Jump to content



Photo

Acumulator C F Moto


  • This topic is locked This topic is locked
12 replies to this topic

#1 maximus28

maximus28

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 28 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:nelus
  • Telefon:0741
  • Marca ATV:cf moto 500
  • Numar ATV:vl26

Posted 22 November 2015 - 06:33 PM

Salutare.    Sunt din Valcea si daca ma poate ajuta  cineva cu un sfat, unde as putea sa gasesc un acumulator pentru un c f 500 2A.  Cel de pe atv  este  YUASA  YTX20A-BS  ,dar  este cam piperat la pret 500 lei , orice sugestie este binevenita .Multumesc


Salutare.    Sunt din Valcea si daca ma poate ajuta  cineva cu un sfat, unde as putea sa gasesc un acumulator pentru un c f 500 2A.  Cel de pe atv  este  YUASA  YTX20A-BS   12 v  17ah ,dar  este cam piperat la pret 500 lei , orice sugestie este binevenita .Multumesc

 


  • 0

#2 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 22 November 2015 - 07:18 PM

Dacă vrei o părere ...

Bateria pe care o ai acum, acea YUASA  YTX20A-BS care are carcteristicile determinante: 12V, 17 Ah și dimensiunile 150mm x 87mm x 161mm nu este singura care se poate monta. Ea poate fi înlocuită de una similară care să încapă fizic, să fie fără întreținere (tehnologie AGM sau gel) și care să aibă capacitatea de minim 17Ah.

În nici un caz să nu pui o baterie clasică.

Ca să poți sesiza diferența: cea care are dopuri de umplere este clasică, cea pe care o cauți tu este fără întreținere, este sigilată și nu va avea scăpări de vapori sau stropi care să producă pagube în jur.

YUASA este un brand bun, dar părerea mea este că este supraevaluat. Poți să găsești variante mai rezonabile. 

Uite aici: http://www.cel.ro/ac...12v-17ah-l/poze

http://www.tme.eu/ro...rt=ACCU-HP17-12

 

http://magazinuldeba...ytx20ch-bs.html

 

Dar înainte de a comanda verifică toate caracteristicile determinante (dimensiunile fizice, capacitate ...) !!!


Edited by Horia14, 22 November 2015 - 08:02 PM.

  • 0

#3 maximus28

maximus28

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 28 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:nelus
  • Telefon:0741
  • Marca ATV:cf moto 500
  • Numar ATV:vl26

Posted 22 November 2015 - 08:30 PM

Dacă vrei o părere ...

Bateria pe care o ai acum, acea YUASA  YTX20A-BS care are carcteristicile determinante: 12V, 17 Ah și dimensiunile 150mm x 87mm x 161mm nu este singura care se poate monta. Ea poate fi înlocuită de una similară care să încapă fizic, să fie fără întreținere (tehnologie AGM sau gel) și care să aibă capacitatea de minim 17Ah.

În nici un caz să nu pui o baterie clasică.

Ca să poți sesiza diferența: cea care are dopuri de umplere este clasică, cea pe care o cauți tu este fără întreținere, este sigilată și nu va avea scăpări de vapori sau stropi care să producă pagube în jur.

YUASA este un brand bun, dar părerea mea este că este supraevaluat. Poți să găsești variante mai rezonabile. 

Uite aici: http://www.cel.ro/ac...12v-17ah-l/poze

http://www.tme.eu/ro...rt=ACCU-HP17-12

 

http://magazinuldeba...ytx20ch-bs.html

 

Dar înainte de a comanda verifică toate caracteristicile determinante (dimensiunile fizice, capacitate ...) !!!

Myltumesc mult Horia.  Sa  stii ca urmaresc cu placere filmuletele pe care le postezi  pe forum si iti urez numai de bine 


  • 0

#4 he-he

he-he

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 556 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Nume real:N/A Name
  • Telefon:iphone
  • Marca ATV:Can-Am
  • Numar ATV:CJ BRP

Posted 22 November 2015 - 10:28 PM

Exact modelul asta de baterie vine de nou pe Bombardiere.Stiu baterii de 6-7 ani care mai merg fara probleme.Daca iti permite bugetul , sfatul meu e sa-ti cumperi YUASA


  • 0

#5 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 22 November 2015 - 10:51 PM

Eu tot YUASA am cumparat, am preferat calitatea pentru a nu fi nevoit sa o schimb mai des. ........Mai conteaza si norocul cum o nimeresti.


  • 0

#6 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 23 November 2015 - 12:29 AM

Nu doresc să descurajez sau să încurajez într-o direcție sau alta, dar experiența de durată pe tema asta o pot împărtășii, astfel ca fiecare să ia de aici ce consideră că-i este util.

Folosesc acumulatori în diferite aplicații: centrale de incendiu, centrale de efracție, UPS de dimensiuni mari (sute de KW), pentru clădiri, pentru centre de date, deci în echipamente cu descărcare/încărcare controlată având o mentenanță asistată, teoretic mult mai bună decât poate să ofere exploatarea pe o mașină/ATV/motor și am folosit de-a lungul timpului acumulatori de la cei catalogați ca fiind cei mai cei (YUASA fiind unii dintre ei) până la alții care au intrat de curând pe piață și au prețuri foarte bune din această cauză. Nu vreau să pronunț numele ”ultimei descoperiri” pentru a nu fi considerată reclamă.

Ce pot să spun despre YUASA este faptul că, cel puțin în România, au un preț necorelat cu performanțele fiind supraevaluate cu cel puțin 20%. Sunt situații particulare de exploatare în care supraviețuirea lor pe obiecte în mișcare (auto/moto/etc.) este excepțională, dar având în vedere că jucăriile noastre prezintă un risc ridicat de apariție a unor probleme electrice există pericolul ca această nestemată să fie aruncată la fel de repede la gunoi ca și un EXIDE sau altele din această grupă de performanță/preț, iar achiziția inițială la preț dublu nu mă mângâie cu nimic, tot la containerul cu baterii uzate ajunge.

Ce recomand eu în schimb cu mâna pe biblie este tehnologia AGM. Este mult mai potrivită exploatării în regim de vibrații față de GEL, mai ales că în general cele cu GEL au obiceiul să ”moară subit”, fără a da nici un semn prevestitor.

Eu am pățit o astfel de poveste.

Este adevărat că am avut la un moment dat o problemă cu ”siguranța aia mare” de 30 A, astfel că i-am aplicat o dată o ”descărcare adâncă” după care am reabilitat-o, dar atunci când a murit după încă vreo doi ani de utilizare... zici c-am împușcat-o !


  • 0

#7 danutlupu

danutlupu

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 564 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:noroi si ravene
  • Nume real:Da, e real !
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Bomba 650 xt max
  • Numar ATV:Bafta !

Posted 23 November 2015 - 09:51 AM

Eu am o parere foarte buna despre firma YUASA vs altele, in ups-uri am avut baterii care au trecut de 5 ani de folosire iar dupa ce le-am inlocuit cu altele abia s-au tarait 2 ani si a trebuit sa le arunc. Tot din categoria baterii premium de 7 Ah pe care eu le-am folosit multa vreme pe barcuta de pescuit, au fost cele de la Shimatsu si APC, super baterii si am tras de ele vreo 5 ani. (nu stiu daca fac si de 17 Ah). Pe atv-ul meu din 2010 am bateria originala  care porneste perfect si acum si daca ar fi sa aleg intre una din bateriile premium si una mediocra mai ieftina cu 50-100 ron, nu as sta pe ganduri. Cum ar fi oare sa fii in padure singur fara semnal si sa nu-ti mai porneasca atv-ul in conditiile in care jucariile astea nu pornesc impinse ? Cand esti cu grupul se rezolva rapid cu niste cabluri sau cu o alta baterie de la un atv intoarsa peste bornele aleia mai slabe, dar cand esti singur e nasol.

 

Si mie imi plac AGM-urile si se preteaza la sisteme de back-up pentru rezistenta lor la deep discharge, adica poti sa storci din ele curent pana la 20-30 % din capacitatea lor fara sa se deterioreze, pe cand cele cu acid au de suferit, se sulfateaza. Am avut cazuri in care s-au descarcat cam de tot si am reusit sa le redresez cu incarcatoare inteligente si folosesc astfel de baterii la rulota, la panouri solare si la centrala termica, dar sunt de capacitati mari de sute de Ah.

 

Cand cumparati un acumulator pentru atv, fiiti atenti ca majoritatea acumulatorilor mici AGM sunt facuti pentru UPS-uri si nu suporta sarcina inductiva, adica nu prea se pupa cu sistemele in care sunt motoare si pe langa desele probleme eletrice la atv, mai aveti una care sa va faca K.O. acumulatorul.  


  • 0

#8 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 23 November 2015 - 11:05 AM

Horia , doresc sa subliniez , putem preciza diverse nume de firme ,marci si nu se considera reclama.

Suntem o comunitate in care incercam sa ne ajutam reciproc prin diferite sfaturi ceea ce implica indicarea diferitelor produse dupa denumirea lor si eventual locul din care pot fi si achizitionate. Fara aceste elemente nu consider a fi un ajutor direct oferit si s-ar rezuma la o discutie cu caracter general.

Deci daca putem ajuta pe cineva , hai sa o facem  !


  • 0

#9 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 23 November 2015 - 12:18 PM

Nu știu dacă m-am exprimat mai stângaci sau oricum a reieșit că YUASA ar fi un fake.

Nici vorbă despre asta, eu scoteam în evidență o diferență de preț nejustificată prin performanță, uneori de la simplu la dublu. Această comparație nu o fac între un ”no name” și brandul căruia îi luați voi partea, uite de exemplu ar fi chiar diferența față de Shimatsu, care chiar că este brici.

Ce să mai spun? Acel renume nu s-a născut din neant, ci din performanță, astfel că atunci când dorești să nu ai bătăi de cap ”plătești” un preț. 

Întrebarea și discuția a plecat tocmai de la necesitatea ca cineva să poată cumpăra fără a arunca acei 20% din bani, să nu plătești ”suprabranduirea”. Am și pus niște link-uri către variante de acest fel.

 

Cât despre AGM-uri, există foarte mulți acumulatori pentru varianta moto, trebuie doar să fi atent atunci când cumperi, iar gama sub 20Ah este foarte bogată.

Eu stau mai rău pentru că am nevoie de unul de 30Ah, domeniul fiind situat cam între moto și auto, fapt pentru care oferta nu este prea bogată.

 

Dacă am putea atrage în discuție pe cineva care se ocupă de servisarea instalațiilor electrice auto/moto cred că ne-a fi foarte util.


  • 0

#10 Bvabva

Bvabva

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 83 posts
  • Nume real:Virgil
  • Telefon:0740341508
  • Marca ATV:Cf moto
  • Numar ATV:CJ 01 tgr

Posted 23 November 2015 - 10:21 PM

La o baterie contează foarte mult curentul instanț.Adica cat i a electromotorul la pornire .O baterie yuasa de 18 ah,poate avea curent instant între 80 ah 190 ah.Momentan cf moto folosesc baterii dynolt,de 30 ah curent normal,curent de pornire,nu știu ,nu e specificat nicăieri ...
  • 0

#11 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 24 November 2015 - 02:40 AM

ma bag si eu in seama pe aici . Si eu am fost si sunt in cautarea bateriilor perfecte ! La moto am 14 Ah si am un JMT sigilat  , il scot din cutie si e gata . Nu pot zice doar ca am supradimensionat farul si  am consumatori mari dar face fata ! Pe KQ am avut aceeasi baterie ( cumparat atv-ul acum 4 ani cu bateria pe el ) am uitat de 2 ori  manerele incalzite si am stors tot din ea . Pusa pe un redresor cu mentenanta nu foarte eficient (oxford ) si a revenit in forta fara a da semne de oboseala .

La utv am baterie identica cu cea a lui Horia si am probleme , Am puc cateva peculete pe utv si acum face electromotorul pe nebunu .Nu vrea sa porneasca cate o data ( deja am schimbat unu ca mi sa zic ca sa dus + ca ma lasat intr-o noapte in padure )

Acum sa revin la ce vreau sa spun , la baterie te uiti la ce putere scoate la scurt si la ce putere poate inmagazina !  Ma uitam la cele Lition si am vazut ca nu prea au ele multa zeama in ele ! Ca sunt net peste celelalte la pornire , greutate  e alceva . Ce faci cand te troliezi mai mult ? Nu e bine sa ai o rezerva ? ( Eu am de gand sa pun o baterie de 70 A in UTV , am un loc sub un scaun )


  • 0

#12 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 24 November 2015 - 11:08 AM

Într-adevăr, bateria originală pe X8 a fost DYNAVOLT de 30Ah tip VRLA.

Din păcate există o dimensionare critică ce face ca locul de montaj să permită doar o anumită geometrie a bateriei așa că de multe ori nu ai multe oferte disponibile.

Da, la toate jucăriile noastre cu troliu, este indicată o baterie cu o capacitate mai mare decât cea originală, așa că dacă poți să bagi una mai țapănă sub scaun …

 

În timp am avut diferite experiențe din care pot să împărtășesc: Pe vremea când eram la ”grupa mică” am avut nevoie de troliere timp de aproximativ 45 de minute la o cățărare din care nu mă mai puteam întoarce. Bateria 14Ah/nouă, greutatea jucăriei puțin peste 300kg, cea a unui LINHAI 300. Vreau să spun că am lăsat motorul mergând aproape toată perioada în care m-am troliat, dar spre sfârșitul ei, când bateria începea să se stingă, nu mai aveam tensiune suficientă nici pentru a mai menține aprinderea ! AM reușit totuși să ies de acolo, dar acumulatorul s-a cam dus, probabil s-a supraîncălzit și a început să piardă pasta de pe plăci.

 

Pe X8 utilizez două proiectoare suplimentare echipate cu H7 55W, deci 110W în plus, teoretic 2 x 4,6A , însă magnetoul are suficientă putere și debitează suficient curent pentru a menține tensiunea la borne instalației electrice în jurul valorii de 13,8-14,2 V. N-am avut probleme din cauza asta, am avut în schimb atunci când am crezut 100% în ”maintenance free”, neverificând strângerea contactelor la borne. Recomand ca în cazul montării unor consumatori suplimentari gen proiectoare, să fie verificată tensiunea la bornele bateriei având consumatorii alimentați, astfel ca în nici un caz puterea prea mare a acestora să determine scăderea tensiunii sub 13V la funcționarea în relanti.

 

Tot la X8 recomand ca siguranța centrală de 30 A să fie mutată din locul în care se află. Acel loc este tare nefericit ales atât din cauza expunerii, tot noroiul este aruncat pe locul ei de montaj de sub aripă, cât și în cazul în care ești nevoit să umbli acolo. Eu am avut o singură dată, dar am și luat decizia de a o muta în compartimentul de lângă celelalte componente ale instalației electrice, soclul este cel capsulat pe care îl găsiți la orice magazin de electrice auto mai răsărit.

 

Câteva lucruri despre baterii …

 

Bateriile VRLA (Valve Regulated Lead-Acid battery) pot fi așezate teoretic în orice poziție și nu necesită un nivel de întreținere ridicat. Sunt cunoscute și sub numele de maintenance free battery, baterii care nu necesită întreținere.

Nu necesită la fel de multă atenție ca alte tipuri de baterii, dar tot au nevoie de inspectare periodică a contactelor, o curățare și testare/măsurare a tensiunii la borne.

 

Exista două mari tipuri de baterii VRLA, cele cu GEL și modelele AGM. Bateriile cu GEL au praf de silicați în electrolit, astfel se formează un fel de gel mai gros fiind numite baterii de silicon. Al doilea tip, AGM, de la Absorbed Glass Mat, sunt baterii VRLA care au între plăci separatoare izolatoare din fibră de sticlă.

 

Aceste tipuri de baterii sunt relativ recente, prima bateria VRLA AGM a fost bateria Cyclon, creată în 1972 de către firma Gates Rubber. Ulterior, această tehnologie a fost implementată de mulți alți producători, dar poziția de lider de piață a fost ocupată de japonezii de la YUASA.

 

Baterii VRLA se folosesc acum în foarte multe aplicații datorită caracteristicii de bază: nu scapă acid și vapori în spațiul de lângă ele, DAR … în cazul unei utilizări neconforme cum ar fi o supraîncărcare grosolană, există o supapă de refulare (dimensionarea ei nu mi-o mai aduc aminte) astfel ca să nu se producă o explozie.


  • 1

#13 maximus28

maximus28

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 28 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:nelus
  • Telefon:0741
  • Marca ATV:cf moto 500
  • Numar ATV:vl26

Posted 25 November 2015 - 09:37 PM

Multumesc mult pentru sfaturi ,o sa vad catre ce ma voi orienta


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto