Problema Suzuki King Quad 750 Axi
#1
Posted 12 April 2012 - 12:53 AM
Am si eu o problema cam ciudata.De curand mi-am achizitionat un acumulator nou Yuasa de 20ah deoarece cel vechi a murit. L-am achizitionat nepreparat,electrolitul era separat,l-am preparat eu,am respectat toate instructiunile si l-am pus si pe redresor 1h inainte sa-l montez pe atv. Dupa ce l-am montat,totul perfect,a pornit,am verificat incarcarea si era ok.Am plecat la o tura si intr-o padure dupa cam 1 h de mers,fiind terenul mai accidentat si foarte inclinat am mers oarecum mai mult cu treapta Low,lucru care incalzeste foarte mult motorul facand termocupla sa porneasca din ce in ce mai des (nu stiu cum e la voi,dar la mine termocupla porneste cam des daca nu ma deplasez cu viteza,undeva la fiecare 4-5 min porneste).Dupa circa 20-30 min de cand mi s-a incintat motorul ff tare si a pornit termocupla de vreo 7-8 ori consecutiv,a inceput sa mi se opreasca motorul in momentul in care porneste termocupla si eu actionez directia (atv-ul are servodirectie electrica),lucrul asta se intampla doar daca atv este la relanti sau in frana de motor la viteza mica,nu in sarcina.Se sesizeaza vizibil cum scade relantiul pana cand motorul moare.De fiecare data porneste perfect de la buton..daca am grija sa nu moara in 10 secunde dupa ce a pornit termocupla ,adica daca accelerez sau nu misc directia,apoi nu mai moare chiar si la relanti si chiar daca misc directia.....e ca si cum termocupla ar lua tot curentul in primele 7-8 secunde si incarcarea si bateria nu accopera deficitul...fff ciudat.Initial am crezut ca este bateria,deoarece nu am avut simptomele astea cu acumulatorul vechi,gandindu-ma ca poate nu am formatat corect acumulatorul.L-am luat in portbagaj cu gandul sa-l duc la un service sa mi-l formateze corespunzator.Ajuns la service,tipul imi spune ca ei nu formateaza si nu pun niciodata pe redresor acumulatorii noi si m-a asigurat ca problema mea nu vine de la acumulaor.Dupa discutia cu el,parca nici eu nu mai sunt asa convins ca e de la acumulator,deoarece daca era de la el,nu ar mai fi trebuit sa porneasca dupa ce se oprea motorul.
Acum sunt foarte confuz si nu stiu ce sa mai cred,astept sfaturile si parerile dvs....atv-ul are doar 2500 km si mentionez ca in rest merge absolut perfect,in sarcina nu moare deloc,noaptea se vede clar cand porneste termocupla cum ia din puterea farurilor....
#2
Posted 12 April 2012 - 09:20 AM
eu zic ca este un scurt pe undeva, daca directia este electrica si in momentul miscarii se strica jucaria.....verifica contactele de la releul respectiv, trage unpic de fire cu motorul pornit.
#3
Posted 12 April 2012 - 02:43 PM
Scoate mufele de la releu dupa ce ai incarcat in prealabil bateria si incearca apoi sa vezi daca problema persista
Daca bateria nu e originala poate fi si aia o problema
#4
Posted 12 April 2012 - 04:08 PM
Scoate mufele de la releu dupa ce ai incarcat in prealabil bateria si incearca apoi sa vezi daca problema persista
Daca bateria nu e originala poate fi si aia o problema
Bateria este Yuasa recomandata de producator pt kingquad. Imi poti spune unde sa caut releul asta? O sa incerc sa fac ce mi-ai sugerat tu exact in momentul in care motorul se incalzeste si incepe sa aiba simptomele astea.....fara releu nu ar trebui sa mai faca?Injectia si toti consumatorii vor trece pe baterie...va face ea fata?
#5
Posted 12 April 2012 - 06:09 PM
Regulatorul de tensiune este prins pe cadru pe partea stanga sub carena spate, deasupra scutului de la rezervor, cam in dreptul bateriei.Ajungi la el dupa ce dai jos capacul de plastic de peste joja de ulei.
Problema poate fi releul de incarcare(regulatorul de tensiune).Verifica daca incarcarea este in paramertii normali.
Cand deconectezi releul de incarcare fi sigur ca bateria este complet incarcata ca sa poata tine in spate consumatorii(injectie,aprindere, racire si directie)
Cati amperi da bateria ta in descarcare?E Yuasa ytx20?Daca da inseamna ca nu e cre specificata de producator. Cea specificata de producator e FTZ16-BS, o baterie care da cu pana la 30 % mai mult curent in descarcare decat YTX20, ceea ce inseamna ca tine mai multi consumatori simultan.
Dar pentru inceput verifica treaba cu releul
Daca nu e nici o schimbare verifica caonsumul ventilatorului de la radiator cu un ampermetru. Nu trebuie sa depaseasca 8 amperi
Apoi verifica consumul servomotorului de directie si restul consumatorilor
Edited by xtreman, 12 April 2012 - 06:16 PM.
#6
Posted 12 April 2012 - 07:39 PM
Este cea de 20 ah,cea de care spui tu are 16 ah,imi vine greu sa cred ca e mai buna decat cea de 20ah,daca e asa cum spui tu inseamna ca mi-am luat o mare teapa,deoarece pe cea de 20ah am dat mai mult decat as fi dat daca o luam pe cea de 16ah
#7
Posted 12 April 2012 - 08:11 PM
Eu spuneam de doua baterii de 18 Ah fiecare, nici una din ele nu e de 16 Ah,dar nu asta e important
verifica cum am zis mai sus
Edited by xtreman, 12 April 2012 - 08:13 PM.
#8
Posted 19 April 2012 - 11:55 PM
Edited by xstranger, 19 April 2012 - 11:56 PM.
#9
Posted 13 June 2012 - 01:43 AM
#10
Posted 13 June 2012 - 09:00 AM
Schimba releul de incarcare si va merge atza !
#11
Posted 03 July 2012 - 05:13 AM
Schimba releul de incarcare si va merge atza !
tu l-ai schimbat la al tau,parca aveai probleme de genu?
#12
Posted 03 July 2012 - 10:19 AM
Sfatul meu este sa-l schimbi...si eu il voi schimba in 2-3 saptamani.
#13
Posted 04 July 2012 - 10:15 PM
Sfatul meu este sa-l schimbi...si eu il voi schimba in 2-3 saptamani.
poate il achizitionam impreuna si ne iese transportu mai ieftin. Eu gasisem in germania dar am pierdut linku,si acum nu mai gasesc nicicum,de asta am nevoie de codu releului de incarcare sa-l caut. Il gasisem la 100 euro cu transport cu tot.La noi e mult mai mult
#14
Posted 14 August 2012 - 05:05 PM
Dupa ce am dat aiurea 300 eur pe relee de incarcare si senzori de clapeta!
Kingul are o electrica de toata jena, se oxideaza firele de zici ca le tzi in mlastina...
In releu intra 5 fire,3 de la generator, cu care nu ai treaba ...raman2, da? Rosu si negru (plus/minus)pe care le duci la baterie direct cu fire de 2- 2,5
Problem solved !
O sa incarce perfect!
*** Acest proiect s-a desfasurat cu ajutorul electicianului Catalin din Moldova si Foca Mecanicul aka Mark ...
Va multumesc!
PS: cand gasiti vreo rezolvare a unei probleme, va rog sa o postati pe forum...ca de intrebari suntem satui! ( De aceea i se spune FORUM si nu BLOG )
Va pupa tataia !
#15
Posted 14 August 2012 - 08:11 PM
#16
Posted 15 August 2012 - 01:22 PM
Dupa ce am dat aiurea 300 eur pe relee de incarcare si senzori de clapeta!
Kingul are o electrica de toata jena, se oxideaza firele de zici ca le tzi in mlastina...
In releu intra 5 fire,3 de la generator, cu care nu ai treaba ...raman2, da? Rosu si negru (plus/minus)pe care le duci la baterie direct cu fire de 2- 2,5
Problem solved !
O sa incarce perfect!
*** Acest proiect s-a desfasurat cu ajutorul electicianului Catalin din Moldova si Foca Mecanicul aka Mark ...
Va multumesc!
Bine tata ai grait corect nu facem doar chat
PS: cand gasiti vreo rezolvare a unei probleme, va rog sa o postati pe forum...ca de intrebari suntem satui! ( De aceea i se spune FORUM si nu BLOG )
Va pupa tataia !
Bine ai grait tataie, nu facem doar chat!
Edited by dyanyta68, 15 August 2012 - 01:24 PM.
#17
Posted 15 August 2012 - 04:18 PM
Dupa ce am dat aiurea 300 eur pe relee de incarcare si senzori de clapeta!
Kingul are o electrica de toata jena, se oxideaza firele de zici ca le tzi in mlastina...
In releu intra 5 fire,3 de la generator, cu care nu ai treaba ...raman2, da? Rosu si negru (plus/minus)pe care le duci la baterie direct cu fire de 2- 2,5
Problem solved !
O sa incarce perfect!
*** Acest proiect s-a desfasurat cu ajutorul electicianului Catalin din Moldova si Foca Mecanicul aka Mark ...
Va multumesc!
PS: cand gasiti vreo rezolvare a unei probleme, va rog sa o postati pe forum...ca de intrebari suntem satui! ( De aceea i se spune FORUM si nu BLOG )
Va pupa tataia !
Pare super simplu,intr-o sapt o sa ajung la atv si o sa fac ceea ce ai descris tu mai sus. Deci cele 2 fire le aduc direct de la baterie si le mufez in mufa care intra in releu,asta daca am inteles eu bine. Mi-am luat si eu releu nou,urma sa-l montez ,e bine sa fie din 2 amarate de fire :-p
#18
Posted 15 August 2012 - 08:53 PM
#19
Posted 15 August 2012 - 10:15 PM
Dupa ce am dat aiurea 300 eur pe relee de incarcare si senzori de clapeta!
Kingul are o electrica de toata jena, se oxideaza firele de zici ca le tzi in mlastina...
In releu intra 5 fire,3 de la generator, cu care nu ai treaba ...raman2, da? Rosu si negru (plus/minus)pe care le duci la baterie direct cu fire de 2- 2,5
Problem solved !
O sa incarce perfect!
*** Acest proiect s-a desfasurat cu ajutorul electicianului Catalin din Moldova si Foca Mecanicul aka Mark ...
Va multumesc!
PS: cand gasiti vreo rezolvare a unei probleme, va rog sa o postati pe forum...ca de intrebari suntem satui! ( De aceea i se spune FORUM si nu BLOG )
Va pupa tataia !
Cineva trebuia sa ia atitudine....Nu?
Binee asaaa!!!!
#20
Posted 16 August 2012 - 11:21 AM
Forumul e facut sa ne ajutam intre noi, nu sa pastram aceste "mici secrete" asa cum o fac majoritatea !
In fine , chiar si pe forum se oglindeste perfect conditia romanului, ca na....
Dati un ochi pe nyroc...sa vedeti acolo dezbateri, poze, etc.
De cand a fost inghitit acest forum de atvrom....a inceput incet incet sa moara. Trebuie facut ceva !
Inca o data : Share those fucking info! Ptr ca impartasim aceeasi pasiune !
O zi nemaipomenita !