Jump to content



Photo

Ghidul Incepatorului


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 cristian pardau

cristian pardau

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 49 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:pardau cristian
  • Telefon:0734729533
  • Marca ATV:de care o fi numai sa fie
  • Numar ATV:SV 00 NAM

Posted 31 March 2014 - 05:46 PM

Propun ca in acest topic cei cu mai multa experienta sa scrie la ce trebuie sa fie atenti incepatorii in cazul cumpararii unui atv/quad.

Incep eu.In primul rand ar trebui sa  citeasca bine cateva topice din acest subforum,apoi sa se decida ce prefera, atv sau quad.Sa se documenteze bine despre chinezariile de pe piata si despre tepele de atv.Propun ca cei mai experimentati sa continue.

Niste topice ce trebuie citite de orice incepator:http://atvforum.ro/i...mercadortocmai/

http://atvforum.ro/i...ezarii-mascate/

http://atvforum.ro/i...04-un-mic-sfat/

http://atvforum.ro/i...narea-unui-atv/

http://atvforum.ro/i...-atv-incepator/

http://atvforum.ro/i...v-250cc-grizli/

http://atvforum.ro/i...ardiermodel-bv/

http://atvforum.ro/i...renegade-125cc/

http://atvforum.ro/i...337-supermatch/

http://atvforum.ro/i...ie-atv-grizzly/

http://atvforum.ro/i...tv-125cc-10-cp/


  • 1

#2 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 31 March 2014 - 06:10 PM

Consider un topic necesar incepatorilor ,il voi pune pinned.

Il consider foarte util pentru cei care doresc pe viitor sa se apuce de ATV-eala.

Din nou felicitari pentru initiativa !


  • 0

#3 cristian pardau

cristian pardau

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 49 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:pardau cristian
  • Telefon:0734729533
  • Marca ATV:de care o fi numai sa fie
  • Numar ATV:SV 00 NAM

Posted 31 March 2014 - 06:26 PM

Multumesc.Am venit cu initiativa asta deoarece stiu cum e sa fi incepator si sa nu sti de unde sa incepi.

Dar dumneavoastra nu ne ajutati cu topicul?Nu aveti un sfat pentru incepatori? 


  • 0

#4 mmn

mmn

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 13 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0726607441
  • Marca ATV:Linhai 260

Posted 31 March 2014 - 07:42 PM

Buna. Pentru a evita cumpararea unei "chinezarii" este suficient sa vezi un astfel de "atv" second. Pana am achizitionat atv-ul meu, tot un chinez,  am vazut un astfel de atv si am realizat ca nu are nici un fel de legatura cu ceea ce doream. Am vazut alte doua atv-uri mai mari, un Odes 400 si un Jianshe si am fost asigurat de vanzatori ca sunt facute sub licenta Yamaha. Desi pretul era unul foarte bun, am reusit sa "ratez" oferta. Ca si sfat, sunati inainte la cateva site-uri care vand piese pentru atv-uri si vedeti daca au sau aduc piese pentru aceste marci.

Sper ca micile mele experiente ajuta pe viitorii atvisti.


  • 0

#5 cristian pardau

cristian pardau

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 49 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:pardau cristian
  • Telefon:0734729533
  • Marca ATV:de care o fi numai sa fie
  • Numar ATV:SV 00 NAM

Posted 03 April 2014 - 06:19 PM

Multumim mmn.Un lucru de spus despre chinezarii.Exista putine chinezarii mai decente ca atv-uri.Atv-uri chinezesti mai bune sunt:Linhaiul de toate zilele, cf moto-ul si new force-ul care trag de rup, si Goes-ul, care este tot un fel de cf moto.In rest, toate chinezariile sunt praf in ochi.Asadar,incepatori, mare atentie la ce cumparati.Toate aburelile de genul "licenta Yamaha" sunt niste minciuni menite sa ii induca in eroare pe cei ce nu se pricep.Numai bine.


  • 0

#6 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 31 July 2014 - 08:40 PM

ATV, Quad, UTV, Spyder, Buggy ???? Despre ce vorbesc oamenii astia? Eu nu vreau decat un atv (cu litere mici)!

 

Pai este simplu. Suntem multi incepatori. Unii cu abilitati, altii care vor sa isi dezvolte abilitatile. Cert este ca toti avem aceeasi dorinta: aventura, putere, control. Si pentru asta suntem dispusi la exces. Si ajungem la si in PERICOL. De ce? In primul rand pentru ca nici macar nu ne dam seama ce cautam: ATV, Quad, UTV, Spyder sau Buggy?

  • All Terrain Vehicle, prescurtat ATV - este un vehicul de tip off-road. Acesta are capabilitati de trecere, de tractare, de abordare a terenurilor mlastinoase sau inzapezite. Sunt utilizate pentru recreație, agricultură, vânătoare, turism.
  • Quad-ul. Obisnuim sa folosim termentul „quad” ca sinonim perfect pentru ATV. Alteori consideram quadurile ATV-uri sportive cu tracțiune 2x4. Diferenta principala dintre ATV-uri si quaduri este ca ATV-urile se descurca mult mai bine in natura, pe cand quadurile mult mai bine pe pist. Prin pista nu trebuie sa intelegem circuite cu asfalt.

Suntem multi cei care, placut impresionati la un moment dat de cate o astfel de jucarie, ne dorim peste noapte sa faceo o astfel de achizitie. Fie ca mergem putin la munte si inchirien un "atv", fie ca am vazut la un vecin, fie ca vedem pe drum o "gasca" de ATV-isti plini de noroi, se dezlantuie in noi dorinta. Si vrem sa o satisfacem cat mai repede posibil Dar IEFTIN!!!

Ce inseamna asta? Google search "pret atv" si SURPRIZA!!!! La numai 500 euro mi-am indeplinit visul. URAAAAAA!!! 

Nu, nu este asa. Trebuie sa fim prudenti. Asta ne spune intelectul. Bun, si ce facem? Cautam pe forum. Foarte bine, este perfect. Doar ca, acolo gasim raspunsul de genul "petarda". Adica cum? ATV-ul meu este o petarda? Rusine sa va fie!!!

In realitate, ne simtim jigniti pentru ca astia mai mari, care au dat pe un ATV 9.000 euro, ne desconsidera si ne jignesc, deoarece se cred mai destepti pentru ca ei au dat 9.000 euro pe ceva ce eu cumpar cu DOAR 500 euro. Pai hai sa vedem: cand ma duc si spun ca fac o copie xerox la o petarda de copiator, este acelasi lucru cand fac o copie la un XEROX???

 

In plus, suntem multi dintre noi care ne dorim sa mergem cu atv-ul pe astfalt. Concluzie? Habar nu avem ce vorbim. Trebuie sa recitim definitia ATV-ului. Si apoi incepem sa intelegem...

 

In concluzie: asa cum nu exista copie xerox, la fel nu exista nici atv la pret de 500 euro. Poate doar petarde... Haideti sa fim responsabili si sa nu ne mai batem joc de banii nostri. In conditiile in care o casca de protectie costa 200 euro, cum va inchipuiti ca un ATV poate costa 500 euro???? Daca ne dorim ceva, hai sa facem tot posibilul sa ne cumparam acel ceva de buna calitate, si sa nu ne mai lasam inselati de tot felul de targoveti.


  • 5

#7 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 31 July 2014 - 09:24 PM

Salut deschiderea acestui topic, era necesar la avalansa de doritori de adrenalina care doreau sa-si cumpere un atv si cer sfaturi, asta va fi un link util pentru toti cei ce mai cred in mirajul atv-ului de 500 EUR.  

E imbucurator faptul ca mai sunt si oameni care se documenteaza intai si dupa asta ia o decizie, chiar daca de cele mai multe ori decizia e de a NU CUMPARA un ATV de 500 EUR, e clar ca acele persoane au facut o alegere buna, aceea de a ramane cu banii in buzunar si cu nervii si ciolanele la locul lor. Nu in ultimul rand, vor scapa de griji si de timp pierdut cu reparatii si cautat piese, la aceste jucarii e o chestiune de timp (destul de putin) pana cand le pica piesele de o calitate extrem de proasta, nu e chestia "daca" se strica ci "cand" se strica.

 

Foarte putini din cei ce le iau au o ambitie (proasteasca as zice) si bani sa le tot repare la nesfarsit, majoritatea se lasa bagubasi si le abandoneaza sau incearca sa le "bombeze" mai departe catre alti nefericiti care nu stiu ce podoaba isi iau pe cap pe principiu ca 3-400 EUR nu o fi asa mult si daca nu sunt bune nu e asa mare teapa. 


  • 0

#8 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 01 August 2014 - 03:32 PM

Salutari pentru ideea topicului.

Personal, am inceput sa ignor deschiderea acestora de genul:"Vreau sa imi iau atv-help"

Pentru inceput vreau reamintesc si sa devina o deviza: Ateveala e un hobby scump.

In al doilea rind poate ar trebui sa le aducem aminte colegilor mai tineri (chiar foarte tineri), ca nu tot ce zboara se maninca. Iar atv-ul in nici un caz nu zboara. Sau daca o face e ultimul tau zbor. De aceea as vrea sa sugerez adminilor sa introduca in avatar cimpuri obligatorii pentru virsta si sex. Am observat de multe ori ca ne batem degeaba gura cindncercam sa convingem un adolescent ce e bine si ce nu. E vreo rusine sa scrii ca ai 16 sau 56 de ani?

Si nu in ultimul rind daca mai apar astfel de solicitari sa se faca o trimitere directa la topicuri precedente fara a fi nevoiti sa incepem sa repetam aceleasi sfaturi valabile de ceva ani de zile. Concret - ceea ce a propus Cristian si Chris.


  • 1

#9 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 01 August 2014 - 04:49 PM

Chiar daca de multe ori este pierdere de timp sa ne spunem parerea in topicurile de tip "Vreau sa imi iau atv-help", eu personal le voi acorda atentie. Motivul este ca daca am putina experienta, trebuie sa o impartasesc. Cu siguranta cineva invata si nu pot decat sa ma bucur, chiar daca sunt multi ignoranti care habar nu au sa citeasca, daramite sa mai si scrie...

Cred ca toti am fost si suntem la randul nostru incepatori. Dar daca nu vorbim cu ei si daca nu incercam sa le explicam (atat cat ne pricepem) ce si cum, inseamna ca nu le acordam dreptul la educatie si ne vom "lovi" tot noi de ei in trafic.

Eu ma bucur ca vin si intreaba. In conditiile in care piata si internetul fac ravagii in randul lor (al adolescentilor), o mana intinsa sau o povata spusa poate sa faca diferenta. Nu vreau sa convingem pe cineva daca este bine sau nu. Vreau doar sa ne exprimam opiniile si sa dezbatem. Fiecare concluzioneaza pentru sine. Dar daca se trage o concluzie buna sau rea, depinde de fiecare individ in parte si de aspiratiile lui.


  • 2

#10 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 08 November 2019 - 09:59 AM

Sa reactualizam putin acest topic cu ceva informatii utile atat pentru incepatori cat si pentru avansati.

 

Articolul este preluat de pe jeepmania.ro

 

10 CELE MAI FRECVENTE GRESELI IN OFF-ROAD ȘI CUM TREBUIE EVITATE ?

Off-road-ul este adrenalină, divertisment si aventură. Se spune că este domeniul bărbaților, deși suntem de părere că prezența femeilor este binevenită ...
Ba mai mult, femeile nu sunt mai rele decât bărbații și în multe cazuri bărbații fac mai multe greșeli. Ce greșeli? Lista este lungă.

Ce greșeli trebuie evitate ?

1. IGNORAREA SIGURANTEI

Să începem cu ceva care trebuie repetat din nou, din nou, din nou...

Off-road-ul este distracție, relaxare, hobby și o platformă, de aceea nu-l așezați niciodată deasupra propriei vieți.

Serios: când porniți motorul, merită să vă gândiți. Conducerea in off-road are pericolele sale. Nu contează cât timp ați condus și cât de experimentat sunteți. Trebuie să vă amintiți despre centurile de siguranță dedicate și un stingător obligatoriu. De asemenea o cască de protectie si un roll-cage pentru condiții mai exigente. Obligatoriu sa aveti in masina Dvs. si trusa de prim ajutor !!! După cum se spune - mai bine în siguranță decât să regretați după.

Să menționăm din nou extinctorul: este de necrezut câte echipe nu transportă acest echipament în vehiculele lor. Off-road-ul este un sport extrem, acesta este motivul pentru care trebuie să ne amintim mereu despre risc. S-ar putea să credeți că insistăm absurd, dar vă dorim în viață. Vă rugam NU ignorați sistemele de sigurantă !!!

2. PREGATIRE INADECVATA

Da, este crucial. Nici măcar pentru că multe dintre accesoriile pe care le aduceți vă pot salva viața, ci pentru că acestea fac procesul mult mai ușor. O lopata vă va ajuta cu îndepărtarea ușoară a pământului de sub mașina dvs. pentru a continua aventura, la fel un hi-lift, o sufa, un scripete, o ancora de pamant... Exemple banale, dar foarte importante. Desigur, multe dintre ele vă vor ajuta, de asemenea, în situații de pericol pentru viață la fel de mult ca și cunoașterea mașinii.

3. NECUNOASTEREA MASINII DE OFF-ROAD

În general, cineva se familiarizează cu o mașină după o anumită perioadă de timp. Acesta este motivul pentru care nu este atât de evident. Cu toate acestea, ignorarea echipării vehiculului poate duce la daune, cheltuieli nedorite sau vânătăi. Și de ce să ceri probleme?

Este mai bine să vă concentrați pe explorarea capabilităților vehiculului dumneavoastră. În acest fel, puteți folosi avantajele sale și puteți ascunde defectele sale. Pur și simplu o să conduci mai bine și o să te distrezi mult mai mult atunci.

4. ROTILE SUNT PREA MARI SI PUNTILE SUNT PREA SLABE

Roțile mari sunt grozave și ajută în multe situații. În general, cu cât diametrul este mai mare, cu atât controlul și conducerea sunt mai bune. Cu toate acestea, potrivirea incorectă a dimensiunii roții vesus punti, poat duce la probleme grave de conducere și avarierea vehiculului. Puntile sau planetarele poat să nu reziste la o asemenea presiune sau să reacționeze incorect atunci când roțile utilizate sunt prea mari. În consecință, în loc să ai o mașină care să poată aborda fiecare deal, vei avea o mașină avariată și o dispoziție proastă.

În general, erorile de construcție sunt un subiect foarte larg. Vrei sa le eviti? Vă rugăm să ne contactați și vom putea să vă sfătuim cu siguranță.

5. INSTALATIE ELECTRICA MONTATA INCORECT

Ok, este un subiect destul de dificil și se pare că nu se aplică multora. Cu toate acestea, adevărul este că un sistem electric care nu este conectat corect poate duce cu ușurință la o aprindere/incendierea masinii. Și cateodată un stingător este insuficient într-un astfel de scenariu. Sigur, un scurtcircuit este întotdeauna posibil, mai ales atunci când diverse conexiuni se află sub capotă (pe o notă separată: acest lucru trebuie, de asemenea, luat în considerare și securizat în mod corespunzător!). Cu toate acestea, vă rugăm să vă amintiți să verificați bine montarea sistemul electric și/sau siguranțele. Altfel, s-ar putea să fiți nevoit să vă confruntați cu o mică surpriză.

Una din cele mai frecvente greseli este cablarea necorespunzatoare a alimentarii troliilor, de asemenea este recomandat ca orice masină care se foloseste in off-road sa aiba prevazut pentru tot sistemul electric un heblu central.

6. ANVELOPE GRESITE

Povestea despre roți și anvelope ar putea fi dezbătută ore întregi. Rotile mari ajută la ascensiuni și, de asemenea, în multe alte locuri. În general, se aleg pneurile functie de suprafață/tipul terenului (asfalt, piatra noroi, zapada, gheata). Dar nu este totul.

Una dintre cele mai frecvente greșeli făcute de șoferi este intrarea in teren cu presiune in roți. Nu puneți prea multă presiune în anvelope, deoarece rezultatul acestui lucru ar putea fi foarte rău. Anvelopele trebuie să aibă o presiune suficientă, dar atunci când sunt suprapresionate, sau se intra in teren cu presiunea cu care au rulat pe asfalt, acestea vor fi sfâșiate de interior în timpul conducerii, respectiv vor zdruncina masina. presiunea recomandata in off-road este de 0.8-1.4 atm functie si de tipul de jantă (mai mica daca aveti jante cu BeadLock).

Atenție, de asemenea, dacă sunt înșurubate corect. O greșeală frecventă este folosirea piulițelor incorecte. În fața terenului neuniform, astfel de roți nu au nicio șansă.

Este obligatoriu sa aveti un compresor in masina Dvs. la intrarea in off-road.

7. CONFUZIA FACUTA INTRE MODIFICAREA SUSPENSIE SI INALTAREA MASINII

Se poate spune că este o greșeală clasică. Este făcut chiar de către cei care au fost off-road de ceva vreme. Inaltarea vehiculului permite instalarea unor roți mai mari. Modificarea suspensiei are ca scop echilibrarea vehiculului cu privire la suprafață. Reduce mișcarea roților absorbind șocurile terenului neuniform.

Fără amortizoarele si accesoriile corespunzatoare, suspensia ar eșua imediat și conducerea ar fi imposibilă. Să nu credeți că o simpla inaltare va face pur și simplu totul.

8. INALTARE MASINA FARA MODIFICARE FRANE

Una dintre cele mai frecvente greșeli. Modificărea dimensiunii roților și a altor elemente duc adesea la alte modificări de care tindem să uităm. Aceasta, printre altele, se referă la frâne. Multe din KIT-urile de Inaltare "Entry Level", NU prevad relocari ale conductelor de frana sau conducte mai lungi, pozitionarea corecta a lor este esentiala, de asemenea in functie de modificari, poate fi necesară redimensionarea sistemului de franare. Nu uitați că este unul dintre elementele principale ale vehiculului dvs. off-road, iar în timpul conducerii 4x4, frânele trebuie să fie în stare bună de funcționare. Acest lucru nu poate fi trecut cu vederea, așa că țineți cont și potriviți-vă frânele la roți. În caz contrar, nu veți conduce prea departe. Și chiar dacă o vei face, o astfel de excursie se va încheia rau ...

9. ELEMENTE NEASIGURATE IN MASINA

Pare evident, dar se întâmplă adesea ca diverse obiecte care "zboară" in cabina să loveasca un geam / parbriz sau să rănească pe cineva. Chiar merită să le acordăm atenție și să le asigurăm. La urma urmei, conducerea off-road nu este cea mai ușoară și despre asta este vorba. Prin urmare, verificați poziția diferitelor obiecte și asigurați-vă că nimic nu "zboară" prin masina ...

10. TEHNICA PROASTA DE ABORDARE LA CONDUSUL IN REGIM DE OFF-ROAD

Se pot spune multe despre acest fenomen. De la greșeli novice, până la probleme intermediare până la șoferi cu experiență și obiceiurile lor proaste. Cu toate acestea, merită să enumerăm câteva reguli importante și fundamentale.

În primul rând trecerile prin apă. Nu vă deplasați în apă fără a-i verifica adâncimea. Nu vă deplasați dacă nu aveți un snorkel. Tratați apa cu precauție în orice moment.

În al doilea rând: urcări și coborări. Nu blocați roțile, frânați ușor și asigurați-vă că sunteți cu cea mai mică treapta de viteză. Este esențial să vă poziționați vertical pe înclinații și să nu încercați să abordați pantele prea inclinate în slalom. La trecerile peste obstacole este necesara o recunoastere a terenului sau sa fiti asistati si ghidati de un copilot.

Toate greșelile menționate mai sus pot duce la daune sau rasturnari ale mașinii. Prin urmare, merită învățat din greșelile altora. Doar un sfat ...

Off-road este plin de capcane și este ușor să greșești. Din acest motiv, siguranța și dezvoltarea continuă continuă sunt foarte importante. Bine, știm că este mai ușor spus decât făcut, dar serios - practica este perfectă. Nu are rost să va lăudați, fiecare dintre noi face greșeli. Punctul crucial este capacitatea de a profita de ele și de a face cât mai puține dintre ele. Lăsăm asfaltul și sa avem o aventura sigură in teren.

#jeepmania


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto