Asa cum am mentionat in prezentarea de inceput a acestui tractoras, unele lucruri imi lipsesc de pe vremea Linhaiului asa ca m-am decis sa il imbunatatesc usor-usor ca sa "il aduc" la nivelul de echipare a Linhaiului, prin urmare am montat un avertizor acustic pentru mers inapoi si un proiector LED care deserveste aceluiasi scop.
Mi s-a intamplat de mai multe ori fiu surprins la o plecare de pe loc (dupa o pauza sau operatiuni care mi-au distras atentia temporar) si crezand ca sunt in treapta de mers inainte (H / L) defapt s-o apuc inapoi ® si au fost situatii in care puteam sa "o comit" cu urmari destul de urate pentru tractorase sau pentru mine (margine de prapastie ...)
Cum la Can-Am semnalul care iesie din cutia de viteza pentru treapta selectata este mai greu de interpretat si utilizat fara un micro-controller, am adoptat o varianta ne invaziva pe circuitul electric original al ATV-ului.
Am montat un micro-comutator cu lamela la zona levierului, in spatele plasticului cu marcajele pentru trepte. Cand levierul este pozitionat in "R" apasa acel micro-comutator si inchide un releu.
IMG_5060.JPG 231.38KB
2 downloads
IMG_5061.JPG 112.56KB
1 downloads
Pe releu am legat un buzzer / avertizor acustic auto si proiectorul LED.
Releul l-am alimentat dintr-ul alt releu conditionat de prezenta contactului pus (circuitul separat tras anterior pentru celelalte accesorii: proiectoare LED, sa si manere incalzite).
Proiectorul LED nu este chiar cel mai "de design" pentru cum a fost amplasat ... dar il aveam si statea degeata prin garaj, iar pozitia respectiva e cam singura care am gasit-o ca sa nu ma incurce si in acelasi timp sa ilumineze bine in spate.
IMG_5063.JPG 123.5KB
1 downloads
Micro-comutatorul este impermiabil.
IMG_5062.JPG 125.78KB
1 downloads
Buzzer-ul l-am montat in spatele ceasului de bord, unde ar trebui sa fie destul de ferit de apa.
IMG_5059.JPG 113.68KB
1 downloads
Pana acum sistemul pare sa functioneze destul de bine!
Urmatoarul upgrade: a 2-a maneta de frana (dreapta) cum a la Renegate (sau TGB / Linhai). Aici studiez intre a monta un ansamblu disc+etrier suplimentar pe spate (stanga, unde nu exista din fabrica) si acea maneta sa actioneze doar puntea spate (varianta mai simpla) sau sa fac split ca la Renegate unde o maneta actioneaza doar fata iar cealalata doar spatele ... (varianta mai complicata care presupune destul de multe modificari pe circuitul hidraulic ...) .
Chiar recent mi-a prins foarte bina sa am maneta pe partea cu acceleratia (dreapta) cand era sa scap TGB-ul binisor la vale dirijandul din exteriorul lui ... faptul ca am putut sa apuc maneta l-a salvat de la o patanie posibil costisitoare.