scurte). Cu un plin, dupa calculele mele as face 130-160 km (nu am testat inca, dar urmeaza)
#16
Posted 25 March 2014 - 06:27 PM
Nu vreau sa par carcotas dar daca cineva se apuca de atveala si sta sa socoteasca daca are sau nu bani de benzina mai bine nu se mai apuca. Consumul difera in primul rand in functie de capacitatea cilindrica, de la model la model, de la un producator la altul. Nu in ultimul rand cred ca nu consumul este un factor decisiv ci costul reviziilor facute la timp, pretul pieselor, disponibilitatea acestora in piata etc, ceea de duce consumul cam pe la sfarsitul unui clasament al unor factori care trebuie avuti in vedere cand te apuci de acest sport.
Si ca sa fiu on-topic: pentru modelul de Linhai detinut de subsemnatul consumul este intre 7 - 10 L/100KM, asa cum spune si colegul Johnbv "din perspectiva formelor de relief strabatute"
Intr-adevar consumul e ultimul lucru care ma intereseaza si pe mine. Alte costuri sunt mult mai mari.
Edited by vic09092000, 25 March 2014 - 06:27 PM.
#17
Posted 07 April 2014 - 10:43 PM
Salut dragi colegi eu la un king quat de 700 la 75 km am bagat 12L in regim mixt si nustiu daca este normal sa intreb in topicul acesta dar daca gresesc sa ma scuze moderatori ca sunt nou pe aici .La kingquatu meu pornesc ventilatoarele foarte des poate si la 3 min sa ma ajute cineva cu un raspuns am dat zeci de telefoane sa intreb pe unu si pe altu daca este normal dar nimeni nu stie nimic am fost si la KAMPUR BRASOV ca sint reprezentanti suzuki dar mi_au zis ca nau mecanic am verificat cu un prieten cu un aparat la ce temperatura pornesc ventilatoarele si au pornit la fix 99grade am schinbat antigelu si a mai scazut pornesc la 97 grade sa ma ajute cineva sa stiu daca este normal sau nu.Mentionez ca atv il am de 2 saptamani am facut si schinbul de ulei am pus un repsol 10w40 fulsintetik.ASTEPT UN RASPUNS VA MULTUMESC
#18
Posted 07 July 2014 - 09:43 PM
Stima.
#19
Posted 07 July 2014 - 11:12 PM
Deoarece de la consumul de combustibil la 100km s-a ajuns la numarul pornirilor ventilatoarelor la 5 minute si opshpe secunde, zic si eu ca CF Moto-ul meu 500A consuma cam 0,013 metri cubi la 100 km.
Hai sa nu ne abatem de la discutie si sa revenim: CF Moto 500A = 12-14 litri la 100 km cu de toate (asfalt, padure, asfalt, padure, rau cu nisip, pietris, apa moderata, padure, asfalt, padure, asfalt).
#20
Posted 07 July 2014 - 11:28 PM
off-topic, dar ca sa nu ramana in suspans numarul pornirilor de ventilatoare: la o temperatura de 25 de grade celsius + turatii de 5.000/minut + greutatea traseului si a atv-ului, este imbucurator ca ventilatoarele pornesc ori de cate ori este nevoie si fac fata cu racirea. In schimb, daca la iarna, la o temperatura de 5 grade pornesc la fel de des, da, poate sa fie un semn de intrebare.
Edited by pitesti, 07 July 2014 - 11:29 PM.