Jump to content



Photo

Suspensie Independenta Vs Suspensie Bascula (Ax Fix)


  • This topic is locked This topic is locked
44 replies to this topic

#1 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 439 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:CAN AM RENEGADE XXC , BRUTE FORCE 750i

Posted 18 April 2015 - 12:46 PM

Bună,
Sper ca am postat bine, dacă nu rog sa mute un modelator.
Sunt nou în domeniu și vreau sa aflu mai multe.
Momentan am atv-ul din semnătura cu suspensie bascula.
Care e avantajul și dezavantajul?
La viteza atv-ul meu e mai stabil ca un cf. (Poate așa le-am simțit eu și mă insel).
citeam pe forum și scrie de ceva vibrații.. La al meu lipsesc..Sau se găsesc numai la unele atv-uri?
Am mers și cu un bombardier traxter, tot cu bascula și din nou nu l-am simțit instabil..
Rog veteranii sa mă ajute.

Mulțumesc mult

Edited by schummy, 18 April 2015 - 12:49 PM.

  • 0

#2 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 18 April 2015 - 12:58 PM

Ma intreb ca odata achizitionat, cam ce vrei sa afli sau ce vrei sa faci defapt? 

 

Suspensia independenta (care este intalnita si pe cf) iti ofera un confort mai crescut, o atenuare mai fina a socurilor, a denivelarilor.

 

Eu am trecut de la o suspensie de Linhai (care era ca si a ta) la una independenta (pe cf si mici plimbari pe un King) si prima reactie a fost wow, unde sunt denivelarile.

 

Acuma mai depinde de ce numesti viteza, pe ce teren rulezi, daca ai si denivelari sau vorbesti doar de asfalt?


  • 0

#3 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 439 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:CAN AM RENEGADE XXC , BRUTE FORCE 750i

Posted 18 April 2015 - 01:15 PM

Eu am luat tgb-ul așa la graba.. E primul atv și sper sa mă opresc la renegade.
Așa citeam și eu.
Dar pe deal cu 60-80 sta mai bine decât cf-ul. (Are un prieten și sare mai rau).
Am mers cu 104 și sta foarte bine..Mai ales pe curbe.
linhai-ul e altceva..Am mers cu linhai(inchiriat)dar e o jucărie. .Nu atv
  • 0

#4 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 18 April 2015 - 01:20 PM

Presiunea in roti era la fel, sau mai exact cat? (psi, atm)

 

Ma asteptam eu sa te referi la viteze mari si nu stiu de ce ai face asta vorbind de un atv.

 

Si la prima intrebare tot nu mi-ai raspuns.


Edited by dr.crinel, 18 April 2015 - 01:22 PM.

  • 0

#5 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 18 April 2015 - 02:42 PM

Avand in vedere ca vine de pe motocicleta, o sa ii fie mai greu sa intre in pielea unui atv-ist. In principiu, el vrea viteza. Sper sa ma insel dar, cred ca o sa se lase cu ceva rupturi... Ar fi bine daca ar fi doar carenele.


  • 0

#6 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 439 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:CAN AM RENEGADE XXC , BRUTE FORCE 750i

Posted 18 April 2015 - 04:50 PM

:)...

Crinel, l-am luat ca sa ma las de motocicleta. Sper sa ma prinda.

Marius, sper sa nu il trantesc. Am cazut cu motocicleta o data si e nasol rau...bazin fracturat un cot refacut si tije in mana..

Imi place renegate-ul...dar sa ma invat putin...M-am dat de revel putin si e senzatie...merge pe doua roti cu mare usurinta


  • 0

#7 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 18 April 2015 - 06:10 PM

Exact ce ziceam... thumbsup.gif


  • 0

#8 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 18 April 2015 - 06:20 PM

Eu ma refeream la motivul deschiderii acestui topic, ca de ce ti-ai luat atv nu am cum sa te intreb, chiar ma bucur ca ai facut asta.

Ma gandeam ca e tarziu sa faci comparatie intre doua tipuri de suspensii diferite a doua atv-uri atata timp cat ai unul din ele.

Si daca tot am ramas fara raspunsuri la intrebari, sa te gandedesti ca exista multe motive care te pot face sa resimti diferente in suspensii, fie si de acelasi fel.
Si aici avem de ce vorbi: starea telescoapelor, presiunea in roti, tipul de teren si viteza de care vad ca iti place profiti.
  • 0

#9 schummy

schummy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 439 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Claudiu
  • Telefon:0765401389
  • Marca ATV:CAN AM RENEGADE XXC , BRUTE FORCE 750i

Posted 18 April 2015 - 09:26 PM

Buna seara.

 

Pai asta vroiam sa aflu si eu. Care e diferenta si ce plusuri si minusuri au.?

De ex. in grup un prieten are dragonfly 400(ce vroiam sa iau si eu), are suspense independenta dar e diferenta mare la stabiltate in favoarea  tgb-ul.(precizez ca nu stiu presiunea din roti). Telescoapele sunt ok(al meu are cei mai multi km, respectiv aproape 3900.)

 

Oare la viteza mare nu e mai stabil cel cu bascula? poate asa se explica de ce majoritatea quad-urilor nu au suspensie independenta.

 

Maine daca nu ploua o sa rup cf-ul unui prieten...si o sa va comunic parerea..

 

O seara buna


  • 0

#10 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 18 April 2015 - 09:49 PM

Doamne'ajuta!
  • 0

#11 AlexandruE91

AlexandruE91

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 103 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Nume real:Alex
  • Telefon:0752280240
  • Marca ATV:CF MOTO CFORCE 450L

Posted 18 April 2015 - 09:56 PM

Asta fiind ca o gluma , nu i-l rupe , mai are nevoie de el :))) Plus ca ii mai platesti si reparatiile .  Parerea mea este ca suspensiile independente atenueaza mult denivelarile , astfel socurile pe care le simti sunt mai mici ca intensitate . De ex : iei o piatra la una din rotile spate pleaca stanga-dreapta de fund. Acest lucru nu se va intampla la suspensia independenta , socul va fi preluat doar de roara in cauza . 


  • 0

#12 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 18 April 2015 - 10:52 PM

Pe scurt: suspensie independenta = confort ridicat pe drum denivelat = cost intretinere mai mare

 

Puntea rigida este foarte robusta si are avantajul de a avea si o intretinere simpla. Puntea independenta permite rotii sa coboare vertical pe teren accidentat si nu oblic cum se intampla la o punte rigida. Avantajele se simt la viteze mai mari (puntea independenta are stabilitate mai buna), confort sporit pe drumuri desfundate sau forestiere, unde poti sa mergi cu viteza mai mare fata de o punte rigida care te zguduie din toate incheieturile destul de rau. Mai ales pe pasager.
 
Recomandare: nu mai compara Linhai-ul cu restul atv-urilor. Nu faci decat sa te pui singur in incurcatura. De ce nu compari TGB-ul cu Renegate? Ha? Ha?

  • 0

#13 Mustang1

Mustang1

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 99 posts
  • Gender:Male
  • Location:Roman
  • Interests:Acvaristica, A.T.V.
  • Nume real:Alexandru
  • Telefon:0762610604
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 500EFI Touring, Ex: Polaris SportsmanX 500
  • Numar ATV:Roman 494

Posted 19 April 2015 - 08:25 AM

Salut,

O comparatie dusa la extrem....mai mult in spirit de gluma...

Punte independenta

 

vs.

 

Punte rigida


Edited by Mustang1, 19 April 2015 - 08:45 AM.

  • 0

#14 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 19 April 2015 - 10:59 AM

Eu astept rezultatul "ruperii cf-ului" (cu toate ca presiunea in roti nu ar fi asa importanta) ca doar e vorba de viteze mari.
  • 0

#15 dyanyta68

dyanyta68

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,150 posts
  • Gender:Female
  • Location:URICANI-HD
  • Interests:ATV PASIUNE
  • Nume real:diana
  • Telefon:FARA FIR
  • Marca ATV:POLARIS SPORTSMAN 550 EPS-EFI
  • Numar ATV:DYA 79

Posted 19 April 2015 - 01:07 PM

Sper sa nu fiu rautaciosa, dar TGB nu este motor de cursa, este de forta si tractiune, iar daca vrei sa muncesti cu el sa stii ca ai pe ce sa te bazezi, cat despre suspensia ta, dupa cate am vazut din poze este tot independenta, doar ca pe spate ai pe un singur disc, iar fata pe fiecare roata! Inca ceva prea multe drifturi s-ar putea sa te dea peste cap, si 350 kg au ceva forta sa te faca una cu asfaltul!


  • 0

#16 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 19 April 2015 - 01:40 PM

Diana, banuiesc ca te refereai la franare cu discurile, spun asta ca si la cf e pe acelasi principiu wink.png

Insa totusi cred ca modelul de care vorbeste colegul nu e cu suspensie independenta. Asta pe langa ca nu s-a pus o poza cu modelul de atv si totusi nu s-a raspuns la niste intrebari prin care se putea intelege motivul topicului

Si sunt in de aceeasi parere cu tine, defapt cu multi altii care pentru viteza nu am alege un atv.

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   81.69KB   0 downloads

Edited by dr.crinel, 19 April 2015 - 01:40 PM.

  • 0

#17 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 19 April 2015 - 02:35 PM

Claudiu (schummy) in calitate de generator al discutiilor de mai sus ,

ia pune tu o poza cu ATV-ul tau vazut din spate , sa vedem cum sta situatia.


  • 0

#18 dyanyta68

dyanyta68

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,150 posts
  • Gender:Female
  • Location:URICANI-HD
  • Interests:ATV PASIUNE
  • Nume real:diana
  • Telefon:FARA FIR
  • Marca ATV:POLARIS SPORTSMAN 550 EPS-EFI
  • Numar ATV:DYA 79

Posted 19 April 2015 - 07:09 PM

Baieti va spun sigur si ferm, cele de 425  sant ca cele din imaginea atasata, de la 525, 550 etc, sant indepententa pe cardan!

Attached Files


  • 0

#19 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 19 April 2015 - 08:03 PM

Bun, eu te cred acum pe cuvant, insa astept la fel ca mai sus un raspuns de la initiatorul topicului.
  • 0

#20 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 19 April 2015 - 09:01 PM

Pai Claudiu zicea ca are Blade 525. Inseamna ca are independenta pe spate sau nu are 525.
  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto