@vic... ma cam sperii... am adus anvelope in casa si le-am măsurat înălțimea totala... este vorba de 1 - 1,5 cm diferenta totala, adică sub 1 cm la pământ... cred ca o asemenea diferenta poate aparea si in cazul tocirii predominant spate ca si in cazul quadurilor. Nu vreau te contrazic.Dacă părerea este susținută si de colegi voi renunta la montarea lor. Nu vreau sa ma trezesc cu alte probleme din cauza lor, anvelopele au fost montate de noi pe un polaris sportsman 800 din 2010 (nu stiu daca din fabrica sau de catre fostul proprietar, amicul meu a cumparat atv-ul i 2010 sh cu 500km la bord..atunci au fost înlocuite cu bighorn.
In cazul quadurilor e alta situatie ca acolo nu exista 4x4.
Ai si tu dreptate ca se pot toci diferit si oricum nu sunt chiar identice. In plus diferenta poate fi ajustata si din presiune. Pui presiune mai mare pe fata si creste balonul -> diametrul.
Ar trebui cumva masurata diferenta dintre ele. Ma gandesc ca poti face un semn cu creta pe cauciuc, cuplezi 4x4 si mergi in linie drepta o anumita distanta ca sa vezi daca semnele se mai potrivesc.
De fapt pe tine te intereseaza lungimea cercului (2*pi*R adica 2*3,14*raza => 6,28 * raza)
La un cauciuc nou de 25" raza este 31,75cm => 199,49cm
La un cauciuc nou de 26" raza este 33,02cm => 207,47cm
8 cm la o singura rotatie completa mi se pare foarte mult. Asta se intampla in mod teoretic la niste cauciucuri noi. In cazut tau cele pe 26 sunt mai tocite deci diferenta este mai mica.
Sau cum zice si DanutLupu folosesti 4x4 doar cand ai aderenta scazuta.
PS: Sper ca nu am gresit la formule. Au trecut muuulti ani de cand nu le-am mai folosit