Deci in concluzie fiecare cu mic cu mare la impins ATV-uri.........sarcina de Partid !
Cf Moto 500A
#21
Posted 11 December 2014 - 09:35 PM
#22
Posted 11 December 2014 - 10:47 PM
Mda, lectie .
#23
Posted 22 December 2014 - 08:27 AM
Se pare ca nimeni cu CF500 nu a reusit sa faca testul.
Nu e problema, vin eu cu cateva detalii.
Din pacate bucuria franei de motor nu a durat prea mult. Dupa cca 200 km rulmentul unisens a inceput sa dea semne de blocare (gripare). Spre norocul meu, eram chiar acasa.
Am demontat rapid variatorul si am ajuns la ambreiaj/rulment unisens. Dupa un studiu mai amanuntit am observat ca acestui rulment nu ii vine ulei de nicaieri, chiar daca ambreiajul are ulei din belsug, viteza de rotatie aplica o forta centifuga uleiului si il indeparteaza de axul central, locatie unde este situat rulmentul.
Rulmentul nu a apucat sa se uzeze pentru ca am intervenit la timp. Am remontat totul mai putin acest rulment, astfel a ramas ca de fabrica.
Am studiat cateva poze pe net si am observat o mica diferenta la o poza a unui ambreiaj, fata de al meu. Cel de pe net are o gaurica exact pe calea de rulare a rumentului, gaurica cere la ambreiajul ATV-ului meu nu se regaseste.(vezi poza attash).
Acum vin cu o rugaminte la cei care au in posesie un ambreiaj de CF500 uzat/distrus, dar care are aceasta gaurica de ungere.
Am nevoie pentru studiu de un astfel de ambreiaj pentru a vedea care este traseul gaurii. Astfel voi putea reproduce acest traseu si la ambreiajul meu.
Multumesc.
Attached Files
Edited by samy., 22 December 2014 - 08:28 AM.
#24
Posted 22 December 2014 - 01:27 PM
M-am documentat:
Trebuie verificat daca ambielajul meu are gaura de ungere. Daca are atunci se poate da o gaura de fi 3 in ambreiajul existent si se va face canalul interior de ungere. Daca nu are nu prea se poate face nimic, ambielajul fiind destul de tratat pentru a putea fi data o gaura fara demontare.
Attached Files
#25
Posted 07 October 2016 - 09:36 AM
Dupa 2 ani de "convietuire" si mii de km, in care nu m-a lasata niciodata la greu,a venit timpul sa ne despartim. A fost primul meu ATV adevarat, caruia putine drumuri i-au creat probleme. ATV-ul a plecat astazi, tot pe maini bune, la un alt proprietar, incepator ce-i drept, dar totul are un inceput.
Tot de astazi in locul lui in garaj, a intrat nepotul, tot un CF, modelul 2A model 2015 . Sper ca si varianta restilizatata sa fie cel putin la fel de bun ca bunicul, acum timpul va raspunde la aceasta intrebare.
Revin cu poze in curand.
#26
Posted 07 October 2016 - 10:21 AM
Oho. Si cit ai sa mai suspini dupa el, de o sa tremure camasa pe tine.
Speram sa te bucuri de cel nou la fel cum ai facut si cu primul.
Asteptam pozele (mai ales cele din deplasari)
#27
Posted 07 October 2016 - 12:15 PM
Zici ca e mai slab cf 5002A ca fiabilitate?
Adevarul ca la 500A in afara de rulmenti uleiuri cruci si placute nu am schimbat nimic.
Edited by samy., 07 October 2016 - 12:17 PM.
#28
Posted 07 October 2016 - 04:36 PM
F
Cind am zis ca ai sa il pomenesti,ma refeream ca nu ai sa il uiti, la fel ca prima dragoste.
Despre motorul cf188, personal am o parere foarte buna. De restul echipamentelor...depinde de multi factori, cit de mult vei fi multumit.
#29
Posted 07 October 2016 - 06:07 PM
Cind am zis ca ai sa il pomenesti,ma refeream ca nu ai sa il uiti, la fel ca prima dragoste.
Te contrazic , cred ca samy nu o sa uite Linhai-ul, acolo a fost "dragoste cu nabadai".
Cu Linhai-ul din cate imi aduc aminte samy a 'trait mult mai intens", la fiecare iesire ATV-ul ii aducea aminte ca vroia ceva.
Pe vremea aceea Linhai-ul era in centrul atentiei lui samy ,acesta (samy) nu reusea pe acea vreme sa se delecteze prea bine cu peisajul din jurul lui ca deja ATV-ul "gelos" il facea sa isi indrepte atentia asupra lui si sa mai lase peisajel pentru altii.
Astept sa imi confirme sau infirme samy afirmatiile facute.
#30
Posted 08 October 2016 - 04:35 AM
Totusi cf-ul a fost primul Atv adevarat, si chiar si acum cand l-am dat nu avea nici o problema. In 12k km nu s-a umblat im motor, ambreiajul e cam 80%, cureaua e originala si are inca cca 34 mm. Eu zic ca a fost un tanc, si pe unde era mai abrupt pe acolo l-am bagat. Poate confirma Pitesti cine era "cercetasul".
#31
Posted 08 October 2016 - 09:56 AM
Eu sunt convins ca si cel nou o sa faca ceva istorie. L-am vazut la treaba si sunt convins de ceea ce spun.
In privinta Linhai-ului, pot spune ca era buna jucaria. De foarte frumoase iesiri am avut parte in compania lui. Dar bunicul CF ne-a aratat ca joaca e una iar drumetiile inseamna altceva.
In acest moment asteptam un nou puiut. O sa fie cel mai mare din grup. Sa speram ca saptamana viitoare o sa-si aprinda farurile. Sunt mai nerabdator decat proprietarul lui (nu este forumist).
#32
Posted 06 November 2016 - 08:35 PM
Si cum am prins o zi libera ca de primavara, am bagat "noul" ATV in revizie generala.
Am inceput cu cardenele, vechea problema de la CF500 mostenita si la 500A si anume lipsa gresoarelor.
La cardanul fata am schimbat ambele cruci (se potrivesc de la suzuki si se pot comanda pe codul jo-801, eu am mers pe japanparts) montand unele cu gresoare si la un pret de 35 lei/buc.
Aveau joc mic, dar la demontare am observat ca erau pline de apa si fara vaselina.
Cardanul spate avea joc doar la crucea dinspre discul de frana, cruce care s-a modificat fata de cf500 si anume:
La cf500 toate crucile erau la fel 25X65 mm
La cf500-2 sunt trei cruci 25x65 si una 22x50,2 (ce de langa discul de frana spate)
Cautand pe net am gasit o cruce cu aceleasi dimensiuni care se numeste CR15 si costa la prima strigare 60 lei
( http://www.bazatehni...ime: 50.2/99761 )
Am montat un senzor de presiune ulei (bulb ulei) pe circuitul de presiune pentru a fi avertizat in caz de se intampla vre-un defect si motorul ramane fara ungere.
Senzorul pe care l-am ales are un contact normal inchis, contact care se deschide la o presiune in circuit mai mare de 0,5bar.
Codul senzorului ales este:BOSCH 0986344040.
Senzorul vine din fabrica cu un filet 12x1.5, iar filetul din carcasa motorului unde vine montat este 10x1.5 (pas normal), asa ca a trebuit sa reduc prin strunjire diametrul de la fi12 la fi10 apoi sa creez filet nou cu filiera.
Senzorul astfel modifocat vine montat langa filtrul de ulei, unde se gaseste o gaura filetata in care se gaseste un dop filetat. Se scoate dopul cu ajutorul unui imbus si in locul lui se monteaza senzorul.Etansarea filetului am facut-o cu banda de teflon.
Eu am montat un buzer inseriat cu contactul senzorului si cu plusul legat pe circuitul de bricheta.
Astfel buzerul va beep-ui la de la punerea contactului pana la pornirea motorului, in acest fel nu am sa uit nici contactul pus
Attached Files
#33
Posted 06 November 2016 - 10:45 PM
un mic minitehnicus
#34
Posted 06 November 2016 - 10:56 PM
#35
Posted 08 November 2016 - 10:59 PM
Lucrari facute cu talent, rabdare si explicative!
Apreciem!
#36
Posted 09 November 2016 - 08:45 AM
Am comandat si crucea cardanica spate (cea mica 22x50.2) la un nene din Sighetul Marmatiei, 45 lei /buc. Este productie Italia, della concordia si se mai gaseste montata la cardanul prizei de putere de la tractor si la transmisia anteriara la un tractor chinezesc (omul vinde piese de tractoare ).
In plus in catalogul della concordia( http://www.dellaconc...iaSearch.action ) mai exista si varianta heavi duty fara gresor CR748 care se monteaza la Moto Guzzi.
Eu am ales varianta cu gresor pentru tractoare
#37
Posted 10 November 2016 - 09:10 PM
Voi merge pe bighorn 1 si 26".
Dupa indelungi cautari am riscat un pic comandand
26x12-12 pe spate si 26x9-12 pe fata.
Am dat cateva ture la Atv cu ruleta astazi si pare ca nu or sa loveasca de nimic.
Anvelopele inca nu au plecat de la distribuitor, or sa plece maine dupamasa sau luni.
Daca cineva din experienta imi poate spune ca ar lovi pe undeva inca mai pot schimba comanda si as fi recunoscator
Varianta inlocuitoare pe 26 ar fi.
26x10-12 sapte si 26×8-12 fata.
Intre cele 2 variante, mai ieftine un pic sunt cele late, dar nu asta ar fi problema.
#38
Posted 10 November 2016 - 09:52 PM
samy , exact dimensiunile si modelul care l-ai comandat le am si eu pe ATV, la mine la Grizzly s-au potrivit fara probleme.
Pe spate am jante cu ET negativ, nu stiu daca si asta influenteaza cumva.
PS. Vad ca la anvelope, majoritatea ATV-istilor la oricate variante s-ar gandi tot la BH 1 vor ajunge. (inclusiv eu)
#39
Posted 11 November 2016 - 07:23 AM
Pai am ajuns la profilul asta testand. Momentan am profil V pe spate si imitatie de bighorn1 pe fata (sun-f).
Se comporta foarte bine profilul, sunt pante unde se agata aprope numai cu fata.
SUn-f sunt ok pe offroad dar sunt praf pe asfalt, sau pe drumuri unde se poate merge 50+, cred ca au matrita stramba la anvelope, ca sunt tare deformate.
Si colegul Pitesti va trece foarte curand la profilul asta , poate chiar de astazi.
#40
Posted 11 November 2016 - 07:57 AM
O sa revin cu detalii pe topicul meu.