Bun gasit, dragi iubitori de natura, admirata de pe patru roti!
Numele meu este Traian, am 42 ani, sunt profesor, locuiesc in mun Slatina, jud Olt si am un baietel, Andrei, care are 6 ani si jumatate si deja este calare pe atv-ul lui.. Nebunia aceasta frumoasa a inceput pt mine anul trecut, cam prin februarie, cand am cumparat primul meu quad, un chinez Bashan 200 S3, pe care am facut "scoala". Dintre caracteristicile lui amintesc: motor de 200cc, 4 timpi, cutie de viteze manuala, cu patru trepte inainte si patru trepte inapoi(!!), roti pe 8 inches. Cele patru viteze inapoi se datoreaza faptului ca pe osia din spate, cea motoare, atv-ul avea un inversor de sens, care se actiona separat dintr-o maneta, astfel ca puteai sa mergi cu spatele, daca te tineau curelele, cu toate ce patru viteze din cutie, aceasta din urma neavand treapta de marsarier. A fost un utilaj peste asteptari de bun, singura interventie pe care am facut-o asupra lui fiind bendix-ul, pe care, incredibil, dar din lipsa de mecanici priceputi prin zona mea, am fost nevoit sa il schimb singur...a fost o operatiune destul de complicata pt mine, neavand mari cunostinte in ale mecanicii, dar, dupa cum v-am spus, din lipsa de mecanici, nu am avut ce face...
In fine, dupa aceasta operatiune, utilajul a functionat fara repros.
20160507_180204.jpg 428.76KB 1 downloads 20160507_180212.jpg 415.04KB 2 downloads 20160507_180358.jpg 468.52KB 0 downloads 20160507_180348.jpg 337.56KB 1 downloads 20160507_180337.jpg 468.25KB 0 downloads 20160507_180312.jpg 251.18KB 0 downloads 20160507_180232.jpg 389.01KB 0 downloads 20160507_180212.jpg 415.04KB 2 downloads 20160507_180219.jpg 412.12KB 0 downloads
Dupa ce mi-am luat quad-ul, cel mic, Andrei ,a intrat imediat pe fir si pe sub pielea mea si astfel s-a ales si el cu utilajul lui, tot un oriental, cu capacitatea de 50 cc, 4 timpi, in stare foarte buna. Pentru acest utilaj, care functioneaza si in prezent fara cusur, nu am investit decat in acumulator si in patru anvelope. Dupa cum spuneam, desi nu a mai fost folosit cam din toamna anului trecut, acest atv inca porneste si merge foarte bine. Cel mai mare dezavantaj al lui este faptul ca nu are marsarier, nici macar inversor....
image_4.jpg 270.99KB 1 downloads image_3.jpg 171.47KB 0 downloads image_2.jpg 217.61KB 0 downloads image_1-1.jpg 239.67KB 0 downloads image_1.jpg 227.81KB 0 downloads image_0-2.jpg 197.29KB 0 downloads image_0-1.jpg 211.64KB 1 downloads image_0.jpg 211.64KB 0 downloads
Dupa 5 luni, prin iunie 2016, am vandut quad-ul Bashan 200 S3 si mi-am luat modelul " facelift", anume First Bike Alaska, care este de fapt Bashan 200 S7, cu configuratie destul de asemanatoare cu a modelului anterior: acelasi motor de 200cc, dar cutie de viteza cu marsarier, cu schimb la pedala, roti pe 10 inches, dimensiuni ceva mai mari, instalatie electrica completa, iar acesta era si inmatriculat, cu actele in regula. Deoarece a fost prost intretinut de cel care l-a avut inainte, in acest quad am investit in mai multe piese: carburator, bobina de inductie, segmentare motor, placute de frana, contact, radiator antigel, rezervor benzina.. De mentionat aici ca segmentarea motorului a trebuit facuta datorita faptului ca am ramas fara ulei ( cat de prost sa fii??). Cand l-am cumparat, in iunie, la fel ca la toate utilajele pe care le-am avut si pe care le voi mai avea, i-am schimbat uleiul si filtrul de benzina, insa avea rupta joja de ulei. Deoarece nu scotea nici un pic de fum, m-am gandit ca uleiul trebuie sa fie ok, iar prin octombrie , dupa aproximativ 300 km facuti de cand l-am cumparat, a aparut un scartait suspect la motor. Norocul meu a fost ca mi-am dat seama ca s-ar putea sa fi ramas motorul fara ulei si l-am oprit destul de repede. Ajuns acasa cu el tras, am bagat o sarma prin orificiul jojei si stupoare: am scos-o uscata!. Am bagat ulei in motor, a pornit foarte bine, fara zgomote ciudate sau batai, dar scotea fum ca locomotiva.
Operatia de schimbare a segmentilor, dupa cum cred ca v-ati dat seama, a trebuit sa o realizez singur, dupa o temeinica documentare pe net si pot sa va spun ca a reusit exemplar. Evident, am inlocuit si joja cea rupta...
IMG-20160601-WA0010.jpg 188.64KB 0 downloads IMG-20160601-WA0009.jpg 174.34KB 0 downloads IMG-20160601-WA0007.jpg 157.68KB 0 downloads IMG-20160601-WA0006.jpg 217.35KB 0 downloads IMG-20160601-WA0005.jpg 201.88KB 0 downloads IMG-20160601-WA0004.jpg 190.07KB 0 downloads IMG-20160601-WA0000.jpg 120.34KB 0 downloads 20161223_154750.jpg 203.77KB 0 downloads 20161223_154636.jpg 215.61KB 0 downloads 20161223_154644.jpg 221.97KB 0 downloads
Odata cu calarea motorului acestui atv, cam tot in octombrie, neavand curajul sa ma apuc sa il segmentez, am strans un pic cureaua si am reusit sa imi achizitionez un Linhai Worker, dar, ce sa vezi, tot quad, adica tractiune 2x4, caci de atat am avut bani...
intr-adevar, trecerea spre Linhai a fost, pentru mine, ceva spectaculos: gabarit mare, stabilitate foarte buna, garda la sol mare, putere peste asteptari ( desi, teoretic, intre cele 2 tipuri de motoare nu este decat o diferenta de 75cc, puterea mi s-a parut cel putin dubla...), ce sa mai, am fost foarte incantat de el. Problemele acestui atv au fost ca nu avea acte si nu era 4x4, in rest, nu am absolut nimic de reprosat, dar mai ales lipsa actelor a fost pt mine hotaratoare in decizia de a-l vinde, lucru care s-a si intamplat, in martie, a.c.
20161206_163720.jpg 223.99KB 0 downloads 20161206_163727.jpg 213.87KB 0 downloads 20161206_163736.jpg 216.02KB 0 downloads 20161206_163746.jpg 227.76KB 0 downloads 20161206_163756.jpg 153.34KB 0 downloads 20161206_163830.jpg 126.95KB 0 downloads 20161206_163814.jpg 184KB 0 downloads
Vazand Andrei noul meu tractoras, a intrat in greva japoneza si a sustinut ca pana nu ii iau si lui un atv cu marsarier, nu mai avem ce discuta... . Pentru a nu intra Sindicatul Boracilor in greva generala, m-am conformat si in cateva zile i-am cumparat un quad " adus din Germania" ( cred ca era vorba despre Germania aia, cum intri in China, a doua la drepta...). A fost un tractoras tip Hummer ( bine-cunoscut, nu??), cu motor de 107cc, cutie automata cu marsarier, roti pe 7 inches, dar aflat intr-o stare optica foarte prosta, astfel ca am fost nevoit sa il vopsesc. Desi l-am vopsit la un vopsitor auto destul de priceput, vopseaua a inceput in scurt timp sa dea semne ca nu mai vrea sa stea pe atv, mai ales pe langa gura de umplere a rezervorului, astfel ca a inceput sa se cojeasca incet-incet. Singura problema a acestui quad a fost ca nu am putut sub nicio forma sa ii reglez axul de pe spate, care era vizibil descentrat, dar care nu l-a impiedicat pe Andrei sa se bucure de "noul" sau atv cu marsarier...
20161019_213428.jpg 150.4KB 0 downloads 20161019_213417.jpg 154.82KB 0 downloads 20161019_213404.jpg 148.83KB 0 downloads 20161019_213343.jpg 126.29KB 0 downloads
Datorita problemelor mentionate mai sus, am hotarat ca, de ziua lui, in noiembrie, sa-i iau lui Andrei un quad nou, din orientul foarte indepartat, desigur. Zis si facut, am plecat in Pitesti, la un dealer de astfel de dracii si cu 3000 lei i-am luat un Hummer nou-nout, cel mai mare din gama pentru copii: motor 125cc, cutie de viteza automata cu marsarier, roti mari, pe 8 inches, instalatie de lumini, etc, vorba ceea: full, fara piele....
Din pacate nu am la indemana poze cu noua achizitie, dar va asigur ca este la fel ca modelul de 107 cc, doar dimensiunile sunt mai mari. Despre acest quad, pot sa spun ca pana acum s-a comportat bine, motorul este la cel de-al patrulea schimb de ulei, functioneaza foarte bine, trage surpinzator de bine, franele functioneaza bine de tot ( am uitat sa mentionez, printre "dotari" are frane hidraulice si pe fata si pe spate), dar au fost si cateva probleme: s-a spart pinionul cel mic, de tractiune si s-a fisurat bascula de pe spate. Totodata, vreau sa subliniez ca intre quad-ul de 107cc, "adus din Germania" si acesta, adus probabil tot din Germania, dar via China, este o mare diferenta in ceea ce priveste calitatea materialelor si aici ma refer la carene, cadru, aspect general, nu ma refer la motor sau la articulatii. Adica cel de 107 cc parea mult mai inchegat, mai solid, plasticele parca mai elastice, acesta de 125cc pare mult mai fragil, cadrul si portbagajele sunt mai firave, carenele sunt parca mai subtiri, etc.
Aceasta este utilajul actual al celui mic, dar pt mine maratonul nu s-a incheiat...
Dupa ce am vandut Linhai-ul 2x4 am cautat altceva, dar care sa aiba acte si sa fie 4x4( =16 !), si astfel, prin martie a.c.am achizitionat un alt Linhai Worker, care s-a incadrat pe deplin dorintelor mele: acte, 4x4, stare optica si functionala foarte buna, etc. Este un sentiment deosebit sa constati ca atunci cand ii cuplezi tractiune 4x4 poti urca pante pe care nu ai fi crezut sa le urci vreodata...
0578dc69428d1e3b5ca7cbdbb803bc5e_IMG-20170420-WA0012.jpg 138.77KB 0 downloads 83383f495944282e4cb282584362449d_IMG-20170420-WA0008.jpg 229.03KB 0 downloads a0eabd8af539957231153dd77bc64c16_IMG-20170420-WA0011.jpg 113.24KB 0 downloads a05c3d79c9043433b60a8cf2f9fcd884_IMG-20170420-WA0005.jpg 131.65KB 0 downloads a59d24997fb81d46ac9b761472b1c94e_IMG-20170420-WA0003.jpg 131.38KB 0 downloads c9ba35205235585bb129139222564ec5_IMG-20170420-WA0000.jpg 107.77KB 0 downloads e19a93f284e99900f52604f7c973a98b_IMG-20170420-WA0007.jpg 125.55KB 0 downloads e76a94f8e50ffe6b74e24498083520be_IMG-20170420-WA0010.jpg 131.65KB 0 downloads e301c0a2ceedc79294b1432ece594528_IMG-20170420-WA0014.jpg 107.77KB 0 downloads f3c9de97588d29467293af1ee7575ef8_IMG-20170420-WA0002.jpg 125.55KB 0 downloads
Acest Worker nu a stat la mine foarte mult timp, deoarece ,intre timp a aparut pe piata, in apropiere de locatia mea, un Linhai Dragonfly 400 care mi-a facut cu ochiul si astfel, in mai a.c. am intrat in posesia acestui Linhai de 400. Utilajul se prezinta in conditii bune, este inscris in circulatie, fabricatie 2011, suspensie independenta, roti pe 12 inches, troliu, etc.
6.jpg 240.29KB 0 downloads 5.jpg 263.01KB 0 downloads 4.jpg 226.77KB 0 downloads 3.jpg 210.4KB 0 downloads 2.jpg 215.66KB 0 downloads 1.jpg 253.55KB 0 downloads
Aici se incheie, deocamdata, si pentru mine, maratonul pe patru roti, dar, cu siguranta va continua, atat pt mine, cat si pentru coechipierul meu, Andrei.
Cu speranta ca nu v-am plictisit prea mult cu istoria noastra, pe scurt, in ale utilajelor, va salutam cu respect si va multumim ca ne-ati primit in comunitatea Dumneavoastra distincta.
Attached Files
Edited by tiva100, 08 June 2017 - 10:08 PM.