Jump to content



Photo

Can Am 650 Max


  • This topic is locked This topic is locked
119 replies to this topic

#41 dbdd

dbdd

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 200 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Nume real:Alin Oros
  • Telefon:0736xxxxxx
  • Marca ATV:Can Am Outlander 1000R Max Xtp 2019

Posted 20 November 2017 - 10:53 PM

Aprilia si Chrys, astept sa imi trimita fostul proprietar caietul de service cu revizia facuta la 300 km, dupa care o sa iau legatura cu vanzarorul, multumesc de sugestii.
He-he, nu am avut o problema cu cei de la Authentic, doar ca nu mi-a placut interactiunea cu omul de vanzari: atitudine, lipsa interes, etc.,
  • 0

#42 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,093 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 21 November 2017 - 07:59 AM

In ce priveste garantia, sper sa fie lume care sa scrie despre cazuri rezolvate in mod fericit pe garantie.

bine punctat!! thumbsup.gif


  • 0

#43 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 21 November 2017 - 09:49 AM

Salut dbdd (Alin) - aș prefera să folosesc a doua variantă pentru că pseudonimul mi se pare irelevant.

Am urmărit topicul tău și-ți pot recomanda următoarele.

Lasă impresiile nefericite de la primul contact și apelează cu încredere la băieții de la Authentic, îi cunosc și-ți pot garanta că-s buni și detreabă.

Legat de sfaturile de-a nu mai pleca singur pe trasee, nu cred că sunt cel care-ți poate sta neapărat ca exemplu, eu fiind unul dintre cei care explorează în acest fel, dar am un comentariu.

Dacă pentru o simplă revizie curentă constând în schimbarea tuturor uleiurilor, gresarea bucșilor și verificarea jocurilor apelezi la un service de la care soliciți calificări speciale când de fapt nu-i necesar, tu considerând că aceste operațiuni sunt complicate, atunci chiar că nu recomand să mai pleci singur.

Un exemplu ar fi edificator. Ce faci dacă lovești o bieletă de direcție, eveniment des întâlnit la începătorii în ale canamului care sunt tentați să benficieze de tot confortul oferit de servodirecția setată permanent pe maxim ?

Operațiunea de remediere este banală, dar cam trebuie să te murdărești pe unghiuțe și mai ales să ști să o faci.

Și ar mai fi ceva. Lasă la o parte obsesia legată de garanție din moment ce piesele care mai crapă pe la Can Am sunt cele la care garanția nu prea se aplică, iar în situația achiziție externe chiar că mi-aș lua gândul.

În concluzie recomand să te cam tăvălești pe sub ATV, să ai sculele potrivite cu tine și mai ales să ai priceperea și îndemânarea de-a te descurca singur dacă te hotărăști să mai hoinărești singur.


  • 0

#44 dbdd

dbdd

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 200 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Nume real:Alin Oros
  • Telefon:0736xxxxxx
  • Marca ATV:Can Am Outlander 1000R Max Xtp 2019

Posted 21 November 2017 - 11:25 AM

Salut Horia, multumesc pt recomandari. Vis-a-vis de servisare, competente si complexitate in ce priveste mentenanta atv-ului, treaba sta astfel; Stiu ca pt o revizie nu e nevoie de prea multa experienta, dar la lipsa mea de cunostinte, as vrea un mecanic bun care sa imi spuna si sa faca ce nu scrie in manualul de intrerinere( intervale mai scurte intre revizii, uleiuri si filtre schimbate mai des, identificarea unor probleme nesesizate de mine, etc.,). In ce priveste iesirile mele, cumulate cu lipsa de cunostinte mecanice, deocamdata incerc sa merg pe trasee fara un grad ridicat de dificultate, atat pt mine cat si pt atv, astfel incat sa evit situatia de a chema pe cineva dupa mine. La recomandarea voastra, am setat servodirectia pe nivel mediu, pt a simti mai bine sarcinile puse pe ansamblul de directie. Bineinteles ca mi-ar placea sa merg insotit dar deocamdata nu am intalnit pe nimeni pe trasee si nici pe forum nu am gasit prea multe informatii in acest sens(zone, organizari ture, etc.,). Incerc sa ies in fiecare weekend si uneori si intimpul saptamanii, dupaamiaza. Prin urmare, daca exista doritori de ture(touring) in zona Cluj, astept propuneri. Saptamana in curs imi cumpar remorca si o sa incerc sa ies si prin alte zone montane.
O zi faina tuturor!
Stie cineva daca harta topo a Romaniei pt Garmin, vanduta de Trisport, este mai detaliata decat harta openstreetmap?
  • 0

#45 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 21 November 2017 - 03:17 PM

Salut Alin,

Întrebarea ta este destul de ciudată din moment ce hărțile sunt din două categorii diferite.

Openstreetmap este una dedicată navigării pe ulițe, așa cum o deconspiră și denumirea, iar cea topo cuprinde și formele de relief necesare navigării offroad. Toată  treaba constă în compatibilitatea cu Garmin și de-a reuși să o instalezi, eu neputând să te sfătuiesc din cauză că n-o cunosc și n-am utilizat-o.


  • 0

#46 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 21 November 2017 - 04:15 PM

Harta topo a Romaniei pentru Garmin, asa cum ai denumit-o tu, adica ROAD, din punctul meu de vedere este foarte buna. Doar ca iti trebuie un navigator Garmin. Nu poate fi pusa pe un alt dispozitiv. (cel putin din ceea ce stiu eu).

Fiind o harta atat topo cat si rutabila, ajuta foarte mult in off-road, prin faptul ca iti arata inaltimile, nivelul de agresivitate al pantei, intinderea zonei in care esti, raurile, ulitele, poteci si ceva drumuri forestiere, etc. Doar ca, trebuie sa stii sa citesti o harta topo, ca sa te ajute complet.

Configurarile si setarile aparatelor Garmin, mie mi se par alambicate si facute pe invers, dar nefiind un experimentat al iesirilor in natura, probabil doar mi se pare. Daca ai un aparat Garmin de tip outdoor (sa reziste la ploaie si praf) iti recomand sa ii pui harta ROAD.

Acum am vazut ca la Trisport este la 100 lei. Ma surprinde, mi se pare prea ieftina ca sa nu o ai. Oare ce versiune o fi?


  • 0

#47 dbdd

dbdd

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 200 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Nume real:Alin Oros
  • Telefon:0736xxxxxx
  • Marca ATV:Can Am Outlander 1000R Max Xtp 2019

Posted 21 November 2017 - 05:50 PM

Horia, cunosc diferentele de concept dintre cele doua tipuri de harti, dar curiozitatea mea este daca detaliile, in sensul de numar poteci, sunt mai multe la harta topo a Romaniei.

Marius, nu cred ca e vorba de ROAD care este ceva mai scumpa, in functie de update pe viata sau nu, ci pur si simplu e o alta harta, o sa sun sa cer detalii. Am un Garmin Edge 1000 care este dedicat, in special activitatii de ciclism montan si sosea, iar in particular pt orice activitate outdoor. Hartile folosite pe el sunt: Garmin Cycle Map EU si Openstreetmap pt Garmin, sunt foarte bune doar ca voiam sa stiu daca Harta Romaniei este mai buna pt offroad sau nu


  • 0

#48 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 21 November 2017 - 06:22 PM

Sunt convins ca ROAD-ul si nici Trisport nu o sa te ajute prea mult in off-road chiar daca sunt facute pentru Romania. 

Cel mai bine mergi pe o metoda clasica, cu un navigator garmin pe care ii "insertezi" hartile de la Openstreet sau cele topo militare si pe care ii transferi traseul dorit in format track, route sau wp. Iti va trebui ceva bataie de cap pina sa le intelegi dar este o metoda cit se poate de clasica si verificata.

Mai nou eu folosesc si Locus map care se preteaza pentru telefoane si tablete. Poti face schimb de date intre Locus si Garmin fara nici un fel de probleme.

 

Cauta in forum ca au fost ceva discutii in trecut.

Bafta.


  • 0

#49 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 22 November 2017 - 10:29 AM

No hai să stingem fumigena și să risipim ceața. Îmi cer iertare lui Valentin, dar trebuie spuse câteva lucruri chiar dacă sună puțin diferit.

 

Pentru Garmin se pot folosi foarte multe hărți cum sunt și cele mai la îndemână OSM (OpenStreetMaps), hărți native de la Garmin (dar cam scumpe), diferite variante de hărți topo (probabil că cele militare 1970 reeditate 1996 sunt încă cele mai bune) hărți turistice scanate și calibrate (folosesc așa ceva), hărți google (print screen asamblate și calibrate ca imagine, folosesc și asta).

 

Aceste hărți se instalează pe dispozitiv cu următoarele comentarii:

-          unele sunt foarte mari și necesită spațiu suplimentar pe un microSD, dacă dispozitivul tău nu are așa ceva concluziile se trag de la sine;

-          cu cât ai mai multe detalii pe hartă, ea este mai voluminoasă, dar ai opțiunea de a lucra pe sectoare (desparți harta în secțiuni, o operațiune foarte laborioasă și care necesită de cele mai multe ori o recalibrare, operație pe care o pot face doar avansații);

-          o hartă foarte detaliată și mare necesită un procesor puternic altfel se mișcă foarte greu sau chiar blochează dispozitivul;

 

Ca și concluzie despre cât de ușor sau greu este să utilizezi o hartă deja instalată pe Garmin, pot spune că cizmă să fi și tot pricepi deoarece imaginea din fața ta este defapt o parte dintr-o banală hartă care conține mai multe ori mai puține detalii. Cam ca la lecția de Geografie din clasa a V-a.

 

O altă mică petardă ar fi cu formatele track-urilor (extensia asociată) uzuale pe Garmin. Ele sunt: GPX, TCX, CRS și încă vreo câteva mai rar utilizate dar care au în subsidiar tot extensia GPX. Nu este absolut nici o dificultate de a încărca un track pe harta de pe dispozitivul tău și îl vei vizualiza axact la fel ca pe un banal dispozitiv de navigare pe șosea, o linie pe care există o mică săgeată ce te reprezintă pe tine.

 

Pentru navigarea pe telefon sau tabletă oferta este atât de stufoasă încât n-am putea termina discuția într-o săptămână, dar și aici probabil că sunt de preferat variantele care au ca extensia KML sau KMZ, deci hărți cu rădăcină în GoogleEarth.

 

Exportul și importul de track-uri dintre dispozitive diferite se poate face, singura problemă poate să apară la "importatorul" care nu "știe să citească" formatul primit. În această situație este necesară conversia.

 

Dacă poți naviga fără a avea o hartă dedicată offroad?

Da, o poți face. Singura condiție este ca pe dispozitiv să ai o banală hartă rutieră sau de altă natură care să aibă o densitate de puncte de calibrare suficientă pentru a fi precisă.

Bineînțeles că după ce încarci track-ul el va străbate întinse părți din hartă fără absolut nici un detaliu (aici te ajută mult opțiunea 3D), dar poți naviga foarte bine doar urmărind să nu părăsești linia de pe ecran. O opțiune din ce în ce mai atrăgătoare este varianta ROAD (amintită anterior) de la Garmin, aici găsești deja destule detalii legate de repere de teren și care sunt utile în navigare.

 

Dacă poți naviga fără hartă dedicată și fără track ? Și în această situație poți naviga cunoscând întotdeauna nordul și apropierea de anumite localități care-ți apar pe hartă.

Se aplică principiul arătat la aliniatul anterior, doar că acum nu ești decât tu (săgețica) și harta.

 

 

Cam astea sunt informațiile pe care le consider utile în contextul discuției de față.

Nu sunt un mare priceput în diversitatea soluțiilor de navigare, eu găsind una potrivită stilului meu, o utilizez fără a mai pierde timpul experimentări inutile. Cam ceva de genul: dacă am văzut că bicicleta folosește roți rotunde, nu m-am mai apucat să văd cum funcționează cele pătrate, între timp eu folosindu-le pe cele clasicizate am ajuns departe.


  • 0

#50 pitesti

pitesti

    Aventurier fricos

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3,754 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti
  • Nume real:Marius
  • Telefon:0732
  • Marca ATV:CF MOTO 500A
  • Numar ATV:primul

Posted 22 November 2017 - 11:55 AM

Si eu folosesc GPSMAP 64, de la Garmin cu harta ROAD. Elementele importante pentru mine sunt:

 

- aparatul inregistreaza si afiseaza traseul pe care il parcurg, in timp ce il parcurg;

- pot sa stabilesc singur intervalul de memorare al traseului, dupa distanta sau dupa timp. L-am setat sa memoreze la fiecare 10 metri parcursi, dar cred ca o sa micsorez la 5 metri. Acest lucru ma ajuta sa ma pot intoarce (atunci cand este nevoie) fix pe acelasi traseu, cu maxima precizie (foarte utila cand te prinde noaptea pe traseu si nu mai stii pe unde esti);

- imi salveaza traseele facute si le pot selecta si suprapune cu traseul curent, astfel incat sa ma pot intersecta cu un traseu facut si sa il urmez daca vreau;

- imi salvez puncte de interes si ma pot ghida spre ele;

- acumulatorii tin foarte mult;

- vizibilitate foarte buna in bataia directa a soarelui. Practic se vede foarte bine pe ecran chiar daca esti in lumina directa a soarelui.

- imi pot importa track-uri pe care le fac pe Google Earth, si le urmez fara probleme. Foarte misto treaba asta.

- imi pot descarca traseele facute si apoi sa le editez si sa le refac pe alte zone.

 

In rest, ceea ce a spus Horia mai sus, este adevarat si foarte bine punctat.


  • 0

#51 dbdd

dbdd

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 200 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Nume real:Alin Oros
  • Telefon:0736xxxxxx
  • Marca ATV:Can Am Outlander 1000R Max Xtp 2019

Posted 22 November 2017 - 03:50 PM

Horia si Marius, ati detaliat suficient astfel incat oricine de pe forum sa isi faca o idee, daca mai era nevoie, despre ce inseamna un dispozitiv dedicat pt navigatie. Cum am mai spus, si eu folosesc un aparat Garmin si odata ce inveti sa-l folosesti, iti dai seama ca e o unealta extrem de folositoare pt calatorii. Va multumesc amandoura pt informatii!
  • 0

#52 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,093 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 22 November 2017 - 04:16 PM

poate chiar ar fi bine si un topic dedicat despre harti, navigatie, gps-uri!!

...sa nu se piarda aceste informatii prin arhivele forumului


  • 0

#53 cvalro

cvalro

    ATV-ist veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,207 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Cojocaru Valentin
  • Telefon:0740161513
  • Marca ATV:ex CF Moto X8
  • Numar ATV:primarie

Posted 22 November 2017 - 06:34 PM

Horia, nu prea ai spus nimic diferit fata de mine, doar ca eu am fost mult, mult mai scurt snitch.gif snitch.gif snitch.gif


  • 1

#54 Horia14

Horia14

    Super ATV-ist

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1,715 posts
  • Gender:Male
  • Location:Medias
  • Nume real:Horia Lapadat
  • Telefon:0749331783
  • Marca ATV:CAN AM 1000 XTP
  • Numar ATV:SB 12 CJH

Posted 22 November 2017 - 07:29 PM

poate chiar ar fi bine si un topic dedicat despre harti, navigatie, gps-uri!!

...sa nu se piarda aceste informatii prin arhivele forumului

Păi există unul, cel despre track-uri, doar că acolo nu s-a mai scris de mult, însă vezi cum explodează câteodată interesul pentru subiect ... destul de spontan, după care se dezvoltă.

Cu toate astea, nu știu cât succes ar avea din moment ce cred că pe forum nu sunt prea mulți utilizatori, dovadă fiind dezvoltarea vechiului topic.

Bucătăria de domeniu este destul de bine mobilată și pe net sunt foarte multe tutoriale și pagini web dedicate, loc în care oamenii ăia chiar știu cu ce se mănâncă toată treaba.

 

Eu sunt un simplu utilizator și mai spun câte ceva din puținul pe care-l cunosc.

Marius a dezvoltat un pic modul în care utilizează el și facilitățile utilizate. Ele pot fi un început pentru un novice, dar așa cum am recomandat și în diferite PM ca răspunsuri la diverse întrebări pe tema asta, nu sunt un guru al navigării și mai ales în ale GPS-rilor, știu și cam atât cât am considerat că am nevoie pentru a mă descurca.

Eu folosesc un Garmin 650 pentru că am nevoie de o imagine cât mai mare, iar facilitățile oferite sunt bune nu foarte bune.

Problema puțin mai complexă este la crearea track-rilor, desenarea lor, montarea pe hartă pentru a realiza route, dar pentru asta eu folosesc BaseCamp sau alte produse de la Garmin. De aici lucrurile devin mai complexe puțin, așa că recomand paginile web dedicate.

 

 

Horia, nu prea ai spus nimic diferit fata de mine, doar ca eu am fost mult, mult mai scurt snitch.gif snitch.gif snitch.gif

Da.


Edited by Horia14, 22 November 2017 - 07:30 PM.

  • 0

#55 alxcristea

alxcristea

    Profesionist

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 479 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Nume real:Alex
  • Telefon:-
  • Marca ATV:Can-Am 850 Max XTP 2017
  • Numar ATV:TM-26-KAI

Posted 23 November 2017 - 12:19 AM

Tocmai mi-am achizitionat si eu un Garmin montana si mi-am cumparat harta topo.
Acum incep sa ma dezmeticesc si eu dupa o perioada in care am avut impresia ca este ozn. :) Bineinteles cu ajutorul lui Alin care este mult mai priceput deoarece utilizeaza un astel de dispozitiv. Multumesc Alin.
Harta topo pare suficienta pentru un novice si cred ca ofera suficient continut pentru un incepator. Daca vrei mai mult, cred ca si dispozitivul si harta suporta dar trebuie ceva munca sa-ti aranjezi traseele, cum de altfel a specificat si Horia.
Informatiile au fost foarte utile si m-au ajutat in luarea deciziilor de achizitie atat a dispozitivului cat si a hartii.

Seara placuta!
  • 0

#56 dbdd

dbdd

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 200 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Nume real:Alin Oros
  • Telefon:0736xxxxxx
  • Marca ATV:Can Am Outlander 1000R Max Xtp 2019

Posted 23 November 2017 - 11:50 AM

Sa-l folosesti sanatos!
  • 0

#57 iusau

iusau

    Super MEMBRU

  • Super MEMBRU
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,498 posts
  • Gender:Male
  • Nume real:Iuliu Sauca
  • Telefon:Nokia
  • Marca ATV:Can-Am Outlander 1000 XTP
  • Numar ATV:Preferential

Posted 28 November 2017 - 06:23 PM

Ti-am trimis un PM.

Edited by iusau, 28 November 2017 - 06:27 PM.

  • 0

#58 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,093 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 29 November 2017 - 08:27 AM

secretosule! :)


  • 1

#59 dbdd

dbdd

    Experimentat

  • Members
  • PipPipPip
  • 200 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Nume real:Alin Oros
  • Telefon:0736xxxxxx
  • Marca ATV:Can Am Outlander 1000R Max Xtp 2019

Posted 03 December 2017 - 10:46 PM

Noroi, ploaie si...distractie, pe dealurile dintre Floresti si Straja

Attached Files


  • 0

#60 apriliacluj

apriliacluj

    MEDALIA de AUR

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,093 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:MY SON, MY HAYABUSA, MY WAY
  • Nume real:BUB
  • Telefon:0744xxxxxx
  • Marca ATV:Suzuki KingQuad 750
  • Numar ATV:CJxxBUB

Posted 04 December 2017 - 08:52 AM

treceat dealu' si erati prin Vistea, Aghires...., puteam sa ne vedem....

hopa, nu eram acasa, poate data viitoare!


  • 0




Vanzari ATV ATV Linhai ATV CF Moto