Salut,
In primul rand imi cer scuze daca prin postul meu anterior am incalcat vreun regulament al forumului si o sa incerc aici sa descriu cat mai detaliat problema asa cum mi s-a sugerat.
ATV-ul in cauza ueste un Suzuki KQ 750 AXi pe care tatal meu il foloseste in proportie de 95%. Este fabricat in 2009 are ~15.000Km si este folosit zilnic, pe un drum neasfaltat dar pietruit, drum pe care in mod normal(carosabil uscat) se poate merge si cu o masina fara 4x4. Am mentionat aceste lucruri pentru a va face o idee despre modul de exploatare.
Problemele pe care le-am avut de cand a fost achizitionat(2012) au fost cele obisnuite, de intretinere. Am schimbat placute, consumabile, bateria si am refacut legaturile la masa(problema stiuta).
De cateva saptamani ATV-ul a inceput sa faca urmatoarele probleme doar dupa ce motorul atinge temperatura de lucru:
-pornire grea;
-lipsa de putere in mers-"mers in suturi";
-se opreste in 90% din cazurile in care este lasat la relanti;
Pana acum am verificat urmatoarele:
-tensiune baterie/incarcare: 13.2 V;
-ulei, lichid racire/filtru aer;
-inspectare vizuala si verificarea conectivitatii mufelor de sub bancheta;
Urmeaza ca in urmatorul week-end cand ajung la parinti sa verific eventuale coduri de eroare si pozitia TPS. Am citit aici pe forum intr-un thread de simptome asemanatoare care aveau drept cauza pompa de benzina si de aceea m-am gandit si la aceasta varianta. Totusi, mentionez ca la punerea contactului zgomotul de amorsare pare normal. Acum, nu stiu cat de elocventa este aceasta constatare dar pana la urma ma gandesc ca daca ar fi pompa nu ar porni/merge perfect pana la atingerea temperaturii de lucru. Sau, gresesc?
Pentru moment cam acestea sunt ideile pe care le am. Putine, recunosc si sper ca pe baza a ceea ce am descris deja sa ma puteti ajuta cu alte sfaturi si sugestii.
Pana atunci multumesc celor ce imi vor citi postarea si sper ca de data aceasta sa fie corecta.
Numai bine!
P.S. Pentru a incerca sa anticipez eventualele intrebari mentionez ca a incercat sa il duca la un mecanic in zona Campina(fost angajat TopQuad) si saptamanal il cara intr-un Sprinter platforma doar pentru a ajunge acolo si a-i spune ca sa revina ca nu are timp(asta referitor la seriozitate).