Bashan 300S-16
#1
Posted 03 June 2017 - 11:07 AM
Ma numesc Costi, am 42 de ani si chochetez cu pasiunea asta pentru atv de cativa ani, nu am avut propriul atv, dar prin amabilitatea prietenilor am incercat cateva, in Maramures, unde locuiec.
Am intrat in posesia Bashanului printr-o conjuctura nu foarte placuta, in sensul ca am imprumutat un prieten cu o suma de bani si nu a putut sa-i inapieze, drept urmare mi-a dat atv-ul in schimbul banilor. Nu comentez mai mult acest subiect pentru ca a fost o decizie unilaterala.
Acum despre atv. Este un chinez cu motor de 300(275) in stare destul de buna cu execptia partii electrice care este foarte slabuta. Am schimbat uleiul in motor, am pus repsol 10/40. Nu lam folosit offroad pana acum o saptamana cand intr-o panta mai tare a inceput sa-mi sara din viteza in pozitia N. Apoi cateva zile a mers si aseara iar a facut figuri. Am fost la un mecanic dupa prima figura dar nu a vrut sa-l desfaca motivand ca nu se gasesc piese de schimb. O sa-l rezolv eu cumva. Este un bashan 300 4x4 pe care vreau sa-l folosesc exclusiv la o livada de pomi, situata in varful unui deal si m-ar ajuta foarte mult, avand in vederea ca am o livada de 400 de pomi.
#2
Posted 03 June 2017 - 09:04 PM
Salutare. Vezi cum se prezinta uleiul din cutie poate ai surpriza sa gasesti inca uleiul din fabrica. Vitezele le schimbi la maneta la picior? Pune un ulei de calitate s-ar pute sa-ti rezolve problema. Eu la moto am bagat un ulei ieftin pt spalatura si cat am umblat cu uleiul ala ( undeva in jur de 50 de km)am observat ca nu mai puteam scoate in neutru, sarea tot timpul peste treapta de neutru.
Iti sare din viteza in orice treapta sau doar in una anume?
Bafta.
Edited by marius_cavy, 03 June 2017 - 09:07 PM.
#3
Posted 03 June 2017 - 09:29 PM
Spre norocul tau, ghinionul nu este asa de mare.
Piese de Bashan se gasesc. Poate nu pe stoc dar, se gasesc. Bashan este o marca destul de bunicica.
Iti sare din viteza direct in N sau iti ramane intre viteze?
#4
Posted 04 June 2017 - 07:45 AM
Multumesc de raspunsuri.
Am schimbat deja uleiu, era foarte negru, si avea decantari ca o pasta. Am pus ulei repsol 10w-40. De sarit imi sare direct in N, dar repet numai in sarcina, la drum drept in viteza, sau la urcare cu 2 oameni pe o panta catdecat decenta isi face treaba. In schimb cand da un pic de greu sare, din pedala in pun in viteza si urca, cate o data mai sare alta data nu. Initial am vrut sa spal motorul de uleiul vechi cu benzina, adica sa bag dupa uleiul vechi benzina pana se spala, dar apoi am zis sa nu fac o boacana mai mare
Este un pic mai greu cu schimbatul vitezelor din pedala, mai ales si pentru un incepator pe un semiautomat, poate ca asta a condus la defectiune, poate si flolosirea necorespunzatoare a treptelor de viteza, nu stiu ce sa zic, ma mai documentez.
#5
Posted 05 June 2017 - 08:16 AM
Poate ar trebui sa te uiti si la tijele schimbatorului de viteze si pedala. Posibil sa fie ceva usor deformat si sa nu dea voie sa impinga suficient pinioanele.
#6
Posted 05 June 2017 - 02:02 PM
Multumesc de sfat asa o sa fac, sa folosec acelasi tip de ulei sau sa pun altul? inclusiv marca si tipul. Sa incerc 10w-50 sau sa merg tot pe 10w-40? Daca tot il schimb si fac o cheltuiala macar sa pun ce trebuie.
#7
Posted 05 June 2017 - 03:10 PM
Daca este tot negru si murdar uleiul, sa ii mai faci un schimb si peste 200 km. Apoi la fiecare 1.000 km este suficient.
Totodata sa il schimbi si la grupuri.
Daca ai racire pe aer, vara ii pui 10w50.
#8
Posted 05 June 2017 - 04:51 PM
#9
Posted 06 June 2017 - 06:58 AM
Am intrat in posesia Bashanului printr-o conjuctura ................
#10
Posted 09 June 2017 - 05:12 AM
#11
Posted 09 June 2017 - 06:46 AM
io-s ase ni mai consecvent de felul meu.....
.....oare ne pui si niste poze colegu??
#12
Posted 09 June 2017 - 07:30 PM
Hai sa pun poze din proprie initiativa , o sa ma apuc incet, incet sa-l aduc intr-o stare cat mai buna.
Attached Files
#13
Posted 10 June 2017 - 04:41 PM
ATV-ul meu si-a dat obstescul sfarsit astazi, fum albastru, nu mai porneste, cred ca-i dusa bobina, si ce-i mai ciudat, am fost cu el la mecanic si mi-a spus ca s-a lucrat in motor in mod barbar, cu diferite piese dupa alte atv-uri.
O sa deschid un topic la sectiunea anunturi online, sa-mi gasesc alt motor.
#14
Posted 11 June 2017 - 07:14 PM
#15
Posted 11 June 2017 - 07:48 PM
Nici vorba, cred ca baga ulei pe la garnitura sau mai stiu eu pe unde.
#16
Posted 14 June 2017 - 10:28 AM
Am rezolvat problema cu pornirea, avea un fir de CDI legat cu banda care nu facea contact permanent, asta pana s-a despris de tot. ramane sa vad acum cu fumul, poate reusesc sa pun un filmulet.