Salut,
Vesti bune de la Suzuki pe partea transmisiei dintre motor si cutie: a adus o inovatie CVT-ului prin a-l transforma intr-un angrenaj cu control electronic.
Ce inseamna asta ? Pai e simplu - CVT-ul devine programabil precum un CDI - cu harti pentru diferite stiluri de condus sau trasee.
Doua exemple:
1. Un atv-ist ce prefera extrem-ul va vrea un raport de transmisie care sa ii permita o deplasare lina si o putere constanta si perfect controlabila;
2. Alt atv-ist va prefera un raport care sa ii reduca la minim turatiile motorului pentru plimbari linistite.
Momentan, ai la indemana treptele Low si Hi si modul de lucru clasic al CVT-ului care desigur ca poate fi adaptat dar intre anumite limite.
Cu un control electronic al CVT-ului, printr-o simpla mapare a sistemului se poate face ca CVT ul sa actioneze ca o treapta inferioara a cutiei de viteze (pentru primul atv-ist) sau ca una superioara pentru cel de-al doilea atv-ist.
In acelasi timp se pastreaza posibilitatea de a actiona ca unul clasic.
Toate astea in functie de viteza de deplasare, turatia motorului ... preferintele conducatorului.
Cam asa arata sistemul si exista deja pus pe Burgman-ul de 650:
Electronic CVT.jpg 29.17KB 2 downloads
Detalii tehnice despre concept, parametrii si modul de functionare gasiti aici:
http://www.pattakon....takonPatBox.htm
Sper sa vedem sistemul montat pe un atv cat de curand.
Motorul de 650 cu sitemul proiectat pentru el este unul nou si nu stiu daca se poate adapta la atv-uri.
Cert e ca tehnologia exista, ramane de vazut cine, cand si pe ce atv-uri o va pune in practica.
Cele bune !
Iuliu
Edited by iusau, 28 August 2015 - 09:53 AM.