Jump to content



Photo

Presiune Roti Remorci


  • This topic is locked This topic is locked
29 replies to this topic

#1 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 18 July 2017 - 08:43 PM

Va salut!
Am tot vorbit despre presiune in rotile atv-urilor si m-am gandit sa o dam si in cea a remorcilor.
Nu de alta dar eu unul am impresia mereu ca presiunea e mica cand e atv-ul pe remorca si mare cand e goala.
Exista un tabel sau vreo poveste despre presiune in roti in functie de dimensiune gumei sau alte criterii?
La ultima achizitie am 155/70R13 si habar nu am ce presiune sa folosesc. Mai am doua dimensiuni trecute in carte din care una sunt C-uri dar nu ma ajuta la presiune cu nimic...
  • 0

#2 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 18 July 2017 - 09:36 PM

Este o întreagă teorie legată de utilizarea corectă a unei anvelope.

Pun aici un text găsit pe net, nu foarte lung din care se pot trage câteva învățăminte. Este foarte important ca sarcina statică (kg) înscrisă uneori în clar pe anvelopă să nu fie depășită, dar eu spun că citirea corectă a simbolurilor de pe anvelopă sunt edificatoare.

Spre exemplu o anvelopă pe care după dimensiuni are scris pe ea ... L82, poate fi folosită până la 120 km și 475 kg (sarcina pe 2 roți fiind de 950 kg).

În general anvelopele montate pe remorcile adevărate sunt din clasa C de utilizare. În acest sens, ele sunt cu praguri de viteză mai coborâte, dar au disponibilități la sarcini statice mai mari. 

Utilizarea corectă implică prezența unei amprente ca cea din imaginea doi (din exemplul de mai jos), așa că umflarea lor se face diferențiat în funcție de sarcină. Cam așa se obține valoarea corectă și pe care probabil că n-o s-o găsești în vreun tabel.

 

# # #

Aerul din anvelopa contine in general: 78% Azot, 21% Oxigen, iar restul de 1% sunt gaze rare si impuritati (vapori de apa, ulei sau vaselina). In cazul oxigenului, acesta reduce viata anvelopei prin oxidarea interna a sa. Impuritatile influenteaza si ele calitatea si durata de viata a anvelopei. De exemplu, vaporii de apa reduc durata de viata a jantei si a anvelopei, iar  stropii de ulei si vaselina (introdusi in interiorul anvelopei de catre sistemele electromecanice de umflat) intra in reactie cu anvelopa si janta favorizand distrugerea prematura a acestora.

Pentru a combate efectele negative ale componentelor din aer, a fost special creat amestecul de gaze folosit pentru a mari durata de viata a anvelopei si a jantei. Amestecul pentru anvelopele auto nu contine oxigen, nu este umed, nu este impurificat cu ulei sau vaselina.

umflare-anvelope.jpg

Avantajele amestecului din gaze pentru anvelope

1. Presiune constanta a anvelopei atat pe timpul verii cat si pe timpul iernii

Orice gaz isi modifica volumul si presiunea in cazul modificarilor de temperatura. Amestecul pentru anvelope este creat astfel incat gazele din componenta amestecului pentru anvelope sa se compenseze reciproc pastrand in permanenta aceeasi presiune si acelasi volum a anvelopei ceea ce face ca amprenta pe sol a acesteia sa fie aceeasi indiferent de temperatura mediului ambiant

2. Eliminarea uzurii

Prin eliminarea oxigenului si pastrarea in conditii optime a temperaturii anvelopei se elimina uzura prin oxidare a jantei si a cauciucului, precum si posibilitatea exploziei la rulaj cu viteze ridicate.

3. Mentinerea amprentei constante

Mentinerea amprentei constante a anvelopei pe suprafata de rulare creste durata de viata a acesteia, mentine manevrabilitatea autovehiculului in conditii optime si reduce consumul de combustibil datorita rularii optime (o anvelopa desumflata are nevoie de mai multe rotatii pentru a parcurge aceeasi distanta pe care o parcurge o anvelopa umflata normal).

4. Azotul

Azotul este doar o componenta a amestecului si isi mareste sau micsoreaza volumul si presiunea in functie de temperatura ca orice gaz. Generatoarele de azot sunt echipamente electromecanice, nu filtreaza impuritatile din aer (vapori de apa) si nu reduc oxigenul preluat din aer sub limita actiunii nedorite a acestuia. In cazul amestecul de gaze pentru anvelope e nevoie de un timp scurt de umflare a anvelopei.


Edited by Horia14, 18 July 2017 - 09:37 PM.

  • 0

#3 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 18 July 2017 - 10:56 PM

Interesante si utile informatiile prezentate de Horia .good.gif


  • 0

#4 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 19 July 2017 - 06:53 AM

bun topic, de urmarit!


  • 0

#5 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 19 July 2017 - 07:03 AM

Eu bag 2,5 atm.
  • 0

#6 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 19 July 2017 - 07:25 AM

Eu la remorca mea, am 4 anvelope Camac 145R10C.

Cu atv-ul pe ea le tin unflate la 2.2-2.4 bar iar daca merg cu ea goala pe distanta mai lunga la las la1.9 bar.

Pe ele este scrisa recomandarea de 65PSI pentru incarcare de 475KG.


  • 0

#7 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 19 July 2017 - 01:19 PM

Dacă tot veni vorba ce face fiecare ... eu arareori mai bag la remorcă după manometru, încerc să obțin amprenta aia bună și atât.

Dacă-i vorba despre mașini în schimb, bag după recomandările fabricantului. Nici la tractoraș nu mai măsor, mi-am format "un ochi" care-mi spune cam cât să fie după o simplă privire sau apăsare mai vârtoasă cu degetul în talonul cauciucului. Aici eu merg pe varianta aderenței crescute, deci cu gumele puțin mai moi, iar dacă am verificat presiunea după umflarea "la ochi", am constatat că sunt undeva la 0,4 pe spate și 0,5 fața.


  • 0

#8 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 19 July 2017 - 01:24 PM

Intr-adevar la masini ne prezinta pe usita rezervorului sau pe stalp presiunea recomandata, de aia faceam referire la remorca.
Am sa caut pe anvelopa valoarea maxima, macar de aia sa fiu sigur...
  • 0

#9 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 19 July 2017 - 02:06 PM

Am sa caut pe anvelopa valoarea maxima, macar de aia sa fiu sigur...

aia o fi undeva pe la 3,5 atmosfere

n-ai cum sa-l umfli atat....


  • 0

#10 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 19 July 2017 - 02:53 PM

Nici nu ma gandeam, ca asa ar țopai ca un ieduț pe drum ;))
  • 0

#11 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,095 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 19 July 2017 - 03:04 PM

sau asa:

giphy.gif


  • 0

#12 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 19 July 2017 - 06:16 PM

Eu la remorca pun 2,4-2,5 atm. Asa mi-a recomandat vanzatorul si parca asa scrie si pe anvelopa. 

Remorca este un Pongratz, cu o axa, fara sistem de franare si cu MMA 750Kg.


  • 0

#13 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 19 July 2017 - 06:31 PM

Ce dimensiune are anvelopa Andrei?
  • 0

#14 Andrei HD

Andrei HD

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 826 posts
  • Gender:Male
  • Location:TIMISOARA - VATA
  • Nume real:Andrei
  • Telefon:0721/...,...
  • Marca ATV:CF MOTO 820 LE
  • Numar ATV:HD 14 XLX

Posted 19 July 2017 - 07:54 PM

Nu stiu, cred ca sunt 155/50/13. iti spun in weekendul viitor


  • 0

#15 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 19 July 2017 - 10:34 PM

155x50 ????x13

Cam ciudată dimensiunea. (poate 155x75x13 sau 155x65x13 s-ar potrivi pe o roată de remorcă deoarece ambele sunt radiale care suportă o sarcină statică mai mare decât anvelopa cu talonul de 50). Recomandate pe remorcă sunt cauciucurile C așa cum se se regăsește în toate referirile de specialitate și nu în impresii artistice, deoarece intrăm deja în latura folclorică.

Dacă se pot folosi radiale pe remorcă și "țin", este corect, doar că eu recomand atunci să folosim gumele care se încadrează pe jantă și au diametrul compatibil cu specificațiile remorcii, dar cu talonul mare și sarcina statică cât mai mare. 

 

@dr. crinel - atâta scrie pe anvelopă ? Nu înțeleg ce să fie asta, poate presiunea maximă admisă a anvelopei.

 

Concluzia a ceea ce am postat anterior era de fapt că presiunea pe o remorcă este în funcție de sarcină, iar pentru că arareori o folosim goală presiunea la care se utilizează este pentru sarcina obișnuită, deci pentru ATV-ul din dotare, iar când mergem cu ea goală nu ne interesează în mod deosebit decât dacă facem drumuri foarte lungi.

 

Sintetizând putem spune că nu există o presiune prescrisă pentru remorca Pongratz și alta pentru Humbaur ca să găsim o cu totul alta pentru SARIS sau ANSSEMS. Întrebarea de la care a pornit toată discuția are o logică atâta timp cât gândim și noi logic.


Edited by Horia14, 19 July 2017 - 10:39 PM.

  • 1

#16 dr.crinel

dr.crinel

    Super Doctor

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Zalau - Salaj
  • Nume real:Crinel-Silviu
  • Telefon:Aifon
  • Marca ATV:Cf Moto X8 CF820 LE EPS
  • Numar ATV:SJ-xx-VET

Posted 20 July 2017 - 11:05 AM

Pe anvelopa scrie presiunea maxima admisa (de cele mai multe ori in psi). Nicidecum nu ma gandeam sa o aduc la acea presiune. Stiu ca nu exista o presiune recomandata pentru fiecare tip de remorca insa ma gandeam ca exista in functie de dimensiunea acesteia.
  • 0

#17 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,208 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 20 July 2017 - 02:30 PM

Cred ca am aceeasi remorca ca si tine.
De noua, avea o marca pe aparatorile rotilor cu presiunea recomandata.
Daca nu ma insel este 3,5 bar.
De topait oricum face ca un ied,dar ash zice ca e din cauza ca nu are telescoape.

Edited by cvalro, 20 July 2017 - 02:33 PM.

  • 0

#18 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 20 July 2017 - 02:35 PM

 

Mai încerc un exemplu care iarăși mi se pare edificator.

Din masa maximă autorizată (MMA) a unei remorci de 1300 kg, masa proprie este undeva la 120 kg, deci mai puțin de 10% din MMA.

Cum să definești o presiune pentru cele două situații dacă mai și iei în considerare că este permis să folosești atât radialele pe care le regăsești pe autoturisme cât și C pentru transport marfă (microbuze, remorci) ?

Este clar că se va prefera vizualizarea gumei, iar dacă există puțină atenție se va observa imediat apariția unor urme de uzură pe banda de rulare la mersul pe asfalt, două pe lateral înseamnă dezumflat, iar una pe mijloc/umflat prea tare. Cu timpul cred că poți determina singur niște valori ale presiunii în pneuri de diferite tipuri pentru „încărcat”.

Starea presiunii în roți ar fi ca preocupare doar dacă mergi încărcat, asta și pentru faptul că o sarcină de 60 kg pe roată la gol nu este mare lucru, deci nici uzura nu poate fi importantă chiar dacă presiunea nu prea se potrivește cu sarcina.

 

La noi, din cauza drumurilor proaste, există o tendință de a umbla cu gumele un pic mai moi „că nu scutură”.

Da așa este, doar că riscul de a lovi janta este deja important, iar dacă deformezi o jantă atât cât să pierzi aer la o roată în miez de noapte este încântător.

Ce să vă mai spun, decât că am parcurs muuulte mii de km cu remorci după mașină și experiențele au fost diverse, din ele ofer și celor din jur.


  • 0

#19 samy.

samy.

    ATV-ist convins

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Interests:Freedom Powersports
  • Nume real:Samy
  • Telefon:Galaxy S
  • Marca ATV:CF 500 2-A
  • Numar ATV:XYZ

Posted 20 July 2017 - 03:06 PM

Eu am la remorca MMA1300, iar masa proprie este 360 Kg/distibuita pe 4 roti.

Este bine punctat, ca din cauza gropilor reduc presiunea in avelope cu remorca goala, pe distante mai lungi.

Oricum rotile la remorca se schimba cam de batranete nu de uzura.


  • 0

#20 CHRYS

CHRYS

    R. ADMINISTRATOR

  • Root Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,620 posts
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Nume real:CHRYS
  • Telefon:0724xxxxxx
  • Marca ATV:YAMAHA GRIZZLY SPECIAL EDITION
  • Numar ATV:BV

Posted 20 July 2017 - 09:23 PM

Salut Crinel, este timpul sa iti raspund si eu la intrebare.

 

Ma voi referi la remorca mea de 750 Kg masa maxima admisa deoarece banuiesc ca este cea care te intereseaza.

A mea remorca (Stema 750 kg MMA) este dotata cu anvelopele originale montate de producator, respectiv dimensiunea 155/80R13 anvelope extra load, (deci nici normale dar nici chiar C-uri) acestea sunt anvelope intarite, este specificat pe ele : Only trailer use, specificatia de M&S (cu toate ca desenul pare de vara) iar specificat pe anvelopa scrie a nu se unfla peste 40 psi, deci aprox 2,75 bar. Pe anvelopa este specificata greutatea maxima pe care o suporta ,in cazul meu 500kg pe fiecare in parte.

Pe aripile remorcii cum specifica si cvalo este o eticheta pe care scrie mare 2,5 bar.

 

Crinel, verifica si tu ce scrie pe laterala anvelopei. Aceste inscriptionari sunt obligatorii pentru toti producatorii de anvelope.

 

PS. bineinteles spune-ne si noua ce scrie la tine.


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto