Salut,
Am urmărit amuzat dezbaterea despre ”întreținerea bateriei GEL” la care i se scot doapele și se completează cu electrolit. Aviz amatorilor de chilipiruri, care devin ale dracului de scumpe !
Din experiența anilor de utilizare a bateriilor de pe ATV-uri, am constatat că indiferent de marca și hai să spunem prețul de achiziție, o baterie nu viețuiește mai mult de 2 ani. Am o suspiciune legată de utilizarea troliului când curentul poate atinge valori foarte mari și probabil afectează structura internă a acumulatorului, s-ar putea să se deformeaze plăcile sau știu e ce mama supărării se întâmplă, cert este că nici Yuasa n-a fost mai brează.
Concluzia mea este că achiziționarea bateriei care a dat standardele pe care le apreciem și a stabilit și codarea pe care o regăsim pe carcasă, nu prea merită deoarece și ea crapă cam tot în doi ani, dar nici n-am coborât mai jos de Exide sau Landport. Voltonul se pare că n-a reușit să facă ceva trainic, este probabil mai reușită doar în varianta acid, dar nici așa nu se bate cu altele din gama lowcost. În varianta Varta iarăși am comentarii negative deoarece evenimente nedorite au contribuit la această catalogare, efectiv nu știu unde se mai produce și din ce cauză s-au prăbușit standardele.
Votul meu este pentru Exide sau Landport.