Wheelie
#1
Posted 29 August 2015 - 12:55 PM
As vrea sa va pun o intrebare,la care nu i aflu raspunsul nici cum.
Intrebarea mea este:
Poti sa faci un wheelie,adica sa mergi pe 2 roti cu un atv tip autobuz?
De ex. Cf de 500 lung,sau can am 800 lung.
Nu am de gand sa incerc,dar is curios de raspuns.
#2
Posted 29 August 2015 - 01:10 PM
Parerea mea (fara fundament practic) este ca se poate doar ca, ar trebui pusa greutate mare pe portbagajul din spate, ca sa ajute ridicarea. Si cu ceva presiune mai mare in roti, devine oleaca mai sprinten.
#3
Posted 29 August 2015 - 08:31 PM
Eu am reusit sa fac Wheelie cu X8-ul fara sa vreau, adevarul e ca eram 2 persoane pe el. Cauta pe utube wheelie cu outlander 800 si cf x8, o sa gasesti...
#4
Posted 30 August 2015 - 07:06 AM
Am tras o scurta gugaleala si iata ce am gasit:
- pentru 500 nimic legat de wheelie - asta nu inseamna ca nu se poate
- in schimb iata ce poate face un autobuz de o categorie mai mare = X8:
1. cu o singura persoana
https://www.youtube....h?v=Qhgm2sTlt1s
2. cu 2 persoane
https://www.youtube....h?v=zJkGmjS-Ln4
Pina aici, cele vazute nu le poti numi un wheelie adevarat.
Dar avem si perseverenti
Iata si tehnica explicata si demonstrata cum sa faci scamatoria, adevarat ca numai cu atv short base:
Nu pun in discutie Bombardierul de 800 cu care se poate face un adevarat wheelie. Se vede net diferenta de putere al celor 10 caluti in plus.
Si de ce nu abilitatile driverului. De aceea nici nu dau exemple aici, gasesti in youtube gramada.
Dar ma intreb de ce lumea este uneori incapatinata?
Daca ai 4 roti de ce vrei mergi pe 2?
Si mai departe, daca ai 2 roti de ce vrei sa mergi numai pe una?
Se vad lucrurile mai simple, daca injumatatesti trenul de rulare?
Edited by cvalro, 30 August 2015 - 07:08 AM.
#5
Posted 30 August 2015 - 10:37 AM
1. Stii cum e, majoritatea dintre noi nu vrem sa ridicam de fata atv-ul, mai ales cand urcam
2. Unii vor sa ridice de fata atv-ul mai ales cand nu sunt in padure
3. Si pisica cu toate cele 9 vieti ale ei, tot de curiozitate a murit
On topic: un atv pana in 500 cmc e destul de greu sa il ridici de fata, pe langa ca nu sunt usoare pur si simplu nu au acea forta transmisa la roti. Iarasi daca tot ajungi sa il ridici, mai trebuie si mentinut altfel o sa dai cu fata de pamant de la 1-1.5 m.
Si ne mai uitam si la marca si vedem ca cel din video-ul de mai sus care ne invata sa facem asta detine un kawasaki, care banuiesc ca nu are neveioe de mare descriere.
O a doua persoana sau greutate te ajuta atunci cand incerci cu o varianta scurta, si acea greutate este cat mai apropiata de axul spate sau chiar in spatele acestuia pentru a muta centrul de greutate cat mai in spate. Degeaba greutatea apasa pe mijlocul atv-ului ca nu te ajuta.
#6
Posted 30 August 2015 - 10:44 AM
Multumesc de raspunsuri/ajutor.Cum am mai spus,nu am de gand sa fac sau sa incerc.Nu vreau sa imi rup gatul.Pur si simplu eram curios.
#7
Posted 30 August 2015 - 11:06 AM
#8
Posted 30 August 2015 - 01:14 PM
"3. Si pisica cu toate cele 9 vieti ale ei, tot de curiozitate a murit"
Silviu-daca as fi sigur ca pisica ar avea 9 vieti, as incerca sa fac wheelie si multe alte curizitati timp de 8.
Dar la a 9-a m-as linisti cu siguranta.
Si bineinteles, motan as vrea sa ma nasc in alta viata
Acum, revenind la topic - 500 nu stiu sa fie mai greu decit X8. Si totusi nu l-am vazut sa se "cabreze" asa cum face varul
Deci ramine valabila partea cu forta.
Ar mai trebui studiata problema cu diametrul rotilor, poate aici se intrevede o scapare.
#9
Posted 30 August 2015 - 11:08 PM
Si la iesirea de azi mi-a demonstrat inca o data ca ii este greu sa se ridice de bot, chair si la urcari mai grele. Tocmai de aceea ma bucur de acest lucru.
Nu stiu cum sunt variantele scurte insa tind sa cred ca nu ar fi o diferenta prea mare.
Parca cu X6 am vazut ceva pe youtube si are motor de 600i.