Buna tuturor,
Acum cateva zile m-a rugat un coleg sa-i dau cateva informatii referitoare la ATV-ul meu CF MOTO X6.
Consider ca ceea ce il intereseaza pe el intereseaza pe mai multi asa ca am decis sa ii raspund pe forum si nu pe mesaj privat (asa cum am primit solicitarea).
Asadar este vorba de un CF MOTO X6 - versiune scurta.
Achizitionat de nou in Martie 2011.
Acum are ceva peste 4000km. Nu mai stiu exact cat dar pana in 4500km.
Consider ca la momentul acela am facut o alegere corecta. Ma bucur ca am pus 1000 EUR in plus in am luat un X6 in loc de CF500.
Avantajele lui X6 fata de CF500 sunt: plasticele net superioare (chiar nu am ce sa le reprosez la capitolul plastice), injectia si capacitatea motorului => putere suficienta, designul si afisajul digital.
Cu motorul si transmisia nu am avut nicio problema. Zilele trecute l-am pornit dupa 2 luni de stat in magazia neincalzita. A pornit la prima cheie. Aici mai este o smecherie: trebuie sa-l accelerezi un pic la pornire, altfel se opreste motorul imediat dupa pornire. Bateria este inca cea originala. Nu are nici un fel de soc fiind pe injectie. Parca sa zic ca merge mai bine cu OMV100 dar poate e doar o senzatie a mea.
Sambata 3 ianuarie am facut o iesire pe la noi pe langa Breaza. La un moment dat am facut schimb cu un coleg cu Linhai DragonFLY400. Reactia lui imediata a fost: "Octaviane, ATV-ul tau merge singur". Diferenta de putere intre DragonFLY400 si X6 este foarte mare. Cu X6 urci cam orice panta in HIGH. Foarte rar folosesc LOW. Nestiind i-am scos un fum gros din transmisia Linhai-ului pana au tipat la mine sa bag in LOW. Ce vreau sa spun este ca CF-ul este mult superior Linhai-ului la putere si transmisie. Probabil Linhai-ul este mai usor de reparat dar si ai mai mult de mesterit la el. Cu X6 am putut sa urc mereu orice panta, singurul obstacol fiind stabilitatea (fiind versiune scurta se ridica repede de fata). Pentru asta as recomanda un X6 lung.
Ce probleme am avut in cei peste 4000km:
- troliul infasurat pe langa tambur (pana am inteles ca trebuie sa tin cablul intins cand il strang);
- radiatorul de ulei spart nefiind lovit, s-a spart doar din vibratii, l-am reparat la cineva in Bucuresti (X6 are 2 radiatoare, unul mic de ulei si unul normal de antigel);
- desfacut cablul de la frana de mana;
- amortizor fata stricat + cap planetara (aici este si vina mea, am mers cu amortizorul stricat cu arcul reglat mai tare si mi-a iesit planetara din grup. In total m-a costat vreo 1500 lei distractia.
- alte problema minore dar care nu m-au lasat niciodata pe drum.
Referitor la piata SH: Eu sunt adeptul lucrului nou desi intr-adevar poti sa gasesti si un SH bun. Preturile la ATV-urile SH mi se par insa cam mari. Cum sa dai 3000 pe un CF500 care costa nou 4000? Sau cum sa dai 4000 pe un X6 care costa nou 5500? Normal ar fi ca pretul de SH sa fie la jumatate dupa cativa ani de folosire.
Sper ca am raspuns la toate intrebarile colegului. Daca imi mai aduc aminte de ceva revin.