Jump to content



Photo

Senile Atv


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 sergiucirdei25

sergiucirdei25

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 145 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bilca Suceava/Oradea
  • Interests:Off Road
  • Nume real:Sergiu Cirdei
  • Telefon:0757610031
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 850 XP Touring
  • Numar ATV:SV 24 MST

Posted 01 November 2015 - 08:58 PM

Salu baieti, as vrea sa imi achzitionez un set de senile pentru atv'ul meu, daca ati putea sa imi recomandati ceva , m-ar interesa si secoond-hand, va multumesc!


Edited by sergiucirdei25, 01 November 2015 - 08:59 PM.

  • 0

#2 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,208 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 02 November 2015 - 01:50 AM

E greu de spus.

In tara nu am vazut la vinzare decit TJD, Tatou si odata cindva un Kimpex.

Foarte geu la second hand. 

Si eu vinez de ceva vreme, dar nimic la drum de seara

Iata un anunt aici, dar este de anul trecut. La 1000E cit cere pe ele , ma cam indoiesc de calitate

Ipotetic vorbing pentru ca pretul lor de pornire de noi este de la 3600 E+TVA

Poate ai noroc

http://www.atv-de-va...tv_polaris.html


  • 0

#3 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 02 November 2015 - 10:07 AM

Inainte de asta cred ca trebuie sa stii si cate ceva despre senile si eu am fost in cautare dar m-am razgandit. 

In primul rand se justifica utilizarea lor la zapada mai mare de 30-40 cm, dimensiune peste care un atv se cam scufunda si e greu de mers cu el, mai ales daca e afanata sau moale spre topire. Apoi foarte important e ca sunt cam fragile, chiar daca producatorii spun ca se pot folosi pe orice teren, in realitate se defecteaza relativ usor si se uzeaza rapid, in special daca se merge pe namol cu pietre, pamant sau asfalt; oricum trebuie sa ai scule la tine cand mergi cu ele ca sa intervii la o defectiune. Viata lor la o utilizare adecvata e pe la 1500-2000 km, dupa acare incep sa sara de pe role de la uzura si nu au un pret deloc mic nici ele si nici piesele de schimb, ba chiar as spune ca nu se merita sa le repari. Majoritatea care se vand sh au probleme si cam de asta se vand ca incep sa cada.

Se monteaza destul de dificil pe atv in functie de kitul de prindere, e o operatiune care iti ia ceva timp. Cand faci o pauza mai mare la o tura prin zapada si temperaturi negative, inainte de a incaleca pe el trebuie curatate senilele sa nu fie inghetate, ca e pericol sa plesneasca. Ocupa loc mult de depozitare, se recomanda sa fie pastrate cu husa si in garaj ferite de soare. 

Ingreuneaza foarte mult directia si o solicita mecanic, in timp asta isi va lasa amprenta pe mecanism. 

Daca atv-ul iti intra la limita pe remorca, incaltat cu senile va trebui sa-l transporti in remorca fara obloane sau........te descurci altcumva sa-l ancorezi. Daca e vorba de intrarea in garaj e mai nasol.

Mergi doar in 4x4 cu ele, in H sau L, ele trebuie antrenate de roata nu taraite sa sa invarta si daca mai conteaza atv va consuma mai mult, deci autonomie mai mica.


Edited by danutlupu, 02 November 2015 - 10:07 AM.

  • 1

#4 sergiucirdei25

sergiucirdei25

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 145 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bilca Suceava/Oradea
  • Interests:Off Road
  • Nume real:Sergiu Cirdei
  • Telefon:0757610031
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 850 XP Touring
  • Numar ATV:SV 24 MST

Posted 02 November 2015 - 05:19 PM

Multumesc pentru opinie @danutlupu .


  • 0

#5 sergiucirdei25

sergiucirdei25

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 145 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bilca Suceava/Oradea
  • Interests:Off Road
  • Nume real:Sergiu Cirdei
  • Telefon:0757610031
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 850 XP Touring
  • Numar ATV:SV 24 MST

Posted 02 November 2015 - 09:45 PM

Ce parere aveti de aceste senile?

:http://www.atv-de-va...012_SENILE.html


  • 0

#6 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 02 November 2015 - 10:22 PM

Foarte bine a surprins Danut treaba cu senilele.

Eu consider important si faptul ca prin principiul mecanic de functionare, actioneaza ca un reductor, astfel ca viteza de inaintare e mult redusa.

Treapta "Hi" va fi aproape ca cea "Low". Eu unul nu as vrea sa merg mult asa.

 

Desigur, cel mai important e pe unde te dai si daca zona e acoperita cu zapada peste 40 cm, roate devine ineficienta.

Exista solutii mult mai eficiente pentru astfel de zapezi - snowmobilul.

 

Uite aici o iesire pe zapada mare in care doar un atv pe senile e dus special pentru a-i scoate pe restul cand se impotmolesc si condus de o domnita.

E un XMR de 650, motorul duce dar tot e pe slow motion pare.

Se vede clar ca cel mai mult se distreaza cei cu 4 roti.

 

Si varianta snowmobil smile.png

 

 

 

PS: Da, ostacruiser e un fel de Costica de la noi.


Edited by iusau, 02 November 2015 - 10:25 PM.

  • 0

#7 Dey.

Dey.

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 59 posts
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Nume real:Andrei Iordanescu
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:KingQuad 700

Posted 04 November 2015 - 08:24 AM

Verifica si anuntul de aici daca nu iti depaseste bugetul, Vad ca a fost adaugat ieri.

 

http://olx.ro/oferta...html#8182d264e7


  • 0

#8 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,208 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 06 November 2015 - 03:09 AM

Iuliu- trebuie sa te contrazic un pic.

Viteza nu este prea mult afectata, Am vazut un clip in care un X8 de la CF Moto alerga , pe sosea, e adevarat cu peste 100 km/h

Dar problema nu sta in asta, ci in punctele atinse de Danut  - fiabilitatea si alte dezavantaje.

Bineinteles ca snowmobilul este varianta cea mai buna existenta acum pentru zapada.

Daca iti amintesti am mai sustinut acest lucru in alt topic , cred ca era ceva legat de unelte agricole.

Adica mai simplu, capra e capra, varza e varza.

Nimic nu ma convinge ca si echipat cu senile nu pot ramine suspendat cu burta pe zapada.

Dar sunt convins ca o sa am mai multa aderenta  in comparatie cu cauciucurile

Ce ma doare cel mai tare pe mine este pretul

Dar, hei, cine a zis la atv-ul nu este un hobby ieftin

 

Nimeni nu a incercat J-wheels?


  • 0

#9 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 07 November 2015 - 10:32 PM

subscriu si eu cele spuse mai sus . Am avut o discutie cu un prieten care sa dat cu senile pe un KQ 700 , si a zis ca nu se merita investitia ! Puterea e scazuta la jumate , manevrabilitatea etc .

Parerea mea e ca un scut bun ( complet sub tot atv-ul ) si niste gume bune + experienta te fac sa treci si prin zapada mare


  • 0

#10 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 08 November 2015 - 09:07 PM

Valentin, interesanta experienta cu senile la 100 km/h ...

Din ce stiu eu viteaza e redusa cu aproximativ 40% prin raportul de transmisie al senilelor, principalele motive fiind cuplul necesar si fiabilitatea la viteza mare de rotatie.

Posibil sa difere de la un producator la altul.

Din cauza ca senilele se misca mult mai greu decat o roata, trebuie mers mereu in 4x4 ca altfel nu poti "impinge" fata, crescand in acelasi timp cuplul necesar inaintarii.

 

De acord si eu ca una e capra si alta e varza ... de la una faci branza, cu cealalta sarmale sau "varza a la Cluj" smile.png.

Pretul intradevar este unul mare pentru tot jocul, iar senilele sunt un accesoriu scump si la achizitie si la utilizare.

 

In mod normal senilele nu ar trebui sa permita sa ramai suspendat in zapada.

Ideea e ca acolo unde zapada e afanata si se scufunda senila, atv-ul nu ramane suspendat tocmai ca zapada e prea afanata si nu se compacteaza.

Unde zapada se compacteaza si atv-ul ar putea ramane suspendat, senilele nu se afunda si deci atv-ul nu ajunge pe burta.

Plus ca senilele ridica garda binisor.

 

Mai jos e un filmulet cu incercari de a ramane suspendat in mod intentionat cu un XMR de 1000:

 

 

In noroi moale si adanc senila se afunda si apare o limitare a lor care in momentul in care se afunda peste partea ce "trage noroiul sub ele".

Aparent isi anuleaza mare parte din tractiune prin partea de sus a senilelor care de data asta "imping noroiul spre inainte".

S-ar parea ca in astfel de situatii un cauciuc supradimensionat + creste inconfortabil de mari + turatie mare la roata ar fi configuratia castigatoare.

Noi vorbim .. dar nu am vazut pe nimeni pe la noi nici in astfel de situatii si nici atv-uri pompate in halul ala.

Multe atv-uri din clip au inclusiv planetarele schimbate cu Gorila Axle, capetele de bara schimbate cu unele mult mai rezistente, axe cu came tot asa ... si cate alte modificari.


Edited by iusau, 08 November 2015 - 09:13 PM.

  • 0

#11 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,208 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 09 November 2015 - 04:46 AM

Iata aici clipul de care vorbeam

Habar nu am daca atv-ul are vreun tunning pe el sau viteza aratata la min 1:28 nu este vreo 'prelucrare"

Dar daca e sa fie adevarat ca vieza este redusa cu 40% in cazul montarii senilelor atunci ar trebui a atinga cu usurinta 160 km/h incaltat cu cauciucuri.

Din cite am vazut pina acum, un top speed la X8 era de 112 Km/h cu variatorul de la Dr Pulley.

Cit despre suspendare...ce sa zic...daca senilele sunt destul de late nu ar trebui sa existe posibilitatea amintita.

Da-mi voie sa ramin totusi la parerea mea. 


  • 0

#12 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 09 November 2015 - 09:30 AM

Toate filmele prezinta situatii de "asa nu", adica moduri in care NU trebuie abuzat de senile, pentru ca in ritmul ala nu apuca nici 1.000 km. Pe cat posibil cu ele trebuie mers in linie dreapta cand se da gaz mult si in nici un caz nu trebuie facute drifturi cum facea cel care incerca sa ramana impotmolit in filmuletul pus de @iusau, ai sanse mari astfel sa sara de pe role sau sa rupi ceva, ori calea de rulare la senila ori roata de ghidaj.


  • 0

#13 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 09 November 2015 - 09:43 AM

Referitor la viteza unui X8 pot să dau și eu o valoare atinsă.

Eu am avut 110 km/h fără alte modificări și mai putea fără probleme, doar că a început să mă cam cuprindă teama și am redus.

Pentru cea afișată de modelul din videoclip ... trebuie să ne amintim cam cum este măsurată viteza la un X8 !

 

La roata dreapta față este montat un senzor magnetic care numără fantele din discul de frână sub forma unor impulsuri.

Acest număr de impulsuri/unitatea de timp, că despre asta-i vorba, este corelat cu o anumită valoarea afișată pe consola (bordul) ATV-ului și care reprezintă viteza în km/h calculată pentru un cauciuc standard de 26". Pentru oricare diametru, altul decât cel de 26", viteza afișată va fi falsă. (un lucru pe care nu-l cunosc este legat de posibilitățile de setare/aliniere la alt diametru exterior al cauciucului)

Nu știu dacă valoarea circumferinței unui cauciuc pe 26" este mai mică decât circumferința șenilei cu doar 40%, dar în aceste condiții viteza reală al fi de 66 km/h (... la 110 km/h afișați).

Din experiența vizuală pe care o am, eu estimez că viteza de deplasare din videoclip era maxim 50 km/h. Oricum, pe șenile sau în manualul de exploatare al acestora sunt înscrise niște valori determinante: viteza limită de exploatare și raportul de demultiplicare al vitezei afișate.

 

Încă un comentariu legat de comportarea acelui X8 și de modul în care l-a prezentat echipat cu șenile.

Terenul pe care a rulat nu reclama utilizarea șenilelor. Dacă tot l-a echipat așa și dorea să fie convingător ar fi trebuit să-l chinuie prin zăpezi adevărate.

Este clar că ar fi trebuit să fie dintre modelele EPS, dar oare care dintre ele ?

Servodirecția de la prima generație a fost varză, nu rezista la o utilizare cu puțin peste cea de plimbări turistice.

 

Spun astea chiar dacă sunt posesor de X8 pe care l-am folosit intens și până acum le-am făcut o reclamă destul de bună, sper că nu doar părtinitor pozitivă.

Hai să spun și despre probleme care poate pe unii îi sperie. Pe mine m-au nemulțumit atunci când s-au petrecut și mi-au stricat traseul sau ieșirea și este adevărat că am fost supărat pe el de câteva ori pentru că am rupt până acum două planetare spate, dar am constat până la urmă că de vină a fost mecanicul, adică eu. N-am înțeles anumite sensibilități și piese critice pe care nu le refolosești sau nu le reabilitezi ci le înlocuiești. (siguranțele cap planetară grup decalibrate și piulițele cap planetară exterior, modelul fără șplint).


Edited by Horia14, 09 November 2015 - 07:12 PM.

  • 0

#14 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 09 November 2015 - 07:23 PM

Normal, viteza afisata in bord, atat la atv-uri, motociclete cat si la majoritatea autoturismelor este data de acele impulsurile de care vorbeste Horia, citite de obicei pe la iesirea din cutia de viteze sau alte repere cum ar fi in cazul X8 - discul de frana dreapta fata.

In cazul din videoclip, atv-ul putea fi la fel de bine ridicat pe cric sau chiar fara roti, pe bord tot 108 ar fi fost afisat.

 

Subiectiv, sustin si eu viteza apreciata vizual de Horia.


Edited by iusau, 09 November 2015 - 07:30 PM.

  • 0

#15 maryy

maryy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 322 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:marian adrian
  • Telefon:0740988023
  • Marca ATV:Can Am 1000

Posted 10 November 2015 - 11:29 AM

Va salut, am citit discutiile legate de senile ,sunt pareri pro si contra ,

 

Eu detin in service 7 atv-uri care pe sezon de iarna toate sunt echipate cu senile de la mai multi producatori, APACHE 300, si APACHE 360  - BRP ,   CAMOPLAST -TATOO4S , KIMPEX , APACHE sunt cele mai usoare din gama dar si pretul lor este destul de ridicat si merg doar pe bombardier ,restul sunt destul de greoaie 

 

 Durata de viata, il contrazic pe danutlupu,  unul din echipa cu senilate are aproximativ 6000 de in 4 sezoane , si acum incepe uzura pe banda de rulare .iar cu uzura rolelor la marcile enumerate nu sunt 

 

 Saritul de pe rolelelde ghidare asta se intampa daca senilele nu sunt reglate corespunzator pentru tipul de teren la care se foloseste sau la viteza de deplasare ,

 

Montatul intradevar este un pic mai anevoios pt ca fiecare senila detine un chit de montare 

 

Viteza de deplasare producatorul zice maxim 25 de mile, 

 

Condusul pe un atv fara servo este mai greoaie dar unul dotat cu servo este total diferit 

 

Exista si senile pentru viteza ,acestea nu inalta atv-ul deloc marca TRAXON .

 

Zonele in care se poate ajunge cu senile depasesc orice imaginatie , voi reveni cu ceva poze din teren 


  • 1

#16 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 10 November 2015 - 12:22 PM

Marian , multumim pentru completari, asteptam "dovezile" photo.


  • 0

#17 sergiucirdei25

sergiucirdei25

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 145 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bilca Suceava/Oradea
  • Interests:Off Road
  • Nume real:Sergiu Cirdei
  • Telefon:0757610031
  • Marca ATV:Polaris Sportsman 850 XP Touring
  • Numar ATV:SV 24 MST

Posted 10 November 2015 - 02:02 PM

Marian multumesc foarte mult de completari, am sa ma gandesc daca merita sa achizitionez un set sau nu! smile.png


Edited by sergiucirdei25, 10 November 2015 - 02:08 PM.

  • 0

#18 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 10 November 2015 - 02:59 PM

Desi am auzit si eu de cifrele astea la cineva care dorea sa-mi vanda senilele, alti utilizatori mi-au confirmat ca au viata mai scurta decat o pereche de penuri si e normal daca te gandesti la cate piese in miscare incorporeaza. Depinde foarte mult de cum sunt utilizate, daca se abuzeaza de ele si pe ce teren sunt folosite, tre' sa ai putina minte de tot ca sa faci drifturi cu ele pe suprafete aderente. Probabil folosite doar pe zapada de cineva ponderat ar ajunge la km aia, dar pe cati ii cunosc ca au senile probabil nu prea le-au iertat si au avut probleme pana in 2.000 km.  


Edited by danutlupu, 10 November 2015 - 03:00 PM.

  • 0

#19 maryy

maryy

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 322 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:marian adrian
  • Telefon:0740988023
  • Marca ATV:Can Am 1000

Posted 11 November 2015 - 01:01 PM

De meritat. merita dar cel mai important este daca mai ai pe cineva in gasca tot cu senile pentru ca daca restul sunt pe roti nu are nici un rost , pt ca tu mergi mai departe iar ei raman pe loc si sa te apuci sa-i tractezi eu cred ca nu mai are nici un farmec iesirea .

 

Daca sunteti in echipa minim 2 sau 3 da , daca nu eu zic ca de unu singur nu cred ca iti va placea.


  • 0

#20 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 11 November 2015 - 10:09 PM

sunt de aceeasi parere . Trebuie sa iti alegi jucaria + echiparea in functie de colegii cu care iesi . ( De ex : Daca cei cu care iesi tu au toti linhai si poate 1 un Cf iar tu un XXC de 1000 cc . E can nasl pentru tine . )


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto