CFMOTO X8, carene vopsite (alb, deci prietențios), scut IRON BALTIC 10mm sub tot ATV-ul.
1. ridicat pe rampe la aprox 45 grade;
2. spălat cu jet puternic peste tot pentru a îndepărta noroiul, frunzele și alte mizerii, KARCHER 100-120 bar. Pe părțiel instalației electrice cu puțină grijă, dar nu cine știe ce;
3. învelit cu spumă activă și lăsat la înmuiat 5-10 minute;
4. clătit cu jet puternic;
5, dacă jegul nu s-a îndepărtat complet, mai fac o spumare locală, dar intervin cu perie auto manual;
6. clătit din nou cu jet puternic și igienizez și instalația electrică;
7. pornit motor pentru uscarea forțată, suflarea cu aer a zonelor de sub capotă (instalația electrică îndeosebi) și verificarea funcționării tuturor componentelor, verificare dacă au fost afectate de apă (niciodată n-am constatat asta);
8. ștergerea cu lavete absorbante în timp ce motorul ăși face treaba de a usca totul pe sub carene;
La XTP MAX procedez identic, dar până să-i montez scutul (același IRON BALTIC plastic PHD 10mm) nu-l puneam pe rampe, nu era necesar deoarece noroiul cădea, nu era oprit de scut.
La Can Am instalația electrică esențială este mai puțin accesibilă deci și mai puțin expusă, în schimb cea pentru lumini este teribil de vulnerabilă, iar necazurile nu au întârziat să apară atât în traseu cât și la spălătorie.