Jump to content



Photo

Problema Antigel Linahi 400Cmc


  • This topic is locked This topic is locked
6 replies to this topic

#1 costi8834

costi8834

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 5 posts
  • Nume real:costi
  • Telefon:0748200024
  • Marca ATV:Linhai

Posted 14 September 2014 - 10:53 AM

Salut, sunt nou pe forum si am o intrebare: Am un Linahi DragonFly de 400cmc ( motorul este IDENTIC cu cel tipic de 300cmc) si de o vreme imi tot fierbea motorul iar apa si antigelul se pierdeau in aprox. 1 ora. Am desfacut chiuloasa si garnitura de chiuloasa era dezintegrata smile.png) . Am schimbat-o,am scos toate consumambilele din motor in afar de lichidul de frana si le-am schimbat. Am pus antigel in recipientu pentru antigel dar am pus si in radiator. Cand am pus in radiator am dat putin pe langa pentru ca nu am folosit o palnie sau ceva de genu iar scurgerile de pe langa radiator si s.a.m.d aveam senzatia ca se datorau din cauza asta... A doua zi vad o balta pe jos, nu prea mare de 5 cm de antigel care pur si simplu curgea din radiator. M-am uitat la conducte, la pompa de apa , nici o problema. Tot radioatorul era buba. Precizez faptul ca nivelul antigelului din rezevorul de antigel nu a scazut deloc in tot acest timp. Astept raspunsuri...


  • 0

#2 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 14 September 2014 - 12:13 PM

Salut,

Pot spune ca raspunsul aproape ca ti l-ai dat singur. Posibil ca radiatorul sa fie spart.
Acum, hai sa o luam intr-o directie, conform celor relatate de tine. Motorul iti fierbea deoarece lichidul de racire iti curgea. Faptul ca ai desfacut motoeul si ai gasit garnitura de chiuloasa dezintegrata, este normal. Niciodata aceasta garnitura nu se refoloseste. Nici macar daca ai strans chiuloasa si apoi o desfaci imediat si iar o pui la loc. In momentul in care este stransa prima data, ea capata niste deformari si mulaje specifice fiecarui punct de contact. Cu atat mai mult daca motorul a apucat si a mers chiar si 5 minute, nu este recomandabil a fi refolosita. Dupa ce motorul inregistreaza cateva ore de functionare, aceasta garnitura datorita temperaturilor ridicate "se sudeaza" intre chiuloasa si blocul motor, tocmai pentru a etansa perfect. De aceea se distruge la desfacerea chiuloasei.
Revenind la problema ta, eu zic ca ar trebui sa verifici pierderile. Scoate toate carenele din fata, spala si apoi usuca radiatorul si furtunele, tine pornit si tureaza motorul timp de o ora, in acest timp verifici permanent nivelul antigelului in vas, si apoi opresti motorul si astepti. Supraveghezi daca apar scurgeri sau aburi, si unde ti se pare suspect, analizezi. Astase poate derula pe parcursul a mai multe ore, iar balta de lichid poate sa apara tot a doua zi, depinde de fisura.
Iti recomand sa folosesti tot antigel pentru aceasta verificare deoarece este gras si lasa urme vizibile, nu se usuca precum apa.
Asteptam vesti.
  • 0

#3 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 14 September 2014 - 01:38 PM

O mica precizare costi8834, mi s-a parut putin ciudata exprimare ta: am pus in vas DAR si in radiator.
Daca vrei sa umplii instalatia cu antigel faci invers: pui in radiator pana in buza, pui capacul si pornesti motorul 2-3 minute.
Opresti motorul, astepti cateva minute, iei capacul cu atentie ca e presiune si temperatura si iar ii pui pana in buza.
Pornesti motorul 2-3 minute, il lasi altele 2-3 si completezi pentru ultima data acolo.
In cele din urma, dupa toate aceste pui in vas antigel incat sa fie cam la jumate distanta intre min si max. Nu ar fi mare lucru sa iti fiarba lichidul pentru faptul ca nu ai facut aceste operatiuni si nu avea suficient in instalatie.
Ia o lanterna cu led sa vezi bine si cauti pe unde ar putea pierde dupa toate acestea ;)
  • 0

#4 costi8834

costi8834

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 5 posts
  • Nume real:costi
  • Telefon:0748200024
  • Marca ATV:Linhai

Posted 15 September 2014 - 07:16 AM

Am fost cu el la o tura ieri un si nu a avut nici o scurgere, nivelul ramanand neschimbat. Tind sa cred ca s-a depus antigel undeva pe langa radiator sau pe vreun furtun si probablil a inceput sa curga datorita vibratiilor motorului sau a ventilatiei. Oricum am spalat radiatorul si am sters peste tot pe unde mai era antigel si daca va mai curge inseamna ca... Oricum o sa va mai tin la curent.


  • 0

#5 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 15 September 2014 - 10:23 AM

Sa ai in vedere ca ventilatoarele de la GMV iti pot usca eventualele scurgeri. Incearca sa il tii pornit pana pornesc ventilatoarele, sa il lasi sa se raceasca putin, iar il pornesti, si tot asa de cateva ori. Ideea este sa creezi presiune in sistemul de racire, astfel incat sa vezi daca intr-adevar curge pe undeva. Eventual sa incerci si fara sa pui termostatul.


  • 0

#6 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 15 September 2014 - 11:21 AM

Am fost cu el la o tura ieri un si nu a avut nici o scurgere, nivelul ramanand neschimbat. 

Nivelul din radiator sau din "borcan"? Ai facut acea operatiune cu completarea in radiator pana a ramas nivelul constant pana in buza?


  • 0

#7 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 21 September 2014 - 08:27 PM

Am fost cu el la o tura ieri un si nu a avut nici o scurgere, nivelul ramanand neschimbat. Tind sa cred ca s-a depus antigel undeva pe langa radiator sau pe vreun furtun si probablil a inceput sa curga datorita vibratiilor motorului sau a ventilatiei. Oricum am spalat radiatorul si am sters peste tot pe unde mai era antigel si daca va mai curge inseamna ca... Oricum o sa va mai tin la curent.

 

Sper ca ai priceput ca daca verifici nivelul de antigel in vasul de expansiune o faci degeaba.

Vasul de expansiune are doar rol de expansiune, adica atunci cand antigelul isi mareste volumul datorita caldurii, excesul se duce in vasul de expansiune; cand antigelul isi revine la volumul initial, din vasul de expansiune trece lichid in sistemul de racire.

Verifica in radiator daca se modifica nivelul.

 

Ideea de a incalzi antigelul ca sa faca presiune este anulata de vasul de expansiune...al naibii vas ca nu scapam de el ...

 

Nu verifica scurgerile dupa o tura sau cand motorul e cald.

Nu doar ventilatoarele pot usca lichidul scurs ci si efectul de evaporare ;) care la caldura ... este mult mai rapid.

 

Eu tind sa cred ca problema radacina e o crapatura in radiator sau o perdere pe undeva, dupa care a cedat garnitura de chiuloasa.

Daca mergi asa eu zic ca nu mai dureaza mult si ajungi iar in situatia prezentata in primul post.


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto