Jump to content



Photo

Probleme Quad Sym


  • This topic is locked This topic is locked
9 replies to this topic

#1 marius_cavy

marius_cavy

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 49 posts
  • Gender:Male
  • Location:alba iulia
  • Nume real:marius
  • Telefon:0742256xxx
  • Marca ATV:sym
  • Numar ATV:99BLN

Posted 26 July 2014 - 03:05 PM

         Buna, am o problema electrica in sensul ca releul de incarcare (regulator de tensiune) mi se arde rapid...ii bag mufa, leg cele 3 faze de la stator-magneto in releu, releul are 2 iesiri un fir verde -  si un fir rosu + . Ok dupa ce il conectez,incarca in regim normal 13.9 V la relantii  14.4 la turatie dar dupa 1 min maxim 2 minute se incalzeste asa de tare incat nu poti tine mana pe el si are o viata de maxim 2 - 3 zile. Ca sa-l racesc i-am pus un ventilator de cooler de procesor dar nu ma ajuta prea mult. Am schimbat o plasa de relee pana acuma, am  rebobinat magnetoul dar nu s-a schimbat nimica, am cautat sa vad daca am vreun  scurt pe instalatie si este in regula.

         Am montat astazi o punte redresoare si un releu electronic auto (de 55 A) cu gandul ca poate magnetoul scoate un amperaj prea mare dar nu mi-a mers, am montat 2 relee de incarcare in paralel in ideea ca daca impart tensiunea iesita din magneto in 2 nu se vor incalzii asa tare dar se pare ca nu este o solutie viabila. Acuma functioneaza relativ ok  legat doar in 2 faze in loc de 3,cu un singur releu,  incarca relativ ok adica 13.5 la relantii si urca pana la 14.2 la turatie, dar nu prea duce consumatori( ceea ce e logic din moment ce i-am taiat 33% din intensitate). In 2 faze cu becurile aprinse la relantii imi da 12.9 (ceea ce e putin daca ma gandesc ca o sa-mi porneasca termocula care trage ceva si ea) si la turatie cu becuri am 13.6.. este ok de folosit ziua dar noaptea este  pa.

          Daca a mai intalnit cineva asemenea probleme ..un sfat mi-ar fi de mare ajutor .


  • 0

#2 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 27 July 2014 - 12:49 AM

Ceea ce as vrea sa te intreb: ai verificat cat scoate magnetoul, ce valori au cele 3 faze, sunt asemanatoare sau prezinta diferente mari intre ele?
Valorile specificate de tine: turat fara consumatori 14.2, relanti fara consumatori 13.5, 2 faze in relanti cu 12.9 nu sunt valori mici, e problema atunci cand iti scade sub 12.6 si incepe sa ia din baterie.
Insa la tine oricum e o problema din moment ce valorile astea se obtin cu ajuntorul a doua faze ce ies din magnetou
  • 0

#3 marius_cavy

marius_cavy

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 49 posts
  • Gender:Male
  • Location:alba iulia
  • Nume real:marius
  • Telefon:0742256xxx
  • Marca ATV:sym
  • Numar ATV:99BLN

Posted 27 July 2014 - 10:01 AM

Da magnetoul este verificat, imi da o valoare in jur de 70 Volti( C-A) la turatie maxima, adica 22-23 volti pe faza  . Daca leg toate cele 3 faze la releu, imi da 14.4 


Edited by marius_cavy, 27 July 2014 - 10:02 AM.

  • 0

#4 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 27 July 2014 - 11:35 AM

Nu stiu daca ai ceva manual in care sa verifici, dar cel putin la linhai valoarea unei faze in relanti nu prea trece de 13-15 v, turat nu am incercat. Mie mi se par cam mari valorile tale. Poate mai apare si alta parere. La iesire din releu iti da 14.4 pentru ca nu lasa releul mai mult dar trebuie vazut de ce intra asa mult in el si este ars apoi.
  • 0

#5 marius_cavy

marius_cavy

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 49 posts
  • Gender:Male
  • Location:alba iulia
  • Nume real:marius
  • Telefon:0742256xxx
  • Marca ATV:sym
  • Numar ATV:99BLN

Posted 27 July 2014 - 10:25 PM

Da.. astazi m-am incapatanat si am curatat tot ce inseamna mufa, papuci si imbinare pe instalatia electrica, si la gata, normal testarea.. de la 13.6 la relantii am 14.7 incarcare si la relantii si la turatie cu termocupla pornita imi scade de la 14.7 la 14.5 si cu becuri + termocupla am 14.2( valorile astea le obtin in 2 faze )
Am ajuns la concluzia ca magnetoul a fost rebobinat prost si trebuie refacut. dupa ce am gatat cu firele am montat inapoi elementele de caroserie si am facut testul de drum.
M-am dus prin padure dealuri etc..am bagat 70 Km azi de blana si forta maxima si se pare ca duce ok releul in 2 fazu nu mi se mai incalzeste excesiv nimica.Fiind prin padure la plimbare s-a pornit ploaia asa ca i-am dat blana catre casa..Fiind grabit am luat o buturuga cu roata si mi-a zburat pivotul din partea de jos la roata dreapta
am sa atasez si poze
ce sa zic rezolv oarecum o problema ..vine alta [/size]

Attached Files


Edited by marius_cavy, 27 July 2014 - 10:27 PM.

  • 0

#6 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 27 July 2014 - 11:19 PM

Imi pare rau pentru dauna produsa, arata destul de urat.

Referitor la problema cu care ai inceput, eu tot nu m-as opri aici deoarece o valoare de peste 14.4 la incarcarea acumulatorului poate sa duca la fierberea acidului si mai departe la pierderea calitatii bateriei.

Decizia iti apartine wink.png

Hai, spor la treaba ca ai cate ceva de facut...


  • 0

#7 marius_cavy

marius_cavy

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 49 posts
  • Gender:Male
  • Location:alba iulia
  • Nume real:marius
  • Telefon:0742256xxx
  • Marca ATV:sym
  • Numar ATV:99BLN

Posted 27 July 2014 - 11:56 PM

Am sa dau magnetoul jos saptaman urmatoare si am sa il rebobinez cu mai putine spire pentru o tensiune mai mica si o vad daca reusesc sa rezolv si directia..este umpic de lucru. Am sa revin cu date noi poate ajuta si la altii


  • 0

#8 marius_cavy

marius_cavy

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 49 posts
  • Gender:Male
  • Location:alba iulia
  • Nume real:marius
  • Telefon:0742256xxx
  • Marca ATV:sym
  • Numar ATV:99BLN

Posted 28 July 2014 - 04:38 PM

       Astazi am reusit sa desfac motorul si sa ii scot magnetoul, l-am curatat si degresat  pentru o bobinare pe maine la prima ora si cu ocazia asta am desfacut si bratul cu pivotul proaspat rupt.Am comandat un chit de reparatie+ pivot cu putin noroc pe weekend sper sa fie gata.

       Am sa atasez si poze.

Attached Files


  • 1

#9 marius_cavy

marius_cavy

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 49 posts
  • Gender:Male
  • Location:alba iulia
  • Nume real:marius
  • Telefon:0742256xxx
  • Marca ATV:sym
  • Numar ATV:99BLN

Posted 01 August 2014 - 06:16 PM

Mda, am fost astazi de am luat magnetoul de la bobinator, l-am pus sus si ....surpriza incarca bine dar tot se incalzeste ca dracu in 2 minute frige de nu poti tine mana pe releu asa ca l-am dat jos si i-am montat o punte redresoare de 55A si un releu mecanic pe care l-am setat la 14V si vad ca merge super, incarca bine 14-14,1 la relantii 13,8 cu consumatori. Cu ocazia asta am rezolvat si pivotul montat tot sus ..gata de drum.

Am sa revin si cu foto


  • 0

#10 marius_cavy

marius_cavy

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 49 posts
  • Gender:Male
  • Location:alba iulia
  • Nume real:marius
  • Telefon:0742256xxx
  • Marca ATV:sym
  • Numar ATV:99BLN

Posted 02 August 2014 - 02:45 PM

puntea redresoare nu a tinut s-a ars in 2 zile..problema persista si nu mai am nici o solutie

Attached Files


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto