Jump to content



Photo

La Primul Contact Cu Un Atv


  • This topic is locked This topic is locked
18 replies to this topic

#1 Sebastian_S

Sebastian_S

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Sebastian
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:Looking

Posted 14 April 2015 - 02:17 PM

Salut tuturor!

Sunt Sebastian, am 39 de ani, permis categoriile B, C, C+E si de cateva luni m-am mutat intr-o zona superba, mai sus de Orastie (jud. Hunedoara), la vreo 30 km de Sarmisegetusa. Acum ca m-am mutat la munte, cred ca e timpul sa-mi pun in aplicare o dorinta mai veche: un ATV. Am condus unul inchiriat, cateva ore, asa ca practic sunt incepator de la zero. Am citit multe topic-uri de pe forum referitor la achizitiile pentru incepatori, modele, destinatia jucariei etc. Am cautat si pe net un model care sa-mi placa (capabilitati, design, fiabilitate) si orice as gasi, ata ma trage tot catre unul singur: Can-Am Renegade 500 / 2015. Stiu ca sunt cam pretentios pentru un debutant, dar  ma cunosc si vad ca nu sunt unic: ajungi (destul de repede) sa-ti doresti ceva mai mare, mai bun, mai frumos, mai performant etc. Cele de 800 si 1000 ies din discutie. Sunt pasionat, nu inconstient. Insa vreau unul bun din start: 4x4, motor reusit si constructie solida, mai ales ca fiind incepator imi trebuie o jucarie care sa reziste la "abuzurile" unui amator si de care sa nu ma plictisesc dupa ce o sa sar etapa primara. Nu ma gandesc la offroad extrem, ravene salbatice si scufundari in noroaie. Vreau un ATV pentru drumuri forestiere, mici aventuri prin paduri si dealuri, atat cat sa simt ca am iesit totusi in natura pe un ATV. Timp liber si spatiu de joaca am destul, astfel incat ma pot invarti prin zona, in locuri domoale la inceput, unde sa invat sa-l stapanesc si sa-i cunosc hachitele. E o jucarie costisitoare (il vreau neaparat nou, adica vreo 8500 euro) la care se mai adauga protectia inviduala care sare si aia de 1000 de euro si de aceea va intreb ce parere aveti despre Renegade 500, si mai ales daca e cu mult prea mult pentru unul care o ia practic de la zero absolut?

Multumesc!


  • 1

#2 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 14 April 2015 - 02:54 PM

Salut Sebastian si bine ai venit!

 

Te rog sa ne spui, o sa calatoresti singur sau impreuna cu un pasager?


  • 0

#3 Sebastian_S

Sebastian_S

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Sebastian
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:Looking

Posted 14 April 2015 - 02:56 PM

90-95% din timp, singur.

Edited by Sebastian_S, 14 April 2015 - 02:59 PM.

  • 0

#4 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 14 April 2015 - 03:27 PM

Inseamna ca ai facut o alegere buna daca te-ai orientat catre acel model. Eu, pentru siguranta mea, am optat catre modelul lung de ATV, cu toate ca si eu in proportie de 95% din timp merg singur.

 

Sa ii asteptam si pe colegii posesori de acest model sa isi spuna si ei parerea.  thumbsup.gif


  • 0

#5 Sebastian_S

Sebastian_S

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Sebastian
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:Looking

Posted 14 April 2015 - 03:38 PM

Multam' de raspuns! Ar fi interesant sa aflu de la cei care detin modelul sau eventual un alt model dar cu motor similar (sau cat mai apropiat), mai multe detalii despre consum, fiabilitate, "secrete" pentru o exploatare sanatoasa, eventuale costuri de intretinere (in medie, pentru ca oricum depinde de modul si timpul de exploatare), recomandari pentru uleiuri, filtre, placute de frana si restul consumabilelor. As vrea sa stiu cat mai multe, astfel incat sa il intretin cat se poate de bine. Vreau sa ma bucur cat mai mult timp de el, in conditii bune si cu interventii minimale. :)


  • 0

#6 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 14 April 2015 - 06:53 PM

Ca si alegere marca e foarte ok, ca si model depinde de ce vrei sa faci cu el. Eu Renegade il vad pentru nerv, viteza, condus sportiv, plecari in forta, derapaje pe serpentine alunecoase, cerculete pe zapada si ....... accidente spectaculoase, adica e un fel de BMW pentru adolescenti. Pentru forestiere si calatorie cum vrei tu, mult mai ok e un outlander eventual max pentru stabilitate si confort. 

Motorizarea de 500 e un pic la limita, desi Rene stoarce mai mult din motor si e mai sportiv, cilindreea mica ii cam ia din putere si nerv si pentru asta a fost creat el; e un pic de contradictie aici daca intelegi ce vreu sa zic, un fel de BMW cu motor de 1,6.

Ca si intretinere nu o sa ai prea multe griji, e o marca foarte fiabila si nu e deloc greu sa faci singur un schimb de ulei si sa sufli filtru de aer din cand in cand. In rest la o trosnitura de carena sau un fier stramb, astea se mai sudeaza, se mai indreapta nu e neaparat trebuie sa iei totul nou ca sunt sanse mari sa le trosnesti urgent daca ai degetul lung.


Edited by danutlupu, 14 April 2015 - 06:54 PM.

  • 0

#7 Sebastian_S

Sebastian_S

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Sebastian
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:Looking

Posted 14 April 2015 - 07:15 PM

Ideea e ca imi place tare mult designul si marca pe care o stiu de pe vremea (demult apusa) cand castigau campionate de trial. Am ales 500 pentru ca e cel mai mic din seria Renegade. Nu sunt genul care sa se tina de cerculete in zapada, lasat cauciucuri pe serpentine si faze de adolescenti. Evident imi place ideea de ATV sportiv, ca de aia il vreau, dar cu capul pe umeri, nu in rapa. Cat despre micile chestii de intretinere, nu-i problema. Mai mult imi e de hibele "traditioanale" ale marcii sau ale modelului. Am tot citit pe forum ca la marca X sau modelul Y nu s-a rezolvat problema stiuta Z. 

M-ar mai interesa ce stiti despre achizitia in rate. L-as lua de la AtvRom care am inteles ca lucreaza cu Romstal Leasing. A cumparat cineva prin ei, in rate? Au fost probleme cu cresteri bruste si neanuntate ale dobanzilor, costuri ascunse, cam ce avans pretind etc.?

 

P.S. Scuze ca pun multe intrebari, dar cand te bagi in astfel de "investitii", e bine sa intrebi baietii mai experimentati care stiu cu ce se papa distractia asta al naibii de costisitoare. :)


  • 0

#8 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 14 April 2015 - 08:36 PM

Salut Sebastian !

 

Bine ai venit pe acest forum cu ganduri marete !

 

In ce priveste alegera marcii si modelului la care te-ai decis , consider o alegere inteleapta .

Sunt de acord cu prezentare facuta de danutlupu care prezinta realitatea ,adica un ATV foarte bun dar care poate si mai mult cu o motorizare mai mare.

Dupa cum ai prezentat tu dorintele la care te astept din partea lui consider ca va fi suficient si acesta.

De pe acest forum ultimul care a avut un ATV identic cu cel care doresti sa il cumperi a fost :sorinok (din Sibiu) care imi aduc aminte ca a avut numai cuvinte de lauda pentru acest model.

Vad ca el nu a mai intrat de o vreme pe forum. Daca vrei sa il contactezi scrie-i pe PM sau daca nu iti raspunde contacteaza-ma pe mine pe PM si te pun in legatura cu el.

O sa te mai anunt ceva personal tot pe PM cand ma vei contacta.


  • 0

#9 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 14 April 2015 - 09:43 PM

sorinok e "vinovat " si in cazul meu cu renegatu de 500! Referitor la cei care zic ca nu merge unde merge cel de 1000, sa stiti ca va inselati! Vine el mai incet (pt unii ca pt altii vine suficient de repede).

 

Initial vroiam si eu can-am de 500 ca am testat (mai putin de 5 minute) unul asemanator si am fost uimit cat de lin pleaca si de rezerva de putere care nu aduce cu ea sunete ciudate sau vibratii!

 

Dupa indelungi cautari si comparatii, cai putere etc., am decis sa imi iau de 650 cc. Un factor decisiv a fost ca si motocicleta, chiar daca e BMW, are tot motor de rotax si e de 650 ceea ce, pt mine e suficient (pt a nu se intelege ca nu m-am dat cu moto m-ai puternice, va zic ca ma dau si cu boxerul de la BMW care e frumos dar putin cam mare pt ce ai nevoie in viata de zi cu zi).

 

Si sa revenim la oile noastre. Nu cred ca este vreo diferenta intre renegate si outlander in afara plasticelor si, sper sa nu gresesc, a bratelor din fata.

 

Iti vand un pont: cauta pe la importatorii nostrii de atv modelul 2014 care acum il scot la oferta ca e model vechi (nu am vazut sa fi anuntat vreo schimbare intre 2014 si 2015, dar la pret sa sti ca este! La fel vezi ce vrei sa faci cu el, sa il iei omologat sau nu (la fel niste bani in + sau -)

 

Asteptam poze cu decizia !


  • 0

#10 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 14 April 2015 - 11:12 PM

Un atv dupa 2-3 ani ajunge cam la 60 % din valoarea lui de nou si e posibil sa nu fi facut mai mult de 3.000 km in timpul asta si iti garantez ca un BRP va merge la fel atat nou cat si dupa km aia, eu nu le stiu vreo hiba la astea de dupa 2010 sau ceva care sa ma faca sa stramb din nas. Sfatul meu ar fi deci sa te orientezi spre un Outlander de 650 sau 800 sh de dupa 2010 si cu servo directie.

 

Despre rate si leasing, eu personal nu am apelat niciodata la asa ceva, iar dupa ce am acumulat si mai multa experienta din activitatea ce-o am, as jefui o banca mai degraba decat sa le bat la usa astora de la leasing. Toate contractele firmelor de leasing sunt de multa vreme bine puse la punct, in sensul ca au clauze abuzive in defavoarea utilizatorului. Ca si costuri pe 5 ani dobanda, e cam 100 %, adica dai de 2 ori valoarea produsului cu toate taxele si nenorocirile lor, iar daca se intampla sa reziliezi contractul inainte de termen platesti in continuare si le predai si bunul, am intalnit deseori cazuri. La leasing e obligatorie asigurarea bunului, cat crezi ca va fi prima de asigurare pt un atv (tot tu o platesti asta), lucru ce nimeni nu vrea sa-l asigure datorita riscului de accident ridicat ?

Si sa zicem ca-l scapi la vale si dupa o serie de tumbe ajunge pachet de fiare jos; asiguratorul nu o sa-l repare pentru ca ori nu are service autorizat, ori pt ca nu merita, iti da ceva bani, epava o iau ei iar tu dai rate in continuare. 


  • 0

#11 Sebastian_S

Sebastian_S

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Sebastian
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:Looking

Posted 15 April 2015 - 08:48 AM

Multumsc pentru sfaturi si recomandari tuturor! Oameni faini. :) In principiu, stiu cum e cu leasingul si bancile. Am cumparat un Seat Ibiza Sport in leasing acum cativa ani si am platit cam 30% in plus, fata de pretul initial.Asigurarea, e un punct foarte important si sensibil, mai ales la un ATV si in general la orice vehicul care se stie ca va fi supus unor cazne sau riscuri. Cat despre un ATV second hand, din ce-am citit pe-aici si nu numai, e cam matza-n sac, in sensul ca istoricul real al jucariei, este cel putin discutabil. "Rulat doar pe asfalt", "Fara offroad", "Plimbat doar pe plaja" s.a.m.d. sunt doar cateva exemple citate din anunturi. Pana la urma cati vanzatori de ATV vor recunoaste ca l-au hamalit prin ravene, stanci si bolovani, rauri si noroaie pana in gat sau ca l-au scapat in vale si a facut cateva tumbe? Au schimbat plasticele si ce o fi la directie, motor si cutie, sa-si bata capu' fraieru' care-l cumpara. E drept ca te uiti la el, il testezi, dar fierul e fier si daca ai "norocul" unei fisuri mici la cadru/sasiu, la cutie sau la blocul motor pe care nu o observi... nu mai e fun cand se rupe in doua sub tine la un hop sau abrupt sau ramai cu balta de ulei/apa sub el pe marginea drumului sau mai rau in creierii muntilor. De aia am preferat ideea costisitoare a unui ATV nou. Pana la urma e o distractie care te cam arde la buzunar! fear.gif  Scump, dar macar nu ma trezesc cu surprize pe care vanzatorul, evident, nu mi le-a spus. 


  • 0

#12 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 15 April 2015 - 09:57 AM

Dupa experienta unor accidente, pot spune ca nu e asa grav sa-l repari daca nu se da peste cap din varful dealului, chiar la ultima iesire l-am troznit serios in partea dreapta si am reusit dupa asta sa-i fac si o tumba. De la impactul cu copacul s-a strambat bullbarul, portbagajul fata si suportul carena si s-a spart carena fata, iar de la tumba s-au strambat coarnele si a sarit o oglinda din nuca. In ambele situatii am indreptat ce era stramb si mi-am continuat drumul, am ajuns acasa si ar putea merge asa si la urmatoarea iesire, dar am sa-l repar totusi.

 

Coarnele se scot si se indreapta in menghina ca sa nu se forteze directia, bull-barul, suportul carena si portbagajul la fel, eventual un ciocan mai mare si niste vopsea la urma. Carenele se dau jos si se sudeaza cu plasa metalica ca e sfanta. Am mai avut un accident cand m-am dat peste cap cu el la 60 km/h pe gheata si cam aceleasi probleme a avut, doar ca eu am iesit mai sifonat atunci, costul reparatiei aproape 200 ron manopera, in conditiile in care nu am schimbat nimic si a fost doar o jumate de zi de munca si cam aceleasi probleme sunt si acum. Evident costurile cresc odata cu numarul de tumbe, daca il scapi din varful dealului, s-ar putea sa fie bun doar de piese de schimb. Nimeni nu te impiedica sa dai 300-500 EUR sa iei elemente de carena noi, dar are rost ? 

 

Eu pun accent sa fie schimbat uleiul la timp si chiar mai devreme la motor si in grupuri, verificata cureaua si pe la variator, curatat de praf filtru de aer, gresat tot ce e gresat. Recunosc atunci cand l-am luat ma uitam la carene sa vad cat sunt de zgariate, dar nu pentru cum arata se ia un atv. 


  • 1

#13 Sebastian_S

Sebastian_S

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Sebastian
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:Looking

Posted 15 April 2015 - 10:55 AM

Hmmmm... Stiu ca in general ATV-urile, mai ales cele ale producatorilor consacrati, au o constructie solida, avand in vedere destinatia pana la urma. Dar tocmai de rostogoliri si accidente nasoale ma tem la un second. Oricum, nu am gasit Renegade 500 second. Doar 800 si 1000, care pentru un incepator sunt mult prea mari si brutale. Nu as vrea sa dau banii pe alt model, pentru ca asta imi place si mi-ar fi sufletul mereu la el, si cum ATV-urile se vand greu in general, mi-e ca raman cu ce-am cumparat si nu as fi impacat cu ideea... Greu al naibii! :) Inca o intrebare: cam cat consuma in medie un motor pe injectie de 500 cc, la un regim de exploatare mediu offroad si fortari de bun simt? Citeam pe forum ca se duce si in 10-12 l/100km.


  • 0

#14 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 15 April 2015 - 11:20 AM

Sebastian, consumul este cea mai neinsemnat element. Nu te mai gandi la el. Mai bine iti cumperi o casca buna (900-1.500 lei), niste pantaloni cu protectii si impermeabili, o haina plina de protectii si impermeabila, o cutie pentru portbagaj, ceva bocanci impermeabili (nu cizme de motocros). Consumul de benzina este nesemnificativ.


  • 0

#15 Sebastian_S

Sebastian_S

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Sebastian
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:Looking

Posted 15 April 2015 - 12:09 PM

Era pura curiozitate, sa stiu cam cat de departe ma pot aventura cu un plin de 20 litri. smile.png In comparatie cu costul de achizitie si echipamentele de protectie, chiar ca nu mai conteaza consumul. Prea tare. smile.png


Edited by Sebastian_S, 15 April 2015 - 12:14 PM.

  • 0

#16 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 15 April 2015 - 12:34 PM

Cu un plin de benzina mergi pana la 150 km. Vara. In conditii de iarna si zapada mare si afanata, nu cred ca ii poti atinge.


  • 0

#17 Sebastian_S

Sebastian_S

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Sebastian
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:Looking

Posted 15 April 2015 - 12:57 PM

E rezonabil. :)


  • 0

#18 vic09092000

vic09092000

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Valea Prahovei
  • Nume real:Octavian
  • Telefon:0724
  • Marca ATV:CF Moto X6

Posted 15 April 2015 - 05:03 PM

Si eu ma tot uit dupa Rene 500 nou. Nu am de gand sa-mi schimb inca jucaria dar Rene 500 ar fi pe lista in caz ca decid sa fac vreo schimbare.

Nu l-am condus dar 500cc mi se par suficienti pt ca Rene 500 este un ATV foarte usor (undeva la 270kg). Sa nu uitam ca este un V twin.

E posibil ca acelasi motor pe Outlander sa fie mic dar Outlander-ul are 50 kg in plus.

 

In locul tau insa nu m-as gandi la leasing dar iti cunosti mai bine socotelile.


  • 0

#19 Sebastian_S

Sebastian_S

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Sebastian
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:Looking

Posted 15 April 2015 - 08:59 PM

Inca sunt in faza de cautat oferte si chibzuit la rece variantele cele mai avantajoase. Daca pasiunea bate ratiunea faci greseli pe bani multi. :)
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto