Antigel este o noțiune generală.
Dacă vrem să filosofăm pe tema asta și pentru a putea fi specifici, trebuie să facem trimitere la un compus chimic ”bază” pentru acel antigel.
În rest este poezie și impresii artistice după ureche, ale fiecăruia dintre noi.
Din această cauză, am căutat și am găsit un text preluat dintr-un document scris de către o entitate tehnică abilitată să emită păreri avizate, corecte și la obiect. Textul este inserat într-un mesaj mai vechi, dar văd că prea puțini se străduiesc să-l citească: http://atvforum.ro/i...acire/?p=120152
Cred că trebuie să înțelegem mai întâi asta și doar apoi să ne gândim dacă mai facem afirmații de genul ”antigelul pur îngheață la -5 0C ” sau că dacă pui antigel pur ”îți sar garniturile”.
În comerț nu prea găsim antigel în stare pură, ci doar în anumite concentrații înscrise pe ambalaj. Tot pe ambalaj, se regăsesc și se recomandă diferite proporții de diluare pentru a obține alte temperaturi de îngheț dorite de utilizatori.
Iar acum să intrăm puțin într-un detaliu interesant, pentru cei care au probleme cu temperatura ridicată de funcționare a motorului.
Un antigel pe bază de propilenglicol (PG) poate fi utilizat în stare ”pură”, situație în care la o concentrație teoretică de 100%, temperatura de fierbere se apropie de 188 0C, iar cea de îngheț se apropie de -59 0C. Este antigelul folosit la mașinile de curse pentru că lipsește din amestec apa care ar fierbe în vecinătatea cilindrilor !