Salut Adolf, eu sunt colegul cu Z5.
Mi-a spus Sergiu de topicul tau si o sa-ti prezint mai jos cateva impresii dupa 4 luni (si 1200 km) de ownership.
Iti spun inca de la inceput ca eu l-am ales in special pentru pret intrucat e primul SSV si am vrut sa merg incet atat in ceea ce priveste costurile cat si puterea.
Asadar, asta stii deja, pretul e cel mai accesibil pentru un SSV ok.
Legat de performante si fiabilitate tin sa-ti spun ca experienta mea este limitata... Este primul SSV pe care il detin si nici nu am mai condus alte marci ca sa pot face comparatii.
Legat de putere... Pana nu il delimitezi (lucru pe care eu l-am facut saptamana trecuta, la a doua revizie, cea de 1000 km), puterea e mica si comportamentul SSV-ului e in concordanta (adica nu urca o panta mai accentuata cu mai mult de 20-25 km/ora, nu depaseste pe drum drept 70km/h, in general simti limitarea in aproape toate situatiile in care ai avea nevoie de ceva putere).
Insa acest aspect se schimba radical dupa delimitare. Din care am inteles de la mecanic, limitarea e la 60% din puterea maxima (adica 39CP). Imediat dupa ce am scos limitarea, parca am alt utilaj... Ma declar satisfacut de noile performante... Urca pantele in ritm constant (pana la 30-40 km/h).. Important de precizat: fara incarcatura cargo .. doar 2 pasageri).
Pentru ture linistite (ma refer la stilul de condus) e mai mult decat suficient si face fata. Discutia despre rezerva de putere e relativa.. Si daca ai avea 100 CP ar fi binevenita o rezerva de inca 20 . Totul depinde de ce vrei sa faci cu utilajul... Daca te intereseaza, iti trimit un mic filmulet facut acum o saptamana pe un drum forestier din Muntii Fagaras, cu zapada de 40 cm. A mers ok, chiar daca cu 3-4 km/h si am urcat pana aproape de golul alpin (la stana Oticu, pentru cine stie zona Bradetu - Valsan). Si asta era inainte de delimitare.
In ceea ce priveste fiabilitatea, e prea devreme sa ma pronunt dar pana acum (1200 km in 4 luni) nu am avut nici o problema. Din cate am inteles de la dealer-ul unde imi fac reviziile, trebuie sa stau cu ochii pe sistemul electric si pe temperatura motorului (aici probabil are de-a face cu sistemul de racire). Dar e sezonul rece si oricat am tras de el, temperatura a ramas la maxim 3 linii (din 8). O sa vad la vara ce zice.
Despre costul pieselor de schimb nu am nici o idee (n-am schimbat nimic) dar e un site: http://www.alpha-spo...fmoto_parts.htm unde poti vedea costurile pieselor in US.Nu stiu cum sunt costurile la alte marci insa astea de la CF Moto mi se par destul de maricele (dar deh, jucariile hobby costa mult). De exemplu, un far e aproape 250 de USD, o tripla spate aproape 160 usd (la noi cred ca preturile sunt cel putin la fel dar in euro)...
Una peste alta, mie unul mi se pare un deal bun. Sincer, nu as fi dat 14 -15000 euro pe un Polaris (nici macar 12000 pe un Z8) pentru ca asta presupune sa folosesti la adevarata capacitate un astfel de utilaj.. altfel sunt bani irositi. Eu il vad ca pe un hobby iar preturile de mai sus sunt prea mari pentru un hobby (din punctul meu de vedere). Sa fim seriosi, Duster-ul meu a costat 17000 euro cu toate optiunile disponibile pe el
Ca ultime impresii (inca o data spun: sunt total subiectiv, neavand termen de comparatie): e ok ca spatiu interior, pare putin instabil la viteze peste 50-60 km/h (motiv pentru care i-am mai taiat din roll cage ca sa-i mai cobor centrul de greutate) si cam zgomotos ... pana ies din zona locuita de unde am casa si ajung pe coclauri, apas acceleratia cu varful degetului mare
Daca vrei sa ma intrebi ceva, iti stau la dispozitie.
Edited by cosminium, 11 January 2017 - 09:47 PM.