Cf Moto 500A (Lung)
#141
Posted 10 May 2017 - 08:41 AM
Samy, poate ai timp si ne dai mai multe detalii legat de montarea rulmentului unisens, sunt interesat si eu sa imi montez. Bineinteles ca nici eu nu am frana de motor nici in L nici in H. De curand un verisor de-al meu a cumparat un Suzuki Eiger, in treapta L, pe coborare mai ca da sa se opreasca atvul, sunt un pic invidios😁
Legat de frana de picior la CF..... cred ca este o problema de fabrica dar nu la toate modelele. Am reusit si eu sa o fac sa mearga, dupa ce am aerisit vreo ora am avut cat de cat frana, am mai reglat si tija de la pistonul pompei de franare si acum tine. Franarea este mai mult pe rotile din spate pe cele din fara nu este aceas eficienta(adica rotile din spate se blocheaza iar cele din fara inca se rotesc). Sunt curios sa vad cat o sa tina frana, am mai aerisit in trecut dar dupa doua -trei luni frana a disparut.
#142
Posted 10 May 2017 - 09:53 AM
Andrei, problema la noi nu provine de la lipsa acelui capacel de protectie ci de la oxidul care se produce intre surub si etrier unul fiind din metal celalalt din aluminiu. Si eu am stat cu el in degripant, motorina si toate celelalte variante "babesti". Solutia este urmatoarea: http://yato.com/products/11/YT-2801Si eu am vrut sa schimb placutele de frana pe spate si nu am putut sa desfac surubul de ghidaj al placutelor. Nici eu nu am dopul care sa nu permita intrarea apei si a mizeriei in orificiul surubului, partea proasta este ca sa decalibrat orificiul pentru imbus. Am dat cu o groaza de degripante dar fara nici un rezultat.
Samy, poate ai timp si ne dai mai multe detalii legat de montarea rulmentului unisens, sunt interesat si eu sa imi montez. Bineinteles ca nici eu nu am frana de motor nici in L nici in H. De curand un verisor de-al meu a cumparat un Suzuki Eiger, in treapta L, pe coborare mai ca da sa se opreasca atvul, sunt un pic invidios
Legat de frana de picior la CF..... cred ca este o problema de fabrica dar nu la toate modelele. Am reusit si eu sa o fac sa mearga, dupa ce am aerisit vreo ora am avut cat de cat frana, am mai reglat si tija de la pistonul pompei de franare si acum tine. Franarea este mai mult pe rotile din spate pe cele din fara nu este aceas eficienta(adica rotile din spate se blocheaza iar cele din fara inca se rotesc). Sunt curios sa vad cat o sa tina frana, am mai aerisit in trecut dar dupa doua -trei luni frana a disparut.
Dupa schimbarea placutelor am aplicat pe filetul surubului un strat de vaselina cu cupru care se zice ca previne formarea oxidului cu pricina. http://www.google.ro...-_n4bM:&spf=164
Imaginea e exemplificativa. Acum timpul ii va dovedi fie eficienta fie ineficienta.
Legat de capul surubului si eu am patit la fel si am reusit sa il desfac cu un torx T40 introdus in capatul surubului prin bataie cu scula prezentata mai sus.
In ceea ce priveste rulmentul unisens poti lua legatura si cu Gabi Gioga (ai nr de tel). Si el a schimbat recent rulmentul la al lui X6.
Bafta!
Edited by ALH, 10 May 2017 - 09:54 AM.
#143
Posted 10 May 2017 - 10:19 AM
"Ei bine, el a facut doar ca, mai are un reglaj suplimentar, care actioneaza direct asupra placutei de frana. Am reusit si am inteles functionarea, am refacut reglajul si, parerea mea este ca, frana de mana functioneaza acum asa cum trebuie. O sa vad exact in momentul in care o sa ies in teren cu el."
Marius, ce reglaj suplimentar mai are frana din fata?
Scuze daca ti-am stricat topicul!
#144
Posted 10 May 2017 - 10:58 AM
Nu ai stricat niciun topic, stai linistit. E normal sa discutam.
Reglajul de care vorbesc este la sistemul de frana de parcare. I-am zis frana de mana din obisnuinta de la masina.
Sunt doua reglaje ce pot fi facute. Primul este cursa cablului:
20170509_193633.jpg 111.18KB 2 downloads
Al doilea reglaj este cel care regleaza distanta placutei de frana de disc. Din cate mi-am dat seama, ar trebui sa fie un excentric in spatele parghiei si acela sa preseze placuta pe disc. Se regleaza prin slabirea piulitei, strangerea surubului si apoi restrangerea piulitei in vederea blocarii surubului. Am incercat sa dau etrierul jos dar nu se poate decat daca scot cardanul si apoi discul de frana. Asa ca, nu va chinuiti inutil.
20170509_193701.jpg 94.87KB 1 downloads 20170509_193746.jpg 79.52KB 1 downloads
Ceea ce cred in acest moment este ca am strans si cablul prea mult. Am vazut ca acel manson de cauciuc care ar trebui sa izoleze cablul, nu isi mai face treaba deoarece nu mai ajunge la capatul de jos. Concluzia: am tras prea mult de cablu in jos.
Remediere: dupa ce il scot in teren si vad daca functioneaza asa cum ma astept, o sa intervin iarasi astfel: eliberez cablul atat cat este necesar pentru a fi protejat de mansonul de cauciuc (cel din prima poza) si refac regaljul placutei din surubel. In acest fel nu o sa tin tensionat cablul aiurea atunci cand folosesc frana de parcare si o sa stea si izolat de mizerie.
In privinta tijei de la pompa centrala de frana, am slabit piulita de sus si apoi am invartit tija pentru desfiletare. Apoi am strans piulita de sus pentru fixare.
Va trebuie si o tija subtire si tare pentru a o baga pe gaurica mica de pe tixa pentru rotirea ei.
20170509_193826.jpg 92.67KB 0 downloads 20170509_193839.jpg 83.7KB 0 downloads
#145
Posted 10 May 2017 - 11:24 AM
Eu cred ca reglajul franei de parcare, mai exact acel surub cu excentric, se face cand se mai uzeaza placutele de la frana.
La tija care actioneaza pistonul pompei eu am folosit un patent, am tras izolatia de cauciuc si am rotit cu patentul. Unde este izolatia de cauciuc nu are filet sau alte accesori care sa le deteriorezi cu patentul. La mine tija avea o cursa "moarta" pana ajungea sa actioneze pistonul, am desfiletat tija pana a ajuns in piston lasandu-i in pic de toleranta(1-2 milimetri). Acum am frana dar nu cred ca rezista prea mult. Acum vreo doi ani am facut aceas operatiune si nu ma tinut prea mult, in cateva luni iar a "disparut" frana.
Edited by Andrei HD, 10 May 2017 - 11:25 AM.
#146
Posted 10 May 2017 - 07:11 PM
Cred ca sistemului de pirghii pentru frinare ii trebuie o atentie constanta.
Exista citva factori care schimba mereu datele: alungirea cablului, uzarea placutelor...
Sistemul se vrea simplu, dar s-au cam scarpinat olteneste.
Saptamina trecuta am fost la ITP si am avut surpriza sa mi se atraga atentia ca nu se aprinde lampa stop spate la actionarea frinei de pe stinga.
Problema de reglaj facuta in 10 minute.
Marius - fara frine la atv totdeauna ai sa scapi cind ai sa te proptesti intr-un copac.
Ca si experienta - cea mai buna frina este aia de motor
CF-ul este cel mai tare atv (pentru ca este cel mai deficitar la frine)
Morala: nu folositi frinele.
Vorba unui coleg de forum: inainte...diiiii
#147
Posted 10 May 2017 - 07:30 PM