Scuturi Aluminiu De 3 Ptr Bombardier Max
#1
Posted 18 September 2014 - 07:51 AM
#2
Posted 21 September 2014 - 06:57 PM
Salut,
Ca sa fie treaba buna, sa pui neaparat poze ! Cat mai detaliate.
Si sa zici termen de executie sau daca sunt pe stoc.
Termen: 48 h.
Mersi !
#3
Posted 21 September 2014 - 09:09 PM
#4
Posted 21 September 2014 - 09:39 PM
Sa ne intelegem - incercam din nou caci din cate stiu noi doi am mai discutat din astea - pozele cerute sunt obligatorii pentru ca topicul sa ramana deschis pe forum.
Pentru binele tau si a celor interesati pune toate detaliile aici.. sa nu starnim curiozitatea oamenilor pe degeaba.
De exemplu faptul ca "intermediezi pentru 200 de lei" doar pentru cei din Brasov este un detaliu destul de semnificativ, corect ?
Si sa fie si mai clar, ce faci tu de fapt ?
Cumperi tabla ?
Transporti tabla si materialele la meserias ?
Ai masurile atv-urilor ?
Ce inseamna "pretentiosi si tipicari" ?
Oameni care pentru 1200 Ron au pretentia ca scuturile sa fie ceva mai mult decat balast sub atv ?
Care sunt scuturile de 500 de Euro si cum protejeaza ele ?
In concluzie, Lucian, lucrurile care par simple, precum aceasta intermediere, de cele mai multe ori sunt mai complicate.
Regula se aplica si invers.
Termenul pentru poze ramane valabil !
#5
Posted 22 September 2014 - 06:55 AM
Cred ca cel mai bine ar fi sa iti mut anuntul tau in sectiunea "Non-ATV" deoarece tu practic intermediezi ceva, doar pentru Brasov, nu vinzi un produs original si dedicat. Cel putin asa nu este necesara adaugarea de fotografii. Inteleg ca nu vrei sa le arati pentru a nu da idei, desi opinia mea este ca 90% din cei activi pe forum stiu si ei sa indoaie o tabla la unghi su sa dea si niste gauri pentru suruburi.
Intentia mea nu este sa iti desconsider ideea ci, sa gasim impreuna un loc adecvat pentru postarea ei. Ce parere ai?
#6
Posted 22 September 2014 - 07:20 AM
#7
Posted 22 September 2014 - 08:06 AM
#8
Posted 22 September 2014 - 09:34 AM
Parerea mea este ca ideea lui Lucian nu este rea deloc. Doar ca a formulat-o intr-o forma intr-adevar ciudata.
Toti cei care practica hard-off-road au nevoie de scut metalic, iar 500-600 EUR cat costa un scut Iron Baltic poate fi prea mult pt bugetul unui atevist de rand. Cu banii aia poti sa iei un set de cauciucuri bune de exemplu.
Cine are timp, schite si se si pricepe isi poate manufactura un scut metalic care, asa cum zice si Lucian, protejeaza la fel ca un IronBaltic.
In concluzie, ca sa ajute comunitatea de pe acest forum, postul ar trebui reformulat. Cine are nevoie de scut sa il contacteze si cred ca se pot intelege si telefonic.
#9
Posted 22 September 2014 - 10:14 AM
Stima.
#10
Posted 22 September 2014 - 11:04 AM
#11
Posted 22 September 2014 - 12:32 PM
Să spun drept ... m-am tot căznit să înțeleg ce-a greșit omul atât de fundamental în topic și ca să fie necesar să-l mute, el fiind cred eu (poate greșesc) legat de ATV și nu de altceva pentru că scuturile nu sunt pentru mașină ... un topic NON ATV ?
în afară de faptul că în mod sigur trebuie completat cu imagini explicite ”despre ce ar fi vorba în propoziție” și să ne arate cam ce înseamnă că ”nu este pentru pretențioși și tipicari” ceea ce-ți sugerează în mod clar că poate fi vorba despre ceva nu tocmai reușit, eu îi admir pe cei care meșteresc și mai și scot lucruri faine din asta (vedeți exemplul lui Samy).
Așa că eu consider că este bună inițiativa executării unor scuturi din aluminiu care să poată fi o variantă mai ieftină pentru cele vândute sub branduri de renume, toată dificultatea constând din modul în care se pot reproduce sau se pot face chiar mai bune decât acestea. Cheia succesului este aici accesul la utilajele (echipamentele) care realizează prelucrările mecanice necesare: debitarea, decuparea și profilarea (îndoirea) la cote precise și repetabile dacă-i vorba despre a confecționa un anumit număr de bucăți.
Mai există și varianta în care toate astea se fac ”pe genunchi” într-un garaj, dar șansele de reușită sunt atunci restrânse iar scutul manufacturat este inestetic și de cele mai multe ori ineficient sau fragil.
Ce pot să recomand:
- materialul - este cel puțin Al striat 3mm pentru că există o diferență semnificativă între rezistența acestuia și a celui lis (foaie de 1000x2000x3mm, greutate 17,1kg, preț aprox. 325 LEI);
- trasare – se șablonează pe coală de carton conturul și detaliile modelului copiat, piesă cu piesă, după care se execută trasajul pe coala de luminiu;
- se execută debitarea și decuparea la o mașină în coordonate (ideal) sau se poate face o debitare manuală cu scule de mână (fierăstrău alternativ, etc.) în garajul din spatele casei;
- următoarea etapă este îndoirea la forma ”copie cu originalul” pentru a putea așeza confecția noastră așa cum trebuie, eventual se poate prelucra pe zonele de contact cu ”becul cu gaz”, aluminiul fiind ușor de defomat la cald (atenție că o încălzire excesivă poate distruge toată munca !);
- găurirea în punctele de fixare este o altă etapă foarte importantă, precizia găurilor și o dimensiune cât mai exactă dând de fapt rigiditate întregului ansamblu. Pentru fixare recomand șuruburile cu cap imbus îngropat DIN7991 și șaibă înclinată.
surub.jpg 24.47KB 0 downloads
Sunt mai multe modele de scuturi, cel de mai jos este format din 8 piese: front, centru, scărițe, brațe față și spate.
scut.jpg 23.9KB 1 downloads
Costuri:
Tabla = 325 LEI
Decupajul la un atelier de prelucrări mecanice specializate 100 LEI;
Profilarea (îndoirea) la forma șablonată 50 LEI;
Elemente de prindere – șuruburi, șaibe 30 LEI
Diferențele de costuri sunt semnificative și justifică o execuție îngrijită făcută într-un atelier specializat astfel vom putea produce acest scut la aprox. 500 LEI față de 2100 LEI cât costă unul KOLPIN sau știu eu ce alt producător.
#12
Posted 22 September 2014 - 12:50 PM
#13
Posted 22 September 2014 - 01:29 PM
Probabil că uneori suntem tentați să judecăm forme și nu conținut, ultima fiind de obicei cea purtătoare de substanță.
#14
Posted 22 September 2014 - 02:22 PM
#15
Posted 22 September 2014 - 03:59 PM
Salut Lucian,
Părere: vezi că există și varianta dimensională 1250x2500x3mm ceea ce poate te avantajează la croit.
În ceea ce privește decupajele și noroiul, pe unde intră pe acolo și iasă așa că este bine să existe. În ceea ce privește diferența de rezistență între tabla lisă și cea striată, pot să spun că este semnificativă, depășește 20%, merită.
Succes și pune pe site poze cu ce ai realizat pentru că altfel nu văd de ce ar căuta să cumpere cineva un lucru despre care nu știe cum arată.
Eu unul aș avea mari rezerve după toată discuția de pe topic. Uimește-ne.
#16
Posted 22 September 2014 - 04:18 PM
In primul rand, Horia ne-ai dat iar pe spate cu explicatiile tale bine documentate. Felicitari!
Daca Lucian ar fi postat cu cateva luni mai devreme poate apelam la el pt ajutor. Eu intre timp mi-am facut ceva din otel. Doar partea din fata cu care "spargi" pana sub grupul fata. Restul vad ca rezista inca asa cum este din plastic. Avantajul ATV-ului scurt: scutul este mai putin predispus la distrugere.
Parerea mea este ca scutul trebuie sa fie din tabla lisa (cum ii spuneti voi, nici nu stiam ca asa se cheama). Sau daca este striata atunci sa fie cu striurile in sus. Scutul trebuie sa fie cat mai neted posibil ca sa alunece usor ca o sanie pe zapada, noroi, bolovani, busteni etc. Am vazut ca multi si-au facut scut din tabla striata dar eu votez pt tabla neteda chiar daca e mai putin rezistenta.
Edited by vic09092000, 22 September 2014 - 04:19 PM.
#17
Posted 22 September 2014 - 05:08 PM
#18
Posted 25 September 2014 - 07:44 PM
Salut,
Ca sa fie treaba buna, sa pui neaparat poze ! Cat mai detaliate.
Si sa zici termen de executie sau daca sunt pe stoc.
Termen: 48 h.
Mersi !
"Tic tac..." timpul a trecut.
Lucian, sincer as fi apreciat initiativa ta daca respecta conditiile cerute si cred ca era de folos.
Asa nu o consider folositoare si in plus nu sunt intrunite regulile.
Asadar topicul se inchide.
Totusi, daca pana la urma faci poze trimite-mi te rog un PM si iti redeschid topicul, ti-l curat de discutiile off topic si iti postezi pozele si detaliile fara nici o problema.
Multumesc !