Jump to content



Photo

Probleme Incarcare Dragon Fly - Gabinicola


  • This topic is locked This topic is locked
13 replies to this topic

#1 gabinicola

gabinicola

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 31 posts
  • Gender:Male
  • Location:OLT
  • Nume real:Gabi
  • Telefon:0745xxxxxx
  • Marca ATV:CF MOTO CFORCE 800cc
  • Numar ATV:OT

Posted 28 November 2014 - 11:19 PM

Am si eu probleme cu incarcarea bateriei si nu reusesc sa gasesc problema. Releul functioneaza (nou), magnetoul pe mufa cu trei fire galbene de sub sa arata 20V-60V (in functie de turatie) pe toate 3 iesirile (cu mufa scoasa) si totusi tensiunea la borne fara consumatori este de 12.4-13,3 in functie de turatie, iar cu farurile aprinse scade sub 12V (cca 11,8). Baterie este noua Varta.

Daca masor tensiunea la cele trei fire galbene fara sa scot mufa valorile sunt de aproximativ 2,2/3/10V.

 Sfaturi legate de ce as mai putea verifica, care sa fie problema?

Multumesc anticipat!

Model ATV - dragon fly 400cc 


  • 0

#2 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 28 November 2014 - 11:50 PM

Cu mufa conectata mi se par prea mici valorile si de aici nici releul/regulatorul nu are ce transforma.

Iti recomand sa faci din nou masuratorile tot la acele 3 fire.
Mai exact decuplezi mufa de la releu si apoi masori in 3 locuri voltajul cu aparatul setat pe ACV: sub sa cu mufa decuplata, sub sa cu mufa cuplata, o lasi asa si mergi in mufa de la releu, decuplata. In toate aceste cazuri trebuie sa si aceleasi valori. Daca nu e asa as zice ca ai intreruperi sau scurt pe traseu.
Hai cu rezultatul si mai vedem ;)

Edited by dr.crinel, 28 November 2014 - 11:50 PM.

  • 0

#3 gabinicola

gabinicola

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 31 posts
  • Gender:Male
  • Location:OLT
  • Nume real:Gabi
  • Telefon:0745xxxxxx
  • Marca ATV:CF MOTO CFORCE 800cc
  • Numar ATV:OT

Posted 29 November 2014 - 12:06 PM

Masuratorile fara consumatori sunt urmatoarele:

 

       Ralanti

- la borne 12.80

- magnetou mufa de sub sa scoasa: 20.8 21.21,1

- magnetou mufa de la releu scoasa: 20.8 21.2 21,1 

 

      Turata

- la borne 14.03

- magnetou mufa de sub sa scoasa: 70.8 80.73,1   in functiede turatia motorului

 

- magnetou mufa de la releu scoasa: 71.8 75.2 73,1 in functiede turatia motorului

 

   Ralanti 

- magnetou mufa de la releu pusa: 8.8 9.2 9,1

- la iesirea din releu cu mufa pusa: 12.70

- la iesirea din releu cu firele scoase (verde si rosu): 16.70 in turatie creste 17-18V

 

Concluzia mea: cu mufa de la releu scoasa totul pare a fi normal. 

Releul este nou, dar este la fel si cu cel vechi. L-am schimbat crezand ca rezolv problema dar doar am cheltuit banii aiurea.

 

Astept idei...


Edited by pitesti, 29 November 2014 - 03:24 PM.
mici retusuri

  • 0

#4 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 29 November 2014 - 06:39 PM

Concluzia mea ar fi alta si as vrea sa ma contrazici daca nu am dreptate:

-pasul 1: scoti mufa de la releul de incarcare, ca si cum il scoti din schema deocamdata
-pasul 2: masori tensiunea in mufa de la magnetou si cu ea cuplata si cu ea decuplata
-pasul 3: cu mufa de la magnetou cuplata mergi in partea din fata a atv-ului si ii masori tensiunea in mufa mama, cea care se cupleaza cu mufa releului fara sa cuplezi releul

Mnoh toate aceste 3 valori trebuie sa fie egale!

Daca le-ai masurat si asa si nu am citit eu bine te rog anunta-ma!
  • 0

#5 gabinicola

gabinicola

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 31 posts
  • Gender:Male
  • Location:OLT
  • Nume real:Gabi
  • Telefon:0745xxxxxx
  • Marca ATV:CF MOTO CFORCE 800cc
  • Numar ATV:OT

Posted 29 November 2014 - 08:28 PM

Asa am si facut. Tensiunile sunt egale.
  • 0

#6 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 29 November 2014 - 09:20 PM

In cazul in care zici ca regulatorul/releul este nou eu as tinde sa cred ca ai un consumator puternic undeva sau chiar un scurt. Acesta face ca atunci cand cuplezi mufa de la releu sa plece prea mult curent.

Poate un coleg mai experimentat ar putea sa ofere o mana de ajutor cum sa verifici daca ai consumatori fara de cei ce ii poti porni (faruri, etc).

O metoda "oarba" ar fi sa verifici fiecare mufa in partea din fata si sa dai cu un spray de contact si sa vezi daca nu e oxidata careva dar mi se pare prea mare consumul pentru a fi de acolo.
  • 0

#7 gabinicola

gabinicola

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 31 posts
  • Gender:Male
  • Location:OLT
  • Nume real:Gabi
  • Telefon:0745xxxxxx
  • Marca ATV:CF MOTO CFORCE 800cc
  • Numar ATV:OT

Posted 29 November 2014 - 11:11 PM

Consumatori nu sunt. Am verificat cu aparatul pus in serie la borna. Mufele sunt k (curatate , izolate) nu am fire cu izolatie rupta. Intesitatea farurilor nu creste/scade (lumina este normala).
Un electrician priceput (ATV sau moto) in Olt sau Dolj ?
  • 0

#8 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 30 November 2014 - 10:53 PM

Consumatori nu sunt. Am verificat cu aparatul pus in serie la borna. Mufele sunt k (curatate , izolate) nu am fire cu izolatie rupta. Intesitatea farurilor nu creste/scade (lumina este normala).
Un electrician priceput (ATV sau moto) in Olt sau Dolj ?

 

Ma gandesc ca ai masurat cu motorul oprit, adica pierderile pe circuit.

S-ar putea sa mai ai pierderi pe circuit cand e pornit atv-ul.

 

Nu stiu cum ai putea verifica insa ...

 

Gadeste-te ce primeste curent cand e pornit atv-ul si alea verifica-le. Bujie, bord, pompa benzina .. in ordinea asta.


  • 0

#9 gabinicola

gabinicola

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 31 posts
  • Gender:Male
  • Location:OLT
  • Nume real:Gabi
  • Telefon:0745xxxxxx
  • Marca ATV:CF MOTO CFORCE 800cc
  • Numar ATV:OT

Posted 01 December 2014 - 10:20 PM

Azi am incarcat bateria (se descarcase in urma unei iesiri de 3 ore). Cu motorul pornit prima treapta incarcarea la relanti este de 14,2-14,3 dar in momentul in care pornesc semnalizarea sau sau farurile tensiunea este de 12,2. Daca opresc semnalizarea incarcarea revine la normal.
Procesul se repeta la pornirea unui consumator. Banuiesc si eu tot un scurt in timp ce motorul functioneaza dar nu stiu cum pot verifica. Orice sfat e binevenit
  • 0

#10 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 02 December 2014 - 12:09 AM

Vezi masa pe unde e legata la sasiu. Verifica contactul.


  • 0

#11 gabinicola

gabinicola

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 31 posts
  • Gender:Male
  • Location:OLT
  • Nume real:Gabi
  • Telefon:0745xxxxxx
  • Marca ATV:CF MOTO CFORCE 800cc
  • Numar ATV:OT

Posted 04 December 2014 - 08:47 AM

Vezi masa pe unde e legata la sasiu. Verifica contactul.


Am verificat, curatat si la sasiu si la motor, era totul in regula.
  • 0

#12 gabinicola

gabinicola

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 31 posts
  • Gender:Male
  • Location:OLT
  • Nume real:Gabi
  • Telefon:0745xxxxxx
  • Marca ATV:CF MOTO CFORCE 800cc
  • Numar ATV:OT

Posted 11 December 2014 - 01:07 PM

Am rezolvat problema.

 Cauza: - un fir de la magnetou in scurt. 

Multumesc pentru sfaturi.


  • 1

#13 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 11 December 2014 - 02:36 PM


Crezi ca ai putea sa detaliezi putin?

Multumesc!
  • 0

#14 gabinicola

gabinicola

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 31 posts
  • Gender:Male
  • Location:OLT
  • Nume real:Gabi
  • Telefon:0745xxxxxx
  • Marca ATV:CF MOTO CFORCE 800cc
  • Numar ATV:OT

Posted 11 December 2014 - 10:08 PM

Dupa multiple masuratori fara rezultat am testat cele trei fire galbene de la magnetou daca dau la masa (motorul oprit). Toate trei fazele erau in scurt. Incarcarea era normala fara consumatori 14,2-14,3 dupa releu, dar la aparitia unui consumator, incarcarea pe una din faze era de 2 V ( inainte de releu). Dupa ce am desfacut magnetoul si am masurat cele trei bobine una era in scurt. Azi am trimis la bobinat.
Utilajul are acum 1000, an 2011, iar eu l-am cumparat acum 10 luni la 700km fara sa schimb bateria, fapt ce a dus la solicitarea magnetoului si defectarea acestuia.
Sper ca explecatia sa fie cat de cat utila.
  • 1




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto