Jump to content



Photo

Probleme Bombardier Outlander 800 Xt


  • This topic is locked This topic is locked
4 replies to this topic

#1 Jemis

Jemis

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 4 posts
  • Nume real:Emanuel
  • Telefon:0740282526
  • Marca ATV:Can Am Outlander 800 XT-r

Posted 29 July 2014 - 05:03 PM

Salut!

Sunt un nou posesor de BRP , Jucaria am cumparat-o acum vreo 3 luni si avea 1200 km . Dupa cateva iesiri cu gasca in off-road am sesizat ca dupa un tur de forta imi apare CHECK ENGINE , Hi Temp urmat de LIMP MODE. Am citit pe forum ca s-ar putea sa fie radiatorul cu probleme ba o sonda ba cureaua..ba toba STOCK. Sambata dupa o iesire serioasa prin padure si vreao 4 ore de functionare motorul avea un mers neregulat, turatiile scadeau pana la 800 RPM apoi inapoi la 1250 RPM. Mai rau, la intoarcere, la un semafor s-a oprit de tot. A pornit la cheie dar aveam intreruperi regulate ale puterii si trebuia sa compensez cu clapeta de gaz. Senzatia era de toata jena (si am mai trait-o cand aveam un chinez de 300 cm si mergeam pe vapori de benzina).

Si acum intrebarile catre cunoscatori, specialisti sau posesori cu vasta experienta:

1. Cum pot citi TROUBLE CODES pe acest BRP..ca nu merge faza cu IGNITION ON , press MODE Button pana iti apar orele de functionare si apoi SWITCH faza scurta-faza lunga de 3 ori , tinind apasat butonul MODE. Deci nu merge..am incercat de o gramada de ori 

2. Faza cu mersul motorului sacadat poate fi de la combustibil prost?

3. A mai patit cineva ceva asemanator?

4. Cum scapam de CHECK ENGINE si LIMP MODE in mod sigur..si nu prin eliminare.

 

Multumesc anticipat si astept raspunsurile voastre.

Am atasat o poza si cu bestia.

Attached Files


  • 0

#2 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 29 July 2014 - 09:17 PM

Salut Emanuel,

 

După descrierile simptomelor pare a fi exact comportamentul remarcat acum două săptămâni la un BRP identic (800) și din cauza căruia un prieten a trebuit să renunțe la un traseu tare frumos.

Cauza este cea de răcire defectuoasă pricinuită fie de un termostat blocat închis (este imediat lângă cilindrul 1) fie de un radiator cu probleme (obturat interior de depuneri sau exterior prin colmatarea lamelelor dintre elemenții radiatorului). În această situație apar cele două alarme ”în clar” așa cum ai și observat după care ca protecție, calculatorul declanșează acel comportament de mers sacadat prin limitarea aprinderii.

Este destul de ciudat ca la 1200 km să fie deja termostat defect sau radiator cu probleme. Este suspect, dar asta ști tu mai bine (de unde și de la cine l-ai cumpărat și mai ales cum l-a folosit predecesorul).

 

Ce ai de făcut ?

  • pentru prima dată verifică vizual radiatorul și spală-l cu jet de apă provenit de la un furtun de grădină, iar presiunea apei să nu fie atât de mare încât jetul să deformeze lamelele. Dacă o să iasă o cantitate mare de pământ înseamnă că ai depistat una dintre posibilele cauze, dar eu te sfătuiesc să mergi mai departe;
  • după ce ai spălat radiatorul vei verifica vizual elemenții și vei observa dacă sunt deformați (umflați), dacă da înseamnă că radiatorul este compromis și trebuie schimbat (la 1200 km este foarte suspect, ca să nu spun mai mult);
  • verifică termostatul. Am explicat unde se află și se desface destul de ușor. În mod normal el este pentru 65 grade Celsius (marcaj poansonat pe corpul său) și se verifică într-un vas cu apă încălzită gradual pe aragaz controlând temperatura cu un termometru. El trebuie să deschidă la temperatura înscrisă pe corpul său și să închidă când scade sub această valoare (cu un histerezis bineînțeles);

Toate aceste operațiuni le poți face acasă dacă mai există și puțină pricepere, dacă nu apelează la cineva priceput sau la o persoană care deține testerul pentru modelul tău și poate citi alarmele și le poate și anula. Testerul este de fapt un laptop pe care este instalat softul despre care ți-am spus și un adaptor pentru interfața cu computerul jucăriei.

 

Succes ! și dacă se confirmă sau nu diagnoza sugerată, spune-ne și nouă care a fost de fapt cauza și cum ai rezolvat. (asta va ajuta în mod sigur pe alții care se vor afla în aceeași situație)

 


  • 0

#3 marius_cavy

marius_cavy

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 49 posts
  • Gender:Male
  • Location:alba iulia
  • Nume real:marius
  • Telefon:0742256xxx
  • Marca ATV:sym
  • Numar ATV:99BLN

Posted 29 July 2014 - 11:18 PM

Nu posed BRP si nici nu am avut dar cu siguranta pot sa iti spun ca supraincalzirea motorului este un factor care duce la pierdere de putere, mers neregulat si in final se opreste. Factrorii care cauzeaza supra-incalzire  cum a zis mai sus Horia 14: termostat blocat pe inchis , radiator sau instalatie infundata ( vezi sa ai suficient fluid de racire in vasul de expansiune), elementii de la radiator incarcati cu pamant, senzor de la termocupla defect si in cel mai rau cad..sper sa nu ai ghinionul asta garnitura de chiuloasa arsa sau chiuloasa deformata.

Bafta


  • 0

#4 Jemis

Jemis

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 4 posts
  • Nume real:Emanuel
  • Telefon:0740282526
  • Marca ATV:Can Am Outlander 800 XT-r

Posted 30 July 2014 - 05:43 PM

Multumesc pentru sfaturi. In weekend ma apuc de desfacut. Revin cu informatii.
O zi buna
  • 0

#5 Jemis

Jemis

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 4 posts
  • Nume real:Emanuel
  • Telefon:0740282526
  • Marca ATV:Can Am Outlander 800 XT-r

Posted 04 August 2014 - 07:38 PM

Salut!

M-am apucat de mesterit si impreuna cu un prieten atv-ist posesor de Renegade le-am luat prin eliminare.

Fagurele de la radiator prezenta cateva placute deformate de la jet-ul cu presiune dar nu pe o suprafata foarte mare. l-am curatat cu grija si am intreptat placutele.

Termostatul fuctioneaza in parametri.

Filtrul de aer era efectiv imbacsit...nu mai circula aer deloc. L-am inlocuit cu unul care se spala (la vreo 430 lei) si acum Atv- ul si-a revenit. Are mersul rotund si relanti-ul sta intre 1150 si 1250 RPM. Sambata il bag iarasi in off-road serios sa vedem daca se mai supraincalzeste si intra in LIMP MODE. 

Are cineva prin zona (TUlcea,Braila,Glatati , Constanta) un tester ca sa pot sterge mesajul stresant "Maintenace Required" ?

O zi buna.


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto