Condusul Cu Remorca
#21
Posted 02 March 2015 - 10:14 PM
Despre manevrarea cu spatele pot sa spun ca eu incerc sa fac manevrele la viteze foarte mici pentru a reactiona imediat daca se duce remorca aiurea.
#22
Posted 02 March 2015 - 10:15 PM
Hai sa-ti raspund la obiect la ce te intereseaza.
Prima greseala care o faci conform pozei e ca intri cu ansambu foarte dezaliniat, din acea pozitie ca remorca sa vireze dreapta va trebui evident sa virezi rotile si mai mult spre stanga (la maxim) si sa dai cu spatele usor. Remorca nu va vira imediat spre dreapta ci abia cand carligul masinii va fi in partea stanga fata de axa pe lungime a remorcii. Asa cum e parcata el e in partea dreapta fata de axea axa, de abia atunci cand e in stnga axei vei impinge remorca din stanga inspre dreapta, adica dupa vreo 8-10 m de dat cu spatele virat maxim spre stanga, acea latenta de care am vorbit intr-un post anterior. Daca la masina fara remorca, cum intri cu fata asa iesi cu spatele tinand volanul la fel, la remorca nu se aplica.
Cu alte cuvinte, in orice parte ai vira masina din acea pozitie, remorca tot spre stanga o va lua cu spatele,
- daca virezi dreapta la dat cu spatele - dezastru total, vei face unghi de 90 de grade cu protapul in 3-4 m si gata, trebuie sa o dezgati ca nu ai loc sa dai inainte sa indrepti.
- daca virezi spre stanga maxim cum e corect, remorca o va lua tot spre stanga usor pana se indreapta dupa care o va lua in dreapta (brusc daca nu redresezi), problema e ca incepatorii asteapta sa vada o schimbare imediat ce au virat de volan exact ca la masina. Cand faci astfel de manevra virat maxim stanga, va trebui sa ai loc in drepta masinii si mult loc liber in spatele remorcii.
Solutia cea mai buna e sa iti pregatesti intrarea in parcare din timp si sa intri cat mai drept, la 180 grade si in felul asta vei putea usor sa sucesti remorca in orice pozitie la iesire.
Edited by danutlupu, 02 March 2015 - 10:18 PM.