M-am gândit să nuanțez puțin problema ”chinezăriilor” deoarece dacă o iau după definiția directă, eu posed una dintre ele. CF MOTO X8 este fabricat în China !
Deci, dacă aveți răbdare, puteți să citiți despre ”cum apar chinezăriile”, unde le întâlnim și cât de periculoase sunt ...
Pentru a obține câștig financiar în urma unei activități este necesar să vinzi produsul ei, în cazul nostru un ATV.
Dacă produci într-o țară în care forța de muncă este supercalificată și disciplinată în respectarea calității, vei obține un ATV cu performanțe de vârf și fiabil, dar scump. Rezultatul va fi = un profit mic.
Ca să mărești profitul vei încerca să produci într-o țară în care forța de muncă este ieftină. Așa s-a deplasat o parte a industriei auto, IT sau altele spre estul Europei și Orientul îndepărtat, deci și producția de ATV-uri și componente pentru acestea.
Deocamdată nu este nimic nefiresc, iar calitatea produselor are rareori de suferit deoarece producătorul occidental ”se mută” în țara adoptivă cu tot sistemul său de producție, deci și cel al calității, partea de concepție rămânând în țara de origine. În majoritatea situațiilor de acest fel, pe produs nu va apărea nici o inscripție care să-i deconspire locul de naștere, iar profitul brandului se mărește semnificativ. (depinde de înțelegerea cu locatorul/chinezul)
Ce se întâmplă în Orientul Îndepărtat, nu numai în China ?
Pe baza spionajului industrial și al ”copi/paste”, beneficiind deja de faptul că în vecinătatea geografică imediată există spații de producție de cea mai bună calitate și unde se realizează produse de top, chinezii au creat branduri locale ce reproduc până la un anumit nivel calitativ și de performanță produsele occidentale, dar la prețuri de piață mai atractive. Acestea sunt marcate cu ”made în China”. (LINHAI, CF MOTO)
Calitatea și performanța pentru aceste produse sunt de cele mai multe ori undeva în spatele celor pe care le concurează deoarece cercetarea și investiția în inginerie este de obicei, dar nu întotdeauna, scăzută în China, mai ieftin este să reproduci, nu ?
Și-acum începe haosul ...
Tot în Orientul Îndepărtat se practică două trepte de industrie subterană: una ”branduită” și una ”no name” care aduc profituri uriașe pe baza exploatării lipsei unor cunoștințe elementare, a credulității sau pauperității induse unor largi pături de cumpărători, dar care își doresc un produs al cărui aspect exterior înșală comparația cu cel autentic.
Aceste făcături, realizate prin tot felul de ”ateliere” manufacturiere împrăștiate pe tot cuprinsul Chinei și nu numai, reproduc aspectul cât de cât al originalului, uneori obosindu-se chiar să imprime ”made în China” (acestea cu siguranță nu sunt produse nici măcar în China). Investiția în iginerie în cazul acestor făcături este ”zero”, singura preocupare fiind legată de înșelarea achizitorului prin aspectul vizual.
Cam astea sunt acele ATV-uri pe care după ce le pornești, dacă reușești să o faci, vei culege un pumn de șuruburi de sub ele fără ca măcar să-l miști din loc. Nu mai putem vorbi despre fiabilitate aici, acest concept nu există !
Așa apar ATV-uri cu denumiri de genul BMW, RENEGARDE, HUMMER, etc, etc. Ele au valoare ”zero”, dar au prețuri totuși, prețuri care sunt foarte mici pentru a fi acceptabile și vor fi plătite de exact cei care n-au nevoie de așa ceva, oamenii care nu-și permit să arunce cu banii.
Făcăturile beneficiază de obicei de un sistem de marketing cretin, dar insistent și cu insinuări infantile... ”fabricat în Germania”, ”garanței 3 ani ”, etc. etc. Care Germania ? care garanție ?
Problema penetrării pe piața liberă a acestui lanț de escroci nu ar fi posibilă dacă statele ar fi interesate să le blocheze activitatea, dar au constatat că le aduc venituri imporante doarece, cu toate că sunt mărfuri cu valoare unitară mică, volumul desfacerii este mare astfel că se adună ceva bănet la buget, prin impozitarea unor activități în fond ilicite (o statistică a mărfurilor contrafăcute pe piața occidentală a evidențiat pentru 2006 o prezență de 38%, iar în țările din estul Europei aproape de 60% !) Cifrele le-am luat dintr-un articol publicat cu ceva vreme în urmă, realizat sub protecția anonimatului, interesele fiind atât de mari încât cei care făceau dezvăluirile se temeau pentru viața lor, dar care argumentau dezvăluirile prin exemple elocvente.
Nu era vorba despre ATV-uri ci despre branduri din modă, marochinărie, medicamente (unde-i chiar periculos să vinzi rumeguș colorat împotriva cancerului) și altele ... dar ”șablonul” după care funcționează este similar.
Cu siguranță un CF sau un LINHAI, deci niște chinezării, nu se vor ridica niciodată la nivelul de performanță al unui POLARIS, CAN AM sau SUZUKI, însă cu o întreținere/pregătire corespunzătoare vor face anumite lucruri într-un mod rezonabil/decent.
Despre celelalte, despre făcături/porcării, nu pot să spun decât că sunt de necumpărat. Nu le mai faceți jocurile dând bani pe tâmpenii, ăsta-i sfatul meu !
Edited by Horia14, 27 June 2015 - 01:03 PM.