Ca fost posesor de Linhai (DragonFly 400) iti pot spune ca e chiar problematica partea de cuplaj 4x4 si treaba e cam in felul urmator:
De la comutatorul de pe ghidon se duce cablajlul intr-un releu si de acolo la motorasul care cupleaza / decupleaza grupul fata.
Verifica in urmatorii pasi:
1) Daca comutatorul de pe ghidon functioneaza corect. Scoti mufa care ajunge la releu, pui multimetrul pe masurare continuitate circuit si cand dai pe modul 4x4 ar trebui sa sune buzzierul sau sa iti dea valoare 0 pe ecran. Daca iti suna sau iti da valoarea 0 atunci comutotorul de pe ghidon functioneaza corect, daca nu trebuie desfacut si curatat contactele (hartie abraziva fina + spray de contacte).
Daca butonul functioneaza corect treci la punctul 2.
2) Verifici releu daca inchide sau nu circuitul care duce spre motoras. Simplu de verificat, cand cuplezi in 4x4 ar trebui sa auzi un click, daca nu auzi atunci verifica ca ai sigurantele bune (nu sunt arse / intrerupte) si daca iti ajunge tensiune pana la releu.
Daca ai siguranta arsa, atunci inlocuieste-o si pastreaza si o rezerva (o sa iti mai trebuiasca...)
Daca siguranta e buna si nu ai tensiune care sa ajunga la releu atunci verifica cablajul
Daca ai tensiune care ajunge la releu si releul nu face click cand dai de comutatorul de pe ghidon, cel mai probabil releu e defect si trebuie schimbat
Daca releu face click si nu cupleaza / decupleaza atunci treci la punctul 3
3) Scoate mufa de la motoras si verifica daca ai tensiune la capatul mufei cand cuplezi 4x4
Daca nu ai si totusi la punctul 2 totul e ok, atunci ai o problema de cablaj intre releu si motoras
Daca ai tensiune atunci verifica daca motorasul nu e cumva ars (in scurt): cu multimetrul in masurare continuitate circuit masoara mufa care vine de la motoras. Daca iti da 0 sau suna atunci cel mai probabil motorasul e ars. Il desfaci frumos de pe grup desfiletand suruburile de prindere si il inspectezi si vizual.
Daca zici ca o perioada ai mai auzit ca incerca sa cupleze / decupleze si la un momendat s-a oprit sa mai faca macara atat atunci fie s-a ars siguranta fie motorasul.
Daca e ars motorasul atunci comanda altul nou DAR schimba si releul deoarece este foarte probabil ca releu sa nu functioneze corect si uneori sa mai comute asa din senin intr-un mod si te trezesti ca ba esti in 4x4 ba in 2x4 si iti bipaie bordul deoarece senzorul stie ca ar trebui sa fii in 2x4 dar tu fizic esti inca in 4x4.
Asa pentru ca motorasul nu a putut sa decupleze grupul atunci cand tu esti in miscare si se apuca releul sa comute dupa bunul plac.
Sau cum am si patit cand imi era "lumea mai draga", pe vre-o urcare sau teren moale ma trezeam ca sunt in 2x4 desi comutatorul era in 4x4 dar releul o luase razna, a dat impuls sa decupleze, a decuplat dar nu a putut sa recupleze inapoi in 4x4 conform pozitie comutator ghidon pentru ca eram in miscare si fie observam fizic ca imi fugea spatele in toate directiile si fata nu tragea fie incepea sa imi bipaie bordul dar de oprit pe la jumatea pantei nu prea puteam pierdeam avantul ...
Edited by Sergiu, 03 December 2017 - 10:25 AM.