Jump to content



Photo

Linhai Dragofly - Probleme Ventilatoare Racire, Motor Fiert, Cuplaj 4X4, Schimbator, Frane

Pompa apa radiator dragonfly 420

  • This topic is locked This topic is locked
8 replies to this topic

#1 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 17 August 2016 - 10:15 PM

Salutare!
 
La ultima iesire am imprumutat ATV-ul meu Linhai DragonFly 420 4x4 unui amic, incepator pentru a ma insoti cu prietena intr-o tura de 2 zile pe meleagurile locale.
Tura a fost una reusita per total dar din pacate Linhaiul ne-a cam dat batai de cap serioase.
 
Am sa incerc sa le expun in ordinea in care au aparut pe traseu ... :)
 
- FRANA:  Dupa cativa km parcusi pe traseu colegul a sesizat ca nu prea ii tin franele. Cand am verificat intradevar frana de mana si frana de picior erau moi ca si cum nu ar avea lichid de frana. Am verificat nivelul de lichid in maneta prin "ochiul magic" si era plin. Am inspectat vizual sumar traseul conductelor si nu am sesizat pierderi. Dupa cateva apasari repetate de maneta si pedala usor usor a inceput sa se intareasca ca intr-un final sa isi revina si sa tina corect pana la finalul turei. Cum nu prea cred in rezolvarile miraculoase de la sine as vrea sa va intreb cam care ar putea fi cauza ca frana sa nu tina dupa care sa isi revina. Este o problema destul de serioasa daca reapare in mers brusc si eventual intr-un moment cheie cand ai nevoie de franare buna. Mentionez ca inainte de a pleca pe traseu am verificat ATV-ul sa fie in parametri, deci problema a aparut in mers...
 
- CUPLAJ 4x4: Bucurosi ca pe moment s-a rezolvat de la sine problema si ca frana tine am continuat drumul, verificand periodic daca totul e ok pe franare. Dupa alti cativa KM am descoperit ca nu mai merge cuplarea 4x4 desi cu o seara inainte am verificat expres acest lucru si totul era functional. Se pare ca pe traseu s-a decis sa ne lase. Noroc ca traseul era unul usor, de initiere pentru amicul meu si nu prea a fost mare nevoie de 4x4. Ajuns acasa am verificat traseul electric sa nu fie intrerupt cu multimetru si totul era OK pana la intrarea in motor. Ca masura preventiva inca de cand am cumparat ATV-ul am siliconat bine zona unde intra firele in motor pentru a-l proteja de apa. Am dat jos motorasul de pe diferential si l-am extras afara din incinta lui de plastic. La interior totul era ok, curat, fara urme de mizerie pe rotite si nu era blocat. Am desfacut motorasul si se pare ca s-a ars ca asa i-a placut lui in ziua respectiva, bobina fiind intrerupta. Solutia in acest caz este schimbarea cu unul nou - approx 250 ron tot ansamblu dupa cum am gasit la diversi furnizori de piese. Mai e si varianta cu inlocuirea doar a motorasului cu unul de casetofon dupa cum a sugerat colegul Lucy in postul lui de DIY Linhai aici . Vad ce gasesc si eu la magazinele de profil din oras.
 
- VENTILATOARE RADIATOR: Cum nici problema asta nu era un impediment ne-am continuat traseul ... dupa alti KM mi-a atras atentia colegul ca ii piuie ceva in bord . De data asta era de la temperatura lichidului de racire care s-a ridicat la maxim ... . Ne-am oprit si l-am luat iarasi la puricat la fata locului. Intre timp domnisoarele ne-au pregatit pranzul cat noi mesteream pe sub carene. Am descoperit ca sonda-senzor din radiator functioneaza OK, inchide circuitul si ca sa fiu sigur am facut punte cu o sarmulita in mufa care vine la sonda pentru a simula actiunea sondei. Cum nu prea puteam la fata locului sa ma apuc sa desfac ventilatoarele si nici multimetru la indemana am inceput sa o iau prin eliminare: am incercat sa le alimentez incrucisat, dupa care am improvizat un cablu si le-am alimentat direct de la baterie. Doar unul din cele 2 a inceput sa se invarta usor dupa ce l-am ciocanit de cateva ori. Dar nu se invartea in turatia lui ... Fara prea multe optiuni am decis sa ne continuam traseul cu pauze mai dese pana la un punct unde putea sa vina cineva cu o plaforma sa il incarcam. Din nefericire pe traseu cel de-al 2 lea ventilator care abia se mai invartea s-a decis sa se odihneasca si la o urcare a unei pante mai abrupte s-a produs si minunea ... lichidul a fiert si in loc sa dea afara prin supapa de siguranta de la radiator a pocnit piesa de legatura dintra pompa de apa si corpul motorului. Este vorba de o bucata scurta de teava cu cot la 90 grade. A explodat si a improscat apa/antigel si aburi. Imediat colegul a oprit motorul pentru a nu produce si alte pagube.  
 
Tura pe ziua respectiva s-a terminat prin a tracta ATV-ul de catre SSV pana la zona unde ne-am propus sa campam la cort urmand ca a 2-a zis sa vina cineva cu o platforma.  Partea buna e SSV-ul a dovedit ca are putere destula acum dupa scoaterea limitatorului de am putut trage si ATV-ul dupa mine, inclusiv pe o urcare mai abrupta. 
 
Acasa am desfacut ventilatoarele si unul era blocat iar in interior bobinajul era ars si cu urme de plastic topit. Probabil s-a blocat si s-a incis. La celalalt care abia se mai invartea am gasit unul din carbuni blocat si nu mai presa corect pe rotor. Am curatat bine cu spray de contacte si am gresat cu WD40 arcul si canalul pe care gliseaza carbunele. Cand l-am reasamblat am pus si o garnitura de cauciuc pe capac + snur de hot-glue atat in jurul capacului cat si la intrarea cablului in motoras pentru al etansa mai bine. Am pus in proba si merge OK acum.
 
Revenind la problema cu motorul fiert: rezolvarea o intuiesc oarecum, inlocuiesc ventilatorul blocat cu unul nou sa le am pe ambele functionale, schimb cotul impuscat impreuna cu cele 2 inele de cauciuc / garnituri, aplic eventual red gasket la partea de imbinare cu blocul motor, completez daca e cazul nivelul de antigel si ma asigur ca amblele ventilatoare functioneaza. 
Intrebarea este daca ar trebui sa mai verifc sau sa tin cont si de altceva inainte de a porni motorul dupa incidentul acesta? Culmea e ca in bidonul de antigel nigelul e mai ridicat decat initial desi o parte a fost data afara .... ma gandesc ca poate a facut retur de pe instalatie cand prins aer in traseu de la cotul spart... 
Trebuie sa golesc instalatia de antigel si sa o reincarc pentru a elimina eventualele bule de aer sau nu este cazul? ...
 
Multumesc anticipat de sfaturi!
 
Acum nu stiu daca povestioara se incadreaza in acest topic sau nu .. rog moderatorii sa o mute daca e cazul.
 
 Attached File  image.jpeg   215.53KB   2 downloadsAttached File  image.jpeg   284.36KB   0 downloadsAttached File  image.jpeg   219.51KB   1 downloads

Attached Files


Edited by smprofx, 17 August 2016 - 10:22 PM.

  • 0

#2 dorin9722

dorin9722

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Dorin B.
  • Telefon:0766106988
  • Marca ATV:Cf moto
  • Numar ATV:-

Posted 18 August 2016 - 12:04 PM

Smprofx,problema legata de cuplajul 4*4 am avut-o si eu si am convingerea ca nu e vorba de motoras ci de contactul de pe ghidon(butonul galben).Nu este izolat deloc si in timpul spalarilor se infiltreaza apa acolo si oxideaza (are o placa mica din cupru).
Daca doresti sa il repari trebuie sa desfaci cele 3 suruburi de la carcasa cablului de acceleratie,dar sa fii atent cand demontezi acel contact sa nu pierzi ceva...are o biluta mica si ceva arculete foarte mici.
Eu am curatat tot ce era oxidat,am aplicat un spray protector si dupa ce am asamblat totul la loc,am pus o membrana de cauciuc intre butonul galben si carcasa cablului de acceleratie.De atunci nu am mai avut probleme😉

Edited by dorin9722, 18 August 2016 - 12:05 PM.

  • 0

#3 adirpe1709

adirpe1709

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 418 posts
  • Gender:Male
  • Location:MARU, Jud. CARAS SEVERIN
  • Nume real:adrian
  • Telefon:0740311xxx
  • Marca ATV:king quad 700 , Can am Outlander max 650 cc
  • Numar ATV:144 , 002

Posted 18 August 2016 - 01:07 PM

Sal, dupa ce a fiert apa cred ca trebuie sa schimbi presostupa de la pompa de apa impreuna cu semeringul de ulei, o sa inceapa sa curga.


  • 0

#4 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,209 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 18 August 2016 - 07:45 PM

Pai ca sa fii sigur ca nu ai nimic distrus in instalatie, mai bine incarca si verifica circuitul numai cu apa.

Daca are ceva de spus, va spune imediat.

Ma gindesc ca o verificare simpla a nivelului in radiator ar trebui sa elimine aerul din instalatie.

Cred ca poti porni motorul cu capacul radiatorului desfacut si sa observi daca apa revine in el.

Apoi sa te uiti daca nu ai scurgeri la pompa de apa (ar trebui sa fie o gaura de control in partea inferioara)

Sper sa nu fie cazul sa fi prajit garnitura de la chiulasa.

Daca totul este in regula , schimbi cu antigel si ....gaz nineaca.


  • 0

#5 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 21 August 2016 - 08:58 PM

In primul rand multumesc de sfaturi!

Weekendul care tocmai a trecut am avut ceva timp liber si m-am apucat de remediat problemele la ATV.

 

1). Problema de racire:

  • Schimbat ventilator blocat cu unul nou - 250 ron.
  • Schimbat racord 90 grade intre pompa de apa si motor (chinuiala mare la strangearea suruburilor din cauza pozitiei dificile si spatiului mic de acces. 
  • Incarcat instalatia cu mix antigel/apa (50/50) conform tutorial din rubrica DIY - Inlocuirea Lichidului de Racire (multumesc lui Armadilo pe aceasta cale) cu mentiunea ca initial desi am urmat toti pasii descrisi in tutorial, pompa de apa nu se amorsa din cauza ca se formase  o perna de aer intre pompa si motor si nu misca lichidul prin instalatie pana cand nu am urmat si sugestia lui ZIXX cu scoaterea furtunasului din partea dreapta-sus a motorului (in fata carburatorului). Dupa ce am scos furtunasul a mai intrat inca 400- 500 ml de lichid in instalatie. Indiciu ca pompa nu s-a amorsat si lichidul nu e plimbat a fost ca jumatate din radiator era fierbine si jumatate rece desi radiatorul era umplut pana la varf iar sonda termostat nu pornea ventilatoarele.
  • Lasat motorul sa mearga 10-15 minute sa urce temperatura in instalatie, verificat sonda de temperatura sa cupleze si verificat de posibile scurgeri. Totul OK.
  • Completat antigel in bodonasul de plastic si facut o tura de proba pe langa casa. Totul ok, ventilatoarele intra in functiune la timp si sistemul de racire e in parametri. 

2.) Problema cuplaj 4x4: 

  • Schimbat ansamblu motoras cu unul nou - 254 ron. Cel vechi era ars. Comutatorul de pe ghidon isi facea treaba corect, se auzea releul cum se activa periodic sa faca cuplarea si chiar primeam semnal acustic in bord ca nu s-a facut cuplarea. Masurat inclusiv tensiunea la intrarea in motoras si aveam 12V. Desfacut motoras bucati si confirmat diagnostic de ars fara posibilitatea de reparatie.
  • Cu ocazia asta am completat cu ulei de transmisie 80W90 in grupul fata.
  • Montat ansamblu motoras nou cu aplicarea unei garnituri de silicon lichid pentru etansare si aplicare de silicon in locurile unde intra fierele in motors pentru a impedica apa sa patrunda cand se spala ATV-ul sub presiune. 
  • Facut probe de functionare, totul OK!

3.) Problema maneta cutie de viteze: nu am mai scris in postul initial dar tot in cadrul aceleasi iesiri si maneta de viteza s-a hotarat sa faca figuri, in sensul ca nu mai intra corect in reverse (mers inapoi). 

  • Dat carena de pe partea dreapta jos si reglat cursa tijei de metal care face legatura intre maneta si cutia de viteze. Practic a trebuit sa slabesc una din piulite de pe tija metalica si sa mai strang 2-3 ture capul de bara de pe tija ca sa se scurteze per total lungimea tijei. 
  • Cu ocazia manoperei in dreptul manetei am vazut ca burduful de cauciuc de la maneta de viteze este rupt asa ca m-a decis sa il schimb. Cand am dat jos burduful am vazut ca in cutie intrase destul de multa mizerie si apa de la spalat asa ca am decis sa demontez ansamblu maneta de viteze.
  • Desfacut cele 2 tije metalice care actioneaza cutia de viteze si 4 suruburi care tine ansamblu maneta de viteze pe sasiu (2 suruburi in latera, spre picior pasager si 2 dedesupt).
  • Scos afara toate piesele din cutie si le-am spalat in motorina: atentie la arcuri si pozitia lor precum si la bolturile mici care sunt presate de arcuri, pozitia si ordinea cilindrilor.
  • Spalat carcasa schimbatorului si toate piesele in motorina is montat la loc cu atentie. 
  • Turnat ulei de transmisie 80W90 in cutie pentru ungere mecanisme si instalat inapoi pe ATV.
  • Facut probe si acum maneta se misca mai cursiv si nu mai agata la trecerea intre viteze. Probabil mizeria aduna in carcasa impiedica glisarea lina a mecanismului. 

4) Problema frane: mister neelucidat! 

  • Am verificat instalatia cap coada si nu am vazut nicaieri urme de lichid scurs.
  • Ce e ciudat ca atunci la momentul cu pricina ambele sisteme de franare (cel de mana si cel de picior) nu functionau, maneta si pedala erau moi ambele desi au circuite separate daca nu gresesc pentru ca au rezerve separate de lichid de frana. 
  • De investigat!

Nu e neaparat o problema de functionalitate dar acea valva de presiune din partea dreapta a motorului pe care unui au inlaturat-o pentru ceva castig de putere am gasit-o atarnata de furtune. Tampoanele de cauciuc care o tineau de corpul motor au cedat de la imbatrinire si vibratii. Am ancorat valva de sasiu cu coliere de plastic si ma documentez cum sa o inlatur daca nu este de real folos pe ATV asa cum am vazut in comentarii in rubrica DIY. Doar ca la DragonFly nu este aceasi schema de furtunase ca la 300 sau 400 worker. Voi posta in threadul dedicat chestiunea asta. 


Edited by smprofx, 21 August 2016 - 09:01 PM.

  • 0

#6 vstrom

vstrom

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 227 posts
  • Gender:Male
  • Location:Slanic M
  • Nume real:Adrian
  • Telefon:0748969975
  • Marca ATV:Linhai

Posted 24 August 2016 - 12:34 PM

In primul rand multumesc de sfaturi!

Weekendul care tocmai a trecut am avut ceva timp liber si m-am apucat de remediat problemele la ATV.

 

 

Nu știu dacă se aseamănă cu frâna de linhai 300, dar frâna se poate regla din șurubul de la etrierul din stânga. După simptome ai aer pe instalația de frână


  • 0

#7 Sergiu

Sergiu

    ATV-ist convins

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPip
  • 669 posts
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt
  • Nume real:Sergiu
  • Telefon:-
  • Marca ATV:ATV Can Am & SSV CF Moto
  • Numar ATV:NT-ATV

Posted 24 August 2016 - 02:51 PM

Multumesc de sfat! Am sa ii fac o aerisire pentru orice eventualitate ca sa evit surprize de genul asta cand ti-e lumea mai draga...


  • 0

#8 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 24 August 2016 - 07:00 PM

Eu la cf am procedat asa:
- aerisire dar cu acelasi rezultat
=> am scos pedala de frana de pe axul ei si am ridicat-cu un dinte mai sus
Rezultatul a fost unul pozitiv
  • 0

#9 vstrom

vstrom

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 227 posts
  • Gender:Male
  • Location:Slanic M
  • Nume real:Adrian
  • Telefon:0748969975
  • Marca ATV:Linhai

Posted 25 August 2016 - 06:24 PM

Eu la cf am procedat asa:
- aerisire dar cu acelasi rezultat
=> am scos pedala de frana de pe axul ei si am ridicat-cu un dinte mai sus
Rezultatul a fost unul pozitiv

la un CF e o piulița de pe axul de la pedala de frâna, și dacă se desprinde nu mai poți regla frâna în veci


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: Pompa apa, radiator, dragonfly 420

Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto