La ultima iesire am imprumutat ATV-ul meu Linhai DragonFly 420 4x4 unui amic, incepator pentru a ma insoti cu prietena intr-o tura de 2 zile pe meleagurile locale.
Tura a fost una reusita per total dar din pacate Linhaiul ne-a cam dat batai de cap serioase.
Am sa incerc sa le expun in ordinea in care au aparut pe traseu ...
- FRANA: Dupa cativa km parcusi pe traseu colegul a sesizat ca nu prea ii tin franele. Cand am verificat intradevar frana de mana si frana de picior erau moi ca si cum nu ar avea lichid de frana. Am verificat nivelul de lichid in maneta prin "ochiul magic" si era plin. Am inspectat vizual sumar traseul conductelor si nu am sesizat pierderi. Dupa cateva apasari repetate de maneta si pedala usor usor a inceput sa se intareasca ca intr-un final sa isi revina si sa tina corect pana la finalul turei. Cum nu prea cred in rezolvarile miraculoase de la sine as vrea sa va intreb cam care ar putea fi cauza ca frana sa nu tina dupa care sa isi revina. Este o problema destul de serioasa daca reapare in mers brusc si eventual intr-un moment cheie cand ai nevoie de franare buna. Mentionez ca inainte de a pleca pe traseu am verificat ATV-ul sa fie in parametri, deci problema a aparut in mers...
- CUPLAJ 4x4: Bucurosi ca pe moment s-a rezolvat de la sine problema si ca frana tine am continuat drumul, verificand periodic daca totul e ok pe franare. Dupa alti cativa KM am descoperit ca nu mai merge cuplarea 4x4 desi cu o seara inainte am verificat expres acest lucru si totul era functional. Se pare ca pe traseu s-a decis sa ne lase. Noroc ca traseul era unul usor, de initiere pentru amicul meu si nu prea a fost mare nevoie de 4x4. Ajuns acasa am verificat traseul electric sa nu fie intrerupt cu multimetru si totul era OK pana la intrarea in motor. Ca masura preventiva inca de cand am cumparat ATV-ul am siliconat bine zona unde intra firele in motor pentru a-l proteja de apa. Am dat jos motorasul de pe diferential si l-am extras afara din incinta lui de plastic. La interior totul era ok, curat, fara urme de mizerie pe rotite si nu era blocat. Am desfacut motorasul si se pare ca s-a ars ca asa i-a placut lui in ziua respectiva, bobina fiind intrerupta. Solutia in acest caz este schimbarea cu unul nou - approx 250 ron tot ansamblu dupa cum am gasit la diversi furnizori de piese. Mai e si varianta cu inlocuirea doar a motorasului cu unul de casetofon dupa cum a sugerat colegul Lucy in postul lui de DIY Linhai aici . Vad ce gasesc si eu la magazinele de profil din oras.
- VENTILATOARE RADIATOR: Cum nici problema asta nu era un impediment ne-am continuat traseul ... dupa alti KM mi-a atras atentia colegul ca ii piuie ceva in bord . De data asta era de la temperatura lichidului de racire care s-a ridicat la maxim ... . Ne-am oprit si l-am luat iarasi la puricat la fata locului. Intre timp domnisoarele ne-au pregatit pranzul cat noi mesteream pe sub carene. Am descoperit ca sonda-senzor din radiator functioneaza OK, inchide circuitul si ca sa fiu sigur am facut punte cu o sarmulita in mufa care vine la sonda pentru a simula actiunea sondei. Cum nu prea puteam la fata locului sa ma apuc sa desfac ventilatoarele si nici multimetru la indemana am inceput sa o iau prin eliminare: am incercat sa le alimentez incrucisat, dupa care am improvizat un cablu si le-am alimentat direct de la baterie. Doar unul din cele 2 a inceput sa se invarta usor dupa ce l-am ciocanit de cateva ori. Dar nu se invartea in turatia lui ... Fara prea multe optiuni am decis sa ne continuam traseul cu pauze mai dese pana la un punct unde putea sa vina cineva cu o plaforma sa il incarcam. Din nefericire pe traseu cel de-al 2 lea ventilator care abia se mai invartea s-a decis sa se odihneasca si la o urcare a unei pante mai abrupte s-a produs si minunea ... lichidul a fiert si in loc sa dea afara prin supapa de siguranta de la radiator a pocnit piesa de legatura dintra pompa de apa si corpul motorului. Este vorba de o bucata scurta de teava cu cot la 90 grade. A explodat si a improscat apa/antigel si aburi. Imediat colegul a oprit motorul pentru a nu produce si alte pagube.
Tura pe ziua respectiva s-a terminat prin a tracta ATV-ul de catre SSV pana la zona unde ne-am propus sa campam la cort urmand ca a 2-a zis sa vina cineva cu o platforma. Partea buna e SSV-ul a dovedit ca are putere destula acum dupa scoaterea limitatorului de am putut trage si ATV-ul dupa mine, inclusiv pe o urcare mai abrupta.
Acasa am desfacut ventilatoarele si unul era blocat iar in interior bobinajul era ars si cu urme de plastic topit. Probabil s-a blocat si s-a incis. La celalalt care abia se mai invartea am gasit unul din carbuni blocat si nu mai presa corect pe rotor. Am curatat bine cu spray de contacte si am gresat cu WD40 arcul si canalul pe care gliseaza carbunele. Cand l-am reasamblat am pus si o garnitura de cauciuc pe capac + snur de hot-glue atat in jurul capacului cat si la intrarea cablului in motoras pentru al etansa mai bine. Am pus in proba si merge OK acum.
Revenind la problema cu motorul fiert: rezolvarea o intuiesc oarecum, inlocuiesc ventilatorul blocat cu unul nou sa le am pe ambele functionale, schimb cotul impuscat impreuna cu cele 2 inele de cauciuc / garnituri, aplic eventual red gasket la partea de imbinare cu blocul motor, completez daca e cazul nivelul de antigel si ma asigur ca amblele ventilatoare functioneaza.
Intrebarea este daca ar trebui sa mai verifc sau sa tin cont si de altceva inainte de a porni motorul dupa incidentul acesta? Culmea e ca in bidonul de antigel nigelul e mai ridicat decat initial desi o parte a fost data afara .... ma gandesc ca poate a facut retur de pe instalatie cand prins aer in traseu de la cotul spart...
Trebuie sa golesc instalatia de antigel si sa o reincarc pentru a elimina eventualele bule de aer sau nu este cazul? ...
Multumesc anticipat de sfaturi!
Acum nu stiu daca povestioara se incadreaza in acest topic sau nu .. rog moderatorii sa o mute daca e cazul.
image.jpeg 215.53KB 2 downloads image.jpeg 284.36KB 0 downloads image.jpeg 219.51KB 1 downloads
Attached Files
Edited by smprofx, 17 August 2016 - 10:22 PM.