Cf Moto 500 Lung
#41
Posted 29 December 2014 - 11:03 AM
#42
Posted 29 December 2014 - 12:31 PM
Salut,
ma bag si eu. In H poti merge si 4x2 si 4x4 fara niciun fel de problema cu orice viteza si oricat de mult. Doar ca in momentul in care blochezi fata (4x4 lock) este recomandat sa nu depasesti 20-30 km/h si sa nu fortezi virarea ghidonului. Directia trebuie sa fie cat mai dreapta, altfel exista riscul spargerii satelitilor.
In ceea ce priveste pozitia L, o poti folosi oricand, si 4x2 si 4x4 si lock, cu mentiunea ca nu vei prinde viteza prea mare si nici nu este recomandat sa il fortezi in viteza. Aceasta este o treapta de forta nu de viteza. Este recomandat sa o folosesti in urcari foarte abrupte si lungi, cu teren alunecos sau cu multe denivelari care ar putea sa iti faca probleme la aderenta. De asemenea, o poti folosi si in cazul coborarilor lungi si abrupte.
Avantajul este ca in treapta L nu prea il bruschezi in momentul accelerarii. Totul se desfasoara mai lin.
Ceea ce iti recomand este ca atunci cand bagi in L, sa mai tii cu mana maneta si sa hatani usor ATV-ul pe loc, sau sa il accelerezi usor, pana simti ca intra. Altfel o sa iti troseasca, si nu este tocmai bine.
Ce am observat eu, pe zapada: daca merg doar cu 4x2, pierde usor aderenta se cam tureaza motorul haotic. Asa ca, l-am cuplat 4x4 si totul se desfasoara foarte elegant si frumos. In pozitia H, evident.
Ce as mai recomanda este sa nu mergi 4x4 pe drum fara denivelari pronuntate sau in conditii de aderenta foarte buna. Parerea mea este ca se creeaza o tensiune intre puntea fata si cea spate. Aceasta tensiune se anuleaza in conditii de teren accidentat, cu denivelari sau cu aderenta slaba.
Edited by pitesti, 29 December 2014 - 01:35 PM.
#43
Posted 29 December 2014 - 07:54 PM
Multumesc pentru raspuns! Se poate pentru ca al tau e X8 sau nu are legatura?
Stiu ca intrebarea e destul de stupida, doar vreau sa fiu 100% sigur.
si eu am 500a merge si pe H fara probleme