Jump to content



Photo

Schimbare Curea Variator Cf Moto X8


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 19 May 2015 - 09:34 PM

Din seria DIY – schimbarea curelei variatorului la CF MOTO X8

 

Nu știu câți dintre posesorii de X8 au ajuns în situația de a fi necesară schimbarea curelei variatorului având în vedere că nu sunt de mult timp pe piață și mai ales că acest model nu este un mâncător de curele, dar m-am gândit să compun un mic tutorial în acest sens pentru că vorba cântecului ”...vine vremea”.

L-am făcut și din cauză că n-am prea dat de așa ceva nici măcar pe la ruși unde X8 este foarte popular și am dorit să experimentez dacă în condiții de teren se poate face fără a beneficia de scule sofisticate pentru desfiletarea piulițelor de pe axele variatorului.

Deci, încep cu o imagine în care descriu sumar fiecare componentă importantă, altele din timpul execuției nu pot oferii din cauză că am avut doar două mâini și acelea murdare și n-am mai putut manevra alte aparate decât sculele de mână.

 

Attached File  variator X8.jpg   96.81KB   8 downloads.

1.       corpul variatorului montat pe axul motorului;

2.       fulia cutiei de viteze;

3.       carcasa variatorului;

4.       cureaua variatorului;

5.       axul motorului pe care este montat variatorul;

6.       piulița de montaj a variatorului pe axul motor;

7.       gaura filetată din flanșa exterioară a fuliei cutiei de viteze;

 

Sistemul seamănă cu cel de pe Can Am, despre care găsiți o sumedenie de tutoriale pe YouTube, deci în mod normal se procedează similar doar că elementele de fixare la X8 sunt disproporționat de diferite într-un mod nu tocmai fericit, astfel că o să aveți nevoie de unele scule utilizate de obicei la camioane (tubulară de 32 cu corp lung, iar dacă doriți desfacerea fuliei de pe axul cutiei de viteze și un 34 !), iar altele cum ar șurubul depărtător al flanșelor fuliei este un fragil M6.

 

După ce ați deschis carcasa variatorului sunt necesare două operațiuni: prima este aceea de a introduce șurubul depărtător în gaura filetată (7) până la eliberarea curelei din strângerea fuliei cutiei de viteze, după care în mod tradițional se desface piulița (6) pentru a scoate flanșa exterioară a variatorului de pe axul motor. În acest fel cureaua este la îndemână și neobstrucționată de altă piesă pentru a fi scoasă și înlocuită. (piulița (6) se desface cu ajutorul unei mașini cu percuție)

 

Un alt mod de a schimba cureaua variatorului este cea ”de teren” când nu ai la îndemână o mașină de desfiletat cu percuție astfel că variatorul rămâne la locul lui, singura metodă este de a depărta flanșele fuliei conduse, cea de pe axul cutiei de viteze, cu ajutorul șurubului depărtător până la limita maximă.

După aceasta, cureaua se extrage spre exterior de pe fulia cutiei de viteze în mod asemănător felului în care se dă jos un cauciuc de pe jantă, după care se scoate și de pe fulia variatorului.

Pentru montaj se procedează în mod invers. Se introduce cureaua pe fulia variatorului după care în sensul acelor de ceasornic se rulează cureaua pe marginea fuliei conduse, cea de pe cutia de viteze, prin spațiul dintre flanșă și carcasa variatorului. ATENȚIE la sensul înscris pe cureaua variatorului !!!

După introducerea curelei se extrage șurubul depărtător din filetul flanșei fuliei cutiei de viteze și se rotește cu mâna întregul ansamblu în sensul normal de funcționare pentru așezarea curelei pe calea normală de rulaj. După ce ați verificat vizual poziția corectă a curelei și a celorlalte componente ale variatorului puteți porni motorul pentru a face primele probe de funcționare la turații nominale.

ATENȚIE ! forma curelei noi nu este adaptată  încă la calea de rulaj și nu are forma corectă de funcționare, astfel că este posibil ca fulia cutiei de viteze să fie antrenată chiar și cu motorul la relanti. De aceea, este bine să rulați noua curea la turații diferite având cutia de viteze în poziție neutră, până când cureaua rămâne în repaus cu motorul la relanti.

 

Spor la treabă.


 


Edited by Horia14, 19 May 2015 - 09:36 PM.

  • 3

#2 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 19 May 2015 - 09:50 PM

Am inserat și un mic clip cu modul în care arată noua curea montată și necesitatea rulării ei pentru a se așeza corect


  • 2

#3 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 20 May 2015 - 06:39 AM

Foarte utila descrierea!

Foarte asemanator, daca nu identic, este si la CF500.

 

Am o singura completare. Actionarea la ralanti a fuliei motorului nu are nici o treaba cu forma curelei, fulia primara fiind actionata prin intermediul ambreiajului.

Aceasta situatia apare din alte motive:

Ralanti prea mare

Un arc de la sabotii ambreiajului slabit

Uzura intre la locasul de prindere al sabotului si arc (ambreiaj)

Arc rupt la unu dintre sabotii ambreiajului centrifugal

Uzura rulment unisens frana de motor (daca are)


Edited by samy., 20 May 2015 - 06:42 AM.

  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto