Jump to content



Photo

Pornire Dificila La Rece

soc automat?

  • This topic is locked This topic is locked
11 replies to this topic

#1 gelu andries

gelu andries

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 20 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:calatorii,camping,bricolaj/mecanica,citit,foto
  • Nume real:gelu andries
  • Telefon:0721225824
  • Marca ATV:cf moto allroad challenger

Posted 28 January 2015 - 09:49 PM

Va salut.Am nevoie de ajutor de la cei cu experienta:

CF moto 300 allroad challenger(= Linhai 300)

La rece porneste usor si moare imediat.Dupa porniri repetate,adica dupa ce se incalzeste putin camera de ardere,reuseste sa stea la relanti,dar inca o vreme(cca 2 minute) moare daca accelerez.Apoi totul este ok.

Sau:porneste imediat daca-i dau benzina in admisie(cu o siringa,4-6 ml treptat.)

Socul automat este acea piesa din plastic(de pe stanga carburatorului) in care intra doua fire?Cum functioneaza,pentru ca am desfacut-o si credeam ca trebuie sa fie o electrovalva.Nu este nici o bobina acolo.

Stie cineva?


  • 0

#2 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 29 January 2015 - 12:11 AM

curata carburatorul , verifica mufa la shok , vezi reglajul la aer .

Daca zici ca porneste greu suspectez socul sau mai e varianta ca tu sa ii fi facut relantiul prea mic iar atunci cand socul si-a terminat treaba sa moara din cauza relantiului .


  • 0

#3 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 29 January 2015 - 08:17 AM

Parerea mea este ca fie socul nu iti mai functioneaza, fie ca nivelul de benzina din carburator este prea mic pentru a face fata sa elibereze mai multa benzina cand este socul tras. De aceea iti merge bine cand pui benzina cu seringa.

 

Ar trebui si in sarcina (nu in turatie) sa iti faca ceva probleme.


  • 0

#4 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 29 January 2015 - 08:56 AM

In soc nu e nici o electrovalva, este o ceara ce are scaldata in ea o rezistenta.
Ca sa verifici functionarea socului trebuie sa dai jos carburatorul (ocazie cu care il vei si curata) apoi ii demontezi socul care are o siguranta in interiorul carburatorului.
Dupa demontarea socului ii scoti mufa si atingi firele cu bornele unei baterii iar in acel moment ar trebui sa vezi tija culisand usor. Daca nu se intampla asta, iti confirmi cel putin una din cauze.
Daca tot desfaci carburatorul, inchide de tot surubul de amestec si il desfaci inapoi 2 ture jumate. Dupa prima pornire si dupa ce vezi cum funtioneaza il vei putea ajusta daca mai e nevoie.
Ar fi bine verificata si "pompa de benzina" (impropriu spus pompa) care datorita mizeriei sau daca ar fi ciupita s-ar putea sa nu mai tina vid-ul.
  • 0

#5 gelu andries

gelu andries

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 20 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:calatorii,camping,bricolaj/mecanica,citit,foto
  • Nume real:gelu andries
  • Telefon:0721225824
  • Marca ATV:cf moto allroad challenger

Posted 29 January 2015 - 06:35 PM

Multumesc pt. rapiditatea raspunsului.Eu nu am dat detalii destule.Dupa ce motorul este cald(pornit cu injectia de benzina in admisie),merge ok si in sarcina,trage bine,nu da rateuri in carburator(adica lipsa de benzina- nivel mic)

Socul:daca-l alimentez cu 12 volti,nu se intampla nimic,nu atrage acel pontou(ac) care ar trebui sa deschida calea benzinei suplimentare pt. imbogatirea amestecului.Verificat cu instrumentul,acesta arata continuitate(stie cineva ce rezistenta are un soc bun?).In interiorul socului nu se afla o bobina(asa cum ma asteptam) ci o piesa de tip pastila(care ma duce cu gandul la un termistor  sau o dioda redresoare de alternator-ca aspect) al carei rost nu-l inteleg.Am curatat cerburatorul,adica l-am desfacut,era curat,l-am suflat cu aer comprimat peste tot si in toate directiile,fara sa obtin un rezultat.


  • 0

#6 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 29 January 2015 - 08:58 PM

hai sa lamurim ceva :

1 pornirea  o lasam asa ca revenim la ea .

2 dupa ce l-ai pornit cu seringa spray etc  el merge ok ?

3 . dupa ce e cald si mergi cu el sta la relanty ok ? fluctueaza sau il poti lasa cat vrei tu ca nu se opreste ?

4 dupa un mers normal  drum pante putin abrupte etc , sa zicem 20 km , ce culoare are bujia ? Ne-ar ajuta enorm o poza !

5 . Socul e un fel de electrovalva dar pe alt principiu fata de una de care sti tu ! Aici a explicat Crinel !

uite :

sper ca dupa filmulet sa te lamuresti cu electrovalva asta !

 

6 . Nu mai retin sa fi citit dar verifica te rog daca la mufa unde bagi mufa shokului ai 12 V ( eu nu aveam si a trebuie sa fac o improvizatie ! din ce retin trebuie sa fie alternativ si e dat de carte magnetou !

 

Sa revi cu raspunsuri daca se poate tot pe puncte sa vedem unde e ok si unde trebuie sa iti explicam ce si cum .

 

Succes


  • 0

#7 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 29 January 2015 - 09:01 PM

Cel putin acum avem detalii...


  • 0

#8 gelu andries

gelu andries

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 20 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:calatorii,camping,bricolaj/mecanica,citit,foto
  • Nume real:gelu andries
  • Telefon:0721225824
  • Marca ATV:cf moto allroad challenger

Posted 29 January 2015 - 10:08 PM

Buna seara Adi-Radu

Multumesc.Detaliile din filmulete m-au lamurit complet.Este clar.Socul nu este elctro-magnetic- tot/nimic(cum asteptam eu) ci termic-progresiv,pe baza de rasina cu dilatare termica,asemenea celor de la termostatele auto.

Raspunsuri pe puncte:

-dupa pornirea cu seringa,motorul merge frumos,constant,1500 r/min,cat timp vreau eu.

-dupa o eventuala oprire,daca motorul este cald,porneste fara probleme.

-bujia arata ok,adica culoarea cafelei cu lapte.

-motorul functioneaza constant,fara rateuri/intreruperi la orice regim de sarcina sau turatie.

  Ai dreptate cu tensiunea,am masurat si vin numai 6,2 V.Voi verifica maine functionarea socului si cauza pentru care nu am 12 V.Inteleg ca socul este alimentat permanent dupa pornirea motorului pentru a sta inchis(dupa incalzire) in tot timpul functionarii motorului.

 

Multumesc mult.Indicatiile mi-au fost de mare ajutor.

 

Ma bucur ca am intrat si am fost acceptat(sper) in aceasta comunitate de oameni inimosi,pasionati si cu mult bun simt.Lauda voua si administratorilor.Am vazut cateva observatii facute unora cu "esprimari" deplasate.Bravo.Nivelul trebuie pastrat.

Voi reveni cu detalii.


  • 0

#9 gelu andries

gelu andries

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 20 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:calatorii,camping,bricolaj/mecanica,citit,foto
  • Nume real:gelu andries
  • Telefon:0721225824
  • Marca ATV:cf moto allroad challenger

Posted 29 January 2015 - 11:22 PM

Buna seara

Mai am o problema si am nevoie de ajutor daca se poate:Nu-mi merge nici vitezometrul (indica 00) nici totalizatorul de kilometri.Banuiesc ca undeva trebuie sa fie un senzor(generator de impulsuri) care nu-si face datoria.Stie cineva unde este ?Eventual cum se verifica?(banuiesc ca este inductiv,deci o bobina cu miez,care are o anumita rezistenta masurabila)

Multumesc.


  • 0

#10 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 30 January 2015 - 09:56 AM

Revenim la prima problema , daca nu ii dai de cap cu cei 12 V (nu sunt foarte optimist deoarece cele 2 fire ( galben si verde parca ) pleaca in manunchi si e cam greu sa mai dai de ele . Eu am luat + de pe un fir de la magnetou ( unul din cele 3 galbene ) si altfel socul meu inepea sa se alimenteze din momentul in care se invartea motorul . Totusi poti incerca sa verifici mufele care vin introduse pe carburator ( 2 la numar + cea care vine prinsa pe chiuloasa )

 

revenind la kilometraj , aici e destul de complicat si ... eu iti zic unde le gaseti , poate ai noroc si e doar o mufa :

senzorul de impulsuri pt kilometraj/viteza il gasesti asa :  1 la roata stanga spate  in fata etrierului de frana insurubat in "teava" care sustine roata spate  sau 2 la iesirea axului pt cardanul spate e o chestie putin bombata din aluminiu care daca te vei uita de jos in sus ( cand spun jos ma refer de la nivelul scutului de plastic )vei vedea ca un surub de aprox M12 cu un fir negru iesind din el . acela e senzorul de km .

 

Vezi ca re niste racorduri mai ciudate ( ceva cu noste pin cu filet etc ) unu e pe langa filtrul de aer si inca unu cam pe sub bord . verifica eventul dai si cu spray de contact


Edited by pitesti, 30 January 2015 - 10:48 AM.

  • 0

#11 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 30 January 2015 - 10:46 AM

 

Ma bucur ca am intrat si am fost acceptat(sper) in aceasta comunitate de oameni inimosi,pasionati si cu mult bun simt.Lauda voua si administratorilor.Am vazut cateva observatii facute unora cu "esprimari" deplasate.Bravo.Nivelul trebuie pastrat.

Voi reveni cu detalii.

 

Iti multumesc in numele tuturor, nu doar al Adminilor sau Moderatorilo ci, si al userilor de orice fel. In primul rand este meritul lor pentru acest forum. 

 

thumbsup.gif 


  • 0

#12 gelu andries

gelu andries

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 20 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:calatorii,camping,bricolaj/mecanica,citit,foto
  • Nume real:gelu andries
  • Telefon:0721225824
  • Marca ATV:cf moto allroad challenger

Posted 30 January 2015 - 05:27 PM

Salut Adi Radu

Dupa scolarizarea datorata filmuletelor,am verificat socul si surpriza:este functional.Cauza este desigur lipsa de tensiune.Voi face modificarea propusa de tine.Este desigur cea mai simpla.

Cu ocazia asta am constatat ca si pompa de spritz face figuri,asa ca am desfacut-o si am gasit supapa unisens aflata in partea de jos(bila cu arc)blocata.Am curatat,suflat....cred ca este ok.

 

Banuiesc ca senzorul de pe chiulasa mentionat de tine transmite informatia privind temperatura ei.La ce foloseste aceasta info?

Si inca:cine comanda alimentarea degivrarii carburatorului?

 

Senzor kilometraj:l-am gasit !Se afla pe jamba dreapta fata si culege semnalul de pe discul de frana care este crenelat pe diametrul exterior.Urmeaza sa verific continuitatea cablurilor pana la bord.

 

Pentru ca atv-ul meu este o "batrana carapace"(luat de ocazie,fara origine, destul de neingrijit),am hotarat sa-i fac o revizie generala pentru a sti de unde plec.Asa ca printre altele am decis sa-i schimb si crucile cardanice (3 la numar).Interesant este ca cea mai folosita ca sarcina si durata -cea din spate,este cea mai buna.Cele mai putin solicitate,din fata au jocuri mai mari.Sa fie din cauza unghiului de frangere mai mare?Am gasit un furnizor care are pret bun la cruci.daca asa este,voi comunica si altor doritori datele de contact ale furnizorului.

Inca o data multumesc.


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto