Jump to content



Photo

Kq Nu Mai Porneste


  • This topic is locked This topic is locked
22 replies to this topic

#1 oldshaterland

oldshaterland

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 377 posts
  • Gender:Male
  • Location:timisoara
  • Nume real:doru
  • Telefon:0722870487
  • Marca ATV:suzuki 750axi

Posted 02 September 2014 - 04:27 PM

Va salut pe toti. Nu am mai deschs un topic pe forum de mult timp dar se pare ca e nevoie. De ce? Fiindca nu mai porneste KQ-ul!!

Am intrat cu el intr-un rau si e drept ca m-am scufundat un pic, moment in care s-a oprit. L-am troliat afara(am stat in apa cam 20 min, apa pana aproape de sa) si, cu toate incercarile nu a mai vrut sa porneasca.

Am schimbat bujia, bobina de inductie, cablul de bujie si nimic. Mentionez ca are scanteie, elecromotorul invarte bine, a dat sa porneasca de cateva ori dar nu am reusit nimic. Toate sigurantele sunt ok.

Va rog pe cei cu experienta in mecanica/electrica sa imi dati un sfat. Multumesc anticipat.


Edited by oldshaterland, 02 September 2014 - 04:28 PM.

  • 0

#2 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 02 September 2014 - 05:01 PM

Salut omule cu nickname de poveste, :)

 

Pai daca ai intrat cu el in apa si s-a oprit cand s-a scufundat, este foarte posibil sa fi tras apa pe admisie, respectiv filtru de aer si apoi motor. Daca are semnele de pornire, verifica admisia de aer. Poate ar fi bine sa verifici si partea de alimentare cu benzina, sau poate chiar benzina. Ca ai stat cu el in apa, nu-i problema, daca era si motorul oprit. Ar fi un semn de intrebare privitor la temperatura apei vs temperatura motor. Ma gandesc ca nu cumva sa se fi fisurat blocul motor si sa scape compresia.

 

Ar mai fi o treaba sa scoti bujia si sa il invarti de mai multe ori cu demarorul. Poate mai are ceva apa in camera de ardere si cel putin asa o scoate afara, sub forma de vapori.

 

Sa mai asteptam si alte pareri.


  • 0

#3 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 02 September 2014 - 07:32 PM

desfa filtru de aer si vezi ce e pe acolo . ca sa grabesti procesu de eliminare a apei , scoate bujia si toarca putina penzina pe admisie ( prin filtru de aer eliminat ) dai la automat FARA bujie si vezi sa nu fie aproape de gaura ei ca va aprinde benzina .

sa vei elimina apa cel mai usor ,

Succes .

Fa si diagnoza cu firu ca poate ai vre-un senzor care e in avarie .


  • 0

#4 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 02 September 2014 - 07:42 PM

Salut

"Am schimbat bujia, bobina de inductie, cablul de bujie si nimic."

Nu cunosc modelul de la KQ, dar nu pot sa cred ca mai are bobina de inductie.

 

"Mentionez ca are scanteie, elecromotorul invarte bine, a dat sa porneasca de cateva ori dar nu am reusit nimic. Toate sigurantele sunt ok."

Problema se pare ca este  din alimentarea cu combustibil.


  • 0

#5 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 02 September 2014 - 10:50 PM

tine acceleratia la maxim si da la automat . asa va trebui sa intre mai multa benzina in camera de ardere . cand pui contactul se aude pompa ?


  • 0

#6 oldshaterland

oldshaterland

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 377 posts
  • Gender:Male
  • Location:timisoara
  • Nume real:doru
  • Telefon:0722870487
  • Marca ATV:suzuki 750axi

Posted 03 September 2014 - 07:01 AM

Revin cu cateva completari. Evenimentul(scufundarea) a avut loc acum 1 luna jumate. Eu am fost plecat in concediu si nu am mai ajuns la atv decat ieri cand aveam si piesele de schimb(bobina, bujie, cablu bujii).

Daca are vreo importanta, e model 750 din 2008. Ieri, la a treiea sau a patra incercare a dat sa porneasca dar s-a oprit. Benzina din rezervor nu am schimbat-o.

Cand pun contactul se aude cum se amorseaza pompa de benzina.


Edited by oldshaterland, 03 September 2014 - 07:02 AM.

  • 0

#7 oldshaterland

oldshaterland

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 377 posts
  • Gender:Male
  • Location:timisoara
  • Nume real:doru
  • Telefon:0722870487
  • Marca ATV:suzuki 750axi

Posted 03 September 2014 - 07:04 AM

Am facut diagnoza  si nu imi apare nimic in neregula(C00).


  • 0

#8 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 03 September 2014 - 07:37 AM

de ce crezi ca daca l-ai scufundat ai nevoie de bobina si bujie noua ?

verifici uleiul , filtru de aer si releele + sigurantele sa fie uscate si preferabil cu spray de contact pe ele ( La KQ nu ii prea place apa pe la fire )

Teoretic nu ai cum sa contaminezi benzina pt ca rezervorul e etans are doar un furtun care previne formarea vacumului

A si sa nu uiti sa scurgi apa de la variator (curea , transmisie cum vrei sa o numesti )

 

Succes


  • 0

#9 oldshaterland

oldshaterland

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 377 posts
  • Gender:Male
  • Location:timisoara
  • Nume real:doru
  • Telefon:0722870487
  • Marca ATV:suzuki 750axi

Posted 03 September 2014 - 04:34 PM

Voi desface toate contactele(de sub sa) si voi aplica spray de contacte sa vad ce poate fi.

Am schimbat bobina+cablu_bujie ca sa elimin aceste cauze(le aveam de rezerva noi). Apa in variator nu am cum sa mai am dupa 1,5 luni, uleiul e ok, filtrul de aer la fel(nu a ajuns apa la el). E clar ca nu avea cum sa ajunga apa in rezervor(e etans) dar nu mai stiu ce sa mai verific.

Am incercat si azi sa-l pornesc si nu vrea cu nici un chip!!


  • 0

#10 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 03 September 2014 - 06:05 PM

De nicaieri: o fi plina toba cu apa ?


  • 0

#11 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 03 September 2014 - 08:29 PM

Scanteieste, benzineste, dar nu porneste...

Hai sa mai vedem odata. Ai intrat cu el in apa. Imediat cum a simtit apa, s-a oprit. Probabil era si putin scufundat. Si din acel moment nu a mai pornit. Firar... Pai daca a simtit putina apa si a stat, ar fi direct apa in motor. Sau poate s-a strangulat vreun furtun de benzina. Sa verifici filtrul de benzina, vezi daca trece de el si poate curge si altceva, nu doar benzina.

Ar mai fi o incercare pe care sa o faci: scoate bujia si in locul ei astupa gaura cu un ghemotoc de hartie de ziar si dai la demaror. Asa verifici daca ai compresie. Daca nu reusesti asa, o alta varianta ca sa vezi daca iti urca pistonul, ar fi sa scoti bujia si, daca locul iti permite, sa bagi o tija sau surubelnita mai lunga, si tragi usor de sfoara de pornire. Daca se misca surubelnita, cel putin stii ca se misca ceva prin motor.

Altfel, verifica eventuale mufe decuplate. Nu are motiv sa nu porneasca daca doar a stat in apa. Decat daca s-a fisurat blocul motor sau chiuloasa. 


  • 0

#12 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 03 September 2014 - 11:27 PM

fisurat Nu are cum ! de ce ? simplu , intre cilindru ( in care se misca pistonul ) si peretele care a intrat in contact cu apa rece  este lichidul de racire . care are rol de protectie !

daca ai : pray de pornire  spray de curatat carburtor , scoate filtru de aer , da la automat si da cu spray in carcasa filtrului de aer . NU foarte mult . ar trebui sa dea sa porneasca sau porneasca si sa mearga .

posibil sa fie innecat cu benzina !


  • 0

#13 oldshaterland

oldshaterland

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 377 posts
  • Gender:Male
  • Location:timisoara
  • Nume real:doru
  • Telefon:0722870487
  • Marca ATV:suzuki 750axi

Posted 04 September 2014 - 12:55 PM

Am incercat o metoda sugerata de un mecanic. Am scos bujia, am pus cu siringa 20 ml benzina, am pus bijia si am incercat sa pornesc. Singura diferenta a fost ca am avut un rateu in toba dar rezultatul e acelasi.

Mai exista o ipoteza legata de distributie(lant) care e posibil sa fi sarit un pinion si sa nu se mai alinieze distributia. Probabil la cat am dat la demaror atunci in apa sa se fi intamplat lucrul asta. Ma voi duce saptamana viitoare la un service de atv din Arad(unde il stiu pe om dar e in concediu) sa vedem care e problema. Oricum va voi tine la curent cu ce se intampla fiindca deja curiozitatea ma macina.....


Edited by oldshaterland, 04 September 2014 - 12:56 PM.

  • 0

#14 csaba

csaba

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 142 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Szabo Erno Csaba
  • Telefon:J10i
  • Marca ATV:Outlander 1000 XT
  • Numar ATV:fara

Posted 05 September 2014 - 12:13 PM

Verifica distributia, am patit la fel, da numai cate un rateu fara sa porneasca deloc.


  • 0

#15 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 05 September 2014 - 06:48 PM

nu are cum sa sara distributia in apa .

daca nici cu benzina in cilindru nu face explozie e un pic ciudat .


  • 0

#16 oldshaterland

oldshaterland

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 377 posts
  • Gender:Male
  • Location:timisoara
  • Nume real:doru
  • Telefon:0722870487
  • Marca ATV:suzuki 750axi

Posted 05 September 2014 - 08:48 PM

Se poate sa fi intrat un pic de apa in carburator/cilindru si eu cum tot am dat la automat in apa, datorita faptului ca apa nu poate fi comprimata sa se fi fortat lantul de distributie si sa fi sarit un pinion. Asta a fost explicatia pe care am primit-o referitoare la acest aspect. Sper sa elucidez enigma saptamana viitoare. Weekend fain si distractie pentru cei carora le pornesc atv-urile......
  • 0

#17 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 05 September 2014 - 10:06 PM

Sincer si eu ma gandeam ca ai avut apa in cilindru in momentul cand dadeai la automat, dar nu stiam care poate fi efectul.

Nu stiam daca e suficienta forta in electromotor sa indoaie o supapa sau sa salte distributia.

 

Daca stai sa te gandesti logic, cu apa in cilindru, dand la automat, daca nu poate comprima apa si supapele is pe inchis...ce cedeaza prima data ?

Eu din cate stiu forta din distributie vine direct de la arbore.

Daca electromotorul nu a putut comprima apa, pistonul nu a inaintat, arborele nu s-a rotit, deci distributia a ramas pe loc.

Dupa logica mea, pentru ca distributia sa sara ar trebui ca forta sa vina invers, adica de la supapele care erau fortate sa se deschida de presiunea apei.

 

"My humble opinion..."


  • 0

#18 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 06 September 2014 - 06:30 PM

Revin.

Daca a intrat apa in motor, se pot intampla urmatoarele:

- spargerea camasii sau a blocului motor pe interior, in cazul in care nu are camasa.

- daca rezista cilindrul (camasa) se indoaie biela.

- daca biela rezista, pistonul loveste in supape, pe care le indoaie. in acest moment pistonul poate fi deformat pe suprafata de ardere. Totodata distributia este afectata, posibil si axul cu came sa se rupa. Oricum, recomand si inlocuirea bielei sau cel putin verificarea foarte atenta a acesteia. In cazul in care este si putin deformata, va descentra motorul si miscarea in interiorul lui va fi plina de vibratii.

- daca distributia a fost afectat si pistonul prinde una din supape deschisa (adica lasata in jos), este foarte posibila spargerea blocului motor. Doar ca asta inseamna avarie grava si cu siguranta nu se mai pune problema ca el sa se mai invarta.

 

Adaug un link cu o astfel de situatie, dar la o masina. O sa vedeti si modul de rezolvare. Fac precizarea ca soferul nu a mai incercat pornirea motorului dupa ce a luat apa.

http://www.youtube.c...h?v=Zo84eyzINGQ


  • 0

#19 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 07 September 2014 - 10:58 AM

Iuliu - cu apa in cilindru ma gindesc ca pe linga situatiile care le-ai expus tu , nu cumva sa fi cedat pana de la vreun pinion de dsitributie.

E ceva ce ar trebui verificat.

Marius - clipul prezinta o situatie tipica pentru "redneckul" autohton, care nu are nimic de a face cu off roadul. Cel mai intresant este solutia cu care vin pentru suflare-uscare la espament. 

Ma tem ca in cazul lui Doru situatia cere mai mult de munca cu verificarea atenta a fiecarui ansamblu. 

Morala: pentru 2 minute de balacela risti sa ai parte de consecinte neplacute.


  • 0

#20 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 07 September 2014 - 09:43 PM

treaba cu apa si indoitul supapelor a bielei si a tot ce mai e pe acolo se poate intampla doar daca motorul era in ture inalte si a intrat efectiv apa in el . Daca credeti ca bagand apa in capul pistonului ( fie si benzina ) nu se poate comprima in consecinta nu poti da motoru peste cap . Treaba cu distributia sarita tine de intinzatorul lantului precum si de lant .

 

Batandu-mi capu de 2 zile u un ambreaj si cu alti zeci de senzori  iti pot spune asa .

Ia un aparat de masura si verifica daca pe mufa care intra in injector vine curent ( injectorul se deschide cand trece curent prin el )

La fel verifica si mufele care ies din motor ( din cate imi aduc aminte ar fi 2 . una cu  firele galbene si alta cu senzorul de la axul cu came . Daca Ecu nu stie cand e sus pistonu nu iti da benzina sa ai si explozie .

 

Sau mai simplu si fara mari batai de cap + nopti nedormite in care citesti cate un sft in care dupa o scufundare trebuie sa schimbi tot atv , mergi la un service si ii vor da ei de cap .


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto