Jump to content



Photo

Problema Suzuki Kq Dupa Atingerea Temperaturii De Lucru

mers intrerupt pornire grea relanti instabil

  • This topic is locked This topic is locked
13 replies to this topic

#1 _bella_

_bella_

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 67 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Nume real:Paul
  • Telefon:Cu taste
  • Marca ATV:Suzuki KQ--750 AXi
  • Numar ATV:Definitiv

Posted 09 May 2017 - 08:13 AM

Salut,

 

In primul rand imi cer scuze daca prin postul meu anterior am incalcat vreun regulament al forumului si o sa incerc aici sa descriu cat mai detaliat problema asa cum mi s-a sugerat.

 

ATV-ul in cauza ueste un Suzuki KQ 750 AXi pe care tatal meu il foloseste in proportie de 95%. Este fabricat in 2009 are ~15.000Km si este folosit zilnic, pe un drum neasfaltat dar pietruit, drum pe care in mod normal(carosabil uscat) se poate merge si cu o masina fara 4x4. Am mentionat aceste lucruri pentru a va face o idee despre modul de exploatare.

 

Problemele pe care le-am avut de cand a fost achizitionat(2012) au fost cele obisnuite, de intretinere. Am schimbat placute, consumabile, bateria si am refacut legaturile la masa(problema stiuta).

 

De cateva saptamani ATV-ul a inceput sa faca urmatoarele probleme doar dupa ce motorul atinge temperatura de lucru:

 

-pornire grea;

-lipsa de putere in mers-"mers in suturi";

-se opreste in 90% din cazurile in care este lasat la relanti;

 

Pana acum am verificat urmatoarele:

 

-tensiune baterie/incarcare: 13.2 V;

-ulei, lichid racire/filtru aer;

-inspectare vizuala si verificarea conectivitatii mufelor de sub bancheta;

 

Urmeaza ca in urmatorul week-end cand ajung la parinti sa verific eventuale coduri de eroare si pozitia TPS. Am citit aici pe forum intr-un thread de simptome asemanatoare care aveau drept cauza pompa de benzina si de aceea m-am gandit si la aceasta varianta. Totusi, mentionez ca la punerea contactului zgomotul de amorsare pare normal. Acum, nu stiu cat de elocventa este aceasta constatare dar pana la urma ma gandesc ca daca ar fi pompa nu ar porni/merge perfect pana la atingerea temperaturii de lucru. Sau, gresesc?

 

Pentru moment cam acestea sunt ideile pe care le am. Putine, recunosc si sper ca pe baza a ceea ce am descris deja sa ma puteti ajuta cu alte sfaturi si sugestii.

 

Pana atunci multumesc celor ce imi vor citi postarea si sper ca de data aceasta sa fie corecta.

 

Numai bine!

 

P.S. Pentru a incerca sa anticipez eventualele intrebari mentionez ca a incercat sa il duca la un mecanic in zona Campina(fost angajat TopQuad) si saptamanal il cara intr-un Sprinter platforma doar pentru a ajunge acolo si a-i spune ca sa revina ca nu are timp(asta referitor la seriozitate).


  • 0

#2 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 09 May 2017 - 09:47 AM

thumbsup.gif


  • 0

#3 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 09 May 2017 - 11:30 AM

Ma bucur ca incerci sa te conformezi .

trebuie sa verifici asa :

1 presiunea pe care o tine pe rampa pompa de benzina ( in traducere , desfaci carena spate si pe mufa ce iese de la pompa ( desfaci furtunu care duce la injector ) pui un ceas de masurat presiunea ) Trebuie sa fie undeva la 3,5 bari ! daca e cu mult sub e pompa sau mai exact regulatorul ! Poate fi si sorbul infundat . In functie de ce gasesti te indrumam ce sa faci

2 Filtru de aer banuiesc ca nu mai e cel original .. vezi in ce stare este .

3 Vezi jocul la supape ( la 15 000 km e de asteptat sa nu mai fie chiar in parametrii . cu toate piesele calde si dilatate posibil sa nu mai ai joc la supape si acestea sa ramana atacate

4 Cum stai cu consumul de ulei ? As recomanda si un test de compresie ( de obicei la rece nu porneste cand e gata motorul )

5 TPS da poate fi si el o problema dar verifica cele de mai sus . La fel vezi daca ventilatorul merge si motorul are racirea adecvata .

 

Succes !

 

PS: pune si ceva poze ca sa para mai interesant topicul


  • 0

#4 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 09 May 2017 - 11:38 AM

 

PS: pune si ceva poze ca sa para mai interesant topicul

 

hysterical.gif hysterical.gif hysterical.gif

 

Chiar asa.


  • 0

#5 _bella_

_bella_

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 67 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Nume real:Paul
  • Telefon:Cu taste
  • Marca ATV:Suzuki KQ--750 AXi
  • Numar ATV:Definitiv

Posted 09 May 2017 - 11:38 AM

Va tin la curent pe masura ce reusesc sa ajung la ai mei si sa verific cele recomandate. Filtrul de aer este K&N si este curat(il curat periodic cu acea solutie speciala). La supape clar nu o sa ma bag pentru ca nu ma pricep. Ventilatorul merge, antigelul a fost schimbat acum ~3000Km si este la nivel.

Orice alte sugestii si sfaturi sunt binevenite. Pana una, alta, va multumesc pentru ajutor.

 

PS. Sunt sigur ca v-am confuzat....scuze.innocent.gif

_bella_ era userul cu care initial m-am logat pe forum dar pe care il uitasem. Acesta este motivul pentru care am raspuns. Am trimis un mesaj admin-ului pentru a rezolva aceasta problema si sa stearga catalinu_1.


Edited by _bella_, 09 May 2017 - 11:45 AM.

  • 0

#6 Robert900

Robert900

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 63 posts
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Nume real:Robert
  • Telefon:Mobil
  • Marca ATV:Linhai Aniversary 4X4
  • Numar ATV:WPW

Posted 09 May 2017 - 12:12 PM

Dupa parererea mea, cel mai probabil problema este cauzata de alimentarea cu benzina iar agregatul defect cred ca este pompa de benzina care nu mai lucreaza in parametrii normali dupa ce se incalzeste. De acord cu recomandarea colegului Adi Radu de a verifica presiunea in rampa. Bafta si tine-ne la curent despre cum s-a rezolvat problema!

Edited by Robert900, 09 May 2017 - 12:13 PM.

  • 0

#7 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 09 May 2017 - 01:27 PM

bun topicul, de urmarit!


  • 0

#8 costin.dragomir

costin.dragomir

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 26 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Nume real:Costin
  • Telefon:0746228090
  • Marca ATV:Suzuki king quad 750 AXI

Posted 01 June 2017 - 10:21 AM

Salut,

Dacă ai incarcare de 13.2V, nu e ok. Conform manualului, plaja acceptata este 13,5-15 v. Însă la valoarea asta apropiata de minim, este posibil sa fie din cauza funcționarii incorecte a motorului.Din simptomele pe care le descrii, cred ca de vina este supapa de reglare a presiunii care se găsește în corpul ansamblului pompei de benzină. Ea are rolul de a trimite în injector o presiune de MAX 3 bari, in conditiile in care pompa baga 6. Cu siguranță filtrul pompei este foarte înfundat și a ajuns mizerie în pompa. Atenție! Urmează sa intre și în injector. E 900 de lei bucata:)).Sfatul meu este sa pui ansamblu pompa benzina nou (500 euro) și sa cureți anual rezervorul pentru a evita pe viitor astfel de cheltuieli. Valorile de mai sus le poți măsură în Bv în cartierul Bartolomeo lângă autogara. e un service acolo f ok, si ei te pot ajuta.
  • 0

#9 Adi Radu

Adi Radu

    ATV-ist veteran

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,094 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sighisoara/ Tg Mures /Bucuresti /Romania
  • Interests:Unde se termina asfaltul incepe distractia!
  • Nume real:Adi Radu
  • Telefon:0747511555
  • Marca ATV:UTV Cf Moto 600/Outlander 650 XT/ Outlander L 570 DPS
  • Numar ATV:Urmeaza /MS26MFA/

Posted 02 June 2017 - 11:53 PM

Salut,

Dacă ai incarcare de 13.2V, nu e ok. Conform manualului, plaja acceptata este 13,5-15 v. Însă la valoarea asta apropiata de minim, este posibil sa fie din cauza funcționarii incorecte a motorului.Din simptomele pe care le descrii, cred ca de vina este supapa de reglare a presiunii care se găsește în corpul ansamblului pompei de benzină. Ea are rolul de a trimite în injector o presiune de MAX 3 bari, in conditiile in care pompa baga 6. Cu siguranță filtrul pompei este foarte înfundat și a ajuns mizerie în pompa. Atenție! Urmează sa intre și în injector. E 900 de lei bucata:)).Sfatul meu este sa pui ansamblu pompa benzina nou (500 euro) și sa cureți anual rezervorul pentru a evita pe viitor astfel de cheltuieli. Valorile de mai sus le poți măsură în Bv în cartierul Bartolomeo lângă autogara. e un service acolo f ok, si ei te pot ajuta.

incarcare nu mai e in momentul in care bateria are undeva la 12,4 -12.7 ( ultima valoare e spre limita ) .

Din experienta iti spun ca au fost cazuri in care sa schimbt pompa cu una care tinea pe rampa 4 bari si motorul ( tot monocilindru ) mergea mai rotund ..

Acum ramane sa vedem ce se va intampla ..


  • 0

#10 mihaimgm

mihaimgm

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 160 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Mihai
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Suzuki

Posted 06 June 2017 - 09:08 AM

Salut. O problema asemanatoare este si la mine: porneste bine prima data, apoi daca il opresc(chiar si dupa ce s-a incalzit) porneste doar cu putina acceleratie. Cateodata variaza(mare/mic)relantiul. Am curatat corp clapeta,motoras pas cu pas,tps reglat, fara erori la diagnoza. Tps-ul imi arata doar liniuta la mijloc si sus, jos nu se duce. Ce credeti ca ar trebui sa schimb: tps sau motoras?
  • 0

#11 DRC

DRC

    Incepator

  • Members
  • Pip
  • 28 posts
  • Gender:Male
  • Location:Busteni
  • Nume real:Gabriel
  • Telefon:0726102299
  • Marca ATV:Suzuki Kingquad 750
  • Numar ATV:ATV-PH

Posted 06 June 2017 - 04:32 PM

Salut ! pui un volmetru pe tps si il reglezi, cu clapeta de acceleratie libera pana in 1.2v si cu ea apasata la maxim 4.32


  • 0

#12 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 06 June 2017 - 09:31 PM

Salut. O problema asemanatoare este si la mine: porneste bine prima data, apoi daca il opresc(chiar si dupa ce s-a incalzit) porneste doar cu putina acceleratie. Cateodata variaza(mare/mic)relantiul. Am curatat corp clapeta,motoras pas cu pas,tps reglat, fara erori la diagnoza. Tps-ul imi arata doar liniuta la mijloc si sus, jos nu se duce. Ce credeti ca ar trebui sa schimb: tps sau motoras?


Sunt curios cum de nu ai postat in topicul de prezentare al propriului atv, daca nu te deranjeaza curiozitatea mea...
  • 0

#13 mihaimgm

mihaimgm

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 160 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Mihai
  • Telefon:Samsung
  • Marca ATV:Suzuki

Posted 12 June 2017 - 09:21 AM

Salut ! pui un volmetru pe tps si il reglezi, cu clapeta de acceleratie libera pana in 1.2v si cu ea apasata la maxim 4.32

Salut! Pe ce fire trebuie pus voltmetrul?
  • 0

#14 _bella_

_bella_

    Avansat

  • Members
  • PipPip
  • 67 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Nume real:Paul
  • Telefon:Cu taste
  • Marca ATV:Suzuki KQ--750 AXi
  • Numar ATV:Definitiv

Posted 15 June 2017 - 09:31 AM

Update: Din pacate din lipsa timpului nu am avut timp sa verific cele sugerate de catre colegi. Oricum, o parte dintre sugestii nu m-as fi priceput sa le pun in practica.

Intre timp tatal meu a reusit sa ajunga la un mecanic care spune ca a schimbat senzorul debitmetru pentru rezolvarea problemei.

Pe langa asta a schimbat si toate uleiurile, a curatat galeria(de admisie presupun) si a demontat rezervorul+curatat. Cert este ca acum ATV-ul functioneaza normal.

 

Va multumesc tuturor pentru timpul acordat si sfaturile date.


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto