Jump to content



Photo

Monumentele Primului Razboi Mondial


  • Please log in to reply
133 replies to this topic

#21 yanq

yanq

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Nume real:Iancu E.
  • Telefon:0722000000
  • Marca ATV:KingQuad 750AxI
  • Numar ATV:BZ-99-ATV

Posted 29 December 2015 - 12:05 PM

Distanta este mare dar merita...eu in ziua cand am facut traseul am parcurs aprox 230 km.

 

 

E interesant monumentul eroilor de acolo...in proximitatea ruinelor cetatii de vama de pe creasta.

 

Soldati nemti si romani ingropati in acelasi loc spre vesnica neuitare...localnici ce mergeau la aceeasi biserica fortati sa lupte in tabere adverse doar pentru ca erau separati de granita...

 

Poze si linkuri nu pot pune (pe win 10 efectiv nu imi functioneaza copy/paste pe forumul acesta) dar gasiti destule informatii pe net...


  • 0

#22 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 29 December 2015 - 12:38 PM

Mi se pare fabulos un astfel de traseu și mai ales dimensiunea lui. Am reușit o singură dată să parcurg în offroad aproximativ 195 km/zi și am dormit apoi o săptămână smile.png

Dacă poți să faci o descriere sau dacă ai un track ar fi nemaipomenit. În profil am un număr de telefon și pot oferii o adresă de mail pentru o corespondență mai consistentă.


Edited by Horia14, 29 December 2015 - 12:39 PM.

  • 0

#23 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 29 December 2015 - 02:07 PM

 

Poze si linkuri nu pot pune (pe win 10 efectiv nu imi functioneaza copy/paste pe forumul acesta) dar gasiti destule informatii pe net...

 

Ctrl+c si ctrl+v ar trebui sa functioneze. Sa faci o proba.


  • 0

#24 yanq

yanq

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 352 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Nume real:Iancu E.
  • Telefon:0722000000
  • Marca ATV:KingQuad 750AxI
  • Numar ATV:BZ-99-ATV

Posted 29 December 2015 - 02:41 PM

Am incercat si cu combinatii de taste si paste din fereastra de meniu...pur si simplu nu vrea pe acest forum...o fi vreo incompatibilitate cu ie 11 din windows 10.

 

Am un topic vechi la atv-ul meu/Suzuki/pe pagina a doua (n-am mai postat de multi ani) si in topicul respectiv deschis de mine la pagina 4 sunt si ceva poze din zona Tabla Butii

 

Sunt 6 ani de la acea iesire, eram entuziasmat de achizitie si faceam foarte multi km prin uichneduri.... nu-mi mai amintesc prea multe intrucat am mers fara o tinta anume necunoscand locurile, stiu ca am vazut o caravana offroad coborand de pe un drum secundar si am luat-o pe unde veneau ei.... era si o cascada pe traseu Urlatoarea parca ii zice..


  • 0

#25 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 29 December 2015 - 02:53 PM

Am studiat un pic zona.

Îmi dau seama acum despre natura traseelor. În mare parte sunt drumuri de pământ practicabile chiar și cu un turism având o gardă mai mare, dar ... zona are potențial :)

Tematica mi se pare interesantă și pentru o perioadă mai caldă a anului, eu cred că merită gândit un traseu de câteva zile care să străbată o porțiune mai mare, poate chiar cu intrare de pe Valea Prahovei.

Se poate urca în Baiului pe la Piscul Câinelui, coborâre la Trăisteni, urcare în Grohotiș, coborâre la Cheia, urcare în Ciucaș după care se pot face tot felul de trasee spre Tătaru, Siriu cu Lacul Vulturilor și trecere ulterioară spre Valea Oituzului.

Rămâne de gândit și planificat puțin în două moduri: cazare la pensiuni sau campare liberă pe unde te prinde seara. Singura problemă rămâne combustibilul.


  • 0

#26 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 29 December 2015 - 05:20 PM

yanq - la Tabla Butii inca nu am ajuns, poate fi un plan de viitor sau de ce nu o invitatie din partea ta.

Daca te referi, bineinteles, la Masivul Tataru din muntii Ciucasului, cum a mentionat Horia.

Cit despre copacii rupti - cind ai citeva zeci de metri nu cred ca ar fi o mare problema dar in traseul meu era vorba de vreo 5-6 km.

Sincer nu aveam nici un chef de munca patriotica pentru degajarea drumului. 

Si nici apetit de mare aventurier dupa care as fi scris bestseller-ul "Cu autobuzul printre busteni" urmare a "Cursa infernala"

Am fost foarte multumit cind am gasit acel puct de belvedere unde am zabovit ceva vreme, impartindu-ma intre aparatul foto, binoclu si bineinteles un cirnat


  • 0

#27 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 16 January 2016 - 09:43 PM

Nu se vrea a fi prima iesire a anului 2016, dar este prima care este legata de tematica topicului.

Spuneam ca nu este prima iesire. Ieri, vineri, 15.01.2016 am facut o tura cu plecare din Scutaru (BC) si cu aterizare in Gura Vaii (VN) cu scopul de a verifica legatura intre Valea Casinului si Valea Susitei de unde exista deschidere catre Soveja sau catre Marasti. Si bineinteles sa merg pe linia de rezistenta Marasesti-Marasti-Oituz. Nu prea am vazut multe pentru ca atentia mi-a fost concentrata asupra drumului, execrabila mai ales pe zona Vrancei.

Astazi am hotarit sa schimb diretia cu 180 grade si sa ma indrept catre masivul Magura Berzuntiului unde vazusem de ceva vreme amplasamente de transee.

Intrarea s-a facut prin Bratesti dupa ce am trecut in fuga prin dealul Varaticilor si am traversat soseaua DJ 115.

Dupa care incepe urcarea. Incercam sa tin cit se poate de mult avantajul unui pamint inghetat pentru ca de altfel drumul este "framintat" de urme de carute si turme de oi.

Si iata ca in final ajung in virful primului deal ce il gasim in hartile vechi sub denumirea de Vf Corhana, mai nou vehiculat ca dealul Bratestilor. Si bineinteles si primele obictive cautate - transee.

Mai departe drumul devine mai aderent pentru ca se intra pe Priporul cu piatra, dupa care urmeazaun sir de poieni si sei de unde ai o frumoasa belvedere in toate zarile incepind cu toata culmea Nemirei la vest si valea Tazlaului si culmea Pitricicai la est. Desi vremea era inchisa, la sud se intrezareau muntii Vrancei de unde se profilau cele doua Zboine.

Din pacate a trebuit sa ma opresc in ultima reduta  nu departe de Curmatura Magurei ce preceda virful Magura cu cei 980m ai sai. Au fost mai multi factori care m-au facut sa iau aceasta decizie dar doi erau mai importanti: timpul si informatia de la ciobanii din zona ca drumul de urcare di Curmatura este blocat de copaci doboriti.

Zabovesc intr-un virf fara nume la o cota de 821m si dau ocol pe indelete la toate sisteme de fortificatii ce s-au pastrat extrem de bine vreme de aproape 100 de ani.

Traseul nu a fost lipsit si de un mic eveniment. Intr-o portiune ingusta am incercat sa evit o balta inghetata si am atacat exterior pe o portiune de zapada. Era o invatatura de minte din ziua precedenta unde am dat peste o balta asemanatoare si increzator fiind ca este inghetata tun, m-am afundat intr-o ditamai groapa de 1m adincime

M-am trezit de-a latul drumului cu 20cm toleranta intre rotile spate si o ripa respectabila. Dupa citeva incercari de a ma redresa numai cu 4x4, am apelat la bunul prieten - cabestanul - ca sa fac o tragere de bot laterala.

Nu pot sa nu recunosc ca desi batea un vint destul de taios de la NE, eu fierbeam ca in Sahara. 

Pentru amatorii de hard enduro a se vedea pozele 12 - 15

 

 

Attached Files


  • 0

#28 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 17 January 2016 - 11:13 AM

Asta-i locația imaginii 9 ?

N 46.344574 E 26.610797


  • 0

#29 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 17 January 2016 - 12:25 PM

Horia  - in calculatorul meu pe Google Earth, pozitia este 46. 1958 N    23. 3657E

Atasez o poza cu trackul traseului si cu un detaliu in care am punctat pozitia intrebata de tine.

De asemenea poligonul neregulat marcat cu galben este zona aferenta pozelor 12-15.

Ce imi place la aceasta poza este ca transeele erau pline de zapada si se vede foarte bine conturul.

In fapt toata creasta este plina de astfel de dispozitive si se poate distinge foarte bine in Google Earth

Attached Files


Edited by cvalro, 17 January 2016 - 12:28 PM.

  • 0

#30 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 17 January 2016 - 02:08 PM

Păi ... ceva nu este în regulă cu aceste coordonate.

Uitându-mă pe captura de ecran am copiat valorile din josul ecranului exprimate în grade/minute/secunde și am convertit în grade/zecimale.

Formula este: se împart minutele la 60, iar secundele la 3600. Rezultatele se adună și se obține punctul care are N (lat) 46,332269      E (long)26,616408.

 

Coordonatele transmise sunt cele din imagine ...

Attached Files


  • 0

#31 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 23 January 2016 - 08:40 PM

Simbata, 23 ianuarie, o iesire de proba, scurta, pentru ca trebuia sa ma asigur ca totul este in regula dupa ce am facut o interventie cu o zi inainte - schimb de ulei motor si grupurile (in cinstea celor 1000 km pe care ii implinisem).

Vroiam sa gasesc si o ruta de legatura intre Onesti si Manastirea Casin fara sa ating prea mult astfaltul.

Obiectiv realizat cu o aterizare in Manastirea Casin (Suseni).

In final am intors "armele" catre nord ca sa atac virful Cosnei de data asta dinspre Oituz (fost Grozesti). Am orbecait ceva vreme pentru ca am primit ceva informatii false de la un localnic intilnit in padure sau nu am fost suficient de atent. Ca sa ies in platoul Cosnei trebuia sa mai razbat inca o perdea de padure nu mai lunga de 100m, dar am pierdut mai bine de jumatate de ora pentru ca nu am reusit sa descifrez drumul acoperit de zapada, desi GPS-ul imi spunea clar ca trebuia sa o iau pe acolo.

Tura nu a fost lipsita de evenimente mici, care s-au soldat cu usoare avarii pe lateralele aripilor la o trecere peste o punte a Oituzului ce s-a dovedit prea ingusta (sau X8-ul meu era prea dolofan). Ca sa nu mai pun la socoteala suspendarea pe un prag de zapada spulberata, ocazie cu care am constat ca lopatica mea militara era defecta  si a trebuit sa sap mai mult cu miinile, ca un hirciog.

Drumul a fost presarat de multe mioare si nelipsitii magarusi. Am incercat sa inteleg ce naiba pot sa roada acum pe aceasta zapada, dar timpul mi-a dat ghes.

Initial trebuia sa fac si o urcare pe culmea stinga a Trotusului dar cum la ora 15:30 de abia eram in fruntea Cosnei, am decis sa iau calea cea mai scurta catre casa prin Nicoresti. In drum nu m-am putut abtine sa urc spre un loc de belvedere din culmea Chichilaului pe care il ignorasem de foarte multe ori. 

Si supriza  - aici am dat peste niste frumoase transee care nu le-am descoperit in cercetarile facute.

De retinut:

 - verificati-va echipamentul inainte de a pleca de acasa ca sa fie in stare functionala (lopatica, troliu, chingi, etc)

 - fiti suspecti la troienele de zapada - nu stiti ce se ascunde dedesupt.

 - nu filtrati informatiile primite de la localnici - de multe ori ele nu sunt asha de exacte sau sint contradictorii.

 

 - 

Attached Files


  • 0

#32 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 06 February 2016 - 10:08 PM

Astazi o mica iesire pe subcarpatii Vrancei, in spatele vestitei linii Marasesti-Marasti-Oituz.

Vroiam sa fie o iesire "uscata", dar situatia din teren s-a dovedit exact opusa si in final am ajuns acasa murdar ca un porc.

De vina in general au fost drumurile din Vrancea framintate de tafuri si alte mijloace de transport.

Interesant este faptul ca aproape la fiecare rascruce  de drumuri am gasit cite o troita.

Si mai interesant este faptul ca la hotarul dintre judete, am gasit marcaje de dirijare rutiera (in padure - drum forestier). Este pentru prima data cind mi se intimpla asta, dar nu m-am suparat. 

Coborirea pe valea Caregnei (sau Carecnei) se afla pe spatele liniei frontului de la Marasti care mai este despartit doar de valea Zabrautului.

Zona este presarata si de monumente dedicate si WW II (vezi cel de la Anghelesti).

Cu parere de rau, am ratat centrul satului Paunesti in care se afla nu mai putin de 12 fintini active cu cumpana.

Enjoy

Attached Files


Edited by cvalro, 06 February 2016 - 10:14 PM.

  • 0

#33 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 12 February 2016 - 10:02 PM

O tura care a avut ca punct final Soveja, pentru ca vroiam sa vad maosoleul de aici.

Puctul de plecare a fost din Scutaru ca fiind cel mai convenient punct de insertie pentru mine catre muntii Vrancei.

Prima parte a traseului era deja facuta in tura din 15. ianuarie pe care am mers pina in punctul de legatura cu valea Cremenetului.

De aici incepe aventura pentru ca trebuia sa gasesc legatura intre vaile Cremenetului, Dumicusului si Chiua.

Totul ar fi fost frumos daca nu ash fi avut de a face cu numeroasele "cai de comunicatie" care in explaoatarea forestiere se numesc drumuri de taf.

Dupa o scurta orbecaiala intre Cremenet si Dumicus unde din greseala am nimerit intr-un virf de deal nesemnalizat cu H-uri, ma regasesc pe firul vaii de legatura si mai departe nu am probleme din Dumicus in Chiua. 

Drumul parcurge citeva poiene largi care sunt convins ca sunt folosite de ciobani vara si drumul nu se distinge decit ca urme de caruta. In fundal catre NV troneaza virfurile Chiua si cu cele doua Zboine.

Rasuflu usurat cind ajung in valea Chiua si ma infing atit cit imi permit cauciucurile sa nu fiu bombardat cu ghiulele de noroi catre drumul  DN 2L, de unde mai am 3 km pina in Soveja.

Am preferat asfaltul pe ultimii 3 km pentru ca ceasul imi cam ticaia.

Si iata-ma in Soveja. Pentru mine priorotar era maosoleul eroilor din WW I pe care l-am gasit destul de ushor. 

Frumos, reconditionat dar cu desavirsire inchis. Un spatiu minuscul de parcare imi pemite sa imi las agregatul (nepazit) si ma invirt in curtea monumentului incercind sa gasesc pe cineva care mi-ar putea da niste indicii. Ghinionul este insa prietenul meu. Ma consolez cu citeva poze, admir cele 2 tunuri ce stau de garda in fata monumetului ...si imi caut de drum.

Incerc o urcare prin Poiana Punga in speranta ca voi razbate in valea Chiua fara sa ma intorc pe sosea .N-am reusit. Mai aveam varianta inca un drum ce aparea pe hartile militare dar primisem informatia ca fusese o aplicatie militara cu o saptamina inainte. 

Oricum...

Ceea ce s-a vrut odata un punct de atractie pentru arta sculpturii in lemn, la fel ca si ceea ce a fost Satiunea Soveja (acum o ruina), nu fac decit sa imi scada moralul (fara sa il puna insa la pamint). 

Rasuflu adinc din "aerul cel mai ozonat din Europa" si fac cale intoarsa dupa bunul si sigurul principiu - cel mai bun drum este cel pe care il cunosti-.

Si intr-adevar dupa numai 1h si 10 minute sunt din nou sub virful Razboiu de unde pina in Scutaru ash mai face numai 15min. 

Imi fac cu ochiul o varianta catre fundul vaii Calasalului, o continuare a "drumului nemtilor", altul decit cel din masivul Nemira. 

Se pare ca nemtii nu au avut altceva de facut in cele 2 razboaie si mai inainte, decit sa ne faca noua drumuri prin padure. Nimic mai adevarat pentru ca trebuie amintit ca toti Rasariteniii au fost presarati cu puncte de granita.

Nu am regretat ca am facut aceasta diversiune pentru ca am intilnit un grup de caprioare care m-au lasat sa le admir pret de citeva minute.

In final, ma hotarasc sa mai infulec un ultim snack in poiana Marmora si sa arunc o privire mai atenta a punctului de observatie si vinatoare. 

Decizia s-a lasat cu urecheli pentru ca am dat nas in nas cu un padurar si un vinator ce se aflau in "timpul serviciului". Nu am fost putin impresionat de citeva oase ramasa dupa un festin ursulesc sau lupesc. Raposata banuiesc ca a fost o vaca.

Toate cele bune 

Attached Files


Edited by cvalro, 12 February 2016 - 10:05 PM.

  • 0

#34 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 06 March 2016 - 05:37 PM

Iesire ratata pe Nemira Mare

sau "cum o siguranta iti poate face viata amara"

 

Miercurea trecuta planuisem o urcare pe Nemira Mare cu o eventuala prelungire catre Farcu Mare unde se pot vedea un monument (o cruce) si urmele unor transee pentru care nu am gasit mai nimic despre existenta si scopul lor acolo.

Iesire o aminam de vreo 2 saptamini din cauza vremii. Dar cind in sfirsit am avut o prognoza favorabila, mi-am incarcat agregatu in remorca si am pus de drum. 

Planul era sa merg pina la barajul de la Valea Uzului si de acolo urma sa intru pe valea Barzautei si sa atac urcarea pe versantul vestic.

Toate conditiile era favorabile asha ca incalec si ma indrept catre coada lacului si beneficiind de conditiile unui drum forestier bun vroiam sa scot un timp rapid pe prima parte de traseu.

Dara iata ca sortii vor altceva si dupa numai citva kilometri motorul mi se opreste brusc.

Cu o vaga banuiala verific siguranta de 30A, care pare in regula la prima vedere, pornesc si plec mai departe. 

Fac o scurta oprire la cascada Nasolea care desi mentionata ca obiectiv turistic, nu are nici un indicator. A existat insa un binevoitor care a facut o remarca de mina cu un marker reclama unui hotel. E bine si asha.

Plec mai departe catre gura Barzautei unde mi se opreste motorul a doua oara. OK, imi zic, cineva incearca sa imi spuna sa dau inapoi. Exista o ramasita de incapatinare in mine care imi spune sa merg mai departe. Verific din nou siguranta mai amanuntit si constat ca unul din capace iese de pe tubul de sticla dar fuzibilul era intreg.

Cum rezerva era impuscata caut o solutie romaneasca si vreau sa ii pun un fir suplimentar. Dar nu aveam nici o bucata de cablu la mine, asha ca neavind solutie de compromis, sacrific o bucata din firul de alimenatre de la compresorul de aer. Magaria functioneaza si ma aburc din nou in sa, chitit sa gasesc cit mai repede confluenta piriului Tiganca unde trebuia sa fac stinga catre tinta mea.

Din nefericire o ratez dintr-o alta timpenie - pentru ca mi-am setat punctele in GPS de culoare verde care s-a dovedit a se vedea dificil in harta topografica mai toata plina de .....verde.

Asha ca mi-am continuat din inertie drumul inainte si ma trezesc in Poiana Lobert unde decid sa iau o pauza de o gustare si sa ma hotarasc daca urmez traseul de alternativa ce presupunea ocolul masivului Basca si prin Apa Lina sa ma intorc din nou in valea Uzului.

In final m-am hotarit sa imi continui urcarea catre Nemira dar curind mi-am dat seama de greseala si trebuia sa ma intorc pe drumul venit vreo 4 km.

Fac stinga imprejur si .....bum. motorul se opreste din nou. De data aceasta carcasa de plastic a sigurantei am gasit-o topita.

In disperare de cauza ma hotarasc sa elimin total siguranta si sa pun firele in contact direct. Corect sau nu trebuia sa ajung cumva inapoi la masina.

Nu cred ca mai trebuie sa spun ca mi-am luat gindul de la urcare.

Incerc sa ma bucur de salbaticia si frumusetea Barzautei la care am fost indiferent la venire pentru ca ma grabeam. Incerc in acelasi timp sa ignor zonele complet defrisate de pe anumiti versanti si ma ingramadesc cu precautie pe margine cind ma intilnesc cu un camion pentru lemne.

Ajuns din nou in gura Barzautei ma hotarasc sa imi mai lungesc chinul si sa faca o escapada scurta pina la fosta tabara de scolari pe care o gasesc total abandonata.

Alaturi este un cimitir inchinat luptatorilor din cel de al doilea razboi mondial, se pare numai de etnie maghiara. Arata bine intretinut, probabil refacut numai de citva ani.

Toate crucile era cu o mica panglica in culorile Ungariei.

Va las pe voi sa trageti concluziile.  

Attached Files


Edited by cvalro, 06 March 2016 - 05:51 PM.

  • 1

#35 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 06 March 2016 - 06:44 PM

Salut,

Păcat de ratarea turei, dar te sfătuisem ce să faci cu acea siguranță.

Locul de montaj și expunerea nu prea contribuie la liniștea pilotului.


  • 0

#36 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 07 March 2016 - 12:51 PM

Sigur Horia
Am fost avertizat, nu am nici o scuza.
Incerc acum prin aceste expuneri sa tragem niste concluzii constructive.
Cel mai mult m-a suparat faptul ca asta era ultima iesire inainte de a incheia sezonul de iarna si vroiam sa fie "la inaltime"
  • 0

#37 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 24 July 2016 - 10:11 PM

Si iata-ma din nou pe forestiere dupa o perioada de absenta suficient de lunga incit sa imi rugineasca placutele de frina si paianjenii sa puna stapinire pe tractoras.

Iesirea s-a facut urmarind aceeasi tematica, W.W. I, dar si verificare de noi echipamente si ... sa ii zicem "gadgeturi," facute printre picaturi.

Atv-ul a primit un suport pentru o canistra suplimentara de benzina (custom made) si un nou suport pentru GPS. Iesirea s-a facut cu echipament de campare datorita faptului ca s-a dormit o noapte in Nemira Mare.

Pe scurt - un traseu de 160km din care a doua zi modificata din anumite motive si scurtata in mod dramatic.

Important este ca mi-am atins cel mai important obiectiv, virful Nemira Mare, cel ratat martie 2016 din cauza unei nenorocite de sigurante.

Din pacate nu- s-a putut materializa si vizualizarea transeelor din Farcu Mare pentru ca nu mai exista drum practicabil.

Prima zi a fost...ziua cea mai lunga, inceputa in sa la ora 09:00 si terminata la ora 19:00 cind am hotarit sa imi asez tabara.

S-a inceput pe o portiune de drum batuta de foarte multe ori ce viza culmea Cosnei, traversarea din valea Sarosa in drumul petrolier Cerdac-Hirja si cu atingerea Poiana Sarata unde trebuia sa ved un monument dedicat eroilor primului razboi mondial. Apoi se continua cu urcare pe Brezoaia pina in Pouana Soarelui si cu traversarea pe creasta unui contrafort pina in Muntele Mic si de aici cu legatura in Ghepar. Pina aici traseul nu a avut mai nimic nou, a mai fost facut dar in sens invers.

Gheparul s-a prezentat insa cu ceva mici surprize. Se mai cunosteau clar urmele recentei etape de off-road "Dacii liberi" de la Slanic Moldova (vezi http://www.wildstate...noaptea-nemirei) dar si aparitia unei noi cruci, semn clar ca locuitorii maghiari nu mai au loc in cimitirele lor.

Dupa o binemeritata pauza ma infing cu incredere la drum catre Sandru Mare unde imi propusesem sa privesc apusul de soare. Aici insa am avut placerea sa intilnesc 2 impatimiti cu rucsacul in spate si dupa un scurt schimb de amabilitati aflu ca mergeau catre Nemira si pentru ca ora era devreme hotarim sa ne gasim acolo.

Ei urmau sa vina pe creasta prin saua Poarta Vinturilor, eu mi-am urmat traseul din GPS, am coborit din Capul Vitei prin piciorul Mihalt prin valea Romanului pina am ajuns in deschiderea de unde isi trage apele ceea ce mai tirziu se va numi Barzauta.

Schimbind directia  imi iau cap compas Poiana Lobert unde imi refac proviziile apa de la fintinita de acolo si ma las purta de Barzauta fermecat de salbaticia ei dar atent sa nu mai ratez intrarea in valea Tigancii, asha cum am facut in iarna. Piriul Tiganca ma va purta pina la poalele Nemirei Mari de unde, desi obosit, si eu si atv-ul, mai facem un adevarat tur de forta cu portiuni cu gradient de 30% pentru a ne regasi in creasta cu cei 2 pack-man.

Dupa ceva bijbiieli si intrebari pe la ciobanii locului, localizam un izvor si putin dupa ora 19 ne hotarim sa punem de un cort cu masa  de rigoare. Si cu oarsicare stropseala...pai nu?.

Apoi noapte buna......

 

Attached Files


  • 1

#38 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 25 July 2016 - 07:57 AM

Dar văd că n-ai fost singur ... sau ?


  • 0

#39 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 25 July 2016 - 09:27 AM

Horia - traseul a fost pe principiul "lupul singuratic"

Numai camparea s-a facut impreuna cu cei 2 baieti pe care i-am intilnit in Sandru Mare si mai apoi in Nemira.


  • 0

#40 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 06 August 2016 - 09:04 AM

Și iată că s-a născut și traseul cu tematica topicului ”Monumente din Primul Război Mondial”.

 

Tematica aleasă a fost cea sugerată de către unul dintre membri forumului, pe al cărui topic și postez, mare parte din locurile incluse în traseu fie au fost cele în care s-au dat bătălii, fie au păstrat urmele amenajărilor genistice de la a căror facere se împlinește în acest an fix un secol. N-a fost o coincidență întâmplătoare nici parcurgerea uneia dintre cele mai uzitate căi de traversare a Carpaților de Curbură pe la Tabla Buții folosite de către aproape toate armatele care s-au foit pe aceste meleaguri începând cu cele romane, mai apoi hoardele tătare și cele turcești sau ale lui Mihai Viteazu, ca să înțelegem că cele austriece, germane și românești au fost ultimele care au spălat cu sângele lor țărâna de pe Muchia Buții și cea a Tătarului.

În acest an pe 6 august, deci acum când scriu aceste rânduri, va avea loc o festivitate de cinstire a celor care au luptat și și-au dat chiar viața aici în ”Războiul cel Mare”.

 

Traseul a fost gândit cu plecare din Azuga, străbatere a munților Baiului, Grohotiș, Siriu, Podul Calului, Penteleu și Vrancei cu punctul estic cel mai avansat la Lepșa, urmată de o traversare către Poiana Sărată. Toată treaba asta socotită pentru 4 zile, plus una bonus cu un mic ocol prin Nemira.

După cum lesne se poate vedea, forma lui este o șerpuire către țintele alese fără a se închide într-o buclă, din această cauză ne-am strâns cu o seară înainte la capătul său terminus de la Pensiunea Poiana Sărată, unde ne-am și parcat mașinile pentru toată perioada, iar o platformă închiriată ne-a depus la Azuga în dimineața primei zile de traseu.

 

Grupul s-a format din trei CF-uri de parcă era reuniune de casă a celor de la Authentic Spirit, inscripțiile de pe gențile de bagaje asta și sugera, iar în a doua parte a primei zile și în ziua a doua plină, am avut cu noi încă un ATV și un motor. Ăsta a fost și motivul pentru care am aplicat un adaos traseului în așa fel de-am putut face o vizită la casa de vacanță a unui prieten descoperit cu ceva ani în urmă tot pe trasee, dar de data asta în alt colț de țară, în munții Vâlcan.

Ca un apendice, nedorit de astă dată și cauzat de o problemă tehnică, am fost nevoiți ca după atingerea Siriului să ne abatem pe la Chijdu unde am poposit peste noapte la pensiunea unui alt împătimit de plimbări motorizate, Roland de la ”La Cărămidari”.

 

Închei aici prezentarea asta destul de plicticoasă la citit, punându-vă niște imagini cu aspectul generic al traseului schițat cu mai multe luni de zile în urmă și parcurs acum în varianta povestită.

Attached Files


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto