Parere Atv
#1
Posted 02 July 2015 - 10:20 PM
As avea nevoie de parerile voastre,deoarece sunt foarte dezorientat.
Am cumparat un cf moto de 500,de aproximativ 6 luni.Imi place la nebunie,insa am 2 factori care incep sa ma dezamageasca putin.Din fericire nu a avut probleme sau alte defectiuni.Am fost in multe locuri frumoase cu el,ceea ce ma satisfacut din plin.Cele 2 factori sunt urmatoarele: consumul si viteza.Eu nu stiu daca la toate cf-urile de 500 consumul este in jur de 14-15 litri.Nu stiu daca asta e normal sau nu.Sa fiu sincer,pentru bugetul meu e cam mult.La partea de viteza,zic viteza deoarece,la accelerare rupe tot,pana in aproximativ 30-40km/h.Dupa la turatii mari,il vad ca e prea chinuit.Pe un deal,cu o urcare mai lunga,e destul de puturos.Urca incet incet ca o telecabina.Am avut un atv chinezesc,de 250cmc care la viteza facea cf-ul.La urcari(mici)si iarna si vara urca in locuri unde pe jos ar fii dificil de urcat.Cum as putea sa remediez problemele astea?
M-am gandit sa trec la o categorie mai mare,de 800.Insa la o categorie mai mare,creste si consumul si bugetul de achizitie.
Sau cam ultima varianta ar fi sa trec la un raptor de 700,sau la motocross,enduro ca model,imi face cu ochiul un ktm de 450.
Nu stiu ce sa fac,cum sa fac.Sunt foarte dezorientat.Am timp sa ma gandesc,dar un sfat de la "cei batrani" nu strica.
#2
Posted 03 July 2015 - 07:23 AM
incepe cu o revizie la cineva care stie .
carburator , bujie filtru de aer , si aruncat un ochi pe la curea !
#3
Posted 03 July 2015 - 08:45 AM
Edmond, imi pare rau sa aud astea insa poate nu e categoria care te incanta, mai exact cea a "autobuzelor". Acuma depinde de tine ce asteptari ai sau cum ai fi obisnuit, insa nu e un atv care pe panta in sus, la peste 40 km/h sa rupa aderenta la accelerare. Dupa cum spuneai si tu, pe mine ma incanta acea acceleratie de pe loc ca apoi stiu ca tot va urca asa in stilul lui.
Vorbind de Raptor de 700 si KTM de 450 (mai este de 625 parca) vedem doua categorii total diferite, drifturi controlate, o groaza de putere trimisa doar pe rotile spate si pe un atv de pana in 200 kg.
Dupa toate acestea vreau sa te asigur de ceva: 1. pe frunze si iarba (uda) cu tractiune spate si un motor puternic ai sa te invarti pe loc fara sa il urnesti din loc. 2. trecand la o categorie mai mare (gen 800) si consumul va urca cel putin direct proportional cu capacitatea.
Acel consum la cf mi se pare cam maricel, il gasesti la tronsoane cand urci la inaltimi mari si poate poate se mai poate remedia din asta.
#4
Posted 03 July 2015 - 04:01 PM
Consumul de care vorbesti 14 - 15 l/100 este un pic cam mare. Eu ma incadram undeva 12-13 l/100, chiar mai jos daca forestierele erau usoare. Acum depinde si cit ai "mina" de grea.
Probabil ar trebui sa faci o verificare simpla la sistemul de alimentare si la carburatie.
Cit despre viteza, ce sa zic.
Persnal nu am sarit mai mult de 60 km/h, pe sosea.
Dar nici nu mi s-a parut a fi puturos chiar si in urcari cu gradient de pina la 20%.
Asha cum ti- s-a mai sugerat, arunca un ochi la sistemul de transmisie: ambreaj, curea, variator.
Trecerea la o categorie mai mare nu inseamna neaparat un consum mai mare. Dar cu siguranta cheltuielile vor fi mai mari.
#5
Posted 04 July 2015 - 09:19 PM
Spala-i filtrul de aer, scoate-i limitarile (una la carburator si cealalta este surubul din spatele acceleratiei).
La mine consumul este cuprins intre 11 si 15 litri, iar viteza maxima 80 km/h (sau 90 km/h).
#6
Posted 05 July 2015 - 08:35 PM
Pe pante si teren inclinat consumul este normal. Cu 2 persoane si bagaje am avut consum mixt de peste 17% cand am fost pe munte (cota 300- 2400) .
#7
Posted 06 July 2015 - 11:29 AM
Multumesc de ajutor,si pareri.Azi il delimitez si vac un test ride cu el.
#8
Posted 06 July 2015 - 03:16 PM
#9
Posted 06 July 2015 - 09:17 PM
Cred ca toate atv-urile ce sunt cumparate de la dealerii din Ro sunt limitate. Parca trebuie sa se inscrie in categoria max 15K, daca nu gresesc.
Delimitarea nu ii rezolva problema consumului. Ba cred ca i se va mari daca baga deshtu mai adinc in acceleratie si il duce pina pe la 6500-7000 rpm.
Crinel - nu stiai, sau te faceai ca nu stii? Ma faci sa cred ca nu ai aruncat un ochi prin cartea tehnica cu nici un chip.
#10
Posted 06 July 2015 - 09:49 PM
Cineva a inteles gresit pe undeva. Eu stiam ca Edmond a cumparat atv-ul SH si nu mi-as fi imaginat ca fiind asa, ar mai avea limitarile "active".
Concluzionand toate acestea nici nu am mai pus posibile cauze limitarile
Valentin, am citit cartea cap coada de 2 ori, a fost primul lucru care l-am facut dupa achizitie apoi rafoirile ocazionale
#11
Posted 07 July 2015 - 10:51 AM
Buna,
De nou e limitat.
Are un prieten si doar ce l-a delimitat.
Ai o limitare la acceleratie(un surub), una la carburator(trebuie taiat putin pentru a marii cursa), si una in toba(e o sita la iesirea din motor. aici o sa te chinui putin).
Din pacate nu te astepta la viteza prea mare.(ajunge undeva la 80- 85). Iar de tras..(totusi e un atv lung cu 32 de caluti chinezesti).
Spor la treaba.
C
#12
Posted 07 July 2015 - 11:14 AM
Cel putin aceea de la carburator nu prea ai cum sa o pui la loc, eventual posibil sa fie putin mai strans surubelul de la acceleratie.
Sita din toba nu are nici o legatura cu limitarea, nu are relevanta. Daca o scoti gazele o sa iti bata in carene si portbagaj.
Fara limitari ajunge si la 100 daca totul e perfect functional.
Insa un raspuns clar il poate oferi tot Edmond care sa ne spuna daca era sau nu limitat atv-ul.
#13
Posted 07 July 2015 - 05:57 PM
Fostul proprietar o fi scos limitarile,si la limitat doar cu surubul deparece atv-ul a fost folosit doar de fica sa.
#14
Posted 07 July 2015 - 08:30 PM
Pe langa asta acel surub nu trebuie scos!
El are o cursa maxima care trebuie sa o aiba, mai exact 12 mm maxim desfiletat surubul.
#15
Posted 08 July 2015 - 08:50 PM
Edmond
Reglarea surubului de la pirghia acceleratie nu o sa te ajute prea mult atit tip cit pinul sau stoperul (il numesti cum vrei) din capacul carburatorului (ce este la capatul terminal al cablului de acceleratie) nu este indepartat.
Crinel- cei 12 mm sunt recomandati atit timp cit atv-ul este in rodaj. Important pe urma este sa pastrezi acel joc de 4-5 mm al pirghiei de acceleratie.
Aceste operatii le-am facut la trecutul meu CF 500. Asha cum am mai mentionat efectul este de o crestere a turatie de la 5500rpm la undeva 7000 rpm.
Insa daca te uiti la un grafic turatie-cuplu pentru CF 500 ai sa vezi ca de la 5500 nu prea mai da nimic.
Bafta la delimitare.
#16
Posted 08 July 2015 - 09:39 PM
Insa eu inca mai sustin ideea ca acel atv la varsta si km care ii are si fiind si sh este imposibil sa mai fie limitat de acel "țâmburuş" de la carburator.
Atv-ul nu este de nou la Edmond ci doar de cateva luni.
Vis a vis de plaja de turatie am observat ca s-ar plafona la o anumita turatie pe cand viteza ar mai creste putin insa detalii exacte nu am retinut ca nu eram interesat, poate fac un filmulet odata
Sa ne auzim cu bine!