Jump to content



Photo

Suzuki: Cvt-Ul Cu Control Electronic


  • This topic is locked This topic is locked
3 replies to this topic

#1 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 27 August 2015 - 11:10 PM

Salut,

 

Vesti bune de la Suzuki pe partea transmisiei dintre motor si cutie: a adus o inovatie CVT-ului prin a-l transforma intr-un angrenaj cu control electronic.

Ce inseamna asta ? Pai e simplu - CVT-ul devine programabil precum un CDI - cu harti pentru diferite stiluri de condus sau trasee.

Doua exemple:

1. Un atv-ist ce prefera extrem-ul va vrea un raport de transmisie care sa ii permita o deplasare lina si o putere constanta si perfect controlabila;

2. Alt atv-ist va prefera un raport care sa ii reduca la minim turatiile motorului pentru plimbari linistite.

Momentan, ai la indemana treptele Low si Hi si modul de lucru clasic al CVT-ului care desigur ca poate fi adaptat dar intre anumite limite.

Cu un control electronic al CVT-ului, printr-o simpla mapare a sistemului se poate face ca CVT ul sa actioneze ca o treapta inferioara a cutiei de viteze (pentru primul atv-ist) sau ca una superioara pentru cel de-al doilea atv-ist.

In acelasi timp se pastreaza posibilitatea de a actiona ca unul clasic.

Toate astea in functie de viteza de deplasare, turatia motorului ... preferintele conducatorului.

 

Cam asa arata sistemul si exista deja pus pe Burgman-ul de 650:

Attached File  Electronic CVT.jpg   29.17KB   2 downloads

 

Detalii tehnice despre concept, parametrii si modul de functionare gasiti aici:

http://www.pattakon....takonPatBox.htm

 

Sper sa vedem sistemul montat pe un atv cat de curand.

Motorul de 650 cu sitemul proiectat pentru el este unul nou si nu stiu daca se poate adapta la atv-uri.

Cert e ca tehnologia exista, ramane de vazut cine, cand si pe ce atv-uri o va pune in practica.

 

Cele bune !

Iuliu


Edited by iusau, 28 August 2015 - 09:53 AM.

  • 0

#2 AlexRap

AlexRap

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 187 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:alex rap
  • Telefon:0742810533
  • Marca ATV:Arctic Cat 650 V2
  • Numar ATV:CJ-33-RAP

Posted 29 August 2015 - 12:27 AM

Interesanta ideia dar sper ca nu va fi cu probleme mari pentru inceput. Si cei de la honda cu atvul rincon (trx) au incercat un ambreiaj nou dar au cam dato in bara. Kawasaki au probleme la frana de motor care e controlata electronic.


  • 0

#3 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,208 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 29 August 2015 - 05:45 AM

 Iuliu, interesanta expunerea prezentata de tine.

As vrea sa completez cu o informatie ce s-ar putea sa aiba ceva legaturi cu  cvt-ul electronic.

In domeniul naval din 2016 intra in vigoare un nou prag al emisiilor de carbon care este foarte scazut in raport cu cel valabil in prezent.

De vreo 10 ani se testeaza fel si fel de echipamente ce pot fi asimilate mai mult sau mai putin cu catalizatoarele la masini, dar la dimensiuni impresionante.

Una dintre metode este insa si folosirea unei elice ce lucreaza pe 3 curbe concomitent ce satisfac regimuri diferite.

Urmarind linkul tau legat de parametrii de functionare, am vazut o mare asemanare intre diagrame.

Urmatorul gind a fost acela ca pina acum nu am vazut nici un atv cu catalizator pe evacuare.

Posibil unul dintre motivele introducerii conceptului de cvt electronic a celor de la Burgman  este sa fie capabil sa controleze puterea si implicit emisiile.

Ideea suna frumos, cel putin pe hirtie, dar ma tem ca va "pain in the ass" pentru utilizatori, pentru ca implica o stufarire a sistemului electronic.

Si tehnic arata minunat, dar posibil ca drumurile de munte, padurea si natura in general asteapta un moment sa se razbune.

Asa cum ai spus - ramine de vazut.


  • 0

#4 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 30 August 2015 - 11:21 PM

Da Valentin, asa e. Cum se spune "ai pus degetul pe rana". De multe ori lucrurile simple sunt mai fiabile si mai simplu de utilizat.

 

Alex, cred ca te referi la Rincon-ul cu cutia automata in 3 trepte + marsarier.

Da, era o solutie diferita de la Honda, care pe atv-urile Honda si piata lor tinta merge foarte bine.

Doar daca te gandesti ca numarul de unitati Honda vandute depaseste pe celelalte adunate ... nici nu mai e nevoie sa cautam modele de 20 de ani care inca functioneaza.

Probabil ca pentru lumea celor mai sportivi, o cutie cu convertor de cuplu si trepte de transmisie nu e cea mai fericita alegere.

Un fermier ce isi duce balotul de fan insa cred s-ar bucura mai mult de un astfel de sistem decat de unul cu ambreiaj umed si curea.

 

Kawasaki foloseste un intinzator de curea comandat electronic ce tine tensiunea in curea in momentul in care fulia fata nu mai strange.

Atunci cand functioneaza, sistemul e foarte eficient, cel putin pe hartie.

Sunt si solutii mult mai simple care si-au dovedit fiabilitatea.

 

Pana la urma, daca vrei sa fii deosebit trebuie sa faci altfel decat ceilalti de pe langa tine.

Atat Honda cat si Kawa isi permit sa faca unele lucruri diferit.

Poate cineva se incumeta sa puna si CVT-ul electronic la incercari mai zdruncinoase.

smile.png


Edited by iusau, 30 August 2015 - 11:22 PM.

  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto