Jump to content



Photo

Ulei Honda Trx 400 Ex

Ulei honda trx 400

  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Faker

Faker

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 22 posts
  • Nume real:Catalin
  • Telefon:0736448270
  • Marca ATV:yamaha

Posted 09 February 2017 - 09:22 PM

Salutare!

Detin un quad Honda Trx 400ex si vreau sa ii fac schimbul de ulei, si nu stiu ce ulei sa aleg.. confused1.gif

pe lista as avea:

1. motul 300v 15w50 factory line

2. Liqui moly 10w60 street race + aditiv Mos2 racing

3. Motul 7100 15w50

 

Ceva pareri ? este primul quad, prima experienta si nu am ideie cum se va comporta in sezonul cald, tinand cont ca racirea este pe aer/ulei,

Majoritatea kilometrilor ii fac pe oras, camp, stat la semafor...

 

 


  • 0

#2 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 09 February 2017 - 10:13 PM

7100 10w-30 1,7 litrii !

Alceva ?


  • 0

#3 Faker

Faker

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 22 posts
  • Nume real:Catalin
  • Telefon:0736448270
  • Marca ATV:yamaha

Posted 09 February 2017 - 10:50 PM

7100 10w-30 1,7 litrii !

Alceva ?

nu e cam slab 30 pe timp de vara? sa inteleg ca nu se incinge asa tare.


  • 0

#4 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 09 February 2017 - 11:06 PM

asta scrie in Motul advaisor !


  • 0

#5 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 10 February 2017 - 07:56 AM

 

Alceva ?    alta intrebare?     ...fixed! thumbsup.gif hysterical.gif hysterical.gif 


  • 0

#6 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 10 February 2017 - 10:57 AM

Spunea cineva că este suficient să arunci în eter întrebarea legată de uleiul folosit pentru jucăriile pe care le iubim și gata, pe seară îi vei găsi pe băieți disputând aceeași problemă, este ca și cum i-ai da unei blonde un format A4 pe fețele căruia ai scris citește și verso J (formularea nu-mi aparține, ea a fost reprodusă din memoria care nu-mi este întotdeauna cel mai bun aliat)

Cu toate astea eu rămân la niște concepte simple fără a intra în detaliile aditivilor și a altor finețuri care au cu siguranță importanța lor în competiții unde contează fracțiunile de secundă, dar nu la noi care ne dorim o funcționare în siguranță și nu în ultimul rând la costuri cât de cât rezonabile, plătind calitatea și nu reclama sau căzând pradă capcanelor comerciale.

De aceea eu sunt atent la două standarde API și ACEA, unul american și unul european cu preponderență considerându-l pe al doilea ca fiind potrivit nouă, standarde care clasifică uleiurile în funcție de destinația lor și performanțele pe care le îndeplinesc în anumite regimuri de funcționare.

Pentru asta eu le apreciez ca fiind performante uleiurile în care baza este sintetică, uleiurile minerale fiind net depășite de către acestea, aditivii compatibili făcând restul treburilor pentru ca ceea ce pui tu în motor să fie potrivit.

Respectând standardele europene ACEA, uleiul pe care-l consider bun trebuie să fie neapărat din clasa C3 (sau superior), caz în care valoarea cea mai puțin performantă pentru prima cifră/număr trebuie să fie 10, iar pentru comportarea la temperatura de regim 40. (cu siguranță că nu mai este necesar să scriu și despre semnificația celor două cifre/numere din exprimarea caracterisiticilor de bază a unui ulei multigrad)

Pentru un motor răcit cu lichid și care are și radiator de ulei (CFMOTO X8) la o pornire la care am considerat suficient ca uleiul să se comporte în clasa 10 de vâscozitate (întotdeauna am lăsat motorul să ajungă la temperatura de regim înainte de a-l băga în sarcină), iar al doilea număr, cel pentru vâscozitatea la temperaturi înalte, am constatat că 40 este suficient (radiatorul pe ulei are importanța lui aici).

În cazul unui motor răcit cu aer, în general motoare mai fierbinți decât cele răcite cu lichid, al doilea număr cred că trebuie să fie undeva la 50 sau mai mult, iar dacă dorim să turăm imediat motorul avem nevoie de o vâscozitate mică la rece, deci un 5W este de preferat.

Ce trebuie să știm însă despre cele două indicații de pe bidonul de ulei ? O comportare cât mai bună la rece (5W sau 0W) asociată cu o comportare excelentă la temperaturi ridicate (al doilea număr fiind 50 sau 60) va însemna un ulei mai scump și nu întotdeauna este justificată îndeplinirea la extrem a unor performanțe de care nu avem neapărat nevoie.

Ce aș alege eu pentru un motor răcit cu aer ? Un ulei sintetic 10W50 sau chiar 60 dacă-l folosesc preponderent în oraș.

Brandul pe care-l l-aș cumpăra ar fi unul de tradiție și cu performanțe în trecut, dar mai ales în prezent, ferindu-mă de mărcile considerate la modă și care de cele mai multe ori au prețuri simțitor mai mari la același performanțe. De boala asta suferă în general uleiurile dedicate pentru diferite mărci de motoare și care au denumirea axată pe numele motorului pentru care vezi doamne au fost elaborate (ex. Yamaha, CanAm, etc.)

Concluzia referitoare uleiului din lista ta n-am scris-o deoarece acea listă nu acoperă toate brandurile care te pot satisface într-un mod mai bun decât ce ai enumerat acolo, însă nu-ți indic uleiul preferat și utilizat de mine pentru că nu este neapărat relevant.


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: Ulei, honda trx 400

Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto