Jump to content



Photo

Condusul Cu Remorca


  • This topic is locked This topic is locked
21 replies to this topic

#1 robert_kiran

robert_kiran

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 646 posts
  • Gender:Male
  • Location:Maracineni-Arges
  • Nume real:Roland
  • Telefon:0744------
  • Marca ATV:TGB Blade 1000
  • Numar ATV:De Suceava

Posted 07 February 2015 - 08:22 PM

Hai sa facem un topic despre condusul cu remorca. Eu astazi am mers prima data cu remorca dupa mine. Si am intalnit o mare problema la mersul inapoi. Cand merg inapoi remorca o ia in toate directiile numai unde vreau eu nuscared.gif ! E clar, nu sunt bun de camionagiu. La mersul inapoi cu remorca sunt dezastru.

O solutie gasita ad-hoc e urmatoarea:. Dau inapoi in directia in care vreau eu, o las sa se duca unde vrea ea, apoi ma dau jos din masina si o trag in lateral unde vreau euthumbsup.gif . Metoda asta e excelenta, dar din pacate da rezultate doar pe gheata. Daca jos e asfalt uscat, nu o mai misc eu in lateral asa usor.

Cei care sunteti mai experimentati, postati mai jos solutii de mers inapoi.


Edited by robert_kiran, 07 February 2015 - 08:24 PM.

  • 1

#2 pretorian

pretorian

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 704 posts
  • Gender:Male
  • Location:Berceni City
  • Interests:umblatu' pe coclauri
  • Nume real:Cristi
  • Telefon:0744961681
  • Marca ATV:Can Am 1000R MAX LTD
  • Numar ATV:B-131-DSC

Posted 07 February 2015 - 10:53 PM

lol.gif amuzanta solutia ta, la mersul cu spatele virezi invers fata de cum ai vira daca nu ai remorca (adica daca tu vrei ca remorca sa mearga in stanga virezi dreapta), nu e chiar asa complicat, iti

 trebuie doar putin exercitiu.


  • 0

#3 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 07 February 2015 - 11:53 PM

Interesant si consider util poate pentru multi topicul deschis de tine.

La mersul inapoi cu remorca dupa cum a spus si pretorian trebuie sa iti invingi instinctul format de pana acuma si voit sa virezi in directia opusa in care ai vira normal.

Cu cat remorca este mai mica consider ca este mai dificila aceasta operatie deoarece la remorcile mici directia in care se va deplasa remorca va fi mai rapida decat in cazul celor lungi (5-6 m) in care miscarea va fi mult mai ampla si automat mai usor de redresat.

Revenind la cele mici si scurte problema apare in momentul in care mergem cu spatele ,nu vedem remorca in ambele oglinzi ale masinii in permanenta si ea va aparea brusc intr-o parte sau alta in care nu ne asteptam. Daca ATV-ul este pe remorca este mai usor deoarece putem urmari directia in care incepe sa o ia ATV-ul si avem timp sa o redresam.Mersul inapoi se bazeaza doar pe folosirea oglinzilor exterioare fara sa intoarcem capul, cu exceptia privitului pe geamul soferului inapoi.

Totul tine pana la urma de exercitiu si de ceva aptitudini care se acumuleaza prin incercari repetate intr-un spatiu deschis.

Daca chiar doresti sa exersezi la rece exista un joc: Euro Trucks2 care este de fapt un simulator pentru condusul cu TIR-ul care contine toate elementele necesare din viata reala inclusiv mersul inapoi.


  • 1

#4 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 07 February 2015 - 11:55 PM

Iti trebuie mult exercitiu, eu am facut scoala de soferi pt asta sa iau E-ul. Instructorul spunea ca sunt multi soferi vechi care zic ca e usor dar cand trec pe masina cu remorca nu prea le ies socotelile. Asa a patit si babacu meu, ne-am apucat amandoi de scoala ca avem rulota, dar de el nu s-a lipit si a renuntat desi are carnet de peste 30 de ani. Ca sa mergi cu spatele cu remorca trebuie sa intelegi catve chestii:

 

1. Remorca vireaza invers ca masina, daca masina atat cu spatele cat si cu fata vireza unde invarti volanul, la remorca cu spatele e invers. Cel mai usor e de mers in linie dreapta uitandu-te in oglizi si dand permanent din volan cu miscari mici, remorca face dreapta- ii dai si tu dreapta putin dupa care revii la drept, face stanga-la fel.

 

2. Exista o latenta cand se schimba directia dreapta-stanga si aici multi se panicheaza ca desi schimba din volan directia, nu apare imediat schimbarea de directie si la remorca si de aici incepe balbaiala si nu stiu sigur in ce directie sa invarta volanul. Explicatia e ca masina trebuie sa-si schimbe ea directia prima data, dupa care sa impinga din lateral protapul remorcii, adica sa schimbe si directia de mers a remorcii si asta dureaza nitel.

 

3. In timpul manevrei, volanul trebuie invartit cu viteza maxima, cam de 3 ori mai rapid decat ai merge cu masina, e uitla aici o nuca pe volan sau niste maini puternice si evident servo-directia

 

4. Distanta necesara unei manevre cu remorca e muuuult mai mare decat cu masina, sunt interesante manevrele de intoarcere in 3 miscari si desigur de parcare laterala, dupa ce le faci bine poti spune ca stii sa mergi cu remorca thumbsup.gif Desi nu se recomanda (nu stiu daca sunt si interzise cumva) am facut o parcare laterala candva cu rulota in conditiile in care masina + rulota mea formeaza un atelaj de 15 m, evident mi-ai trebuit vreo 40 sa pot parca cu spatele.

 

5. Cand nu ai dat din volan cat si cand trebuie, e bine sa te opresti pentru ca de la un anumit punct, nu mai ai cum redresa remoca care se va pune transversal fata de masina. Daca mai dai cu spatele in conditiile astea, cel mai probabil vei izbi remorca cu aripa sau cu tripla masinii sau protatpul cu spoilerul.

 

6. Nu trebuie sa spere pe nimeni ca nu reuseste manevra din prima, dupa 40-50 de incercari se prinde ceva intr-o zi de teste si ajungi sa conduci bine cu spatele, iar a doua zi esti tamaie si nu-ti iese nimic nci o manevra, asta e regula si la scoala de soferi. Repeti de 10 ori experienta asta si dintr-o data ai sa vezi ca ti-ai format reflexul si nu se mai uita, esti as la manevrat remorca scolii de soferi. Iei carnetul si categoria iar cand te bagi pe remorca ta care e putin diferita de cea a scolii o iei de la capat ca esti banana si dai cu remorca in toate gardurile. Cand treci la rulota treaba se complica si mai tare.

 

La mine a fost invers, avand doar B-ul am inceput sa merg cu rulota de 7 m fara sa stiu nici teoria nici practica si pana am invatat ceva, am impins la mana rulota de 1,5 tone de mi-au iesit ochii. Robert, vad ca ai avut de condus cea mai mica remorca posibila pt un atv, cu cat remorca se lungeste cu atat e mai grea treaba. Toata chestia e sa ai rabdare si remorca taredwarf.gif  


Edited by danutlupu, 08 February 2015 - 12:00 AM.

  • 3

#5 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 08 February 2015 - 12:19 AM

Danut interesante completarile tale, doar cu o singura problema nu sunt de acord cu tine:

 

"Robert, vad ca ai avut de condus cea mai mica remorca posibila pt un atv, cu cat remorca se lungeste cu atat e mai grea treaba." 

 

Parerea mea o remorca mica si scurta care nu reusesti sa o vezi permanent in ambele oglinzi o stapanesti mult mai greu decat spre exemplu o platforma auto lunga de 6 m vizibila in permanenta in cele doua sau trei oglinzi si descriind traiectorii mai ample.

 

PS Danut ma intreb facand diverse calcule ce masina ai ca impreuna cu rulota sa insumeze 15 m ?

Eu daca atasez Dubei mele care este cea mai lunga(7,5m) platforma auto sau rulota fiecare de 6m ,tot insumez doar 13,5m.

Eventual sa ai rulota mare pe doua axe de 8m dar masina tragatoare trebuie in acest caz sa fie de 7m.(sau este rulota si mai lunga?)


  • 0

#6 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 08 February 2015 - 12:25 AM

Dacă-i vorba despre condusul unui turism care trage remorcă, la sugestia lui Roland pot să împărtășesc din experiența acumulată și să răspund pentru început la situația descrisă.

După imaginea comentată chiar de tine și eu sunt de părere că aveai apăsare pe cârlig deoarece motorul care reprezintă o pondere importantă din masa ATV-ului este trecut bine de axa remorcii (axa cu roți, nu cea de simetrie).

Despre greutatea de apăsare pe cârlig în cazul unei remorci cu o singură punte ea se încarcă astfel ca să nu depășească limita maximă înscrisă pe cârlig (cârligul este întotdeauna omologat pentru tipul mașinii și nu se poate monta altul, la mașina pe care o folosesc acum pentru remorcare limita este de 70 kg.), dar în același timp nu poate să fie prea mică deoarece va accentua tendința de balansare a unei astfel de remorci.

Deci nu se poate vorbi despre o valoare critică pentru greutatea de apăsare pe cârlig deoarece ea va fi diferită pentru fiecare autoturism și ansamblul pe care-l face împreună cu remorca, dar din experiența acumulată ea n-a fost niciodată mai mică de 20 kg. , recomandată undeva la 30. Cred că am și întâlnit această valoare scrisă undeva, cea minimă, dar nu-mi aduc aminte unde.

 

Pentru a realiza o echilibrare corectă eu încarc remorca fără a fi cuplată la mașină astfel ea stă calată pe ce două picioare de sprijin și pe roata ”jokeu”

 

și o cuplez la cârlig după ce verific acea greutate ”la mână”. Exitența celor două picioare de sprijin este tare benefică, în special la o remorcă fără sistem de frânare pentru că în momentul în care este rezemată în cele două puncte în spate și o ridici din filetul tijei roții de sprijin ea stă asemeni unui dulap, nu se mai mișcă.

Attached File  Untitled.jpg   44.12KB   0 downloads

 

Acum despre mersul cu spatele: ai primit deja câteva indicii de la CHRYS și de la Daniel, eu fiind de părere că pregătirea teoretică o fi bună ea, dar pune mâna și exersează pentru că poligonul va da răspuns la toate întrebările tale. Încearcă să folosești o remorcă la care să-i vezi în oglinzi permanent aripile (cum recomandă și CHRYS) atunci când este aliniată cu mașina, este mult mai ușor. O remorcă scurtă și mică în gabarit va fi mai greu manevrabilă decât una mai mare, dar asta nu înseamnă că vei face școală încercând să dai cu spatele manevrând un vapor. Asta mai încolo.


  • 2

#7 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 08 February 2015 - 01:11 AM

Subliniez ce am spus mai inainte prin exemplul in care trag cu Touaregul (care este lat) remorca de 750 kg (destul de ingusta) goala pe care nu o vad in permanenta in oglinzi iar la mersul inapoi efectiv astept sa apara la un moment dat intr-o oglinda sa vad unde este sa o pot corecta. Daca este incarcata cu un obiect voluminos ma voi orienta dupa acesta.

In schimb daca sunt cu aceeasi masina si cu platforma de 6m lungime sau cu rulota tot de 6m nu mai sunt probleme deoarece pot sa le supraveghez in permanenta in oglinzile laterale.


  • 0

#8 robert_kiran

robert_kiran

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 646 posts
  • Gender:Male
  • Location:Maracineni-Arges
  • Nume real:Roland
  • Telefon:0744------
  • Marca ATV:TGB Blade 1000
  • Numar ATV:De Suceava

Posted 08 February 2015 - 07:39 AM

Deocamdata nu mai am remorca (nu era a mea, era imprumutata). Dar o sa o mai cer si voi exersa ceea ce spuneti voi mai sus.

Exact ceea ce spunea Danut Lupu am patot si eu: remorca se ducea in lateral aproape de bara spate. Si nu aveam ce ii face decat sa ma dau jos din masina si sa trag de ea.

Oricum viitoarea achizitie va fi o remorca (nu m-am decis tipul) si voi avea timp de exersat.


  • 0

#9 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 08 February 2015 - 07:48 AM

Sustin si eu iddea colegilor. O sa te obisnuisti cu timpul.

Eu sunt destul de avantajat, remorca lunga, axa dubla, lata se vede permanent in oglinzi. Cu toate acestea la inceput faceam o gramada de manevre inainte-inapoi pana sa o scot din curte cu spatele. Am mai bagat-o si prin sant de vreo 2 ori. Insa practica le rezolva pe toate. Astazi,dupa un an de cand o am pot sa spun ca o scot din prima.

 

Mai este insa un aspect. Eu o cuplez de 2 masini: un golf 4 si un A4 avant. Conteaza foarte mult si lunginea fundului masinii(de la roata spate pana la carlig). Cu audi care are fundul mai lung se manevreaza mult mai osor. In schimb cu golful care este foarte scurt trebuie mai multa atentie, remorca tasneste mult mai rapid in laterale.


  • 0

#10 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 08 February 2015 - 05:57 PM

Unii considera o problema ca nu vad remorca in oglinzi, eu ma referem la cea mare ca e mai greu de manevrat pentru ca necesita spatiu mai mult pentru manevra si odata ce ai gresit se redreseaza greu, adica singura solutie e sa dai cu fata si sa incerci din nou.

Si nu in ultimul rand cand dai cu spatele te uiti in toate oglinzile cat mai des ba mai si scoti capul pe geam daca trebuie. E utila si a doua persoana care sa te dirijeze de la spatele remorcii, iar la rulota unde nu vezi absolut nimic in spatele ei, un om din asta te poate scuti de multe pagube, cateodata daca esti singur de tai jos de 2 3 ori pana parchezi cu spatele intr-un spatiu ingust.

La mers cu fata e de inteles ca in locuri mai inguste sau la viraje mai in loc, curba trebuie indulcita putin adica luata mai larg cu cat remorca e mai lata, chiar daca se zice ca remorca calca pe urmele masinii.

Eu folosesc la rulota si o pereche suplimentara de oglinzi care le aplic peste cele ale masinii si care imi mermit sa vad mai bine in spatele rulotei. Asta e util atunci cand ai masini care vor sa te depaseasca si trebuie sa le faci loc dar isi fac treaba si la dat cu spatele

Attached File  1-Oglinzi_Milenco_Aero.jpg   23.89KB   0 downloads

 


  • 0

#11 robert_kiran

robert_kiran

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 646 posts
  • Gender:Male
  • Location:Maracineni-Arges
  • Nume real:Roland
  • Telefon:0744------
  • Marca ATV:TGB Blade 1000
  • Numar ATV:De Suceava

Posted 02 March 2015 - 07:17 PM

 

De ceva zile exersez si ... nimic. Oameni buni am o intrebare. sa zicem ca intru cu masina intr-o parcare. Virez la stanga (vezi foto atasasa - scuzati desenul, e facut in Paint). Remorca nu s-a indreptat total. Eu in fata nu mai am unde sa dau ca sa o indrept. Daca vreau sa dau inapoi si sa merg cu remorca la dreapta cum fac sa o indrept catre dreapta? Azi am incercat toate manevrele posibile, daca nu e perfect dreapta ea tot in stanga se duce. Trebuie sa ma dau jos din masina si sa o trag. Deci cum as putea sa o dau in dreapta?

Attached File  Untitled1.jpg   13.4KB   2 downloads

Le poza e cea mica de tot ... dati click pe ea. Nu stiu de ce a iesit asa mica.

Edited by robert_kiran, 02 March 2015 - 07:19 PM.

  • 0

#12 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 02 March 2015 - 07:37 PM

Roland, in primul rand trebuie sa accepti faptul ca nu stii sa conduci remorca la manevrele de mers inapoi. Ceea ce nu este o rusine.

 

In al doilea rand, trebuie sa intelegi ca intotdeauna iti trebuie spatiu mare de manevra. Nu il ai? Nicio problema: decuplezi remorca si iti faci. Nu este o rusine. Este sanatos.

 

in al treilea rand, trebuie sa stii ca o remorca mica iti ridica mari probleme la manevrare, iar o remorca mai mare este mai docila.

 

Tinand cont de toate astea, o sa iti fie mult mai usor sa te linisteti in momentul in care faci manevrele, astfel incat sa reusesti. Nu uita: graba strica traba. Trebuie sa faci manevrele fara sa te simti stresat. 

 

Vezi ce simplu este? innocent.gif


  • 0

#13 robert_kiran

robert_kiran

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 646 posts
  • Gender:Male
  • Location:Maracineni-Arges
  • Nume real:Roland
  • Telefon:0744------
  • Marca ATV:TGB Blade 1000
  • Numar ATV:De Suceava

Posted 02 March 2015 - 07:48 PM

Marius, recunosc ca ai dreptate. Nu stiu sa merg cu remorca in spate (la mersul inapoi ma refer, ca in fata e simplu).

Referitor la stres ... nu caut scuze, dar exersarile le-am facut duminica, intr-o parcare de la Kaufland. Parcarea era destul de goala intr-un capat, dar e un loc public si e o senzatie tare aiurea cand se benocleaza unii la tine, si mai fac si comentarii...

Trebuie sa gasesc un loc mai pustiu de exersare ... parcarile (chiar goale) nu sunt bune ca au spectatori.


Edited by robert_kiran, 02 March 2015 - 07:49 PM.

  • 0

#14 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 02 March 2015 - 07:52 PM

Parerea mea este ca e bine sa ai spectatori. Tocmai asta te pregateste pentru a face manevrele corect in trafic. Deci, mergi cu incredere in parcari si invata. Nu este o rusine sa inveti. Iar daca cineva rade de tine, nu-i problema. Mai bine sa rada de tine in parcarea goala decat facand manevre haotice in trafic.


  • 0

#15 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 02 March 2015 - 08:13 PM

Parerea mea este ca e bine sa ai spectatori. Tocmai asta te pregateste pentru a face manevrele corect in trafic. Deci, mergi cu incredere in parcari si invata. Nu este o rusine sa inveti. Iar daca cineva rade de tine, nu-i problema. Mai bine sa rada de tine in parcarea goala decat facand manevre haotice in trafic.

Din pacate marius (pitesti) trebuie sa te contrazic in totalitate la ceea ce ai afirmat, nu trebuie sa uitam ca suntem oameni si intervine factorul emotiv in situatia in care esti incepator ,habar nu ai cum sa procedezi mai bine, incerci tot posibilul si nu reusesti iar in jur se aduna un grup de gura casca toti priceputi in ale condusului cu remorca si plini de pareri ,unii mai insistenti si altii doar curiosi, in cazul acesta oricat te straduiesti poti fi sigr ca nu o sa iasa nimic cum trebuie.

Sfatul meu: cauta o parcare de TIR-uri mai mare si spatiu de manevra cat mai mult, daca ai si o persoana care are ceva experienta in mersul cu remorca cu spatele este binevenita cu singura conditie sa fie o persoana calma si rabdatoare sa poata sa iti acorde sfaturi.

Daca nu ai pe nimeni exerseaza singur fara spectatori ,incet si cu ochii in permananta pe remorca sa vezi ce face in raprt cum manevrezi tu volanul.

Daca mai ai intrebari nu ezita.


  • 0

#16 pretorian

pretorian

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 704 posts
  • Gender:Male
  • Location:Berceni City
  • Interests:umblatu' pe coclauri
  • Nume real:Cristi
  • Telefon:0744961681
  • Marca ATV:Can Am 1000R MAX LTD
  • Numar ATV:B-131-DSC

Posted 02 March 2015 - 08:58 PM

Oricum sa stii ca dupa doar cateva exersari intr-o zi nu te astepta sa si inveti tot, asta necesita timp si parerea mea (strict) este ca trebuie sa inveti in situatii reale

 nu intr-o parcare goala, repet este parere personala.


  • 0

#17 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 02 March 2015 - 09:23 PM

Pretorian, avem sau am avut amandoi remorci mari (platforma) cred in continuare ca exercitiul mai bine sa face fara obstacole reale (masini,pereti) ci cu obstacole improvizate jaloane,bolovani,semne cu creta etc. Astfel preintampinam producerea de pagube materiale in timpul exercitiilor.

Este parerea mea......

 

In alta ordine de idei sunt de acord ca totul necesita timp si multe exercitii pana sa iasa ce se doreste.(nu se invata intr-o zi)


  • 0

#18 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 02 March 2015 - 09:26 PM

Pai tocmai ca devenim emotivi, o sa fie mai usor in parcare cu public decat in trafic sau singur. In plus, un atu important in parcarea cu public este faptul ca cinva o sa vrea sa il ghideze. Asa o sa mai invete ceva: sa asculte si sa se coordoneze impreuna cu cel ce ghideaza. 


  • 0

#19 MMarius

MMarius

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 434 posts
  • Gender:Male
  • Location:Germania - Ulm/Romania - Arad
  • Nume real:Ionut Marius
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Honda TRX 700XX / Yamaha Raptor YFM 700R SE 2016 Model
  • Numar ATV:JO 56

Posted 02 March 2015 - 09:31 PM

Parerea mea e ca poti exersa si pe camp, cand iesi cu atv-ul, iti duci de acasa niste ata mai groasa sa o vezi si ceva lemne sa le bagi in pamant, si faci tu un loc de parcare, pe ata mai poti pune si ceva ziar, sa fie mai vizibila.

 

Poate suna amuzant, dar cred ca e o idee buna.


  • 0

#20 pretorian

pretorian

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 704 posts
  • Gender:Male
  • Location:Berceni City
  • Interests:umblatu' pe coclauri
  • Nume real:Cristi
  • Telefon:0744961681
  • Marca ATV:Can Am 1000R MAX LTD
  • Numar ATV:B-131-DSC

Posted 02 March 2015 - 10:02 PM

Chrys, parerea mea este ca daca nu are obstacole reale nu constientizeaza riscul nici o data, eu cel putin nu am exersat cum spuneti voi nici o data,

 toate manevrele, exercitiile le-am facut pe strada si intrand/iesind in toate directiile din/in curte la mine(la inceput) si apoi pe unde m-am dus cu platforma

cu treba si nu am lovit nici o data nimc snitch.gif . Este o varianta si exersarea cu jaloane dar necesita muult mai mult timp. La modul amator (cu remorca sa nu se inteleaga altceva), cum este el, sa zicem medie 1 iesire pe saptamana, desi e greu sa cred ca va putea, poate va reusi sa stapaneasca tehnica abea intr-un an. Cred ca esti de acord cu mine.


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto